וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכוני הכושר לא ייפתחו ביום ראשון"

19.2.2021 / 15:08

ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר הודיע כי המכונים שפועלים במסגרתו יישארו סגורים למרות האפשרות לפתוח בהתאם להנחיות: "רק 25 עד 30 אחוז מפוטנציאל הלקוחות של ענף הכושר עומדים כעת בקריטריונים המאפשרים להם לחזור ולהתאמן"

אימון מחאה של ענף חדרי הכושר מול משרד הבריאות בתל אביב, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
אימון מחאה של ענף הכושר, 17 בינואר 2021/ראובן קסטרו

ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר בישראל הודיע היום (שישי) כי מכוני הכושר הפועלים במסגרתו יישארו סגורים ביום ראשון. הארגון הוא גוף המאגד מאות עסקים מתחומי מכוני הכושר, הסטודיו והפעילות הגופנית המאורגנת ומייצג את העסקים בענף.

"הארגון פעל לאורך משבר הקורונה בתיאום מלא עם משרדי הממשלה והבריאות ולעולם לא המליץ לחברי הארגון לקחת את החוק לידיים ולפעול בניגוד להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול", נמסר בהודעה, "נציגי הארגון נפגשו פעמים רבות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ונציגי משרדו והבהירו כי מתווה הדרכון הירוק חושף את בעלי עסקי הכושר, הסטודיו ובריכות השחייה לתביעות משפטיות ופרסום שלילי חריף, מצד לקוחות ואנשי צוות שטרם התחסנו ולא יורשו להיכנס למתקני האימון. בנוסף, ברור כי ללא רגולציה מתאימה, כל מתווה תו ירוק הוא בלתי חוקי ובלתי ישים ולפיכך, מתווה הדרכון הירוק יוצר סלקטיביות בלתי חוקית ובלתי מוסרית ויביא בוודאות להפרות חמורות ואי ציות של המלצות/תקנות משרד הבריאות בעסקים שיבחרו לפתוח את עסקיהם ביום ראשון".

"הממשלה יצרה מפעל קניבליזם"

הארגון הוקם באפריל האחרון, בעקבות הסגר הראשון שגרם לסגירתם של המכונים. במכתב המשיכו ראשיו לתקוף את משרד הבריאות. יו"ר הארגון, ירון סלע, בעלי רשת גרייט שייפ אמר לוואלה! עסקים: "אחרי מסע דמוניזציה שניהל משרד הבריאות נגד חדרי הכושר והסטודיו, מקבלי ההחלטות משתמשים בנו כביצת ההפתעה לתמרץ את הציבור ללכת ולהתחסן, הכול כמובן על הגב ועל חשבון בעלי העסקים. אם במשרד הבריאות יבינו שענף הכושר הוא ענף חיוני לבריאות הציבור, מוזמנים שרי האוצר, הבריאות והעומד בראשם לסבסד את תמריצי ההתחסנות ולסייע לבעלי העסקים לצלוח את ההפסדים הכבדים הצפויים להם כתוצאה מפתיחה בתו ירוק".

דורון כהן הבעלים של סטודיו C: "הממשלה יצרה מפעל קניבליזם בין בעלי העסקים, בין העובדים ובין הלקוחות. החלטות משרד הבריאות יביאו למלחמה של כולם בכולם. לא יכול להיות שממשלת ישראל מפקירה את בעלי העסקים בענף להתמודד בסוגיות משפטיות מול העובדים והלקוחות בנוגע לכניסת הלקוחות לחדרי הכושר, הסטודיו וברכות השחייה. יש אנשים שטרם הספיקו להתחסן ויש שלא יכולים להתחסן בהוראת רופא, מה יהיה עליהם? זה טירוף מוחלט. ההתייחסות המזלזלת של מקבלי ההחלטות בענף הכושר כאילו מדובר בענף בילוי ופנאי במקום בענף בריאותי, היא המחלה והמגפה העיקריים, לא הקורונה".

ד"ר קותי מרידן, מנכ"ל קוסל המפעילה את מתקני הספורט באוניברסיטה העברית: "אחרי כמעט שנה של סגירה ופתיחה של הענף, הממשלה פותחת את חדרי הכושר בהתראה של ימים ספורים, זאת שערורייה. מי שחושב שהעסקים ימשיכו בדיוק מהנקודה בה יצאנו לסגר, פשוט לא מבין על מה הוא מדבר. אנחנו חוזרים שנים אחורה לגיוס מחודש של לקוחות, גיוס עובדים, שיקום הציוד ובעיקר, שיקום תדמיתו של הענף שהתרסקה אל מול קבלת החלטות הרסנית במשך תקופה ממושכת מדי".

חדר כושר. shutterstock,
לא נחזור לזה בקרוב?/shutterstock

בארגון הסבירו כי לאור קצב המתחסנים בישראל, רק 25 עד 30 אחוז מפוטנציאל הלקוחות של ענף הכושר עומדים כעת בקריטריונים המאפשרים להם לחזור ולהתאמן במסגרת מאורגנת. "הארגון לא יכול לקבל מצב בו בעלי העסקים יהיו מחויבים לעמוד ב - 100 אחוז הוצאות על עסקיהם בזמן שפוטנציאל המחזור העסקי נגזר מ - 25 אחוז מהלקוחות בלבד. כל מתווה של פתיחת העסקים בענף הספורט והכושר דורש פרק זמן התארגנות טכנית, גיוס עובדים ולקוחות, עידוד הלקוחות ואנשי הצוות ללכת להתחסן וכו' 45 יום מינימום מרגע קבלה ופרסום כל החלטה ע"י משרד הבריאות . יש לקחת בחשבון כי גם לאחר חזרה מלאה של ענף הספורט והכושר לפעילות, בעלי העסקים לא יתחילו את פעילותם מהנקודה בה נכפה עליהם לסגור את עסקיהם ורבים מהם יחזרו סמוך לנקודת ההתחלה של פעילותם העסקית מבחינת גיוס הלקוחות והעובדים."

לסיכום, נכתב: "נציגי ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר מקבלים בשאט נפש ובאכזבה מרה את התנהלות משרד הבריאות, קבינט הקורונה וממשלת ישראל בנוגע למדיניות פתיחת העסקים בדרכון ירוק למחלימים מקורונה ומחוסנים בלבד וקוראים לשר הבריאות וראש הממשלה להיפגש בהקדם עם נציגי הארגון לצורך יצירת מתווה ישים לפתיחת הענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully