וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: שיא למפעלי התעשייה הקיבוצית

עודכן לאחרונה: 18.2.2021 / 14:27

רשמו היקף מכירות שהגיעו ל-47 מיליארד שקל. ואליו קפיטל רוכשת את אפליצ'ק, קניוני עופר מעודדים מתחסנים עם צ'ופר, תיגי סולאר פרסמה תשקיף לגיוס הון וקאנומד חתמה על הסכם הפצה חדש. כל החדשות

מפעלי התעשייה הקיבוצית רשמו בשנה החולפת שיא של כל הזמנים בהיקף המכירות שהגיעו ל-47 מיליארד שקל, כך הודיעה מנכ"לית איגוד התעשייה הקיבוצית, מרים דרוק, בכנס השנתי של התעשייה הקיבוצית שנערך במתכונת מקוונת בהשתתפות 440 מנהלים ויושבי ראש במפעלים ובקיבוצים. מדובר בצמיחה של 2% ביחס לשנת 2019, שמנוגדת לירידה הכוללת בתוצר הלאומי ועל אף המשבר העולמי שיצרה התפרצות הקורונה. זהו המשך של מגמת צמיחה בעשור האחרון.

לדברי דרוק, כתוצאה מהגידול במכירות שליש ממפעלי הקיבוצים הגדילו את מספר העובדים, בעיקר באזורי הפריפריה, ותרמו בכך תרומה חשובה למשק בתקופת שיא באבטלה. התוצאות הכלכליות החיוביות של המפעלים הקיבוציים בשנה כה מאתגרת הם הישג של מנהלים שערכו חישוב מסלול מחדש, התאימו את העבודה במהירות לתנאים החדשים ומימשו הזדמנויות שנוצרו במהלך המגיפה. התאחדות התעשיינים והאיגוד העניקו למפעלים חיזוק חשוב בליווי צמוד, שהיה קריטי בעיקר בתקופת אי הודאות הראשונית, מתן מענה לפניות, שיתוף במידע ופתרונות ועזרה נקודתית בקשיים שאיפשרו את המשכיות היצור תוך שמירה על בריאות העובדים. יחד עם זאת, 40% מהמפעלים רשמו ירידה במכירות, אך רק כמחצית מהם ירדו גם ברווח מאחר והמנהלים השכילו להתייעל ולהתאים את ההוצאות למצב.

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית, יונתן בשיא, ברך את משתתפי הכנס ואמר שהתעשייה הוכיחה בשנה החולפת את חיוניותה והמפעלים המשיכו לייצר, לצמוח, לשווק, להוביל חומרי גלם ומוצרים ולהעסיק את כל העובדים על אף כל הקשיים. איננו יודעים כעת אם אנחנו בחלקה האחרון של המגיפה הודות לחיסונים, אבל יש לנו תקווה שכך.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר שכשיורד גשם כולם נרטבים, אבל הקיבוצים הוכיחו השנה שיש להם מטריות יותר טובות ולכן הפגיעה שספגנו היתה פחות קשה. היו לכך שלוש סיבות: אנחנו חיים בצפיפות נמוכה, הציבור שלנו מאוד ממושמע ומילא אחר ההוראות והערבות ההדדית שעמדה במבחן. אנשים לא יצאו מהבית כדי לא לסכן את חבריהם. למרות זאת, הקורונה הגיעה כמעט לכל הקיבוצים חוץ משלושה שנותרו נקיים, איבדנו חברים ומנהלים והיו גם התפרצויות רחבות יחסית, אבל כולן הסתיימו בתוך ימים הודות לפעולה הנכונה. גם התעשייה בקיבוצים כמעט ולא נפגעה, הוכיחה חיוניות ויזמות ומיצבה עצמה כאבן יסוד בכלכלה הישראלית.

נשיא התאחדות התעשיינים, רון תומר, אמר שהמפעלים עשו השנה את הכל כדי להבטיח רציפות של אספקה לשוק המקומי וליצוא ועמדו בכך. יצרנו מצב שברור לכולם שהמפעלים ממשיכים לעבוד בכל תנאי. בתחילת ההתפרצות זה כלל לא היה מובן מאליו. התמודדנו עם אלף פניות ביום בחדר המצב ויצרנו תקדימים כמו עבודה בקפסולות שמאוחר יותר יושמו במקומות רבים. גם כעת אנחנו לא מחכים לממשלה ומקדמים תוכנית להאצת המשק והיצור.

מרים דרוק. יחצ,
מרים דרוק בכנס/יחצ

חברת האשראי החוץ בנקאי וואליו קפיטל שבשליטת איש העסקים רני צים (53.5%) ממשיכה להרחיב את פעילותה. החברה דיווחה היום כי התקשרה במזכר הבנות מחייב לרכישת פעילותה של חברת אפליצ'ק וזאת בתמורה לסך של 10 מיליון שקל במוזמן וכן הקצאת מניות וואליו קפיטל שלאחר הקצאתן יהוו 15% מהון המניות של החברה.

אפליצ'ק עוסקת בניכיון המחאות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. לחברה פלטפורמה דיגיטלית לחיתום אשראי וכן אפליקציית תשלומים חכמה, אשר פותחו על ידה. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחה אפליצ'ק, ניתן לספק מענה לבדיקה וניכיון של המחאות בסכומים נמוכים תוך חיתום איכותי וניהול סיכונים, ובכך להגיע להיקפי פעילות גדולים במגזר העסקים הקטנים. למועד זה לאפליצ'ק תיק אשראי בסך כ-50 מיליון שקל.

כחלק מהתמורה נקבע כי וואליו קפיטל תקצה לבעלי אפליצ'וק כתבי אופציה לא סחירים ההמירים למניות החברה, לתקופה של שלוש שנים, עד לתקרה של 10% מהון החברה ובכפוף לתנאי הבשלה ועמידה באבני דרך ויעדים בהתאם לשווי החברה. אבן הדרך הראשונה הינה שווי חברה של 250 מיליון שקל (הבשלה ל-3% מההון), השנייה הינה בשווי 350 מיליון שקל (הבשלה ל-4% מההון) והאחרונה בשווי 500 מיליון שקל (הבשלה ל-3% מההון). יצוין כי שווי השוק של וואליו קפיטל, טרם העסקה, עומד על כ-87 מיליון שקל. במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי ההסכם ייחתם תוך 14 יום מיום החתימה על מזכר ההבנות, בכפוף להשלמת בדיקת נאותות שתבצע החברה.

כחלק מהרחבת פעילותה, עדכנה וואליו קפיטל בחודש דצמבר האחרון כי חתמה על הסכם לרכישת 31% מחברה הפועלת בתחום הפינטק ומתמחה במערכות טכנולוגיות לניהול ותפעול ארנקים דיגיטליים וכרטיסי חיוב נטענים (Prepaid) וזאת בתמורה לכ-9.5 מיליון שקל.

בתוך כך, החברה עדכנה לאחרונה על תגבור הדירקטוריון שלה וצירופו רני צים, בעל השליטה בחברה, כיו"ר, וצירופו של שמעון גל, לשעבר המשנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש החטיבה העסקית בבנק, שגם מונה ליו"ר ועדת האשראי בוואליו קפיטל.

רני צים, יו"ר וואליו קפיטל: "אנו שמחים לדווח היום על עסקה משמעותית נוספת שמרחיבה את פעילותינו בעולמות האשראי החוץ בנקאי תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים. הטכנולוגיה של אפליצק נמצאת בחזית תחום הפינטק והחיתום ובאמצעותה נרחיב את נוכחותנו, בין היתר, במגזר העסקים הקטנים המונה מאות אלפי עסקים. נוכל להציע פתרון מלא בכל הקשור לניכיון המחאות בסכומים נמוכים, תוך שימוש במערכת דיגיטלית ייחודית שפיתחה אפליצ'ק לחיתום וניהול סיכונים. בנוסף, החברה שמחזיקה בתיק אשראי בהיקף של כ-50 מיליון שקל פועלת גם בתחום אבטחת ההמחאות והארנק הדיגיטלי ואנו מעריכים כי בשילוב עם יכולותיה של וואליו קפיטל, נוכל לממש בשנים הקרובות את פוטנציאל הצמיחה הרב הטמון באפליצ'ק".

יהל בן סירה, מנכ"ל וואליו קפיטל: "רכישת אפליצ'ק מצטרפת לעסקה שביצענו בדצמבר האחרון לרכישת 31% מחברת פינטק המתמחה בניהול ותפעול ארנקים דיגיטליים וכרטיסי חיוב נטענים ובכך אנחנו מרחיבים את סל הפתרונות הטכנולוגיים שלנו בתחום האשראי החוץ בנקאי ולמעשה משפרים משמעותית את הצעת הערך ללקוחות הקצה".

יהל בן סירה. לילך ברעם,
יהל בן סירה/לילך ברעם

ביום ראשון ה- 21-2-2021 הקניונים חוזרים לשגרה ונפתחים לפעילות מלאה. עופר הקניון הגדול פתח תקוה, מקבוצת קניוני עופר, יוצא בשיתוף פעולה עם מד"א ועיריית פתח תקוה לעידוד חיסוני קורונה בקרב האוכלוסייה.

במסגרת שיתוף הפעולה עיריית פתח תקוה תציב בקניון עמדת מד"א שתבצע חיסוני קורונה (ראשונים בלבד) לכלל אוכלוסיית המבוטחים בכל קופות החולים. כל מי שיתחסן בעמדת מד"א בעופר הקניון הגדול יקבל קופון בלעדי באפליקציית "מיי עופר" ויוכל להנות מקפה ומאפה, מתנה במאפה נאמן, בקניון. הניידת של מד"א תמוקם ברחבת הפאסט פוד בקומה האמצעית, ביום ראשון (21.2) בין השעות 11:00-20:00 מומלץ לתאם תור מראש בטלפון 3101* החל מהיום.

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקוה מסר: "תושבי העיר פתח תקוה מתחסנים כדי שנוכל כולנו לחזור לשגרת החיים! תושבי העיר רוצים לחזור למסגרות התעסוקה והילדים רוצים לחזור למסגרות הלימוד ורק אחוזי תחלואה נמוכים ואחוזי התחסנות גבוהים יכולים לאפשר זאת. אני קורא לציבור כולו לבוא ולהתחסן, מומחים ורופאים טוענים כי זוהי דרך היחידה למגר את המגיפה ולחזור לשגרת החיים. אני מודה למד"א ולעופר הקניון הגדול על שיתוף הפעולה וההתגייסות לנושא".

נעמי סימן טוב, מנכ"לית עופר הקניון הגדול, מסרה: "קניוני עופר ועופר הקניון הגדול ממשיכים לדאוג לבריאות הציבור ומעודדים להתחסן במטרה לעצור את התפשטות הנגיף ולחזור לשגרה. כמו כן, נמשיך להקפיד על קוצו של יוד בכל הקשור להנחיות התו הסגול".

עופר הקניון הגדול פתח תקווה. יחצ,
עופר הקניון הגדול פתח תקווה/יחצ

רשת מלונות דן נערכת לפתוח מחדש את בתי המלון שלה ברחבי הארץ בהתאם להנחיות: הרשת מכריזה על פתיחה מחדש של בתי מלון באילת, ירושלים, קיסריה, חיפה, הרצליה וצפת תחת מתווה התו הירוק.

במסגרת המהלך ייפתחו מלונות רשת דן בצורה הדרגתית: מלון דן תל אביב ייפתח בתאריך ה-21/2/21, המלונות דן אילת, דן קיסריה ורות צפת ייפתחו ב-25/2/21, המלונות דן פנורמה אילת ונפטון אילת ייפתחו ב-28/2/21, המלונות "המלך דוד" ירושלים, דן אכדיה הרצליה ודן כרמל חיפה ייפתחו ב-18/3/21 כמלונות כשרים לפסח ומלון דן פנורמה חיפה ייפתח ב-24/3/21. כל שאר מלונות הרשת יישארו סגורים עד ה-30/4/21 כולל.

בהתאם למתווה התו הירוק שאושר, המלונות ייפתחו ללא חדרי אוכל והאירוח יהיה על בסיס לינה וארוחת בוקר. בכל המלונות יפעל שירות חדרים במתכונת רגילה ויתאפשר להזמין את ארוחת הבוקר לחדרים. כמו כן, ניתן לאכול בשטחים הציבוריים הפתוחים שבמלון (גינה, בריכת שחיה, מרחב ירוק וכדומה), כשארוחת הבוקר בשטחים פתוחים אלו תוגש בתצורה ארוזה ונוחה לסעודה בשולחנות שיוקצו לכך. הכניסה תותר רק למחוסנים או מחלימים, וילדים מתחת לגיל 16 יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף של עד 72 שעות לפני ההגעה.

לקראת הפתיחה המחודשת, מלונות דן יוצאת במבצע מיוחד בכל בתי המלון שייפתחו מחדש ומציעה הנחה של 20% עד התאריך ה-24/3/21 כולל. ברשת מוסרים כי ביצעו את כל ההתאמות הנדרשות על פי ההנחיות של משרד הבריאות והתו הירוק, כך שהאורחים יוכלו לנפוש וליהנות מהמרחבים העצומים של בתי המלון ומחוויית השירות הטובה ביותר. בכל מלונות דן שייפתחו מחדש ייערך חיטוי של כל המבנה, כולל שטחים ציבוריים ומשותפים (שירותים, אולמות, מעליות וכו'). כל חדר במלון יעבור חיטוי וניקוי יסודי עם חומרי חיטוי מיוחדים, מפתחות החדרים יחוטאו ויוכנסו מראש למעטפה שתמתין לאורחים על הדלפק.

כל אורח שיגיע למלון יעבור בדיקת חום ויצטרך להציג תעודת מתחסן או מחלים מקורונה ולילדים מתחת גיל 16 בדיקת קורונה שלילית בתוקף של עד 72 שעות. בחדרים תחכה לאורחים ערכה הכוללת מסכה וחומרי חיטוי. דיספנסרים עם חיישן ללא מגע יד יוצבו בכניסה למלונות ובשטחים ציבוריים.

דן קיסריה המחודש. אורי אקרמן,
מלון דן קיסריה המחודש/אורי אקרמן

גילת משיקה את הדור הבא של משפחת הטרמינלים הלווייניים (VSAT) התומך ברשתות 5G ומערכי לוויין LEO/MEO. משפחת הטרמינלים הלוויניים ( VSAT) הרב מסלוליים Aquarius של גילת, מספקת ביצועים ברמה גבוהה במיוחד במהירות העלאה והורדה של יותר מ- 2GB לשנייה ומעבר רציף ולא מורגש בין לוויינים.

בזמן שרשתות 5G נפרסות והביקוש מצד הלקוחות גדל אקספוננציאלית, הטרמינל הלווייני (VSAT) Aquarius של גילת, מיועד לשרת, ביעילות מרבית, יישומי דאטה ומדיה אינטנסיביים ובהם תמסורת סלולרית 5G, וקישוריות לכלי שייט ולארגונים. הטרמינלים מדגימים יכולות עיבוד מידע גבוהות המאפשרות השגת תפוקות גבוהות באופן חסר תקדים, בקצבי הורדת (download) והעלאת (upload) מידע. היכולות של ה- Aquarius VSAT, בשילוב עם הניסיון הרב של גילת בטכנולוגיית תמסורת סלולרית על גבי לווין (מוגנת פטנט), הופכים לפתרון הנבחר על ידי מפעילי רשתות סלולריות (MNOs) לאספקת חווית 5G אמיתית באמצעות לוויין ללקוחותיהם.

אנטנה של גילת. יחצ,
גילת לווינים/יחצ

Tangram-soft (טנגרם-סופט), חברת בת של מטריקס, המספקת שירותים בתחום טכנולוגיות המידע, זכתה בהוקרה נוספת על-ידי IBM לאחר שאיתי מוסרי, מנהל תחום אבטחת מידע בחברה קיבל את תואר IBM Champion. מידי שנה, תוכנית האלופים של IBM מוקירה מומחים על פעילותם ותרומתם יוצאת הדופן בהטמעת מוצרים וטיפוח קהילות משתמשי IBM בישראל ובעולם.

איתי מוסרי, מנהל תחום אבטחת מידע בטנגרם-סופט הוכרז כזוכה בתואר IBM Champion בקטגורית אבטחת מידע (Security), והוא הטכנולוג הרביעי בחברה שזכה להוקרה בתואר מטעם IBM. במסגרת עבודתו, פועל מוסרי להטמעת פתרונות ומוצרי IBM בעולמות אבטחת המידע ומנהל את קהילת משתמשי IBM Security Guardium, כשהוא משמש כמומחה בתחום וכעת קיבל לכך הכרה רשמית. תואר IBM Champion מוענק לאנשי טכנולוגיית מידע (IT) אשר אינם עובדי IBM ועומדים בקריטריונים הכוללים בין היתר: שיתוף ידע ומומחיות בתחום, הגדלת קהילת המשתמשים במוצרי IBM, והרחבת טווח הלקוחות ותיק העבודות של החברה לצד שיתוף פעולה הדוק עם הצוותים.

תואר האליפות של מוסרי מצטרף לתארים קודמים בהם זכתה בעבר טנגרם-סופט, במסגרת השותפות העסקית בין החברות. טנגרם-סופט מהווה שותף עסקי בכיר של חברת IBM בישראל, בעלת מעמד שותף ברמת פלטינום ומעמד EXPERTשבהם כבר מחזיקה החברה בתחום האבטחה, האינטגרציה והענן. החברה קיבלה את מעמד ה-EXPERT לאחר שכל עובדיה סיימו בהצלחה הסמכות מטעם IBM בתחומים הרלוונטיים, הפגינו ידע בביצוע פרויקטים והפיצו בהצלחה את מוצרי החברה בתעשייה. מעמד פלטינום מאפשר לחברה גישה ישירה וייחודית למעבדות IBM והוא מוענק לשותף עסקי שהיקף מכירותיו השנתי גבוה במיוחד, אשר קיבל המלצות מצוינות מלקוחות החברה לאורך השנים.

ירון רז, מנכ"ל טנגרם סופט - "כשותפה הגדולה ביותר של IBM בישראל בתחום התוכנה, הזכייה רביעית בתואר מסוג IBM Champion מעידה על רמה גבוהה של מקצועיות ומחויבות בקרב עובדי החברה. הזכייה הנוכחית, לצד הכרה בתארים נוספים עוזרת לנו להמשיך לספק ללקוחותינו את פתרונות IBM בצורה המקצועית והטובה ביותר".

שי כהן ינאי, מנהלת השותפים העסקיים ב- IBM ישראל - "זכייתו של איתי מוסרי, מנהל תחום אבטחת מידע בטנגרם סופט בתואר אלוף IBM בתחום ה- Security מצביעה על הקשרים העסקיים החזקים הקיימים בין החברות ונותנת עדות נוספת לשיתוף הפעולה הפורה ביניהן".

מיכאל טללייבסקי, ורד גרוס, איתי מוסרי, אלונה אלוש. סאם יעקובסון,
מיכאל טללייבסקי, ורד גרוס, איתי מוסרי, אלונה אלוש/סאם יעקובסון

ב-SAP ישראל ערכו השבוע את כנס PKOM השנתי (Partners Kick off Meeting) בהובלת סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל, ועופר מילבסקי, סמנכ"ל התפעול של החברה. הכנס התקיים וירטואלית וצולם במטה החברה ברעננה. במהלך הכנס נבון ומילבסקי סיכמו את השנה האחרונה ואת החשיבות הגדולה של שותפי החברה בעת הזו. SAP ישראל אף חילקה פרסי הוקרה לשותפים ביניהם קומפליט, Menahel4U, Rapid One, One XacTech, AKT, מלם תים, Deloitte ו- iprosis.

עוד סיפרה נבון כי למרות השנה המאתגרת, SAP ישראל השיגה גידול מדהים של כ- 50% בכמות העסקאות. פתרון ה- ERP של החברה לעסקים מסדר גודל קטן ובינוני - SAP Business One, הוטמע בשנה זו אצל מאות לקוחות חדשים, ובנוסף נרשמה צמיחה של 170% בפתרונות לתחום הביטוח.

סתוית נבון אף ציינה והציגה את הקמפיינים החדשים של החברה לשנה הקרובה, ביניהם קמפיין ל- SAP Business One בהשתתפות מנחה הטלויזיה אלי אילדיס וקמפיינים לפתרונות ניהול חווית לקוח ופתרונות ענן, בכיכובו של השחקן והקומיקאי גורי אלפי.

היא סיכמה: "בשנה הקרובה, נמשיך לסייע לארגונים בטרנספורמציה עסקית ובמעבר ל"ארגון החכם" באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. בנוסף, נציע השנה פתרונות ומודלים עסקיים חדשים לשוק הישראלי, עם דגש על יכולות הענן שמסייעות בפישוט תהליכים. הפוקוס של SAP היה ונשאר הצלחת הלקוחות ומתן ערך משמעותי, ושיתופי הפעולה אתכם וביניכם הם אחד הנכסים הכי חשובים לנו להשגת מטרות אלו. היתה לנו השנה עשייה מופלאה בזכות העובדים, השותפים והלקוחות, ואני בטוחה שהשנה הבאה תביא איתה עוד צמיחה וגידול".

נירה חקק, מנהלת שותפי SAP Business One  ו- SAP Business ByDesign; ליעד גוטנטג מנהל חטיבת המכירות לארגונים בגודל בינוני; עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול; סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל; שרון בן-ארי, מנהלת שותפים עסקיים. מתן תומרקין,
בתמונה מימין : נירה חקק, מנהלת שותפי SAP Business One ו- SAP Business ByDesign; ליעד גוטנטג מנהל חטיבת המכירות לארגונים בגודל בינוני; עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול; סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל; שרון בן-ארי, מנהלת שותפים עסקיים/מתן תומרקין

חברת תיגי בע"מ המספקת פתרונות של ייצור ואגירת אנרגיה חום לצרכני חום גדולים, מסחריים ותעשייתיים, בעיקר בדרך של אנרגיה מתחדשת, פרסמה היום טיוטת תשקיף. חלק מרכזי מהיתרון התחרותי של החברה בפעילותה כאמור הינו פרי פיתוח חדשני וייחודי שנעשה על ידי החברה, של קולטי שמש עם בידוד שקוף, המאפשר לקרינה לחדור לקולט ובו בזמן מקטין איבוד של אנרגיית חום. חידוש זה מאפשר נצילות גבוהה של קולטי שמש ביצירת חום בטמפרטורות המתאימות לצרכני חום גדולים, כולל במזג אויר קר. מאז הקמתה, הושקע בחברה במועדים שונים סך כולל של כ- 40 מיליון שקל. בין המשקיעים בחברה נמנים משפחות קליר (המחזיקה כ-36% מהון המניות לפני ההנפקה), חשין, ריכטר, רוטלוי וליברמן. צוות החברה מונה 9 אנשים בעלי ניסיון רב בהקמה וניהול חברות תעשייתיות וחברות טכנולוגיה וכן בגיוסי הון, מכירה והנפקה של חברות. את הנפקת החברה מובילה חברת רוסאריו חיתום.

חום הינו שימוש האנרגיה הסופי הגדול בעולם ואולם חלקה של האנרגיה המתחדשת בו נמוך וקיימת הזדמנות משמעותית עבור חברות שידעו לספק פתרונות באנרגיה מתחדשת במגוון תחומים - כולל באקלים קר ובטמפרטורות הנדרשות למשתמשי חום גדולים בעלות הנמוכה משריפה של דלק פוסילי. לתיגי טכנולוגיה ייחודית ומוגנת פטנטים והיא מספקת פתרונות כאלה.

נכון למועד התשקיף, תחום הפעילות של החברה הינו מערכות חום מסחריות ותעשייתיות אשר בהן מרכיבי אנרגיה מתחדשת. תחום זה כולל פיתוח, ייצור, תכנון, התקנה, שיווק, מכירה ואינטגרציה של פתרונות הנדסיים ייחודיים, סביבתיים וחסכוניים לקליטת אנרגיית השמש, אגירתה ואספקתה לצרכנים בשוק החום התעשייתי והמסחרי, בארץ ובעולם. המערכות כוללות, במרבית המקרים, בין היתר, קולטי שמש בעלי בידוד שקוף ו\או קונבנציונליים, משאבות, מחליפי חום, רגשים ובקרה וכן צנרת ובידוד, ולעיתים קרובות גם שילוב עם פתרונות חום חלופיים שאינן באנרגיה מתחדשת כמו משאבות חום, מבערים ועוד. הטכנולוגיה מוגנת ב-46 פטנטים שהתקבלו ברחבי העולם.

החברה עסקה במהלך השנים מאז הקמתה בפיתוחים בתחומי קולטי השמש עם הבידוד השקוף ובמערכות חום גדולות ואף התנסתה במכירת קולטים ופתרונות הן למגורים בארצות קרות והן לשימושים תעשייתיים ומסחריים. עם התקדמות הפיתוח החליטה החברה להתמקד בשימושים מסחריים ותעשייתיים שם נדרש חום בטמפרטורות גבוהות יותר ובכמות גדולה יותר והיתרון התחרותי של הפתרון של החברה בא לידי ביטוי בצורה מובהקת יותר. החל משנת 2015 החברה החלה באספקת מערכות בישראל לגופים מסחריים גדולים ביניהם נמנים יקב גדול, מפעל מזון, בתי אבות ובסיסי צבא ועד היום התקינה בהצלחה כ- 30 מערכות בישראל ובעולם.

בשנת 2019 , החלה החברה לפתח תכנית לחדירה הדרגתית לשווקים גלובליים. שווקי היעד הראשונים הינם הולנד, אוסטרליה, יפן וארצות הברית כאשר הפרויקטים של החברה בישראל משמשים כעוגן לתוכנית. החברה ממשיכה בימים אלה בפיתוחים נוספים בקשר למערכות חום, בין היתר פיתוחים שיפשטו ויוזילו באופן משמעותי את תהליכי התכנון וההתקנה של מערכות החום. כמו כן שוקלת החברה לנסות ליישם בעתיד מודל שלפיו התקנת מערכות החום תעשה על חשבונה של החברה ו\או במימון חיצוני והלקוח ישלם על רכישת האנרגיה שהמערכת תספק, במחיר נמוך לעומת עלויות האנרגיה שהיו לו בשימוש בדלק פוסלי.

תמורת ההנפקה מיועדת למימון התוכנית האסטרטגית של החברה להרחבת החדירה לשווקי היעד ברחבי העולם, תוך הגדלת ההשקעה בפיתוח עיסקי, שיווק ומכירות והעמדת משאבי הנדסה, ייצור ופיתוח כדי לתמוך בהגדלת עסקיה ותמיכה בפרוייקטים אצל לקוחותיה ושותפיה העיסקיים בשווקים אלה. בנוסף תשמש התמורה להגדלת בסיס ההון שישמש בין היתר בעתיד למימון חלקה של החברה בפרוייקטים למכירת חום מאנרגיה מתחדשת כשירות ללקוחות תעשייתיים או מסחריים.

seperator

לאחרונה פורסם שיתוף הפעולה בין MSI, ענקית הביטוח היפנית, לביטוח ישיר, וכן ההשקעה של MSI בחברת האם של ביטוח ישיר, בסך של 77 מיליון שקל. השבוע הושק ה-HUB המשותף של החברות לקידום חדשנות בתחום האינשורטק - GDH TLV. ההשקה נערכה בזום, בהשתתפות פונביקי שיניצ'ירו, נשיא MSI, מוקי שניידמן, יו"ר דירקטוריון איי.די.דיי, קובי הבר מנכ"ל ביטוח ישיר, ורז ברטוב, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות בביטוח ישיר. האירוע נועד להציג בפני הקהילה הטכנולוגית את הפוטנציאל בהשתתפות ב- HUB, הן בעבודה עם ביטוח ישיר, והן כערוץ גישה ליפן, דרום מזרח אסיה והעולם. אל האירוע הגיעו בכירים מעולמות ההייטק וסטארטאפיסטים המתעניינים בהאב.

ביטוח ישיר גאה לספר כי מאז ההודעה על הקמת ה-HUB פנו אל החברה עשרות סטארטאפים, במגוון תחומים עסקיים, ושישה מתוכם כבר נקלטו ל-HUB, ונמצאים בשלב ה-POC, בין אם בשלב התכנון, או בביצוע בפועל. הבר: "שיתוף הפעולה עם קבוצת MSI הינו חלק מהאסטרטגיה שלנו - להמשיך ולהוביל את עולם הדיגיטל והחדשנות מבין חברות הביטוח בישראל. אנו מחפשים כל העת חידושים בתחום הטכנולוגיה וה- DATA, ואנו רואים בחדשנות אמצעי ליצירת יתרון תחרותי, לטובת הלקוחות והחברה. אני חייב לומר שהסטארט-אפים שכבר עבדו איתנו יודעים, שבזכות מערכות טכנולוגיות גמישות ויכולות היישום הגבוהות שלנו, אנו מנהלים POC's במהירות ובמקצועיות שאין שני לה".

ה- HUB מתמקד באיתור סטרטאפים, חברות טכנולוגיה, רעיונות ויזמים, לפיתוח מוצרים ופתרונות עבור עולם הביטוח, בתחומי רכב, רכוש, חיים, בריאות ועוד. ה- HUB מנוהל בישראל, במשרדי ביטוח ישיר, תחת ניהולו של רז ברטוב, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות, וכמיזם משותף עם MSI. ה- HUB אימץ מסלול בדיקות היתכנות מואץ, אשר יאפשר לחברה, ל- MSI וליזמים להוכיח יכולות היתכנות טכנולוגית (Proof of concept) בפרק זמן קצר, תוך גישה לתשתית הטכנולוגית וערוצי השיווק המובילים של MSI ביפן, מזרח אסיה ובעולם. שני הצדדים הקצו לטובת המיזם צוותים בכירים ומיומנים, וישתתפו בעלויות ובהשקעות בצורה שווה. הצוות היפני של ה- HUB מתוכנן להגיע לשהות קבוע בארץ בהקדם האפשרי, לכשיוסרו מגבלות הקורונה.

קובי הבר. יחצ,
קובי הבר/יחצ

רשת מלונות "קיסר פרמייר" נערכת בימים אלו לפתיחת המלונות בטבריה ובאילת. מלון "קיסר פרמייר" אילת יפתח ב-25.2 ומלון קיסר פרמייר טבריה יפתח ב-7.3.

ישראל חייט סמנכ"ל רשת מלונות "קיסר פרמייר": תקופת הסגר נוצלה לביצוע עבודות תשתית ושדרוגים שונים במלונות. הנהלת הרשת השקיעה כ-2 מיליון שקל בשיפוץ ושדרוג כל החדרים במלונות, החלפת ריהוט ושיפוץ חדרי האוכל והשטחים הציבורים.

מלון "קיסר פרימייר" אילת כולל 241 חדרים, "קיסר פרימייר" טבריה כולל 229 חדרים. הפעלת המלונות תהיה במתכונת הפעלה מלאה עפ"י השילוב של התו הירוק והתו הסגול גם יחד. חייט מוסיף: "אנו מצפים לביקושים רבים מקהל לקוחותינו המסורתי כבר לימי הפתיחה ולחג הפסח שיחול בחודש מרץ".

מלון קיסר אילת. יחצ,
מלון קיסר אילת/יחצ

קאנומד, חברה בצמיחה בתחום הקנאביס הרפואי, מדווחת היום על חתימת הסכם הפצה עם Just Brands, תאגיד אמריקאי, אשר עוסק בייצור ושיווק גלובאלי של מוצרים מבוססי CBD, לרבות מוצרי מאכל, טיפוח ושמנים.

על פי ההסכם, קאנומד תשמש כמפיץ בלעדי של מוצרי Just Brands בגרמניה ובישראל. קאנומד תקבל רישיון מוגבל ובלעדי לשימוש בחומרי שיווק שיסופקו לה על ידי Just Brands, בקשר עם המוצרים בגרמניה ובישראל.

במסגרת ההסכם, קאנומד התחייבה לרכוש כמות מינימאלית של מוצרים בכל אחת מ-3 השנים הראשונות להסכם (בשנה הראשונה - כמות מינימאלית של מוצרים בהיקף כספי של 100 אלף דולר, בשנה השנייה - כמות מינימאלית של מוצרים בהיקף כספי של 200 אלף דולר ובשנה השלישית - כמות מינימאלית של מוצרים בהיקף כספי של 300 אלף דולר). קאנומד תמכור את המוצרים בגרמניה ובישראל בהתאם לתעריפים שנקבעו בהסכם.

עוד נקבע, כי ההסכם ייכנס לתוקף ביחס להפצת המוצרים בישראל רק כאשר הפצתם תתאפשר על-פי דין בישראל, בעוד שביחס להפצת המוצרים בגרמניה, ההסכם ייכנס לתוקף עם חתימתו, ולמשך 3 שנים ממועד זה. ככל שלא תתאפשר הפצתם של המוצרים בישראל תוך 24 חודשים ממועד חתימת ההסכם, יפקע ההסכם בכל הנוגע להפצת המוצרים בישראל, ויישאר בתוקף ביחס להפצת המוצרים בגרמניה בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully