וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ביג דיל: כך תשפצו את הבית במהירות ובתקציב מינימלי

17.2.2021 / 13:10

רגע לפני החגים שחוזרים להסתחרר עלינו, זה הזמן לשדרוג בזק, שישנה את הבית שראינו כל כך הרבה ממנו בשנה החולפת, ולהציג חזות רעננה ונעימה. עד הסגר הבא

השנה החולפת הוכיחה לנו סופית שאנחנו צרכנים נלהבים, ושלמרות שאופציית האונליין פתוחה בפנינו, אנחנו חייבים לצאת מהבית ולרכוש מכל הבא ליד, כל אימת שנפתח סגר כזה או אחר. אף על פי שרובנו נהנים מתוכניות מייקאובר שמבצעות שינויים מדהימים בחצי שעה בממוצע, לא תמיד קל לקום מהספה שחרשנו עליה, ולהעביר הילוך לפעולה. אמנם כולם יודעים, תוכניות השדרוג למיניהן לרוב מדלגות בחינניות על העבודות השחורות למיניהן, תוך הרצה לתוצאה הסופית. אבל יש גם אפשרות אחרת, שבה תוכלו לטשטש את השיפוצים המאתגרים לטובת שדרוג קליל ומהיר של חללי הבית.

תחום ה"הום סטיילינג" שפורח בעשור האחרון מסייע "להלביש" את הבית, לעצב, לרענן ולסגנן מחדש את סביבת המגורים בקלות יחסית. בלי שינויים דרסטיים במעטפת הבית, בלי לשבור קירות ולקרוע את הארנק, אפשר להתמקד בפריטים ובאביזרים משלימים כמו אביזרי נוי, טקסטיל, תמונות ושטיחים - ליצירת השינוי המיוחל.

חללים קטנים הם אידיאליים לביצוע מהפך קליל ומהיר, משום שבהם כל שינוי קטן הופך משמעותי ויזואלית. חדר הרחצה, לדוגמה, יכול להפוך לחלל הראשון שתשדרגו בעזרת הוצאת פריטים לא חיוניים, והחלפת אביזרים קטנים כמו דיספנסרים, מתלי מגבות ומתלי ניירות טואלט בחדשים. תתפלאו, אבל גם החלפת אריחי קרמיקה בודדים או תוספת של פס דקור מעל האריחים הקיימים - אינה כרוכה בהוצאה מסיבית. אולי תגלו שזה הזמן לחדש את הברז או את הכיור ולהחליפם בדגמים מתקדמים ואסתטיים יותר. ולבסוף שדרוג כל פריטי הטקסטיל, מווילון האמבט ועד המגבות והשטיחון לצבעים רעננים שיעניקו "זריקת צבע" מעניינת לחלל.

גולדשטיין גלרי טפט. יחצ,
זה ממש לא חייב להיות יקר. טפט של גולדשטיין גלרי טפט/יחצ

שרית גולדשטיין, סמנכ"לית השיווק ומבעלי גולדשטיין גלרי טפט, מציינת כי תקופת הסגרים גרמה לנו להבחין בכל פגם בבית, ולהסתכל עליו כמו בזכוכית מגדלת. "כולם מודעים לחסרונות, ומבקשים לתקן את מה שאפשר, במיוחד כשזה ניכר היטב ברקע של שיחות הזום", היא אומרת. המוצר הפופולארי שנמכר ללא הפסקה בחנות הטפטים המיתולוגית שברחוב בוגרשוב בתל אביב הוא, לדבריה, הטפטים הדביקים. אלה לא מצריכים שום סיוע מקצועי, ומחליפים בקלות את הבלגן שבצביעה.

אז מה תוכלו לשדרג בעזרת טפט דביק שעלותו מתחילה ב-14 שקלים בלבד למטר? החל משידות ישנות, דרך ארונות בגדים שקניתם ברשתות זולות - ואפילו את שולחן האוכל. תמיד חלמתם על שולחן בחיפוי שיש מפואר במקום העץ המהוה? טפט משויש עם גידים עדינים שתוכלו להדביק בעדינות על משטח שולחן האוכל יאפשר לכם לארח בסטייל את המשפחה המחוסנת שלכם בחג. ואפילו אין צורך לחפות את השולחן במפה, מכיוון שהחיפויים הללו קלים לניקוי ולתחזוקה. דרך נוספת להשתמש בטפטים הדביקים היא בחללים קטנים, כמו חלל השירותים, שבו אפשר לחפות את חלקו העליון של הקיר, זה שאינו מחופה באריחים. במקום להזדקק לרכוש פחיות צבע, לשייף את הקירות ולהכין אותם לצביעה, תוכלו פשוט לגזור את הטפט לפי גודל הקיר, ולהיעזר בסימונים שמאחורי הטפט כדי לחתוך בצורה ישרה ונקייה. יישום בצורה סבלנית והדבקה הדרגתית מסוף האריחים ועד התקרה - יבטיחו תוצאה מרשימה. כמה אביזרים משלימים - ויש לכם חדר שירותים מעוצב, כמו במסעדה אופנתית. זאת בהנחה שאתם עדיין זוכרים מה זו מסעדה אופנתית.

עיצוב יוסי שאול. שי אפשטיין,
אפשר להתמודד עם כל אתגר. דירה בעיצוב יוסי שאול/שי אפשטיין

יצירתיות היא משאב חשוב בימים טרופים אלה, ובכלל, כזו שתבטיח בית שמעוצב לפי האופי האישי שלכם, תעניק חזות מפתיעה לחללים השונים ובדרך תשמור שלא תוציאו הון. "המציאות התובענית והתחרותיות בתחום עיצוב הפנים מביאים את אנשי המקצוע להתבלט דרך פתרונות יצירתיים שיהממו את הלקוחות", מסביר מעצב הפנים יוסי שאול. "זה מתחיל מפתרונות לטיפול בפגמים ולתיקון נתונים אדריכליים מאתגרים, וממשיך לרמות גימור ודקורציה שמעניקות את אפקט הוואו המיוחל, לצד חזות רעננה ונעימה לחללים".

שכלול הפן היצירתי תוך צפיה בסרטונים שונים ובלוח הפינטרסט, יסייע לכם ליצור פרויקטים קלילים ומהנים בזמן קצר, אליהם תוכלו לרתום את בני המשפחה. כך תוכלו, לדוגמה, לחדש את השלט לדלת הכניסה ולצקת את שם המשפחה שלכם בבטון - אל תוך תבניות סיליקון ייעודיות, מתחום המטבח דווקא.

מחסני תאורה. יחצ,
להאיר בזרקור פריטים יפים, לטשטש מראות פחות רצויים. סלון בעיצוב תאורה של מחסני תאורה/יחצ

תחום התאורה הוא ראשון במעלה להאיר בזרקור פריטים יפים, ולטשטש מראות פחות רצויים. רוני סיידון, מנהלת השיווק של רשת מחסני תאורה, מציינת כי הארה נכונה של החלל יכולה להעיר אותו מתרדמתו, ואפילו לייצר אשליה של גודל ומרחב. "חשוב להעשיר את התאורה הקיימת על ידי תוספת של גופי תאורה רצפתיים או שולחניים", היא אומרת. רכישת גופי תאורה עדכניים וטרנדיים אינה חייבת להיות עניין יקר, ואפשר בהחלט ליהנות משפע של מבצעים כדי לרענן את מראה הבית דרכם. נסו להדגיש פריטים יפים כמו קונסולת כניסה בעזרת גוף תאורה שולחני, או גוף תאורה שתלוי מהקיר ומאיר על חפץ יפהפה שעליו. תשומת לב והקפדה על "זריעת" גופי תאורה בחלל תבטיח חלל עשיר, יוקרתי ומרשים יותר מכפי שהוא.

עיצוב הילה אלטר. מאור מויאל,
להלביש, לרענן ולחדש את הבית. דירה בעיצוב הילה אלטר לרשת השטיח האדום/מאור מויאל

שום שדרוג אינו מושלם בלי הפריט שעושה את החדר: השטיח. הרבה מעבר לכסות פונקציונלית לרצפה, הוא מהווה פריט חובה שטוב בהגדרת חללים ובהדגשת פינות חמד בבית. וזה עוד בלי להזכיר את רכותם והיותם מצע רך ובולם זעזועים, בכל עונה. בחירת הגוון המתאים, תוספת של טקסטורה מעניינת וסגנון שמתאים לזה ששולט בחלל - יציעו גימור מושלם לכל חלל. יוליה קוריס, מנהלת השיווק ברשת "השטיח האדום", מציעה ליצור מראה ייחודי ו"לשחק" עם השטיחים בבית, לתוספת של רבדים ועומק לחללים השונים. השטיח מהווה גם הסוואה חיננית במיוחד לרצפה מיושנת ולאריחים שאבד עליהם הכלח. בנוסף, בכוחו לאחד בחן בין פריטי הריהוט לשאר האביזרים בחלל ולהציע מראה מגובש ושלם, בין אם הסגנון השולט בו הוא מודרני, קלאסי או סטייל לא מתאמץ נוסח הבוהו-שיק. יצירת מראה מרובד, תוך שימוש ביותר משטיח אחד, ופריסתם אחד מעל השני בצורה מעניינת, לדוגמה, בחדר המגורים, "יחמם" בקלות את חלל האירוח, ויציע מראה משובב ושונה.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully