וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: FOX משיקה זרוע חדשנות

עודכן לאחרונה: 23.2.2021 / 16:48

הקבוצה השיקה את FOX LABS, אקסלרטור ליזמים וסטארטאפים הפועלים בכל תחומי הריטייל טק. קאווה גרופ הודיעה על עלייה של יותר מ-200 אחוז בביקושים לחופשות בשלושה ימים. שר האנרגיה המצרי וד"ר יובל שטייניץ נסעו על הרכב האוטונומי של מובילאיי

אמש התקיים ביקורו בישראל של שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה ושר האנרגיה ומשאבי המים ד"ר יובל שטייניץ.

במסגרת הביקור, הגיע הפמליה לחברת מובילאיי שם נפגשו עם מנכ"ל ומייסד החברה, הפרופ' אמנון שעשוע, שסקר בפניהם אודות החברה וחזון הרכב האוטונומי. לאחר מכן זכו השרים לנסוע ברכב האוטונומי ברחובות ירושלים ולחוות מקרוב את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שמפתחת מובילאיי.

אמנון שעשוע. גדעון שרון, לשכת העיתונות הממשלתית
כולם מוכנים לנסיעה? השר שטייניץ ליד הרכב האוטונומי של מובילאיי/לשכת העיתונות הממשלתית, גדעון שרון

הבוקר הודיעה קבוצת FOX על השקת FOX LABS, אקסלרטור ליזמים וסטארטאפים הפועלים בכלל תחומי הריטייל טק: חדשנות בחנויות פיזיות, עולמות האיקומרס, תחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה, פתרונות לניהול דאטה ומועדוני לקוחות, פתרונות תשלום ועוד.

FOX LABS מציעה לסטרטאפים מעולמות הריטייל טק הזדמנות לחבור לרשת הקמעונאית המובילה והמגוונת בישראל. במסגרת האקסלרטור יזכו היזמים הנבחרים בליווי צמוד של מומחי הקמעונאות המובילים והמנוסים בקבוצת פוקס ומחוצה לה, נגישות למאות נקודות מכירה בארץ ובעולם ושימוש בהם כ"מגרש משחקים" לבחינת מוצרים חדשניים, קונספטים ומודלים עסקיים. כמו כן, אפשרות לחיבור לאתרי הסחר מהמובילים בישראל ולמועדון הלקוחות של הקבוצה. במסגרת פעילות האקסלרטור, ייבחנו גם אופציות להשקעה הונית בסטרטאפים הנבחרים וכן חיבור ישיר לחברות הריטייל הבינלאומיות הגדולות בעולם.

מייקי בן ארי. תומר יעקובסון,
מייקי בן ארי/תומר יעקובסון

ארגון JGive לפילנתרופיה ונתינה והמרכז הרפואי שערי צדק, יצאו היום, יום שלישי, (23.2), בפרויקט מיוחד לכבוד חג הפורים, בו ארגון JGive חילק לאנשי הצוות הרפואי בכתר (מתחם הקורונה בבית החולים) גיב-כארד טעון לתרומה בסך 150 שקלים. הצוות הרפואי יוכל לבחור למי הוא מעוניין לתרום מתוך למעלה מ-1000 עמותות אשר נמצאות בפלטפורמת JGive.com.

ארגון JGive הינו ארגון חברתי ללא מטרת רווח במטרה להגדיל את תרבות הנתינה בישראל ולישראל. ב-JGive עוסקים בפיתוח תשתיות טכנולוגיות שמנגיש את עולם הפילנתרופיה, התרומות והנתינה לציבור הרחב.

אורי בן שלמה, מנכ"ל ומייסד JGive: "חשבנו איך אפשר להמתיק את חג הפורים על הצוותים הרפואיים שבשנה האחרונה הם גיבורי העל של העם בישראל, ובמקום לחלק משלוח מנות רגיל וסטנדרטי החלטנו להעניק להם גיב-כארד שכשמו כן הוא - כרטיס טעון של נתינה, שאת הסכום הטעון בו יוכל הצוות הרפואי להעביר הלאה למי שזקוק לו ולהתמלא בתחושת הנתינה המופלאה שמוכחת במחקרים כמעצימה אושר ותחושת סיפוק".

גיב כארד. יחצ,
כרטיס טעון שכולו נתינה. גיב כארד/יחצ

FOX LABS עובדת כיום עם מספר סטרטאפים מובילים ביניהם חברת Preciate, המפתחת טכנולוגיית זיהוי פנים מתקדמת המציעה ללקוחות תשלום ללא צורך בשימוש באשראי פיזי, חברת ByondXR, שפיתחה פלטפורמה לקנייה וירטואלית וחווייתית ללקוחות מרחוק וחברת babyark המפתחת קו מוצרים של כסאות בטיחות לרכב על בסיס טכנולוגיה צבאית מוכחת לספיגת אנרגיה, הנתמכת בפטנטים רשומים, תוך דגש על נוחות שימוש וקלות תפעול. הקבוצה התקשרה בהסכם עקרונות, ביחד עם משקיעים נוספים וביניהם קרסו מוטורס, להשקעה ב- babyark בסך של 6 מיליון דולר ומועד ההשקה של הכיסא הראשון מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2022.

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלים קבוצת FOX : "זהו מהלך טבעי להתפתחות הקבוצה, החברה רואה בקידום החדשנות ויישום פתרונות טכנולוגיים מתקדמים כמנוף לצמיחה וכחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה שלה לגיוון פעילותה והצפת ערך ללקוחותיה".

מייקי בן ארי, סמנכ"ל פיתוח עסקי וזרוע החדשנות בקבוצת FOX : "מטרת המהלך היא יצירת סינרגיה והשאת ערך למותגי ופעילויות הקבוצה, תוך חשיפה מתמדת לחדשנות, קדמה ומהירות תגובה לשינויים הטכנולוגיים התכופים. בעיצומה של מהפכה בשוק הריטייל והשינויים הרבים בהרגלי הצריכה, המובילות של קבוצת פוקס תייצר שינוי מהותי בהגדרת 'הקמעונאות החדשה' המתמקדת בחוויית לקוח שלמה, מותאמת אישית וטכנולוגית שמדברת את השפה ואת הצרכים של הלקוחות במאה ה-21. לאור מאות פניות לשיתופי פעולה שקיבלנו מסטרטאפים בשנתיים האחרונות, היום, עם הקמת FOX LABS, אנו גאים למסד את הפעילות הזו, להעניק בית חם למוח הישראלי המבריק ולייצר את הסינרגיה המושלמת בין אסטרטגיית הקבוצה וצמיחתה, לבין עולמות החדשנות בענף הריטייל".

FOX LABS ופעילותה ירוכזו באתר ייעודי שפיתחה הקבוצה, המהווה פלטפורמה ליזמים וסטרטאפים ליצירת קשר וכוללת חומר כללי על קבוצת פוקס בדגש על תחומי החדשנות והטכנולוגיה ועדכונים על שיתופי פעולה קיימים עם סטרטאפים.

seperator

חברת CBRE ישראל בשיתוף CBRE ארה"ב חתמו עסקת מימון בהיקף של 45 מיליון דולר עבור PARAMOUNT GROUP INC מארה"ב לשיפוץ והקמת 2 קומות נוספות של בניין "טריבקה פסטיבל הסרטים" באזור טריבקה בניו יורק.

ירון שחר מנהל מח' ההשקעות ב-CBRE ישראל: בשלב ב' תשקיע CBRE עוד 150 מיליון דולר להשקעות בבנייני משרדים בניו יורק וושינגטון וסן פרנסיסקו. את העסקה הובילו ירון שחר ואמיר ליבנה מ-CBRE ישראל וג'יימס סקוט ואחמד אימראן מ-CBRE ארה"ב. ההשקעה תבוצע ע"י חברת PARAMOUNT וחברת הביטוח הפניקס.

זרוע ההשקעות הבנקאיות של CBRE ביצעה משנת 2015 ועד כה השקעות ב-169 פרויקטים בנדל"ן מניב בארה"ב בשווי של מעל 21 מיליארד דולר.

Laight St. בניו יורק. יחצ,
Laight St. בניו יורק/יחצ

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) השיק השבוע את 'FIDF LIVE', פלטפורמת שידור חדשה לתומכי הארגון ברחבי ארה"ב במטרה להעלות את מעורבותם וחשיפתם לנעשה במדינת ישראל בכלל ובצה"ל בפרט. כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה בארה"ב ובעולם, אירועי הארגון המסורתיים ברחבי ארה"ב אינם מתקיימים, ותומכי הארגון אינם יכולים להגיע לישראל, לבקר בבסיסי צה"ל ולפגוש חיילים. הפלטפורמה החדשה תאפשר לתורמים גישה ישירה לסיפורי החיילים ולחוויותיהם האישיות, באמצעות החוויה הווירטואלית.

'FIDF LIVE' תשודר אחת לשבועיים באתר הארגון, בהנחיית הסטנדאפיסט והסופר האמריקאי ג'ואל צ'זנוף, חייל בודד לשעבר בעצמו, ובהשתתפות קציני וחיילי צה"ל מהיחידות השונות.

"בימים מאתגרים אלה, בהם כל העולם מתמודד עם מגפה עולמית, זוהי חובתנו למצוא דרכים יצירתיות וחדשניות לחבר בין תומכי FIDF וחיילי צה"ל", אמר מנכ"ל FIDF, סטיבן וויל. "באמצעות FIDF LIVE אנחנו מאפשרים לתורמינו להכיר מקרוב את הסיפור של חיילי צה"ל, ובכך לשמר את הקשר החשוב הזה ולהעצים את תמיכתם בחיילים ובמדינת ישראל".

ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בשנת 1981 על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה וחרט על דיגלו עשייה למען חיילי צה"ל. הארגון, המונה 24 סניפים, אחראי למיזמים שונים לרווחת החיילים בתחומי החינוך, הרווחה והתשתיות דוגמת מלגות ללימודים אקדמיים, סיוע לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, תמיכה בפצועי צה"ל ובמשפחות השכול, תמיכה בחיילים הבודדים, אימוץ חטיבות וגדודים ובניית תשתיות רווחה וספורט בבסיסי צה"ל השונים.

FIDF לייב. יחצ,
פלטפורמת השידור החדשה/יחצ

משבר הקורונה המתמשך פגע קשות בחלק לא מבוטל מהעולים החדשים מצרפת, שחלקם סבלו מקשיים רבים עוד קודם לכן. בימים אלה, עולים רבים דוברי צרפתית סובלים ממשברים וקשיים בשל בעיות בריאות, תעסוקה ופרנסה, אתגרי קליטה תרבותיים, קשיים בחינוך, תחושות בדידות וחרדה ועוד.
בשל המצב, בצעד יוצא דופן, יזמה עמותת "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל) יום התרמה מיוחד, במסגרתו גוייסו כ-9 מיליון ש"ח עבור עולים נזקקים שידם אינה משגת. בין התורמים ניתן לציין אנשי עסקים יהודיים מצרפת וישראל, את הקרנות רש"י, דרהי ואדליס, עיריות ירושלים ונתניה - וגם ממשלת צרפת עצמה. הכספים יחולקו ישירות למשפחות הנזקקות בעל-ידי העמותה או באמצעות עמותות רווחה (דוגמת המרחב הפרנקופוני, עמותת עזראל ועוד).

לדברי אריאל קנדל, מנכ"ל ארגון "קעליטה" (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), "העלייה מצרפת נתפסת כעליה מבוססת וחזקה, אך המציאות שונה. בשנים האחרונות, עוד טרום הקורונה, כ-10% מהעולים החדשים מצרפת היו רשומים בשירותי הרווחה בישראל; הקורונה הגדילה כמובן משמעותית את שיעור העולים הזקוקים לסיוע, חלקם הגיעו כדי עוני ובדידות. הכסף שנאסף עתיד לסייע לאלפי עולים, ואני מודה מאוד לכל התורמים שפתחו את ליבם ואת כיסם כדי לסייע לעולים הנמצאים בקשיים".
עוד לדברי קנדל, "פילנתרופים ורשויות מקומיות כמו ירושלים ונתניה מבינים היטב את גודל השעה ואת מצוקת העולים החדשים בארץ - כנראה יותר ממה שהבין הממשל בישראל. אני קורא לגופים נוספים ולאנשים פרטיים להירתם ולסייע לעולים החדשים; כל עזרה, אפילו אוזן קשבת, היא בעלת ערך ומסייעת לשפר את המצב הקיים".

עמותת "קעליטה", שהוקמה ביוני 2015 על ידי הפילנתרופ ואיש העסקים היהודי-צרפתי מרק אייזנברג, היא ארגון הגג של עולי צרפת בישראל. קעליטה שמה לה למטרה לסייע ולהביא לשיפור משמעותי בקליטת העולים דוברי הצרפתית, להעלות את חשיבות העלייה והקליטה ולהציב אותה בראש סדר העדיפויות של החברה בישראל - ובכך לתרום לפתרון בעיות הנוגעות לכלל החברה הישראלית. מאז החלה לפעול, שיפרה העמותה משמעותית את סיכויי ההצלחה של העולים מצרפת בארץ וחיזקה את התרומה הכלכלית, החברתית והרוחנית של העלייה מצרפת.

אריאל קנדל. יחצ,
אריאל קנדל/יחצ

חברת ג'נסל, בניהולו של רמי רשף, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה מבוססי תאי דלק היוצרים חשמל מחיבור של מימן וחמצן, מדווחת היום כי חתמה עם תאגיד הטכנולוגיה היפני TDK, מיצרני סוללות הליתיום-יון המובילים בעולם, על הסכם אסטרטגי להשקעה בפיתוח תהליך חדשני לייצור אמוניה ירוקה, הנחשבת בעולם כדלק העתיד.

מאמצי הפיתוח מוערכים בהשקעה ראשונית של כ- 30 מיליון שקל על ידי שתי החברות לשלב א' של הפיתוח, שמטרתו השגת הוכחה טכנולוגית לתהליך הייצור החדשני. בכך מסמנות שתי החברות ציון דרך נוסף בהשגת היעדים השאפתניים של אפס פליטות פחמן כפי שהוגדרו על ידי האו"ם, יעדים שאומצו על ידי יפן, ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות אחרות ברחבי העולם כחלק מרפורמות איכות הסביבה והאנרגיה המיושמות על ידן.

ג'נסל, המפתחת פתרונות אנרגיה ירוקה על בסיס תאי דלק הפועלים על בסיס מימן ואמוניה, תפתח תהליך נקי ויעיל מבחינה אנרגטית לייצור אמוניה ירוקה שיוכל לשמש כתחליף לייצור כ-235 מיליון טונות של אמוניה המיוצרת כיום, ששווים הנוכחי במונחי שווי שוק מוערך בכ-70 מיליארד דולר.

רמי רשף. יחצ,
רמי רשף/יחצ

הבוקר (22.2.21) פתחה הנהלת מיכמן את המסחר לרגל רישום מניות החברה בבורסה לניירות ערך.

מיכמן הוקמה בשנת 2015 ועוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. החברה מצטרפת לענף השירותים הפיננסיים בבורסה, הכולל כיום 25 חברות בשווי כולל של כ- 21 מיליארד שקל, מהם 12 חברות אשראי חוץ בנקאי בישראל.

החברה היא גם אחת מ-15 חברות מניות חדשות שהצטרפו השנה לבורסה, שגייסו כ-1.2 מיליארד שקל, בשווי כולל של כ- 4.8 מיליארד שקל.

פעילותה העיקרית של החברה הינה במתן אשראי כנגד קבלת ממסרים דחויים - ניכיון שיקים. נכון ליוני 2020 תיק האשראי שלה מסתכם בכ- 90 מיליון שקל.
לחברה ישנו רישיון מורחב למתן אשראי, שקיבלה בספטמבר 2020 מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בהתאם לחוק הפיקוח על השירותים הפיננסיים. בנוסף, החברה מחזיקה כ- 5% ממניות חברת הביטוח האינטרנטית "ליברה".

החברה גייסה כ- 25.2 מיליון שקל בהנפקה, לפי שווי שוק חברה של כ-90.6 מיליון שקל.

מניית החברה צפויה להיכנס למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א-פיננסים ות"א ביטוח-פלוס, בתום יום המסחר של ה- 1 באפריל 2021.

יניב ביטון, מנכ"ל ומייסד חברת מיכמן אמר כי: "אני נרגש להיות כאן הבוקר, ביום פתיחת המסחר של מיכמן אשראי לעסקים. הפיכת החברה לציבורית זהו שלב חשוב ומהותי בחיי החברה. התחום של אשראי חוץ בנקאי ובעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, הינו תחום חיוני במיוחד בתקופה מאתגרת זו. הנפקת החברה לציבור תאפשר למיכמן לקחת צעד קדימה, לחזק את ההון העצמי, לגוון את מקורות האשראי שלה ולהציע ללקוחותיה הקיימים והחדשים פתרונות אשראי מגוונים תוך מימוש התכנית האסטרטגית שלה".

קובי אברמוב, מנהל יחידת המחקר בבורסה אמר כי: "אנו מאחלים לחברה המשך הצלחה ומברכים אותה על הצטרפותה לבורסה בתל אביב, הבית של הכלכלה הישראלית, ומאמינים כי נמשיך לראות בעתיד חברות נוספות מהסקטורים השונים צומחים בבורסה ומאפשרים לציבור המשקיעים להיות חלק מההצלחה של צמיחתן בישראל".

מיכמן. הבורסה לניירות ערך,
מימין לשמאל: קובי אברמוב, מנהל יחידת המחקר בבורסה; דורון ספיר, יו"ר מיכמן; יניב ביטון, מנכ"ל מיכמן וחני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת היחידה הכלכלית בבורסה/הבורסה לניירות ערך

גם הנהלת חברת טאואר סמיקונדקטור פתחה את המסחר לרגל 20 שנה להצטרפותה של החברה לבורסה בתל אביב, במסגרת הרישום הכפול. טאואר הינה מובילה עולמית בתחום הפתרונות האנלוגיים המתקדמים בשוק המוליכים למחצה.

החברה עוסקת בפיתוח וייצור מוליכים למחצה ושבבים עבור מגוון רחב של מוצרים לשווקי האלקטרוניקה, התקשורת, המחשבים, הרכב, רפואה ועוד. בשנת 1994 נרשמה טאואר למסחר בנאסד"ק ובשנת 2001 הייתה בין החברות הישראליות הראשונות שנרשמו למסחר בבורסה בתל אביב במסגרת חוק הרישום הכפול אשר נחקק בשנת 2000.

במועד הרישום למסחר בבורסה בתל אביב עמד שווי החברה על כ- 552 מיליון שקל וכיום שווי שוק החברה עומד על כ- 11.2 מיליארד שקל, מה שמאפשר את היכללותה במדדי הבורסה המובילים: ת"א-35, ת"א-125, ת"א טק-עילית, ת"א גלובל-בלוטק, ת"א-טכנולוגיה, סקטור באלאנס ות"א-תעשיה.

החברה מעסיקה כ-5,500 עובדים בישראל ובעולם והיא אחת מ- 51 החברות הדואליות הנסחרות ברישום כפול גם בבורסה בתל-אביב, בעלות שווי כולל של כ- 287 מיליארד שקל, מהם 21 חברות טכנולוגיה ו-18 חברות ביומד.

לרישום הכפול בבורסה בתל אביב יתרונות רבים הן עבור החברות הישראליות והן עבור ציבור המשקיעים. בין היתרונות, יש לציין את הרחבת וגיוון מעגל המשקיעים הן הישראלי והן האמריקאי, הארכת שעות המסחר, עמלות מסחר נמוכות יותר וכניסה למדדי הבורסה. ראוי לציין, כי שיעור המסחר הממוצע בחברת טאואר מתוך סך כל המסחר בהן בבורסות בת"א ובחו"ל עמד בשנת 2020 על כ-33% ומכאן חשיבות המסחר בבורסה בתל אביב הן לחברה והן לציבור המשקיעים.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר אמר כי: "מאז הצטרפותי לחברה בשנת 2005 ויחד עם הנהלת החברה גיבשנו חזון חדש - להיות חברת השבבים האנלוגיים המובילה בעולם. אני מאמין שמעבר לקביעת חזון נכון, ההצלחה תלויה בצוות נהדר שלא רק מגשים את אותו חזון אלא מצמיח אותו ובטאואר זה מה שקרה. האנשים של טאואר הם מהמצויינים שבתעשייה ואני רוצה לנצל את הרגע המיוחד הזה להודות לכל העובדים שלנו על החלק המשמעותי שלהם בשינוי שעברה החברה. בכל האתרים שלנו, בישראל, ארה"ב ויפן, יש לטאואר צוותים מעולים עם אנשים מחוייבים שגם השנה, למרות האתגרים שהיא הציבה, עמדו בכל הציפיות של הלקוחות ומעבר לכך. במבט קדימה, התחזית שלנו לרבעון הראשון של השנה, שהוא באופן מסורתי הרבעון החלש בתעשייה, היא לרבעון החזק ביותר של טאואר מאז ומעולם.
אני גם רוצה להודות מקרב לב ליו"ר שלנו, אמיר אלשטיין ולדירקטוריון שבהנהגתו, על ליווי ותרומה יוצאת דופן. לאורך השנים פיתחנו קשרים מצויינים ועבדנו בשיתוף פעולה לצד כל מחזיקי העניין שלנו, במיוחד בישראל ואנו מצפים להמשיך כך - לצמוח עוד כחברה ולתת עוד ועוד ערך לבעלי המניות שלנו"

ליאור נבון, מנהל יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה אמר כי: "אנו מברכים את טאואר כמי שסללה את הדרך כבר לפני 20 שנה לחברות הישראליות להירשם ברישום כפול ועל בחירתה להירשם גם בבורסה בתל-אביב. אנו מאמינים כי חברות ישראליות נוספות הנסחרות בחו"ל תצטרפנה בעתיד לבורסה במסגרת הרישום הכפול וזאת על מנת שיוכלו להיות חלק ממשפחת החברות הישראליות הנסחרות בבורסה בתל אביב ובכך לאפשר גם לציבור המשקיעים הישראלי ליהנות מהיתרונות של המסחר בתל אביב."

טאואר סמיקונדקטור. יחצ,
טאואר פותחת את המסחר/יחצ

חברת האשראי החוץ בנקאי מלרן פרויקטים מסכמת את שנת 2020 עם המשך צמיחה בהיקף תיק האשראי וגידול חד ברווח הנקי. הכנסות המימון, נטו, צמחו בשנת 2020 בכ-28% לכ-39 מיליון שקל. הרווח הנקי בשנת 2020 גדל בכ-57% לכ-17.3 מיליון שקל. תיק האשראי של החברה טיפס בשנת 2020 לכ-327 מיליון שקל, וסמוך למועד פרסום הדוח מסתכם בכ-345 מיליון שקל.

מואנד ריאן, מנכ"ל מלרן פרויקטים: "אנחנו מסכמים את שנת 2020, שהייתה שנת קורונה רבת אתגרים, עם המשך גידול בתיק הלקוחות ועלייה משמעותית ברווח הנקי של מלרן. הצמיחה בתיק הלקוחות הינה רוחבית ומגוונת תוך מתן דגש על תהליכי בקרה קפדניים ועל איכות התיק, המתאפיין בפיזור רחב של לווים ממגוון תחומי פעילות. מלרן פרויקטים נמצאת כיום בתנופה עסקית גדולה, ואנו מעריכים כי תיק האשראי של החברה צפוי להמשיך ולצמוח, בין היתר לאור הביקוש הגדל לאשראי חוץ בנקאי בשוק הישראלי, ובפרט במגזר הערבי ישראלי שבו מתקיימת עיקר פעילותינו. החברה נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה, מחשיפה נמוכה מאוד לסקטורים שנפגעו ממשבר הקורונה, וערוכה לנצל הזדמנויות שעשויות להיווצר לטובת המשך צמיחתה".

מואנד ריאן. יונתן בלום,
מואנד ריאן/יונתן בלום

‏Social Finance Israel בשיתוף עם גורמי המקצוע והמשרד לחיזוק וקידום קהילתי יקדמו תוכנית אג"ח חברתי לשיקום אסירים משוחררים ראשונה בישראל שתספק שירותי שיקום איכותיים לאסירים משוחררים במטרה לצמצם את שיעורי החזרה למאסר שלהם. היום (יום ג) התקיים אירוע חתימה לקידום האג"ח בהשתתפות השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס, מנכ"ל SFI ירון נוידרפר ומנכ"ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי חגי רזניק.

בישראל כ-13,800 אסירים, זאת מתוך דוח שירות בתי הסוהר ברבעון השלישי של 2020, מתוכם כ-54% נידונו לתקופת מאסר של עד 5 שנים ונדרשת הערכות לקראת השתלבותם בחברה לאחר שחרורם. לא כל האסירים המסיימים את תקופת מאסרם מקבלים טיפול מהמדינה, על פי נתוני הרשות לשיקום האסיר, בתום חמש שנים מיום השחרור כ-43% מכלל האסירים עלול לחזור לכלא ומתוך אלו שעברו הליך שיקום, כ-20% ימצא את עצמו בין כותלי הכלא שוב. עם התפרצות מגפת הקורונה ומתוך כוונה להקל על העמוס בבתי הכלא שוחררו למעלה מ-500 אסירים, זאת בהמלצת רשות בתי הסוהר ובאישור שר הפנים דאז גלעד ארדן.

לאחר החתימה תחל SFI במחקר מעמיק להיתכנות התכנית, תוך הישענות על תכניות מקבילות בעולם ובניהן האג"ח לשיקום אסירים הראשון מסוגו שהושק באנגליה לפני מספר שנים. מטרת התכנית החדשה היא לצמצם את שיעור האסירים החוזרים למאסר נוסף דרך שיקומם. התכנית תפנה לקהל היעד המיועד לכליאה חוזרת ("רצידיביזם") ותתבסס על מספר עקרונות טיפוליים אשר יוגדרו כערכי ליבה של התוכנית. תכנית הטיפול תכלול מספר רכיבים כגון טיפול פרטני וקבוצתי, הכנה לשחרור ולשוק העבודה, ליווי ביום השחרור, עבודה עם המשפחה, זמינות וקשר אישי, ליווי בתעסוקה והתנדבות אשר יחד אמורים לסייע להם להשתקם ולהשתלב בקהילה.

השרה לחיזוק וקידום קהילתי, אורלי לוי אבקסיס: "שיתוף הפעולה עם SFI הוא בשורה חדשה לעשייה החברתית במדינת ישראל, ואני מקווה שהסנונית הראשונה הזו שנולדה כאן היום תפתח את הדלת לשותפויות נוספות בין המגזר העסקי למשרדי הממשלה. אני מאמינה שבכדי ליצור שינוי בטיפול באוכלוסייה זו עלינו לרתום את הגופים המובילים במשק למהלך בכלי השקעה חדשניים כדוגמת אג"ח חברתי. יחד עם המשרדים הרלוונטיים אנחנו נקדם עשייה נוספת בנושאים נוספים, השרשרת הקהילתית בנוייה על הירתמות של כל השחקנים השותפים בקהילה, כשאלו נרתמים לעזרת החלשים בה הם מסייעים באופן ישיר לבניית החוזק הקהילתי".

מנכ"ל SFI ירון נוידרפר: "השקעת אימפקט חברתי מייצרת שינוי כפול - מעניקה תשואה למשקיעים ומסייעת לשכבות שונות בחברה. פשיעה חוזרת נלוות בהשלכות כלכליות וחברתיות נרחבות, לרבות עלות הכליאה של אסיר הנאמדת במעל 120,000 שקל בשנה, ולכן לפיתוח התכנית יתרון רב בחיסכון בעלויות למדינה לצד האימפקט החברתי הרחב. אני מודה לאנשי המשרד על נחישותם לקדם את הנושא ואת פיתוח התכנית למען המוחלשים ביותר בחברה הישראלית".

טיפול באסירים. המשרד לחיזוק וקידום קהילתי,
טיפול באסירים/המשרד לחיזוק וקידום קהילתי

לאור הפתיחה של המשק וההערכות לפתיחת ישראל לטיסות יוצאות ונכנסות מיעדים ירוקים. מסתמן שהאיים האטרקטיבים, שבאוקינוס ההודי יחד עם מרוקו ואיחוד האמירויות, יהיו היעדים היוקרתיים הבטוחים והאטרקטיביים ביותר בתקופה הקרובה. כבר עכשיו אפשר לזהות התעניינות גבוהה והזמנות לחופשת הפסח והקיץ.

קאווה גרופ מציעה חופשות יוקרה בהתאמה אישית לשוחרי החיים הטובים. עלות חופשה בת 7 ימים במרקש שבמרוקו, שכוללת טיסות במחלקות יוקרה, מלונות 5 כוכבים דלקס מהטובים בעולם, אשרות, בדיקת קורונה ביתית, שירותי VIP בנמלי התעופה, העברות, חוויית מדבר יוקרתית וצוות שירות מקומי, מתחילה ב 6,000 דולר לאדם בחדר זוגי. עלות חופשה בת 5 ימים באיחוד האמירויות על בסיס דומה תחל ב 4,000 דולר לאדם בחדר זוגי ועלות חופשה בת 7 ימים באיים המלדיביים שכוללת וילה פרטית בריזורט יוקרתי לצד פנסיון מלא, טיסות בינלאומיות ופנימיות ושירותי קרקע מלאים תחל ב 12,000 דולר לאדם.

גם איי סיישל המציעים גן עדן עלי אדמות, חולות לבנים, מים ירוקים ושלל אטרקציות טבע מרהיבות, אחד מהיעדים היוקרתיים בעולם, אטרקטיבי ומבוקש מאד כבר לפסח הקרוב והחברה צפויה להוציא מספר טיסות פרטיות ומשותפות ליעד הקסום. חבילת אירוח יוקרתית שתכלול טיסה פרטית משותפת, שימוש בטרמינלים פרטיים, ריזורט בדרגת חמישה כוכבים דלקס, העברות, טיפול באשרות, ומגוון אטרקציות מקומיות וכלולות תעלה 9,000 דולר לאדם.

גם חובבי השלג והסקי יוכלו ליהנות מחופשה בת שבוע בהרי האלפים הגבוהים. חופשה בסוף חודש מרץ שכוללת טיסה במחלקת עסקים לציריך, לינה במלון 5 כוכבים דלקס באתר הנופש סיינט מוריץ, סקי פס, העברות ברכבי יוקרה ושירותי VIP מלאים לאורך כל החופשה מוצעת בעלות של 6000 דולר לאדם בחדר זוגי

seperator

שנת 2020 תיזכר בעיקר כשנת הקורונה, אבל גם כשנה שהיוותה אבן דרך משמעותית בכל הנוגע לטרנספורמציה דיגיטלית ומעבר של ארגונים לעבודה מרחוק. השימוש המאסיבי במערכות מקוונות הגדיל את אפשרויות התקיפה השונות והרחיב את סל האיומים הקיימים. כל אלה מחייבים התייחסות רצינית בכל הנוגע לאבטחת המידע ואיתור חולשות ופרצות אבטחה בקוד בקרב ארגונים.

עוד לפני תקופת הקורונה השימוש בתוכנות המבוססות על פיתוח בקוד פתוח גברו משמעותית, בעיקר בשל הרצון של ארגונים לבדל את עצמם ולהצליח להקדים את המתחרים בשחרור גרסאות התוכנה. מערכות עבודה של הקוד הפתוח נגישות לעבודה של מספר מתכנתים במקביל, כך שמפתחי התוכנה בארגונים נחשפים למשימות פיתוח ופרויקטים מרובים מה שהופך את הפלטפורמות לפגיעות יותר וחשופות לאיומים. ארגונים העושים שימוש בתוכנות מסוג זה נדרשים ליישם שיטות עבודה ופרקטיקות הגנה המסוגלות לאתר חולשות ופרצות אבטחה לכל אורך שלבי הפיתוח על מנת להגן עליו.

חברת סונטייפ (Sonatype) המיוצגת בישראל ע"י חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, מובילה את אירועי הדגל של פורום המנהיגות של קהילת ה-DevOps בעולם. מדובר על סדרת אירועים עולמיים ומטריקס, תארח לראשונה את הפורום המיועד לשוק הישראלי שיתקיים בשפה העברית.

הכנס יעסוק בסוגיית אבטחת התוכנה בקוד הפתוח במציאות משתנה, ובו שלושה מומחי טכנולוגיות מידע (IT) מארגוני אנטרפרייז מובילים בארץ יחלקו את דרכי ההתמודדות של הארגון עם אתגרי האבטחה הקיימים. הם יספרו כיצד הם פועלים להפחתת סיכוני האבטחה הכרוכים בפיתוח בקוד הפתוח מבלי לפגוע בתהליך הפיתוח עצמו ובחדשנות הארגון. הכנס עתיד להתקיים בצורה וירטואלית בשלושה במארס 2021, ומיועד עבור מומחי אבטחת מידע ואנשי DevOps בארגונים.

אלחנדרו אסטרדה גמבואה, מנהל אזורי בסונטייפ: "מוצרי ההגנה שלנו מהווים שכבת מגן לארגונים רבים המאפשרת להם להנות מיתרונות הפיתוח בפלטפורמות הקוד הפתוח ומסייעת להם להימנע מהסיכונים הטמונים בשימוש באותן פלטפורמות. אנחנו מקיימים מאות כנסים בנושא ברחבי העולם ויודעים עד כמה הקהילה המקצועית צמאה לשיתוף של ידע ותובנות בנושא וכעת גם לקהל הישראלי יש הזדמנות להשתתף בכנס מסוג זה".

שרון אקשטיין, מנהלת תחום DevSecOps בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס: "לנוכח האתגרים ההולכים וגוברים בעולמות הסייבר בעולם ובישראל בפרט, לא יכולנו למצוא מועד מתאים יותר לקיים את הכנס בחסות סונטייפ. בשנים האחרונות סונטייפ משמשת תפקיד מרכזי בפעילות ההגנה של ארגונים לכל אורך מחזור הפיתוח, ומסייעת במיוחד לארגוני אנטרפרייז להתמודד עם האיומים השונים, כך שלכל ארגון העושה שימוש בקוד הפתוח יש מה ללמוד מתובנות הארגונים המשתתפים".

שרון אקשטיין. מטריקס,
שרון אקשטיין/מטריקס

מדינת ישראל מובילה בשנים האחרונות את תעשיית ההייטק בעולם ומושכת אליה בכירים ומנהיגים ללמוד כיצד התקיימה מהפכת ההייטק. פארק הייטק בר-לב, הממוקם בין עכו לכרמיאל, מהווה בית לחברות טכנולוגיה מובילות ובינלאומיות, ומהווה מוקד תעסוקה מרכזי וחשוב לתושבי הצפון.

פארק הייטק בר לב חרט על דגלו לחבר ולהפגיש את מובילי ההייטק בצפון לשיח על ההייטק, אנשי הייטק ועל המעטפת התומכת בהייטק ובעובדיו בצפון. החל מחודש מרץ פארק ההייטק פותח את שעריו לציבור הרחב (על פי הנחיות התו הסגול) שיוכל ליהנות מסדרת פאנלים חדשה שתעסוק בנושאי הייטק וטאלנטים בצפון. בפאנלים ישתתפו בכירים מהמשק הישראלי ומחברות הייטק בינלאומיות, שפתחו חברות ובסיס צפוני, תוך מיקוד בתעשיית ההייטק במגוון זוויות ביניהן: HR, רשויות, משקיעים וקרנות הון סיכון, מנכ"לים, D&R ועוד, במטרה להבין את יתרונות האזור, איכות ומגוון כוח האדם בצפון והאוצר הגלום בו עבור חברות ועובדי הייטק.

הפאנל הראשון בסדרה יתקיים ביום שלישי ה-2 מרץ 2021, בהשתתפות סמנכ"ליHR בכירים בחברות בינלאומיות גדולות אשר הקימו מרכזי פיתוח באזור הצפון כדוגמת שגית סלע גל מרפא"ל, כרמית ירון להמן מביוסנס וובסטר וג'ונסון אנד ג'ונסון ישראל, רקפת שפירא כץ מפיליפס ישראל, ענת לאופר הירש מנהלת גיוס IBM ישראל ועינת צוק לשעבר סמנכ"לית HR בכירה מאינבידה-מלאנוקס. הפאנל ייתן הצצה לזווית האישית והמקצועית של המשתתפות ושל החברות בנושא ההון האנושי וידון בסוגיות שונות כמו- האם קיימת תעשיית הייטק בצפון, גיוס אנשים לתעשיית ההייטק בצפון, יתרונות הטאלנטים בצפון והיתרונות של הקמת הייטק בצפון.

הפאנל השני בסדרה יתקיים ב-14 במרץ בהשתתפות ראשי רשויות מהאזור- ראש מועצת מטה אשר מר משה דוידוביץ', ראש מועצת משגב מר דני עברי, ראש מועצת מג'דל כרום מר סלים סאליבי, ראש מועצת סכנין ד"ר ספואת אבו ריא, וראש מועצת גליל תחתון מר ניצן פלג. במסגרת הפאנל ידונו ראשי הרשויות על ההייטק ואנשי ההייטק באזור, מזווית המעטפת והתמיכה של הרשויות.

סדרת הפאנלים תתקיים לאורך כל השנה. כל פאנל ימשך כשעה וישודר בפייסבוק LIVE של פארק הייטק בר-לב וכן בדף הפייסבוק של משתתפי הפאנל. כחלק משיתוף והרחבת הדיאלוג תתקיים השתתפות פעילה של הקהל לאורך כל הפאנל.

להרשמה לפאנלים

פארק הייטק בר לב. יחצ,
פארק הייטק בר לב/יחצ
  • עוד באותו נושא:
  • חברות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully