וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: כל מה שקורה היום בעולם העסקים

24.2.2021 / 8:39

אפליקציית Cowvboy משתפת פעולה עם Breezometer, שיתוף פעולה בין אבוג'ן לקנביט, לאומי משיק את "משכנתא בזום", שיתוף פעולה בין פרי השכרת רכב לת'ירד איי

בנק לאומי הודיע היום, כי לאור הימשכות משבר הקורונה, ומתוך רצון להקל על הציבור עד כמה שניתן בתקופה מורכבת זו, הוא יאפשר - לראשונה במערכת הבנקאית - ללקוחות כל הבנקים, אשר מתעניינים בלקיחת משכנתא או במחזור משכנתא, לקיים פגישת ייעוץ עם בנקאי המשכנתאות של לאומי ב-ZOOM, מבלי הצורך להגיע לסניף.

עד עתה, לאחר קבלת האישור העקרוני להלוואת משכנתא, לקוחות הבנק הוזמנו לבחור בין פגישת ייעוץ טלפונית עם יועץ משכנתאות לבין פגישת ייעוץ פרונטלית בסניף, וזאת לצורך המשך תהליך נטילת המשכנתא. מעתה, כאמור, לאומי יאפשר ללקוחות לקיים את פגישת הייעוץ גם באמצעות ה-Zoom.
בכך, הלקוח נהנה, מחד, משיחת "פנים מול פנים" אישית ואינטימית עם יועץ משכנתאות, מסלון ביתו, ביום ובשעה שנוחים לו ומאידך, הוא אינו נדרש להגיע לסניף הבנק ולבזבז זמן מיותר.

בתום פגישת הייעוץ ב-Zoom יישלח ללקוח מייל עם הצעת משכנתא פרטנית, לרבות מסלולים, שיעורי ריביות וגובה ההחזר החודשי. אז יוכל הלקוח לבחור אם להגיע לאחד הסניפים על מנת לחתום על מסמכי המשכנתא הסופיים, או לחלופין, לבצע תהליך חתימה מרחוק.

טל בר-אל, ראש מערך לקוחות פרטיים בלאומי: "הקורונה שיבשה לחלוטין את אורחות חיינו ומאלצת אותנו כל העת לפתח פתרונות חדשים ויצירתיים עבור לקוחותינו, שהופכים יותר ויותר דיגיטליים, הן לאור התפתחות הטכנולוגיה והן לאור המגבלות והריחוק החברתי. בתוך כך, 'משכנתא בזום' מעניקה את אותה חווית שירות דיגיטלית וחדשנית שהלקוחות שלנו מצפים לה, אך לצד זאת היא עדיין חוויה מאוד אישית ומקצועית. לקיחת משכנתא היא ללא ספק אחת ההחלטיות הכלכליות המשמעותיות ביותר בחייו של כל אדם, ולכן חשוב שהתהליך יהיה מלווה על ידי בנקאי משכנתאות מנוסה, גם אם זה באמצעות מסך. בחודשים הקרובים אנו נמשיך להשיק מוצרים דיגיטליים פורצי דרך לטובת לקוחותינו".

טל בר-אל. יחצ,
טל בר-אל/יחצ

במהלך משבר הקורונה הקימה קבוצת headstart את קטגוריית "עוברים את זה יחד" לתמיכה בעסקים, במסגרתה גויסו למעלה מ- 8 מיליון ש"ח עבור מעל מ- 100 עסקים שונים. בעקבות זאת הבינו כי יש להם המון כלים וידע שיוכלו לשתף יזמים ועסקים בתחילת דרכם, המעוניינים ליצור קהילה וקהל לקוחות שייקח חלק בהתפתחותם העסקית.

ב -11.3 קבוצת headstart תקיים כנס עסקים. דני אור, מנכ''ל headstart ידבר על קהילה ועסקים. נטע יהל - מרקוס על סטוריטלינג ועל ''איך לספר את הסיפור של העסק שלכם''. דותן פריד - בעלים ''דאק יו'' תל אביב. לירון קופר ויובל גרודק - היזמים של המותג ''גרופר'' - משקה מוגז אורגני. הצליחו להקים את העסק שלהם בעקבות גיוס מוצלח בפלטפורמה. הכנס יהיה מקוון וללא עלות. הכניסה מותנית בהרשמה מראש.

seperator

מרכז פרס לשלום ולחדשנות, הבית של החדשנות הישראלית פותח את שעריו בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הבוקר נפגש ניסים משעל נפגש עם מנכלית המרכז אפרת דובדבני וקיבל סיור במרכז ובקומת הסטארטאפים החדשה שמציגה את 45 חברות הסטארטאפ המובילות במשק הישראלי בתחום הבריאות, רפואה, סייבר וקיימות. בקומה זו ניתן למצואת את "תו קורונה"- אות כבוד מטעם המרכז המוענק לחברות המציגות בגלרית החדשנות הישראלית אשר נרתמו למאבק במלחמה כנגד נגיף הקורונה בתחום הרפואה חברה וטכנולוגיה.

בנוסף, בהתאם להנחיות: סיורים בקבוצות של עד 10 אנשים, עמדות חיטוי בכל קומה, חלוקת כפפות וכניסה עם מסכה, צוותי ניקיון מתוגברים.

נסים משעל עם אפרת דובדבני. יחצ,
נסים משעל ואפרת דובדבני/יחצ

חברת חשבשבת עורכת השבוע בשיתוף עם מרכז הידע לחדשנות בטכניון, אשר הוקם על-ידי פרופ' מרים ארז, כלת פרס ישראל, תוכנית להגברת תהליכי החדשנות בקרב עסקים קטנים ובינוניים. את המפגשים יובילו פרופ' מרים ארז, מייסדת ויו"ר מרכז הידע לחדשנות בטכניון ושגיא גולדברגר, מנהל מרכז הידע לחדשנות וחוקר תהליכים של אימוץ חדשנות בארגונים.

פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת: "בתקופה מאתגרת זו, הרבה עסקים קטנים ובינוניים מתמודדים עם תהליכי הסתגלות למצב הקיים. מתוך הבנה שהמשבר הכה בהמון עסקים וצפוי ללוות אותנו בתקופה הקרובה, החלטנו לצאת לדרך עם תוכנית הנעה והטמעה של תהליכי חדשנות באלפי עסקים קטנים ובינוניים בישראל על מנת לתת להם ידע וכלים להתמודד עם תהליכי הסתגלות לשינויים".

מטרת התוכנית היא להטמיע בעסקים המשתתפים ידע וכלים אשר יעודדו הגברה אפקטיבית של תהליכי חדשנות ותהליכי הסתגלות לשינויים. משך התוכנית הינו חודשיים ובה יכללו הרצאות מומחים אשר יציגו שיטות מובילות וחיבורים להתנעת תהליכים אלו, באתגרים ומשמעויות, ו-best practices. התוכנית מורכבת ממפגש חשיפה ו-4 מפגשי למידה נוספים. בסיומו של כל מפגש יועבר לכל חברה סקר להערכת מידת אפקטיביות הלמידה שלה.

ד"ר אסף אברהמי. ינאי יחיאל,
ד"ר אסף אברהמי/ינאי יחיאל

חברת Fivetran המובילה במתן פתרונות אוטומטיים מנוהלים לאינטגרציית נתונים בענן, הכריזה היום על שנה נוספת של צמיחה משמעותית - במהלך 2020 החברה הכפילה את הכנסותיה ואת מאגר הלקוחות, כאשר מספר העובדים ברחבי העולם הגיע לקרוב ל-500 עובדים. בין לקוחותיה של Fivetran נמנים ארגונים גלובליים כגון ASICS, Autodesk, BJ's Restaurants, Conagra Brands, DocuSign, Forever21, Lionsgate, Square, Strava, Urban Outfitters ו- Ziff Davis. לאחר סבב גיוסים של 100 מיליון דולר ביוני האחרון, ערכה של החברה מוערך ב-1.2 מיליארד דולר.

כדי לעמוד בתחרות בשוק הדיגיטלי של ימינו, על כל ארגון לדאוג לגישה מהירה ומהימנה לנתונים שיעזרו לו לבסס החלטות בזמן אמת. כמי שמספקת שירות אינטגרציית נתונים בענן, Fivetran מנהלת את ערוצי הנתונים של לקוחותיה ומאפשרת גישה ליותר מ-1.5 טריליון שורות נתונים מדי חודש. Fivetran מבצעת אוטומציה של העברת נתונים למאגרי ענן באופן דומה לאספקת החשמל על ידי חברת חשמל - על ידי ריכוז של כלל נתוני הארגון, אפילו כשמערכות המקור משתנות. כתוצאה מכך, הארגון יכול להשקיע זמן ומשאבים לטובת שימוש מושכל וניצול הנתונים במקום בחיפוש אחר הדרכים לניהול הנתונים וריכוזם.

"הצמיחה העסקית החזקה שלנו היא תוצר של שתי עובדות פשוטות: הראשונה היא שאנחנו מספקים צינורות נתונים הנגישים תמיד, והשנייה היא שאנחנו עומדים בהבטחה שלנו להפוך את הגישה של ארגונים לנתונים לפשוטה ומהימנה. Fivetran מנהלת למעלה מ-700,000 שינויי סכמה מדי חודש - מדובר באירועים שבדרך כלל עלולים לשבש פעילות צינורות ETL (Extract, Transform, Load) קיימים, כשהם מצריכים התערבות של מהנדס נתונים על מנת לתקן את פעילותם. ומכאן מגיע הערך של Fivetran - אנחנו מספקים נתונים מדויקים ובזמן, אפילו כשמערכות המקור משתנות, מה שמאפשר לצוותי ניהול ואנליזה לקבל החלטות טובות יותר". אמר ג'ורג' פרייזר, מנכ"ל Fivetran.

בשנה האחרונה הכפילו לקוחות Fivetran את מספר מחברי הנתונים (קונקטורים) הכולל שמסנכרנים נתונים, וכיום החברה מנהלת למעלה מ-30,000 קונקטורים מדי חודש. על בסיס החוויה החיובית שלהם, הלקוחות ממשיכים להרחיב את השימוש ב-Fivetran ברחבי הארגון, ובכך מעלים את השימוש העולמי למספרי שיא. כדי לשפר את שירות הלקוחות, בשנת 2020 Fivetran הרחיבה את נוכחותה ברחבי העולם ופתחה סניפים חדשים בגרמניה, צרפת, הודו ואוסטרליה. החברה אף הוסיפה מרכזי נתונים חדשים באזורים אלה וגם בקנדה, ובכך הבטיחה ערוצי נתונים באספקה מקומית, בהתאם לעקרונות ניהול המידע של לקוחותיה.

ב-2020 גם בוצעו שדרוגים בתשתיות הארגוניות וברמת האמינות בכל שירותיה של Fivetran. תוך ניהול של למעלה ממיליון סינכרוני נתונים מדי יום, Fivetran מבטיחה נגישות לנתונים ברמה של 99.9 אחוזים. מאגר הקונקטורים של החברה, שגדל באופן תמידי, מנוהל על ידי צוות בינלאומי של למעלה מ-200 מהנדסי תוכנה ושירות לקוחות, אשר זמינים בכל שעות היום והלילה ובכל ימות השנה.
כתוצאה משיפורי השירות והמוצר ב-2020, הלקוחות של Fivetran חוו שירות ותמיכה ברמה בינלאומית, ויעיד על כך דירוג שביעות הרצון של הלקוחות, שעומד על 93 אחוזים והינו מהגבוהים בתחום. נוסף על כך, 94 אחוזים מלקוחותיה של Fivetran סיפרו כי חוו חוויות חיוביות או חיוביות מאוד בעבודה עם צוותי התמיכה שלה.

"Fivetran היא הצינור ל-Data Stack Modern - מחסן הנתונים המודרני, שמעביר את הנתונים בצורה מהירה, מדויקת ויעילה למאגרי נתונים, ומניע יכולות אנליטיות ברחבי הארגון," אמר בוב מוגליה, יזם ולשעבר מנכ"ל Snowflake ונשיא ב-Microsoft. "היא מפשטת באופן דרמטי את תהליך איסוף ועיבוד הנתונים לצורך ניתוח והנדסת נתונים. בכך היא מקלה על ארגון בכל סדר גודל להפיק ערך מנתונים, ולכן היא מובילת תהליך ה-ELT ב-Data Stack המודרני."

ג'ורג' פרייזר. יחצ,
ג'ורג' פרייזר/יחצ

בתקופת משבר הקורונה תעשיית ההייטק כמעט ולא נפגעה והנתונים מראים כי מספר המועסקים בתחום זה עלה משמעותית. יחד עם זאת, במקביל, מגמת הביקוש לעובדים רק עולה וישנו מחסור של כ-19,000 עובדים במקצועות הטכנולוגיה. לאור נתונים אלה פתחה "קרן מעגלים", במימון המדינה, עשרות קורסים במגוון תחומי IT, כדי לאפשר לעובדים שחוקים ומפוטרי קורונה אופק תעסוקתי בשנים הקרובות ועד לגיל הפרישה ומעבר. הקורסים מוצעים ללא עלות לעובדים העומדים בקריטריונים של הקרן.

בעקבות מגיפת הקורונה, החליטה הנהלת הקרן להגמיש את הקריטריונים ולאפשר לבני 45 ומעלה ב"מקצוע שוחק" ובוותק של 7 שנים, לממש את זכותם למימון הכשרה מקצועית וזאת על מנת לסייע למפוטרי הקורונה ולעובדים השוהים בחל"ת, לשוב למעגל העבודה.

יפה ויגודסקי, יו"ר קרן מעגלים: "מאז פרוץ משבר הקורונה, רבים מן הענפים המקצועיים שינו את פניהם ורבים מן העובדים בהם נותרו מחוסרי עבודה. אנחנו בקרן שוקדים על איתור מסלולים מקצועיים מגוונים, במטרה להתאים את תחומי העיסוק לצרכי המשק. תחום ה - IT המשיך את פעילותו בכל תקופת המשבר ואף השקיע מאמצים באיתור עובדים נוספים. אין לנו ספק כי זוהי ההזדמנות לבנות קריירה מקצועית, אשר תקל על העובדים לחזור ולהשתלב במעגל העבודה, כמו גם קידומו של המשק ושיקומה של הכלכלה בישראל".

במהלך החודשים הקרובים ייפתחו מעל 70 קורסים ב - 33 תחומים שונים ברחבי הארץ. הקורסים, הממומנים על ידי "קרן מעגלים", מיועדים לעובדים שחוקים, העומדים בקריטריונים של הקרן. הקורסים יתקיימו במקומות שונים בארץ, מהצפון ועד הדרום, וביניהם: תל אביב, באר שבע, חיפה, אשדוד, רחובות, ראשל"צ, ירושלים, אשקלון, רעננה, עפולה, קריית גת ועוד... ובשיתוף פעולה עם מגוון של מכללות הקשורות בחוזה התקשרות עם הקרן.

הקורסים המוצעים הם במגוון נושאים כגון: פיתוח אתרי אינטרנט התמחות WORDPRESS, פיתוח אפליקציות בסביבת WEB/ANDROID, בדיקת תוכנה QA התמחות FOUNDATION ISTQB, בדיקת תוכנה QA הסמכה ISTQB, ניהול רשתות תקשורת CCNA, ניהול רשתות תקשורת ותשתיות ענן MCSA, הדרכה והטמעת מערכות SAP-ERP, מנהל מערכות סיילספורס ADX201, תכנות בשפת JAVA, סייבר ואבטחת מידע, פיתוח FULLSTACK בטכנולוגיית PHP, סייבר ואבטחת מידע, בקר סייבר SOC, בינה מלאכותית AI, גיימינג- עיצוב ופיתוח משחקי מחשב ווידיאו ועוד.

לבדיקת זכאות

יפה ויגודסקי. משה שי,
יפה ויגודסקי, יו"ר קרן מעגלים/משה שי

חברת סלע נדל"ן הפועלת כקרן ריט המחזיקה ומנהלת נדל"ן מניב, מדווחת היום כי התכנסה ודנה בדוחות ובהמלצות שניתנו ע"י חברת שירותי הייעוץ אנטרופי וחברת הדירוג הבינלאומית ISS, במטרה לשפר ולהטמיע בחברה את התהליכים לממשל תאגידי גבוה.

במסגרת ההחלטות שהתקבלו בישיבת הדירקטוריון, החברה מיישמת את המלצות אנטרופי
בנושאים כמו: חיזוק תהליך שקוף למינוי דירקטורים חיצוניים, חיזוק וגיוון תמהיל הדירקטוריון, מיסוד תהליכי התקשורת מול שוק ההון וחיזוק השקיפות, מיסוד תהליכי עבודת הדירקטוריון וועדותיו, הגדרה ומיסוד תחומי האחריות של נושאי המשרה ותהליך זרימת המידע בארגון ועוד.

בנוסף, החברה החליטה לאמץ ולבצע את יתר ההמלצות של אנטרופי לנושאים כגון: בחינת משך כהונת "שומרי הסף" של החברה, עיגון מדיניות השקעות פורמאלית, שיפור עצמאות הדירקטוריון, חיזוק תהליכי ניהול סיכונים ועיגון פורמלי של תהליכי זרימת מידע בחברה.

שמואל סלבין, יו"ר דירקטוריון סלע נדל"ן: "אנו מודים לאנטרופי ו- ISS על הסקר שביצעו בסלע נדל"ן. בתום ישיבת הדירקטוריון, הוחלט על אימוץ ההמלצות שהובאו לטובת שמירה על המשך תקינות הממשל התאגידי בחברה. הנחתי את הנהלת החברה להכין תוכנית מפורטת לעבודה מול שוק ההון והגופים המוסדיים ולצורך זה, שכרנו את שירותי גוטליב קשרי משקיעים שיהווה את המנגנון לחיזוק הקשר בין החברה לגופים המוסדיים".

שמואל סלבין יו"ר סלע קפיטל. אבישי פינקלשטיין,
שמואל סלבין/אבישי פינקלשטיין

חברת פרי השכרת הרכב הוותיקה, החלה בשת"פ עם היזם שמעון לוי פאור שפיתח את מערכת ת'ירד איי החדשנית למניעת שכחת ילדים ברכב. המערכת שעברה בהצלחה לפני כשבוע וחצי פיילוט מתקדם, מבוססת בינה מלאכותית ומזהה ברמת דיוק גבוהה מצבים חריגים ברכב, כשהיא מצריכה מצלמה פשוטה בתוך חלל הרכב אשר אליה מחובר בקר חכם, חיישנים וכן מערכות GPS ו-GSM.

המערכת מתופעלת ונתמכת ע"י אפליקציית מובייל אשר במקרה של השארת ילד/ה ברכב שולחת התראה ראשונית ל-3 מכשירים סלולריים בו-זמנית שנבחרו מראש, במידה ולאחר זמן קצר אין מענה האפליקציה תתקשר לכל 3 המספרים כדי לוודא זיהוי של המצב המסוכן. בין היתר, המערכת מזהה מצבים חריגים ברכב כגון: שכחת ילדים, עייפות הנהג ואובדן קשר עין עם הדרך, שימוש בטלפון סלולרי ע"י הנהג וזיהוי מצב בריאותי של הנהג (דופק, טמפ').

המערכת, שנמצאת בשלבי פיתוח סופיים, זולה יחסית לאלטרנטיבות טכנולוגיות קיימות המבוססות על חיישנים לזיהוי לחץ, משקל, טמפרטורה וכו' והמחיר החד-פעמי עבור מערכת צפוי לעמוד על כ-700 שקל.

בקר ת'ירד איי. יחצ,
בקר ת'ירד איי/יחצ

הבוקר (24.2.21) פתחה הנהלת פינרג'י את המסחר לרגל רישום מניות החברה בבורסה לניירות ערך.

פינרג'י היא אחת מ- 16 החברות החדשות שהצטרפו מתחילת 2021 לשוק המניות בבורסה בתל אביב בשווי כולל של כ-5.4 מיליארד שקל, אשר גייסו יחד כ-1.5 מיליארד שקל. החברה הצטרפה לתת-ענף הקלינטק בבורסה, הכולל כיום 18 מניות, בשווי כולל של כ-50 מיליארד שקל.

מתחילת 2020 הצטרפו לבורסה 7 חברות קלינטק חדשות, 3 מהן מתחילת 2021, המבטא את התפתחות הסקטור הצומח בישראל ובעולם כולו.

פינרג'י הוקמה ע"י אביב ודקל צידון ב-2009 והיא עוסקת בפיתוח מערכות לייצור, גיבוי ואגירת אנרגיה, המבוססות על טכנולוגיית מתכת-אוויר שהחברה מפתחת. טכנולוגיית החברה לייצור סוללות מתכת-אוויר המפיקות אנרגיה חשמלית ממתכות אלומיניום ואבץ, הינה פורצת דרך וראשונה מסוגה. סוללת האלומיניום-אוויר משמשת כמקור אנרגיה נקי אשר אינו פולט מזהמים לסביבה, ומיועדת לגיבוי חשמל במקרי חירום במתקנים חיוניים ולתעשיית הרכב החשמלי. סוללת האבץ-אוויר מיועדת לאגירת חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת.

החברה הנפיקה למשקיעים המוסדיים בדרך של הצעה לא אחידה מניות תמורת כ-200 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-986 מיליון שקל.

מניית החברה צפויה להיכנס בתחילת אפריל 2021 למדדי הבורסה: SME-60, SME-150, ת"א טק-עילית, ת"א גלובל-בלוטק, ת"א טכנולוגיה, ת"א-קלינטק ות"א תשתיות-אנרגיה.

אביב צידון, יו"ר ומייסד פינרג'י אמר כי: "אני מאוד גאה על הנפקת פינרג'י בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה, שהחלה את דרכה לפני שנים במחקר באוניברסיטת בר אילן, סיימה בשנים האחרונות תהליכי מחקר, פיתוח והוכחת היתכנות. כעת השלמנו אבן דרך משמעותית נוספת שתאפשר לנו להקים מפעל בישראל ולפרוס את הטכנולוגיה הייחודית שלנו ברחבי העולם. אנו נרגשים לעשות זאת יחד עם עובדי החברה השותפים בהצלחתה ומחזיקים בחלק מהון המניות שלה."

חני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה אמרה כי: "אנו מברכים את פינרג'י על הצטרפותה לבורסה בתל אביב, ומאמינים כי נמשיך לראות בעתיד חברות נוספות מתחום הקלינטק, לאור התפתחות הענף הצומח הזה בישראל ובעולם כולו. התפתחות הסקטור אף הביאה את הבורסה להשיק את מדד הקלינטק ולאחרונה אף הושקו מוצרי השקעה על מדד זה. אין ספק שהעולם זקוק להתפתחות תחום האנרגיה הירוקה וככל שתהיינה יותר ויותר חברות מהתחום הזה שתצמחנה בישראל, כך כולנו נזכה לעולם ירוק ובריא יותר. אנו מאחלים לחברה הצלחה והמשך צמיחה והתפתחות לטובת ציבור המשקיעים ולטובת צמיחתה של הכלכלה הישראלית".

פינרג'י. יחצ,
מימין לשמאל: עמנואל לוי, סמנכ"ל פינרג'י, דקל צידון, מייסד שותף ומנהל החדשנות הראשי בפינרג'י, אביב צידון, מייסד שותף ויו"ר פינרג'י, דייויד מאייר, מנכ"ל פינרג'י וחני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת היחידה הכלכלית בבורסה/יחצ

Cowboy, יצרנית אופניים חשמליים ואפליקציית הניווט למסלולי נסיעה חתמה על שיתוף פעולה עם חברת BreezoMeter, כדי לאפשר לרוכבי אופניים חשמליים בכל העולם, לתכנן את מסלול הנסיעה עם זיהום האוויר הנמוך ביותר. שיתוף הפעולה מאפשר לאפליקציית Cowboy להמשיך לספק למשתמשיה את חווית הניידות העירונית הטובה ביותר, ומעלה את חווית הניווט לשלב הבא. Breezometer מאפשרת לאפליקציות ונותני שירותים בכל העולם, להתחבר ל-API ולהציג למשתמשים נתוני זיהום אוויר מבוססי מיקום.

מאז שנת 2018, אפליקציית Cowboy מציעה לרוכבי האופניים החשמליים את הדרך הנוחה, המהירה והמהנה ביותר לטייל ברחבי ערים רבות בעולם, תוך תכנון מסלולי הרכיבה שלהם. כעת, Cowboy משיקה פיצ'ר ניווט חדש, עבור רוכבי האופניים החשמליים, אשר נועד לספק להם נתונים בזמן אמת על איכות האוויר במסלולים השונים, שעומדים לרשותם בדרכם אל היעד, במטרה לקבל החלטות נסיעה טובות ובריאות יותר. הפיצ'ר החדש מאפשר ל-Cowboy לא רק לסייע בתכנון מסלולים בטוחים יותר, אלא גם למשתמשים להימנע מזיהום אוויר עד כמה שניתן כדי לשמור על בריאותם.

אפליקציית קאובוי. יחצ,
אפליקציית קאובוי/יחצ

הפיצ'ר החדש מאפשר לרוכבים לקבל את החלטות המסלול הטובות ביותר מבחינת זיהום האוויר: ליצור מסלול נקי יותר מזיהום אוויר, על סמך נתוני איכות אוויר מקומיים. העובדה שרוכבים נתוני למאמץ גופני רב מאוד בעת מאמץ ממושך, חושפת אותם יותר לסיכונים כמו אוויר מזוהם. Breezometer הינה החברה היחידה בעולם שמספקת פתרון להצגת נתונים בזמן אמת על איכות האוויר, בטווח של 5 מטרים ממקום הימצאם של רוכבים, הודות למערכת שבנתה היא יכולה להתחבר לאפליקציות דרך וניווט ולספק למשתמשים נתונים קריטיים.

על מנת לספק את הנתונים המדויקים ביותר בנוגע לרמות זיהום האוויר, עבור רוכבי האופניים החשמליים, BreezoMeter מסתמכת על מספר מקורות בו זמנית, כגון: דפוסי תנועה, נתונים שמתקבלים ממיליוני מכוניות, נתוני לוויין, מזג אוויר, נתוני עשן, מידע מטאורולוגי, נתונים שמתקבלים ממודלים שונים, בנוסף למידע שמסופק באמצעות תחנות ניטור.

בנוסף, האלגוריתמים והטכניקות של למידת מכונה של BreezoMeter נבדקים מול מספר מסדי נתונים שונים, לפני שהם עוברים תהליך QA קפדני, על מנת להבטיח את רמת הדיוק הגבוהה ביותר. כך מתקבלים בזמן אמת, נתוני איכות האוויר המדויקים והאיכותיים ביותר שקיימים כיום בשוק.

אפליקציית Cowboy אשר הותאמה במיוחד לרוכבי האופניים החשמליים, מאפשרת כיום תכנון נסיעה בכל רחבי אירופה.

במסגרת הפיצ'ר החדש, Cowboy תספק את הנתונים הבאים, בעזרת Breezometer בנוגע לאיכות האוויר של משתמשיה:

  • מפת חום שתספק נתונים בזמן אמת על איכות האוויר.
  • מידע על הרמות השונות של איכות האוויר.
  • המסלול החלופי הנקי והמהיר ביותר בדרך אל היעד.

טאנגי גורטי, המנהל הטכנולוגי והמייסד המשותף של חברת Cowboy: "אנו פותחים פרק חדש של תחבורה עירונית חכמה באמצעות פיצ'ר הניווט שלנו. אנחנו יצרני האופניים החשמליים הראשונים אי פעם, שכוללים באופניים שלהם, בזמן אמת, נתוני איכות אוויר במסגרת הצעות המסלול שלנו, וכך אנחנו מציעים לרוכבים אלטרנטיבה בריאה יותר בחיי היומיום שלהם".

רן קורבר, מנכ"ל ומייסד משותף ב-BreezoMeter: "שיתוף הפעולה עימנו מאפשר ל-Cowboy לשפר את חוויות הניווט עבור רוכביה. נתוני איכות האוויר שיסופקו ע"י חברת BreezoMeter, יאפשרו, לרוכבי האופניים החשמליים לבחור את המסלול המהיר והנקי ביותר עבורם".

סקר: 56% מציבור העצמאיים כבר משתמשים בחשבוניות דיגיטליות

מדי שנה השימוש בחשבוניות דיגיטליות הולך וצובר תאוצה. למעשה, לפי סקר של חברת מדרג שנעשה בשיתוף "חשבונית ירוקה" נראה כי בשנתיים האחרונות ישנה עלייה של כמעט 20% במעבר מחשבוניות נייר לחשבוניות דיגיטליות, וזאת לאחר שדיווחו על 37% בשימוש בחשבוניות דיגיטליות בסקר דומה שנערך לפני שנתיים. מנגד, הסקר מציג גם את הסיבות שבגללן רבים מבעלי העסקים נמנעים ממעבר לפלטפורמה דיגיטלית: מעדיפים נייר מוחשי שניתן לגעת בו.

ליאור וילצ'נסקי, מנכ"לית חשבונית ירוקה: "השנה, שנה שבה עצמאים רבים נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים לפעילות "מרחוק", ראינו גדילה גם בשימוש בחשבונית ירוקה. עצמאים שעד היום פחדו מהמעבר לאמצעים טכנולוגיים, רואים היום כמה גדולים היתרונות בהתנהלות דיגיטלית לעומת השימוש בפנקסים- גם מול לקוחות וגם מול רואי החשבון".

לפי הסקר, שעליו ענו כ-700 בעלי עסקים קטנים ובינוניים בגילאי 30-50 ברובם, הסיבות העיקריות למעבר לשימוש בחשבוניות דיגיטליות הן נוחות, חסכון בנייר וניהול דו"חות באופן מאורגן. בתוך כך, הנשאלים סיפרו כי הנוחות בשימוש בחשבוניות דיגיטליות מתבטאת בכך שישנם מקרים שבהם לא ניתן לפגוש את הלקוחות ולתת להם את החשבונית באופן פיזי וכיום ניתן לעשות זאת דרך הטלפון הנייד באופן נגיש ומהיר. כמו כן, השימוש בהן חוסך את הליך הגשת הניירת בשקית לרואה החשבון בכל סוף חודש כפי שעושים בעלי עסקים שאינם משתמשים בפלטפורמות דיגיטליות, ובכך הם גם חוסכים זמן יקר. בנוסף, הנשאלים שיתפו כי ניתן לרכז את כל סוגי המסמכים במקום אחד ואין צורך בפנקס נפרד לכל דבר שבדרך כלל צריך לסחוב אותו ממקום למקום והכל מגובה בענן.

זאת ועוד, הנשאלים סיפרו כי מערכת הפקת החשבוניות מאפשרת מעקב פשוט אחר ההכנסות וההוצאות, הפקת דו"חות חודשיים ושנתיים ואף עוזרת לגבות כספים באמצעות תזכורות גבייה. אחד מהמשיבים על הסקר אף הגדיל ושיתף כי "קל מאוד לשלוח קבלות ללקוחות למייל או לווטסאפ, אפשר בשניה מהטלפון לשלוף קבלות ישנות לפי שם לקוח או תאריך, אפשר להפיק דוחות לראות כמה הכנסתי לפי חודש/שנה/עשור, ובלחיצת כפתור הרואה חשבון שלי מקבל את כל שהוא צריך. אין ניירת ואין בלגן של פנקסים".

בהתייחס לחיסכון בנייר, המשיבים הגיבו שהם רואים בשימוש בחשבוניות דיגיטליות ערך ירוק שמתחשב בסביבה ומפחית פסולת באופן משמעותי ואף מוזיל את העלויות שבהזמנת פנקסים חדשים מפעם לפעם. כמו כן, החיסכון בנייר מאפשר התנהלות מסודרת יותר ואין חשש לאבד מסמכי נייר חשובים.

ערך נוסף אליו התייחסו המשיבים על הסקר הוא הערך השיווקי. השימוש בחשבוניות דיגיטליות מרשים מאוד את קהל הלקוחות ומראה על מקצועיות ואמינות בעיניהם. כמו כן, בעלי העסקים מציינים כי לכל מסמך חשבונאי יש עיצוב קבוע מראש יחד עם העיצוב של העסק והפרטים הרלוונטים, דבר שנראה אסתטי מאוד ומבטל את הצורך בפענוח כתב יד למשל.

מנגד, הסקר מציג גם את הסיבה העיקרית של העסקים לא לעבור לשימוש בחשבוניות דיגיטליות: (28.6%) בעלי עסקים חושבים ו/או חוששים מלקוחות שיתעקשו לקבל חשבונית מודפסת והם לא יוכלו לספק להם אותה. בנוסף, כ-23.8% מהנשאלים שיתפו כי הם מעדיפים להתעסק עם נייר מוחשי שניתן לגעת בו. כ- 19.7% מהעסקים טוענים כי לא מצאו את הזמן לעבור לפלטפורמה דיגיטלית אבל ייתכן שמה שעומד מאחורי התשובה הזאת הוא שמעבר כזה עלול להיות מסובך בעבורם או קשה ללמידה, ולכן נתפס כמשהו שיקח זמן להטמיע בעסק.

ליאור וילצ'נסקי. יחצ,
ליאור וילצ'נסקי/יחצ

חברת הדירוג 'מידרוג' מדרגת לראשונה את קבוצת הראל השקעות וחברת הראל ביטוח וקובעת את הדירוגים הבאים:

  • קביעת דירוג Aa2.il באופק יציב לקבוצת הראל השקעות בביטוח ושירותים פיננסים.
  • קביעת דירוג Aa1.il באופק יציב לאיתנות הפיננסית (IFS) של הראל ביטוח
  • קביעת דירוג Aa2.il (hyb) באופק יציב לכתבי התחייבויות נדחים (הון שלישוני מורכב והון משני נחות) שגויסו באמצעות חבת הבת הראל ביטוח מימון והנפקות.
  • קביעת דירוג Aa3.il (hyb) באופק יציב לכתבי התחייבויות נדחים (הון משני מורכב ומכשיר הון רובד 2) שגויסו באמצעות חבת הבת הראל ביטוח מימון והנפקות.

במסגרת דוח הדירוג של הראל ביטוח, מידרוג ציינה, בין היתר:

  • "דירוג החברה משקף פרופיל עסקי חזק, הנתמך בגודלה של החברה במונחי פרמיות ונכסים מנוהלים, ומאופיין בפיזור טוב יחסית של קווי עסקים, בנתחי שוק משמעותיים בכלל ענפי הביטוח (המבטח בעל נתחי השוק הגבוהים ביותר בתחומי ביטוחי הבריאות והביטוח הכללי), בשליטה טובה במערך ההפצה ובסיס לקוחות רחב, המהווה פוטנציאל ליצור הכנסות עתידי".
  • "לחברה מותג חזק, בסיס לקוחות משמעותי ושליטה טובה במערך ההפצה התומכים ביכולת יצור ההכנסות לאורך המחזור. החברה הינה חברת הביטוח הגדולה בישראל לאורך זמן".
  • "החברה הינה המבטח הגדול ביותר בתחומי ביטוחי הבריאות והביטוח הכללי, ומחזיקה בנתחי שוק משמעותיים לאורך זמן מסך הפרמיות שהורווחו ברוטו במגזרים אלו של כ-38% ו- 15% בהתאמה. הפרופיל העסקי נתמך בפיזור קווי עסקים טוב יחסית, המשתקף בשלוש רגליים משמעותיות ב-12 חודשים האחרונים - ביטוח חיים (כ- 45% בממוצע מסך הפרמיות ברוטו ודמי ניהול), ביטוח כללי (כ-22%) ובריאות (כ- 33%), התומכים ביכולת יצור ההכנסות לאורך המחזור".
  • "החברה פעלה בשנים האחרונות ליישום תכנית אסטרטגית, המבוססת על פיתוח יכולות הדיגיטל תוך ניתוח ושימוש בדאטה הקיימת בחברה, באופן בו החברה הטמיעה בכל תחומי פעילותה כלים ותהליכים דיגיטליים מתקדמים, מתוך ראייה של צורכי הלקוח. כחלק מהטמעת האסטרטגיה, החברה הקימה חטיבת דיגיטל חדשה החל מיום 1 בינואר 2020. אלו מהווים להערכתנו יתרון תחרותי ומיצוב עסקי בולט לטובה אל מול המתחרות העיקריות בענף. אנו סבורים, כי מבטחים שלא יאמצו חדשנות טכנולוגית ויתאימו את המודל העסקי לאורך זמן עשויים לחוות שחיקה משמעותית במיצוב העסקי".
  • "החברה מאופיינת בסיכון מוצרים נמוך, התומך ביכולת החיתום ומקטין את הסיכון הביטוחי, נוכח רמת ודאות גבוהה יותר לגבי היקפי התביעות. סיכון המוצרים בביטוח הכללי ובריאות לזמן קצר מוערך על ידינו כהולם לדירוג, כאשר כ- 58% מסך הפרמיות בסגמנט זה ב-12 החודשים האחרונים שהסתיימו ב-30 לספטמבר 2020 הינן בגין חוזי ביטוח עם "זנב קצר". אלו מאופיינים להערכתנו ברמת סיכון ביטוחי נמוכה יותר בהשוואה לחוזים "ארוכי זנב", אשר מאופיינים באי וודאות גבוהה יותר וגמישות עסקית נמוכה יותר לשינויים בסביבה העסקית".
  • "החברה ממוצבת בצורה טובה אל מול התחרות בענף הרכב עם סל מוצרים כולל המותג "הראל סוויץ'", אשר צפוי לתמוך גם בשליטה טובה יותר במבנה ההוצאות ככל שמשקלן של פוליסות אלה בסך היצירות יגדל".
מישל סיבוני מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים. יונתן זינדל, פלאש 90
מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים/פלאש 90, יונתן זינדל

אינטל פרסמה את דו"ח הביצועים השנתי של של החברה בתחום טכנולוגיית המידע (IT) לשנת 2020-2021 ממנו עלו כמה נתונים מפתיעים על ההכנסות של אינטל בשנת 2020 מתחום שעד לא מזמן נחשב לכזה טיפל רק במחשבי העובדים, ומעיד על השינוי הדרמטי שהוא עובר, בייחוד לאור הצרכים שעלו בשנת הקורונה. מהדוח עולה כי צוות ה-IT של אינטל הכניס בשנה האחרונה לחברה כ-1.5 מיליארד דולר, חלק לא מבוטל ממהכנסות מגיעות מצוות הבינה המלאכותית של אינטל ישראל. כך למשל האלגוריתמים של בינה מאלכותית החדשים של אינטל בתחום המכירות, הנתמכים רבות על ידי צוותי ה-IT של החברה, הביאו להכנס של של 168 מיליון דולר לחברה בשנת 2020.

מרכז הפיתוח של אינטל. יחצ,
אינטל ישראל/יחצ

על רקע שיעור המתחסנים הנמוך בחברה הערבית, רשת סופר-פארם יצאה לאחרונה בקמפיין לעידוד התחסנות בקרב הציבור הערבי. הרשת יצרה סדרת סרטונים בהשתתפות מנהלי סניפים ורוקחים מסניפים מובילים בקהילה, הקוראים לחברה הערבית ללכת ולהתחסן, תוך ניפוץ מיתוסים ודיסאינפורמציה הנפוצים סביב החיסון.

הרוקחים, שנמצאים בלבה של הקהילה, מתמודדים מדי יום עם לקוחות וקרובים המביעים את חששותיהם מהחיסון ובטיחותו. בשל מעמדם וסמכותם המקצועית מול הקהילה, החליטו הרוקחים בגיבוי הרשת, להפריך בזה אחר זה את הטיעונים הכוזבים, המופצים לרוב ברשתות החברתיות. כך לדוגמא בין החששות הבולטים בהם נתקלים הרוקחים, ישנם טיעונים כי החיסון אינו בטוח, שתהליך הייצור של החיסון היה מהיר מדי ואפילו שאנשים צעירים שנמצאים בשגרת אימונים בריאים מספיק ולכן אינם צריכים להתחסן.

ג'וני עבסאוי, רוקח אחראי בסניף סופר-פארם שפרעם: "חלק מהתפקיד שלנו כרוקחים קהילתיים הוא להנגיש מידע עבור ציבור לקוחותינו וכך אנו עושים גם בנושא החיסונים. ככל שנצליח לתווך את המידע ולשקף לציבור שלנו את האמת המדעית כפי שהיא מובאת על ידי משרד הבריאות, אני בטוח שגם בחברה הערבית נראה יותר ויותר מתחסנים".

seperator

מיזם חדש תחת השם "קואליציית היום שאחרי", הושק השבוע ברהט. מטרת הקואליציה היא שיקום של ישובים שנפגעו במשבר הקורונה תוך התמקדות בבעיות חברתיות מקומיות ויצירת פתרונות מעמיקים לבעיית יסוד אחת שתיבחר במשותף עם התושבים. כך למשל, החליטה קואליציית רהט להתמקד בבעיית האוריינות הדיגיטלית, לפצח אותה ולהביא כך למהפך בעיר. המדובר הפעילות שתתחיל כפיילוט בצפת, טבריה, נתיבות ורהט והתכנון הוא להגיע לרשויות נוספות, כאשר השותפים ישקיעו בפיילוט כולו כשלושה מיליון שקל.

במפגש הפתיחה השתתפו ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן, ד"ר מירב גלילי, מנכ"לית קרן מנומדין, רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור, גיא בייגל, סמנכ"ל SFI, נטע לביא, אגף בכיר תכנון ופיתוח הון אנושי במשרד הפנים, פואד זיאדנה, מנהל מתנ"ס רהט ואחרים.

מיזם יציאה מהקורונה. יחצ,
3 מיליון שקל בפיילוט. משיקים את המיזם החדש/יחצ

בימים אלה, בהם טיסה לברצלונה נראית כמו חלום רחוק, מותג הבירה הברצלונאית Estrella Damm (אסטרייה דאם) והשף המוערך ברק יחזקאלי פותחים פופ-אפ קטלוני במשלוחים (מטבח רפאים) אשר יביא את ברצלונה היישר לסלון הבית: Estrella Barcelona by Barak Yehezkeli

כבר בתחילת דרכו המקצועית התאהב השף ברק יחזקאלי במטבח הספרדי-קטלוני, עת ביקר בברצלונה וגילה את הססגוניות הקולינרית שלה. "אני זוכר את עצמי מסתובב שעות בעיניים נוצצות בין דוכני השוק, טועם בהתרגשות גדולה מכל הבא ליד ומעושר הטעמים המשכרים האלו" מספר יחזקאלי. חוויה זו גרמה לו להאריך את שהייתו בעיר למשך כמה חודשים בשביל ללמוד את סודות המטבח הברצלונאי. לאחר חזרתו לארץ החליט להקים את מסעדתו הראשונה בת"א - "פאייה"- מסעדה לאוכל ספרדי על טהרת חומרי גלם מקומיים.

היום, יותר מעשור לאחר מכן, ובחיבור טבעי עם אסטרייה דאם, הבירה של ברצלונה, מושק הפופ-אפ "אסטרייה ברצלונה" בו יבשל יחזקאלי מטעמי העיר הקטלונית. למעשה תהיה זו הפעם הראשונה בה יחזקאלי יציע מנות פרי יצירתו במשלוחים, מה שהופך את שיתוף הפעולה למרגש ומסקרן במיוחד. "אסטרייה ברצלונה" תציע תפריט משלוחים ב- Wolt המבוסס על המנות המזוהות ביותר עם המטבח הקטלוני, כאלו המשתלבות מושלם עם בירת לאגר פרמיום קרה וצוננת.

התפריט של "אסטרייה ברצלונה" מציע הרכבת ארוחה ספרדית הבנויה ממנת פתיחה-פאן קון טומאטו, מנה ראשונה לבחירה, פאייה ברצלונאית כעיקרית לבחירה דוגמת צמחונית, דגים, עוף וצ'וריסו ועוד, וכמובן בירה אסטרייה דאם שתצורף לכל הזמנה. כמו כן יהיה ניתן להוסיף גם קינוחים ספרדיים לכל הזמנה. מחיר לארוחה החל מ-99 שקל.

ברק יחזקאלי. בני גם זו לטובה,
ברק יחזקאלי/בני גם זו לטובה

חברת טויוטה העולמית ו-Woven Planet Holdings, Inc. - Woven Planet, חברה מקבוצת טויוטה האחראית למגוון רחב של פרויקטים מבוססי תוכנה לפיתוח ניידות, קיימה היום (23.2) את טקס העלייה לקרקע לקראת הקמתה של "העיר הארוגה" ה- Woven City. הטקס נערך במגרש מכוניות ישנות באתר ששימש בעבר את מפעל היגשי-פוג'י של חברת טויוטה מוטור מזרח יפן Toyota Motor East Japan, Inc. (TMEJ) אשר ממוקם בסוסונו סיטי, מחוז שיזואוקה ביפן.

כדי להתכונן לעידן שבו כל המערכות התומכות בחיי היומיום מחוברות באמצעות נתונים, טויוטה הכריזה בתערוכת CES 2020 שנערכה בינואר 2020 בלאס ווגאס על הקמת העיר הארוגה. פרויקט זה שואף לסייע בפיתוח חברה טובה יותר הודות להאצת טכנולוגיות מתקדמות ופיתוח שירותים ובחינתם בתנאי מציאות, פרויקט העיר הארוגה יהווה דוגמה לפיתוח קהילתי המתמקד באדם. כחלק מהמעבר של טויוטה מיצרנית מכוניות לחברת ניידות, הפרויקט יפיח חיים בטכנולוגיות חדשות בסביבה מציאותית ובמגוון תחומים כגון נהיגה אוטונומית, ניידות אישית, רובוטיקה ובינה מלאכותית (AI). הפרויקט צפוי לספק הזדמנויות רבות לעסקים וחוקרים מתחומים מגוונים מכל העולם.

בעיר הארוגה יהיו שלושה סוגי רחובות המשתלבים זה בזה במפלס הקרקע: סוג אחד יוקדש לכלי רכב אוטונומיים, סוג שני להולכי רגל וסוג שלישי להולכי רגל עם כלי ניידות אישיים. בנוסף ייבנה כביש תת-קרקעי שישמש לשינוע סחורות. הקהילה תתחיל עם 360 תושבים, ברובם קשישים, משפחות עם ילדים צעירים וממציאים ותגיע בסופו של דבר ליותר מ-2,000 בני אדם לרבות עובדי טויוטה. התשתית של Woven City שואפת ליצור סביבה שבה נוצרות באופן שוטף המצאות עם פוטנציאל לפתרון בעיות חברתיות.

טקס העלייה לקרקע של העיר הארוגה נערך בנוכחותם של מושל מחוז שיזואוקה, האיטה קווקטסו, ראש עיריית סוסונו סיטי, קנג'י טקמורה ונציגים נוספים של הקהילה המקומית, כמו גם נשיא טויוטה, אקיו טויודה, מנכ"ל Woven City ג'יימס קאפנר, נשיא TMEJ קזוהירו מיאוצ'י ואחרים. המנהיגים הביעו את תקוותם המשותפת להתחלה מוצלחת ובטוחה של הבנייה.

"פרויקט העיר הארוגה מתחיל היום באופן רשמי," אמר נשיא טויוטה, אקיו טויודה. "המעבר מהחלטה לפעולה לעולם אינו משימה קלה. אני רוצה להביע תודה מקרב לב לכל מי שהעניקו לנו תמיכה ושיתוף פעולה מלאים בפרויקט עד כה. פרויקט העיר הארוגה נועד להתמקד באדם, לשמש כמעבדה חיה ולהמשיך להתפתח ברציפות. יחד עם שותפינו לפרויקט, נתמודד עם האתגר של יצירת עתיד שבו אנשים בעלי רקעים שונים ומגוונים יכולים לחיות זה לצד זה בשמחה".

נשיא TMEJ מיאוצ'י הוסיף, "אני אסיר תודה על כך שמפעל היגשי-פוג'י פעל כאן במשך 53 שנים בתמיכתה של הקהילה המקומית. הידע והמומחיות שלמדנו מכל האנשים שעבדו במפעל חייב לעבור לפרק הבא בתולדותיו. מתוך אמונה ש- Woven City לא תעמוד על קרקע ריקה אלא תישען על ההיסטוריה של מפעל היגשי-פוג'י, אני מתכוון להושיט לפרויקט את העזרה המרבית שתידרש לו בעתיד."

Woven city טויוטה. יחצ,
פרויקט העיר הארוגה של טויוטה/יחצ

ברוח התקופה, כשאין אפשרות להתקהל ולחגוג את חג הפורים והחזרה לשגרה בדרכים המוכרות, החליטו במשרד עו"ד גרוס ושות' לצאת מהקופסה - להציג את המיתוג החדש, שהושק לאחרונה, באמצעות מיצב אומנותי חווייתי, שיוצב בחלל מעליות הבניין העגול במרכז עזריאלי, בו ממוקמים משרדי הפירמה.

במסגרת התערוכה, שתוצג על פני שש מעליות ותתקיים על פני כשבועיים, יעניק המשרד הזדמנות לקהל הרחב לקבל הצצה לעולם התוכן הייחודי לו ולשמש כחלק חי ביצירת אומנות. להתנסות בחוויה מרגשת ומלאת השראה, תוך התבוננות באומנות ממקום לא צפוי.

"הקהל אינו מצפה לחוויה אומנותית בדרכו לעבודה", לדברי עו"ד איה יופה, השותפה המנהלת במשרד גרוס. "במיוחד בימים אלה, החשיפה לתרבות ואמנות נמוכה, כך שאופי הצבת האמנות במעלית, בדרך לעבודה, מקנה תחושה מיידית של שייכות. נוצרת תחושת אינטימית מעצם הקרבה והשהייה במעלית. אנחנו שמחים על ההזדמנות לחגוג את חג הפורים והמיתוג החדש יחד עם עובדי המשרד ושאר שכנינו בבניין ומודים לקבוצת עזריאלי על שיתוף הפעולה".

לדברי אופיר אורן, מנכ"ל מרכז עזריאלי, "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם משרד עורכי דין גרוס ושות' שהלכים איתנו דרך. זו הזדמנות נהדרת לחזור לשגרה ולקבל את פניהם של קהל המבקרים עם מיצג אומנותי שינעים את זמנם ויעניק חוויה אל-חושית במעליות המגדל. מזמינים את כולם אלינו למתחם ומאחלים לכל עם ישראל חג פורים שמח ובריאות איתנה".

ליוותה את התהליך לימור זהר שביט, שיצרה את הקונספט הייחודי עבור הפרויקט וניהלה את ההפקה. לימור, לשעבר בעלת גלריית אומנות לנשים יוצרותArtemisia" " והסטייליסטית הראשית של מותג האופנה קסטרו, מתמחה ביצירת קריאייטיב ותוכן לחברות מסחריות ומותגים הפועלים בעולמות האומנות והלייף סטייל. יצירת חללים מסחריים חווייתיים, מתחמי קד"מ, מייצבי אופנה, הפקת אירועים ועוד.

מימין יואב גזית, עורך דין איה יופה ואופיר אורן. נמרוד קפילוטו,
מימין יואב גזית, עורך דין איה יופה ואופיר אורן/נמרוד קפילוטו

חברת לומינטי נטוורקס (Luminati Networks) - המספקת פלטפורמה מובילה של איסוף נתונים מקוונים המסייעים לעסקים לראות את האינטרנט בשקיפות מלאה, הודיעה על תמיכה ב-Shoptagr, פלטפורמה דיגיטלית לסיוע בקניות המרחיבה את קו המוצרים של כלי סחר אלקטרוני ופתרונות שופינג חכמים, באמצעות איסוף נתונים מקוונים בזמן אמת.

מאז שהושקה ב-2014, Shoptagr, פלטפורמת קניות חכמה ופורצת דרך, חוללה מהפך בחוויות הקניות של צרכנים מכל מקום בו הם נמצאים ומאפשרת ללקוחות לקבל החלטות חכמות יותר בעת שהם עורכים קניות ברשת. Shoptagr פועלת כסייעת קניות עוצמתית המשפרת את חווית הלקוח עם התאמה מהירה ונוחה של מוצרים איכותיים במחירים הנמוכים ביותר העונים על דרישות הלקוח. הפלטפורמה הפופולרית, המשמשת כיום יותר מ-2.5 מיליון צרכנים, ממליצה על מוצרים לקנייה בהתאם להיסטוריית המשתמש ובנוסף מספקת למשתמשים קופונים רלוונטיים עם הגעתם לקופה וכן הצעות להנחות לרכישות הבאות.

כפלטפורמה המחויבת לשיפור מתמיד בחוויית הצרכן, Shoptagr הוסיפה לאחרונה להיצע גם השוואת וחיזוי מחירים. החברה מכירה בצורך בתובנות מעודכנות ובנתונים בזמן אמת שישפרו את חוויית הקנייה הכוללת. לפיכך פנתה Shoptagr ל-Luminati, המובילה העולמית באיסוף דאטה גלוי ברשת. הרשת של Luminati מאפשרת ל- Shoptagr לאסוף נתונים מקוונים בהיקף גדול ולספק לצרכנים את התובנות לקראת ביצוע רכישה.

"פתרון איסוף הנתונים של Luminati מאפשר לנו לאסוף ביתר יעילות מחירים ונתוני מלאי מהאינטרנט ולחלוק את המידע הזה עם הצרכנים כדי שיוכלו לקבל החלטות קנייה חכמות," הסביר רונן יובל, מייסד-שותף ו- COO של Shoptagr. "הודות להוספת היבט זה לקו מוצרי הקניות המותאמים אישית שלנו, הצרכנים יכולים לחסוך זמן וכסף כאשר הם מחפשים פריטים לקנייה. התובנות חייבות לשקף את המבצעים בזמן אמת ואנחנו מסוגלים לספק להם את המידע הודות ליכולתה של Luminati לאסוף נתונים אמינים 100% מהזמן. אנו מרוצים מאוד מיציבות ואיכות השירות ש-Luminati מספקת ומצפים להרחיב את שיתוף הפעולה עמה תוך כדי צמיחה".

"אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Shoptagr שמקפידה לפתח פתרונות חדשים ומתוחכמים המאפשרים לצרכנים לאתר את העסקה הטובה ביותר ולקמעונאים למשוך לקוחות," אמר אור לנצ'נר, מנכ"ל Luminati Networks. "רשת האינטרנט אינה נגישה לכולם באותה מידה והפלטפורמה שלנו הופכת אותה לנגישה לעסקים כדי שיוכלו להתחרות בגלוי. Luminati עובדת עם חברות ממגזרים רבים, בהם סחר אלקטרוני, פיננסים ונסיעות, ומאפשרת לארגונים לראות את האינטרנט באופן חופשי. איסוף נתונים הזמינים לכולם חיוני להצלחתה העסקית של Shoptagr ואנו מצפים להמשיך את קשרינו עם החברה ולסייע לה בשיפור החוויה עבור הצרכנים ובהמשך צמיחה." הוסיף לנצ'נר.

אור לנצ'נר. תמרה ברלסקי,
אור לנצ'נר/תמרה ברלסקי

חברת קימברלי קלארק העולמית ערכה כמדי שנה את ה EMEA APEX - טקס הצטיינות יוקרתי ובו מחולקים פרסי הצטיינות לעובדיה. הנהלת קימברלי קלארק בישראל, מייחסת חשיבות רבה לאירוע המצטיינים השנתי והגישה את מועמדותם של שלושה עובדים ושלושה צוותים.

קימברלי קלארק ישראל המשויכת לאזור EMEA שבו מחולקים סה"כ עשרה פרסים, קיבלה לא פחות משלושה פרסים יוקרתיים:

בקטגוריית 'הזוכים היחידים' זכתה ענת בללי, מנהלת שיווק Household Care על הובלת הקטגוריה ובייחוד מותג ניקול אותו הובילה בללי למצוינות, חדשנות מתמדת, פריצת דרך בתחום, וצמיחה בנתחי השוק. בנוסף, בפרס היוקרתי זכו שני צוותים אזוריים בהם נציגות ישראלית : צוות התקשורת לו שותפה ורד וולף, מנהלת התקשורת של קימברלי קלארק ישראל וצוות ה PPAA לו שותפות מיכל בן-חיים, ויעל ליבני מיחידת שיווק ה-Family Care.

ענת בללי. משה כהן,
ענת בללי/משה כהן

דוראל אנרגיה הודיעה על הקמת Doral Energy-Tech Ventures (דוראל-טק), זרוע חדשנות בראשותו של רועי פורמן שתעסוק באיתור השקעות סינרגטיות לפעילות החברה ולצרכיה. במסגרת הפעילות, דוראל תפעל לפתח ולשלב טכנולוגיות וחדשנות בפרוייקטי החברה וכן לייצר מנועי צמיחה חדשים לפעילות הגלובאלית של החברה.

לרגל השקתה, החברה מודיעה על שיתוף פעולה ראשון ובלעדי עם המכון האירופי לחדשנות וטכנולוגיה (EIT) ופתיחת ההרשמה לתכנית פוסט אקסלרציה Bootcamp) ) לסטארטאפים בצמיחה במסלול לאנרגיה מתחדשת. התכנית החדשה מיועדת לסטרטאפים ישראלים ואירופאיים בתחומי האנרגיה המתחדשת ותשתיות , בשלבים מתקדמים של פיילוט או אחריו, אשר גייסו הון ראשוני ויש בידיהם מוצר קיים (או בשלבי פיתוח מתקדמים) ותכנית עסקית מגובשת.

זוהי התכנית היחידה בישראל שתפגיש בין בין האקו-סיסטם הישראלי והאירופאי בתחום ה-Energy Tech, על ידי Bootcamp בהשתתפות 4 סטרטארפים נבחרים מישראל ומאירופה שייקחו חלק במסלול הייעודי לאנרגיה מתחדשת תוך ליווי צמוד של מנטורים ומומחים גלובליים בתחום. התכנית מיועדת עבור מיזמים בתחום אגירת אנרגיה, אגרו-וולטאי, טכנולוגיות מימן, סולאר, מים ורוח, מיקרו-גריד, ביו-גז, לכידה ואגירת פחמן ו-Waste to energy. התכנית צפויה להתחיל באפריל 2021 ותימשך כ-8 שבועות.

במסגרת התוכנית, דוראל, תוביל את מסלול האנרגיה המתחדשת ותהיה אחראית על הליווי המקצועי והמנטורי של אותם סטארטאפים שייבחרו להשתתף במיזם היוקרתי, שהינו חלק מתכנית בשם Calling2Scale ובו ישתתפו 14 סטרטאפים נבחרים מישראל ומאירופה בשלושה מסלולים: אנרגיה מתחדשת, בריאות וניהול פסולת ומיחזור. ככל שתנאי משבר הקורונה יאפשרו זאת, התכנית עתידה להתקיים במתכונת היברידית ותקיים מפגשים וירטואליים לצד מפגשים פיזיים באמצעות הטסת הסטרטאפים האירופאיים למספר ימים מרוכזים בישראל. ה- Bootcamp הינו חלק מפרויקט בינלאומי, הכולל "האבים" מקבילים בסיליקון ואלי ובסין.

רועי פורמן, מנכ"ל דוראל-טק: "תחום האנרגיה המתחדשת נמצא בצמיחה מואצת בכל העולם וצמא לטכנולוגיות וחדשנות. סטארטאפים רבים, חוקרים ויזמים נתקלים היום בחסמים של מימון, ליווי מקצועי ואתרי פיילוט שבהעדרם מתקשים לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם ולהגיע לתאימות מוצר-שוק. כצעד אסטרטגי החלטנו בדוראל לקחת על עצמנו את ההובלה בקידום טכנולוגיה וחדשנות, תוך פיתוח האקו-סיסטם הישראלי בעולמות האנרגיה המתחדשת ואגירת אנרגיה. לדוראל ניסיון עשיר, הנובע מריבוי ומגוון פרוייקטים והכרות מעמיקה עם משקי האנרגיה בישראל ובעולם. לישראל יש את הפוטנציאל להיות מובילה עולמית גם בענף האנרג'י-טק והמטרה שלנו היא לזהות כבר עכשיו את פריצת הדרך הבאה בתחום".

עדי בראל, מנכ"לית EIT Hub Israel: "תכנית הסטארטאפים בצמיחה של המכון האירופאי לחדשנות וטכנולוגיה בישראל שמה לה למטרה להביא לשולחן את החוזקות של ישראל ואירופה ולכנס את המשאבים הנכונים מכל העולם על מנת לתמוך בטכנולוגיות מובילות בתחומים של אנרגיה, בריאות ואקלים בשלבי צמיחה. דוראל, כשחקן מרכזי בזירה הבינלאומית בתחום האנרגיה המתחדשת, מהווה שותף אסטרטגי להשגת מטרות אלו ויש בה להביא ערך רב לחברות בשלבים מתקדמים.

רועי פורמן. יחצ,
רועי פורמן/יחצ

במטרה לעזור לעובדיה לשמור על בריאותם גם בבית, ענקית הטכנולוגיה SAP בישראל, ביוזמה משותפת עם ועד העובדים, עורכת ל-800 עובדיה סדנת תזונה של שישה מפגשים שבועיים. הסדנה מתמקדת בתזונת ילדים ומשפחה במציאות החדשה שיצר משבר הקורונה. סדרת סדנאות התזונה, המתקיימות אונליין, עוסקת בקשר בין אכילה לריכוז במהלך יום העבודה ובהתאמת הרגלי התזונה לעבודה מהבית. סדרת הסדנאות מועברות בהנחיית אלמוג גולד, נטורופטית, המרצה בחברות וארגונים על תזונה נכונה והרגלי אכילה בריאים. במפגש הקרוב, ולרגל יום המשפחה, יושם בסדנה דגש מיוחד על תזונת ילדים ומשפחה, חיזוק המערכת החיסונית ושמירה על משקל תקין של כל בני הבית.

"תזונת העובדים ומשפחותיהם מהווים חלק בלתי נפרד באיזון בין בית-עבודה, ארוחות מסודרות ומשותפות מחזקות בחלקן את האיזון שכל כך נפגע בשנה האחרונה", אומרת גולד. כחלק מהדגש ש-SAP וועד העובדים שמים על בריאות העובדים ואיכות החיים שלהם, הקפידו בחברה להמשיך ולתת מסגרת תומכת ומגבשת לתזונת ואורח החיים של עובדי החברה, כזו שמתאימה גם לעבודה מהבית ושילוב חיי משפחה, לטובת איזון רמות הסטרס וחיזוק הבריאות הנפשית והגופנית.

seperator

סטארטאפ ישראלי יבצע פרויקט של הקמת עמדות היגיינה בבית החולים "סנטה קורונה" באיטליה וזאת במטרה לסייע בהגנה על המאושפזים, המבקרים והצוות הרפואי מפני הידבקות בקורונה.

במסגרת הפרויקט יוצבו ברחבי בית החולים מתקנים חדשניים פרי פיתוח של Soapy Care לשטיפת ידיים הכוללים טכנולוגית ראייה ממוחשבת שבוחנת האם השטיפה בוצעה בדרך אפקטיבית שמנקה אותן מחיידקים ווירוסים. תוך כדי השטיפה מודד המתקן את חום הגוף על מנת לזהות סיכון לתסמיני קורונה.

בית החולים סנטה קורונה, "הכתר הקדוש" באיטלקית, ממוקם לחוף הים התיכון בחלקה הצפון מערבי של איטליה סמוך לגבול עם צרפת. בבית החולים מאושפזים בתקופה הזו חולי קורונה וחולים רגילים ובנוסף מבוצעים בו חיסוני קורונה וניתוחים מורכבים, ולכן הוחלט על נקיטת צעדים להקפדה על ההיגיינה של כל השוהים בו.

עמדות ההיגיינה "קלין-משין" כוללות חיישני תנועה שסורקים את הידיים תוך כדי שטיפה ומספקים ניתוח בזמן אמת של איכות השטיפה לשוטף על מנת שיוכל להשתפר. המסך החכם מקרין את התנועות הנכונות שצריך לבצע על מנת לשטוף את הידיים ביסודיות לאורך כ-30 שניות. טמפרטורת המים היא חמימה והופכת את התהליך לנעים, במיוחד בעונת החורף. האלגוריתם של המתקן בודק שהמשתמש מבצע לפחות חמש תנועות שטיפה שונות, כולל מתחת לציפורניים, בפרקי היד ובצד האחורי כדי להבטיח את הניקיון.

מקס סימנובסקי, מפתח המתקן: "לשטיפת ידיים עם מים וסבון באופן יסודי חשיבות עליונה בהגנה על הבריאות ומקטינה דרמטית את כמות החיידקים והנגיפים שנותרים על היד. שטיפה לקויה של הידיים היא אחד מהגורמים המרכזיים למחלות בעיכול ובדרכי הנשימה ומסוכנת במיוחד בתקופת הקורונה. למרות זאת רבים אינם מקפידים על כך וחושפים את הסביבה ואת עצמם לתחלואה. כשהדבר קורה בבית חולים הסכנה גדולה פי כמה. שטיפת ידיים עם סבון גורמת להמסת השכבה השומנית שבאמצעותה החיידקים ונגיפי הקורונה נצמדים אל היד והם נשטפים ובכך נמנעת הידבקות באותם נגיפים בשל נגיעה מקרית בפנים או באדם אחר."

תחנת ההיגיינה פותחה על ידי הסטארטאפ הישראלי Soapy Care שזכה על כך בפרסים בינלאומיים. ניתן להזין בה סבון או אלכוג'ל לפי הבחירה. התחנה חסכונית מאוד בחשמל וחוסכת עד 95% מהמים ו-60% מהסבון או האלכוג'ל. המערכת מתאימה גם למקומות עבודה, מטבחים גדולים, בתי ספר, אולמות ספורט, תחנות רכבת ואוטובוסים ושדות תעופה.

סופי קר. יחצ,
הסטארטאפ Soapy Care שיעזור לאיטלקים/יחצ

תיקון עולם-קנביט פרמסוטיקלס בע"מ (TASE: TKUN), חברת קנאביס רפואי מובילה, וקאנוניק בע"מ, המתמקדת בפיתוח מוצרי קנאביס רפואי וחברה בת בבעלות מלאה של אבוג'ן בע"מ (NASDAQ: EVGN) (TASE: EVGN), הודיעו היום על כניסה להסכם שיתוף פעולה לפיתוח מוצרי קנאביס רפואי חדשניים.

צמח הקנאביס מכיל מאות חומרים פעילים ותעשיית הקנאביס מתמודדת עם צורך ממשי לחבר בין החומרים הפעילים בצמח להשפעתם הרפואית המדויקת ולפתח בהתאם זנים ומוצרים המכילים את אותם החומרים באופן יציב והדיר על מנת להתאימם להתוויות רפואיות. חברות רבות ומרכזי מחקר ברחבי העולם מנסים להתמודד עם אתגר זה תוך הצלחה מוגבלת בלבד. תיקון עולם-קנביט וקאנוניק מאמינות כי השילוב של היכולות המשלימות כחברות עתירות ניסיון וידע בתחום הקנאביס יהווה יתרון ייחודי ומשמעותי העשוי לתת מענה לאתגרי הפיתוח.

החברות מצפות כי שילוב של המידע הקליני הנמצא ברשות תיקון עולם-קנביט שנאסף לאורך שנים רבות לגבי השפעת קנאביס רפואי מסוגים שונים על עשרות אלפי מטופלים, יחד עם כלי הביולוגיה החישובית של קאנוניק בשילוב יכולות הטיפוח שלה יוביל את החברות לפיתוח משותף מוצלח של המוצרים המבוקשים. טיפוח הזנים החדשים יתבצע במתקני המחקר של קנוניק ויתבסס על זני קנביס ששתי החברות יתרמו לשיתוף הפעולה.

על פי ההסכם, לשתי החברות תהיינה זכויות מסחור מלאות למוצרים שיפותחו והכנסות הצדדים תהיינה כפופות לתמלוגים הדדיים. בכוונת הצדדים כי שיתוף הפעולה יתבצע על פי תכנית עבודה שתוסכם ביניהם ושעל בסיסה יתקשרו בהסכם לביצוע תכנית הפיתוח. פרטים מסחרים נוספים לא נמסרו.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully