וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך תוכנית חירום שתסייע לעסקים לעמוד על הרגליים"

23.2.2021 / 17:02

ד"ר רובי נתנזון בתראיין ב-103fm לאחר שחקר את סוגיית ההפסד הכספי של אזרחי ישראל במהלך הסגר האחרון: "4.4 מיליארד שקל - ויש עסקים רבים שלא מתאוששים"

כבר יותר משנה, ניצבת ישראל בפני משבר כלכלי חסר תקדים בחסות התפשטת נגיף קורונה ברחבי הארץ; מחקר חדש שפורסם לאחרונה, חשף נתונים מדאיגים באשר לבור הכלכלי שממשיך להעמיק, וחישב את הסכום הגבוה לאין שיעור שגבה הסגר השלישי מהמשק הישראלי. על פי התחזית המדאיגה, מדובר בלמעלה מ־35 מיליארד שקלים ב־42 יום בלבד.

ד"ר רובי נתנזון, מנכ"ל 'מרכז מאקרו לכלכלה מדינית' שוחח עם ענת דוידוב ב־103fm והביא את ממצאי המחקר: "הגעתי במסגרת המחקר לכ־4.4 מיליארד שקלים לשבוע, יש פה פגיעה מצטברת. אנו עוברים מסגר לסגר, וישנם עסקים רבים שלא מתאוששים בין התקופות. הנזק המצטבר, אם לוקחים את כל התמונה בחשבון, מגיע לכ־35 מיליארד שקלים. יש ענפים רבים בהם הפגיעה מתמשכת, והם לא מסוגלים להתאושש מסגר לסגר ואינם נפתחים ונסגרים בפשטות ולכן הנזק המצטבר יותר גדול".

האזינו לריאיון המלא ב-103fm

75 אלף עצמאים לא יפתחו מחדש את בתי העסק בשנה הקרובה אילו ענפים במשק הם הפגיעים ביותר לסגרים התכופים? נתנזון השיב, כי: "ענף האומנות, הבידור והפנאי, תיירות החוץ, המסעדות כמובן וכמות מאוד גדולה של סוחרים קטנים שאינם מסוגלים לקום על הרגליים מעכשיו לעכשיו - מדובר ב־75 אלף עצמאים בודדים שלא יפתחו מחדש את בתי העסק בשנה הקרובה. זאת הפגיעה הממשלתית הישירה באותם עצמאים, באיש הקטן, כי הגדולים יודעים להסתדר ויש ענפים שאף התפתחו כמו הבנייה, הפיננסים, הבנקים, ההייטק והביוטכנולוגיה במהלך התקופה האחרונה".

בהמשך דבריו, הוסיף: "צריך לעשות תוכנית חירום שבאה לסייע לאותם עסקים לקום על הרגליים ולא דרך תמיכות ישירות ומענקים, אלא באמצעות כלים על ידי הלוואות ארוכות טווח, הנחות מס, תוכניות להעשרה מקצועית, כלים שבאים לסייע לעסק ולא לפזר כספים בצורה בלתי מבוקרת. יש לתת לעובדים כלים לחזור לעבודה עכשיו ולשפר את מצב התעסוקה, ולא לחכות ליום הדין כי אז הם יישארו בחוץ והאבטלה תגדל".

  • עוד באותו נושא:
  • סגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully