וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשמור על הבריאות ולהרחיב את הפעילות הכלכלית"

23.2.2021 / 16:40

יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי קוראים יחד לכלל העובדות, העובדים והמעסיקים לתת כתף למאמץ הלאומי להתחסן נגד נגיף הקורונה. במקביל גיבשו השניים המלצות לגבי עובדים שטרם התחסנו. ארנון בר דוד ל-103fm: "קורא לכל העובדים ללכת להתחסן"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי גיבשו המלצות משותפות שיסדירו את אופן הפעולה התקין של המשק, וזאת בהיעדר מסגרת חוקית או הסדר מחייב אחר בתחום החיסונים נגד נגיף הקורונה.

במכתבם קוראים השניים לכלל העובדות, העובדים והמעסיקים בישראל לתת כתף למאמץ הלאומי ולהתחסן למען בריאות הציבור והבראת המשק.

מתחם חיסונים לקורונה של קופת חולים כללית בראש העין, 16 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
ישראל ממשיכה להתחסן/ראובן קסטרו

בהתייחס לעובדים שאינם מחוסנים, שמקבלים קהל באופן קבוע, וכן עובדים שבמסגרת תפקידם באים במגע באופן קבוע עם אוכלוסיות בסיכון ולא ניתן לשלבם בעבודתם הרגילה, ההמלצה של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי היא לדרוש הצגת בדיקת קורונה שלילית מעודכנת מדי 72 שעות. במקומות עבודה עם מאפיינים מיוחדים שבהם סכנת ההדבקה עלולה לסכן חיים - ייבדקו העובדים בתכיפות גבוהה יותר.

אם לא תתאפשר הצגת בדיקה כזו, ממליצים יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי לפעול בהתאם למגבלות המעסיק ולצורכי העבודה, להעביר את העובד למקום מרוחק מעובדים אחרים ולקוחות, או לעבודה מהבית. לחלופין, מוצע לנייד את העובד לתפקיד אחר שניתן לבצעו במקום מרוחק מעובדים אחרים ומלקוחות.

האזינו לריאיון של ארנון בר דוד ב-103fm

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר בריאותי וכלכלי קשה וחסר תקדים, שגורם לפגיעה קשה במעסיקים ובעובדים כאחד. נוכח צו השעה, ומתוך ערבות הדדית ואינטרס משותף, גיבשה ההסתדרות יחד עם נשיאות המגזר העסקי המלצות שיאפשרו את הרחבת הפעילות הכלכלית תוך שמירה על בריאות הציבור ועל כבוד העובדים. אני קורא לכולם לתת כתף במאמץ להבריא את המשק".

בריאיון לתכניתם של ענת דוידוב ויעל איילון ב-103fm הוסיף בר דוד: "אני קורא לכל העובדים בישראל ללכת להתחסן, זה מה שבסופו של דבר יציל אותנו ואת המשק, ויחזיר לאיזו מידה של שפיות. אנו חייבים את זה לעצמנו, ואני פונה לאלה שלא התחסנו, אנא תלכו להתחסן. אני מתנגד להכריח עובדים ללכת להתחסן ומאמין בהסברה. יחד עם זאת, יש בעיה עם עובדים שלא מתחסנים, ואני שומע מעסיקים שכל אחד ממציא מה הוא עושה עם העובדים ואיך הוא מתמודד עם זה, שמעתי גם איומים בפיטורים. אנחנו צריכים לחפש פתרונות, ואנו מחפשים אותם בשקט וביצירתיות. קבענו עם המעסיקים אמנה משותפת, מי שנותן שירות ומטפל באנשים בסיכון, אפשר יהיה לעשות אותו בדיקה שלילית ולהציגה מדי 72 שעות. ככל שלא תתאפשר בדיקה כזו, אנו ממליצים למעסיקים ולעובדים ואמפשרים להעביר עובדים למקום מרוחק מלקוחות, ובמקרים חריגים לעבור מהבית או לנייד אותו למקופם אחר. אנו נמנעים מחקיקה ומפסיקה של בית משפט, אנו לא רוצים להגיע לשם".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי: "לנוכח צו השעה והיעדר הסדר אחר מטעם המדינה - כשהמדינה אינה משתפת את המעסיקים והעובדים בהחלטות שיש בהן כדי לשנות סדרי עולם ביחסי העבודה וכמי שנלחמים יום יום למען הישרדות עסקית, החלטנו לקחת אחריות למען השמירה על בריאות הציבור ולהבראת המשק במשבר הכלכלי החמור ביותר שידענו".

  • עוד באותו נושא:
  • הסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully