וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופכים את הפירמידה: מפורסמים אאוט - משפיענים אין

רונית מטיאס

22.2.2021 / 14:13

הפרסום הדיגיטלי עובר בשנים האחרונות טרנספורמציה, שמשבר הקורונה רק מזרז. ליאת בקייר, מנכל"ית Goat Tel- aviv מסבירה שלהיות סתם סלב כבר לא מוכר מספיק - העתיד נמצא בקשר רציף עם הקהל

צוות גואוט העולמית. יח"צ,
צוות גואוט העולמית/יח"צ

המשפיענים הפכו מזמן לאחד הטרנדים המובילים בעולם הפרסום. חברות גדולות רבות ויתרו על קמפיינים עם דוגמנים בעלי תג מחיר גבוה, ובחרו להיעזר בפרסום שלהן במשפיענים שיוצרים אינטראקציה ברשתות החברתיות, ובכך מגבירים את החשיפה של המוצר.

כחלק ממהפכה הזו נכנסה לישראל סוכנות המיקרו-משפיענים העולמית Goat שמבטיחה להטמיע מודל חדשני של שיח בין מותגים לצרכנים ברשת. The Goat Agency היא סוכנות יוצרי תוכן וסושיאל הצומחת ביותר באירופה ב-4 השנים האחרונות. הסניף הישראלי הוא הסניף הרביעי ברשת והוא מצטרף לסניפים בלונדון, ניו-יורק וסינגפור.

ב- Goat מאמינים כי יוצרי התוכן הם הלב המניע של הסושיאל ומשלבים יוצרי תוכן וסושיאל מומחים בתחומם, בקמפיינים של מותגים. Goat מייצרת מהלך משולב ליצירת מסרים ממוקדי נישות בעזרת שגרירים אמיתיים וקידום תכנים לקהל מדויק ומפולח, מהלך שמייצר מעורבות רגשית וחיזוק מודעות, עם דגש על שימוש באנשים אמיתיים, יוצרי תוכן, בעלי נכסים וקהל עוקבים שמתעניין בהם ובפועלם על סמך היותם בני סמכא בתחומם.

את החברה בישראל מובילה ליאת בקייר, מנכל"ית Goat Tel- aviv-שלוחתה הישראלית של The Goat Agency הבינלאומית. שותפות לחברה קבוצת "בלוסטון", איש העסקים רונן מיילי וחברת התוכן Peach מקבוצת גיתם. בקייר שימשה כמנכ"לית אתר "סלונה", והיא בעלת ניסיון רב בתחום הפרסום והמדיה, עם תפקידים בגיתם, רשת וערוץ 10, במהלכם התמחתה ביצירת מהלכים מבוססי תוכן וקהילות לחברות וארגונים הגדולים במשק.

מה לדעתך גרם ל- Goat הבינ"ל להאמין דווקא בשוק הישראלי?

ל- Goat העולמית יש בלונדון חברת בת שנקראת Purple Goat שמתמחה אך ורק במשפיענים, לצרכנים עם מוגבלויות ומי שמנהל אותה הוא בחור בעל שיתוק מוחין

אני חושבת שזה בעיקר כי הפוטנציאל של השוק הישראלי גדול בהרבה ממה שנראה. ישראל היא סטארטאפ ניישן. כמות החדשנות, הרעיונות והמיזמים שיוצאים מהשוק הישראלי, הם כבר מזמן לא מסונכרנים עם הגודל האמיתי שלנו. היכולת שלנו כישראלים לסמן חזון ולממש אותו, גורמים לשוק הישראלי להיות אטרקטיבי בעיני יזמים מחו"ל וגם אנחנו עושים הרבה יותר "רעש" מהגודל האמיתי שלנו.

סיבה נוספת היא שלדעתי יש להם עניין להיות מחוברים למקור שבו קורים דברים ב"סטארטאפ ניישן", מבחינת הזדמנויות עסקיות. אנחנו מאוד גאים שאחרי סניפים ביעדים גדולים כמו לונדון, ניו-יורק וסינגפור, החליטו בgoat העולמית לפתוח סניף דווקא בישראל. כיאה לסוכנות בסדר גודל שכזה, הם לא לקחו הימור אלא בדקו היטב את השוק המקומי ולאחר סקר שוק מקיף בחרו ב-3 קבוצות גדולות ובעלות מוניטין רב שנים בישראל: קבוצת בלוסטון, קבוצת גיתם ואיש העסקים רונן מיילי.

אני מגיעה עם רקע של 20 שנה בתחום הפרסום והמדיה. לאורך השנים יצרתי קהילות וחיברתי בין אג'נדות לתוכן מסחרי בפרויקטים. בשנתיים וחצי האחרונות שימשתי כמנכ"לית אתר סלונה שנסגר, ואז הגיע לפתחי הזדמנות חדשה ומרגשת להצטרף ל- Goat עם האמונה שתוכן אמיתי מנצח, רק שהפעם לא רק עם נשים, אלא עם יוצרי תוכן ומשפיענים מכל הפלטפורמות.

ל- Goat העולמית יש בלונדון חברת בת שנקראת Purple Goat שמתמחה אך ורק במשפיענים, לצרכנים עם מוגבלויות ומי שמנהל אותה הוא בחור בעל שיתוק מוחין. העובדה שהם הראשונים שמתייחסים לאוכלוסיה זו כצרכנים בגובה העיניים ולא כ"צדקה" או ממקום של לסמן וי, היא לא פחות ממדהימה בעיני, ויש לי כמה רעיונות שמתבשלים כרגע, לשלב את המודל העסקי הזה גם בארץ.

ליאת בקייר. יוגב עזריאל,
ליאת בקייר/יוגב עזריאל

במה אתם שונים מסוכנויות משפיענים אחרות שיש היום בשוק?

Goat בעצם הופכים את הפירמידה, אם המודל המקובל הוא להשקיע הרבה כסף בהפקה של קריאייטיב אחד ואז להוציא עוד יותר כסף כדי להפיץ אותו במגוון מדיות אנחנו הופכים את השיטה,

Goat רואה את העולם בצורה שונה. בראש ובראשונה אנחנו מבדילים בין סלבריטאים למשפיענים. משפיען הוא אדם שמעניין אנשים אחרים, תחום ההתמחות שלו ברורה, יש לו את הקול והשפה שלו והוא מייצר תוכן שנותן ערך או עונה על צורך עבור הקהילה שלו. דרך התוכן הוא מקיים עם העוקבים שלו מערכת יחסים ארוכת ומתמשכת. אנחנו מאמינים בשכבת המיקרו של המשפיענים, הם אלו שבאמת מזיזים מחוג ומניעים את קהל העוקבים שלהם.

סלבריטאי הוא אדם מפורסם מאד שיכול להעניק למותג נחשקות וערכים נוספים אבל הוא פחות מומחה בתחום מסוים ורמות המעורבות של הקהל שלו עם התוכן שהוא מייצר נמוכה יותר ממשפיעני מיקרו וננו.

למפורסמים אין קהל מחויב, הם נעקבים כי הם מפורסמים ולא בגלל שמישהו עוקב אחר המסע שלהם. היופי בעבודת מיקרו משפיענים היא שלצרכן זה יותר דומה להמלצה של קרוב או בן משפחה, ואם אח או חבר ממליץ לעשות משהו יש סבירות גבוה יותר שההמלצה תתקבל טוב יותר מכול פרסומת.

Goat בעצם הופכים את הפירמידה, אם המודל המקובל הוא להשקיע הרבה כסף בהפקה של קריאייטיב אחד ואז להוציא עוד יותר כסף כדי להפיץ אותו במגוון מדיות אנחנו הופכים את השיטה, המתודה של GOAT היא ריבוי קריאייטיבים, לבקש מהיוצרים שאנחנו עובדים איתם לייצר "חתיכות תוכן" אותנטיות בהתאם לאסטרטגיית המותג ואז לצאת להפצה אורגנית שבמהלכה אנחנו מבצעים AB testing וממשיכים איתם בהפצה מוגברת.

אנחנו מגדירים את קהל היעד דרך תחומי עניין ולא דרך אפיון הקהלים בצורה המסורתית בלבד (מגדר, גיל, דמוגרפיה, השכלה, הכנסה וכו'). בעולם שהסושיאל שולט בו, אמא לילדים בת 45 יכולה להתעניין באותם תכנים שבחורה בת 17 מתעניינת בהם, בדרך המסורתית הן לעולם לא תיחשפנה לאותו מסר פרסומי אך בעולם של Goat כן. Goat העולמית בנתה מערכת CRM שיודעת להגיד את עלות החשיפה לקליק, להורדה, רכישה, המערכת מודדת המרות, תגובות מהקהל, יש בה גם אלמנט מובנה של חיזוי.

יש לגלובל התקשרויות עם יותר מ-100 אלף משפיענים בעולם, כך שאנחנו יודעים מי עובד טוב באיזה נישה, מה התוצאות שאפשר לצפות להם ויותר חשוב - מי לא. רמת הדאטה הזאת ייחודית ל-Goat.

רוב הסוכנויות נוסדו במטרה לקבל כסף ממותגים עבור משפיענים, אנחנו קמנו כדי לתת למותגים ערך ממשפיענים. בסופו של דבר אנחנו סוכנות פרסום שמשתמשת במשפיעני רשת כדי לפתור בעיות של מותגים. אנחנו בונים קמפיין שמשלב קריאטיב ומדיה ומשתמשים בדאטה כדי להבטיח את תוצאות המדיה. עבדנו עם מותגים שהבינו שבכסף קטן יחסית שהם משקיעים באמצעותנו כל חודש אנחנו משיגים תוצאות טובות יותר מכל מערוצי פרסום אחרים שלהם.

איך יראה עולם הפרסום העתידי לדעתך?

בעיקר בגלל הקורונה, עסקים מאמצים את אסטרטגיית דיגיטל תחילה, מה שאומר שכל מותג מחפש את הדרך לעבור טרנספורמציה דיגיטלית. אני מאמינה ששם העתיד והטרנספורמציה הדיגיטלית הופכת להיות מהירה אפילו ממה שציפינו. הקורונה היתה ועודנה קטליזטור לאימוץ חדשנות, היא אילצה קהלים ומותגים שמרניים יותר להיכנס לעולם הדיגיטלי ולא להישאר מאחור. למדנו שאקספוננציאלי הוא לא רק קצב ההדבקה אלא גם קצב הצריכה שלנו בדיגיטל ובסושיאל, שהשינוי שאירע בכמה שבועות בזירת האי קומרס שוות ערך לשינוי של 10 שנים. והשינוי שקרה בזירת החינוך תוך חודש שוות ערך לשינוי של 15 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully