וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה, מזון ועוד: מהו המותג הכי מחופש בישראל?

16.2.2021 / 18:10

העולם מתמקד בקרב הגדול של גוגל מול נטפליקס, אבל גם איקאה מפתיעה בכניסה לחמישייה. ובישראל, eBay ממשיכה לשמור על מקום בצמרת הגבוהה: "15 אלף מוכרים חדשים הצטרפו לפלטפורמה"

אתר המחקר והמידע הבריטי BusinessFinancing.co.uk בחן מה היו מותגי הצרכנות הפופולריים ביותר בעולם בשנה האחרונה. המיפוי נעשה באמצעות מספר החיפושים שנעשו למותגים השונים מתחומי הצרכנות במנוע החיפוש של Google. בין המותגים שמופו בבדיקה העולמית ולפי אזורים ניתן למצוא את Amazon, איקאה, שברולט, נטפליקס, מייקרוסופט, קוקה קולה eBay ועוד.

מפת החיפושים ב-eBay. יחצ,
מה חיפשו אזרחי העולם?/יחצ

מותגי הצרכנות הפופולריים בעולם הם כמעט באופן גורף חברות מקוונות ואמריקאיות. ואכן, ארבעת המותגים המובילים (נמדדים לפי מספר המדינות בהן הם המותג המחופש ביותר הם שירותי רשת אמריקאים: גוגל (100 מדינות), נטפליקס (45), אמזון (30) ו- eBay (11). על אחת כמה וכמה נתון זה מדהים בהתחשב בכך שאמזון קיימת רק ב-18 מדינות. המותג החמישי הפופולרי ביותר, לעומת זאת, היא חברת הרהיטים השבדית איקאה. כמו ארבע החברות המובילות, שם המותג עצמו הפך לשם נרדף למוצר/שירות שלו.

המזרח התיכון עפ"י BusinessFinancing.co.uk שייך לשני מותגים בולטים: גוגל לעומת נטפליקס. ובעוד שגוגל נכנסה מוקדם למשחק השליטה העולמי, נטפליקס זוכה בבכורה על עצם הפיכתה לבחירת הטלוויזיה המובילה של אנשים בכל רחבי העולם, כאשר היא נפתחה ב -190 מדינות בשבע שנים בלבד. "היוצא מן הכלל האזורי היחיד לדומיננטיות של גוגל/נטפליקס באזור זה הוא הפופולריות של eBay בישראל. סוחרים בישראל מייצאים סחורות רבות באמצעות eBay - וזה גם הפך למקום מרכזי לקניות כאשר שירותים כמו אמזון הפסיקו את המסירה במהלך הנעילה", מסבירים ב-BusinessFinancing.

איליה קרטוב, מנכ"ל אייבי לשווקים מתפתחים ביניהם ישראל, רוסיה, מזרח אירופה ואפריקה: "במהלך השנים האחרונות, השקענו מאמצים רבים בפיתוח השוק בישראל על מנת לייצר עבור המוכרים והקונים בפלטפורמה את חווית השימוש המתקדמת ביותר עם הכלים והמוצרים המותאמים ביותר עבורם. השוק הישראלי, הוא אחד השווקים המתפתחים והצומחים ביותר באייבי, ואני מאמין שהוא ימשיך ויתפתח ויהווה מוקד למידה והבנה של תחום הE-commerce גם ברמה הגלובאלית. כך לדוגמא, בתקופת מגיפת הקורונה ששינתה הרגלי קנייה ומכירה בכל העולם בה המסחר המקוון נותר האמצעי הכמעט יחידי עבור צרכנים, השקנו תוכנית מיוחדת לעסקים קטנים ובינוניים, Always open בעקבותיה הצטרפו לפלטפורמה שלנו כ-15,000 מוכרים ישראלים חדשים, נתון חסר תקדים גם באופן יחסי לשאר מדינות העולם בהן פעילה איביי, המעיד על הבעת האמון של הציבור הישראלים בפלטפורמה, זאת לצד כמובן עשרות אלפי המוכרים הוותיקים אותם אנו מלווים כבר שנים רבות".

איליה קרטוב. יחצ,
15 אלף ישראלים הצטרפו לפלטפורמה. איליה קרטוב/יחצ

"בהקשר של הצרכן הישראלי, ראינו שהוא צרכן שאוהב לתכנן מראש, משווה מחירים ומחפש את הדיל הנכון עבורו. מתוך ההבנה הזו, יצרנו פיצ'רים שיסעו לו בבחירות המוצרים השונים, והעסקאות הטובות ביותר מבין 1.3 מיליארד המוצרים הקיימים באיביי, כמו לדוגמא מוצר ה- WATCH LIST, המאפשר לשמור פריטים בהם הצרכן מעוניין, לקבל הודעות על ירידת מחירים של אותם פריטים וכן לקבל התראות לפני שהפריטים אוזלים מהמלאי שכבר בשנה החולפת, יותר ממחצית הצרכנים הישראלים ב-eBay עשו בו שימוש. אלו רק דוגמאות מעטות לפעילות שלנו להבין ולהכיר את הצרכנים והמוכרים המקומיים ואני שמח לראות שהמאמצים הרבים שלנו לטובת משתמשי איביי בישראל נושאים פרי עם הצבעת האמון הזו".

  • עוד באותו נושא:
  • צרכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully