וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי שנוסדה: דאר מרקש לוקחת אותנו לסיור מרוקאי

24.2.2021 / 0:20

דאר מרקש לוקחת אותנו אל מסע בין צבעים, מרקמים וטקסטורות מרתקות ומלבישה את הבית באותנטיות מרוקאית עם טאץ' עכשווי

דאר מרקש. גל גלעד,
ריהוט מכל הסוגים. כיסאות של דאר מרקש/גל גלעד

דאר (בית במרוקאית) מרקש, חוגגת בימים אלו את חגיגות השנה להיווסדה. זהו הסניף השני שנפתח בינואר 2020 ומתווסף לסניף הראשון שהוקם לפני כ-17 שנה בקיבוץ הגושרים, המנוהל כעסק משפחתי. דאר מרקש, מציעה עולם שלם של אומנות מרוקאית אותנטית, עשירה בצבעוניות ובפריטי עיצוב שנבחרים בקפידה, עשויים בעבודת יד על ידי יוצרים מקומיים ממרוקו.

"סבי ואמי נסעו לטיול שורשים במרוקו לפני כ-26 שנה. הכל התחיל מייבוא של מספר חפצים, שיצרו עניין רב, כשהטרנד של עיצוב מרוקאי עדיין היה בחיתוליו. לאט, לאט יצר סבי יותר ויותר קשרים עם המקומיים במרוקו, הכיר כל אמן וידע בדיוק במה הוא מתמחה והפך ליבואן הראשון שייבא ממרוקו. הוא הקים חנות בחצור הגלילית, עסק שעבד עד לפני כ-4 שנים ונגדע בגלל הצתה שנעשתה בזדון. במקביל אליו, אמי פתחה לפני כ- 17 שנים חנות לייבוא פריטים ממרוקו בקיבוץ הגושרים", מספר יהונתן אוחנה, דור שלישי בעסק.

דאר מרקש, מספקת את הפתרון המדוייק והמרענן בעיצוב והלבשת חללי הבית והחוץ. הפריטים מיוצרים בשיטת Costume made ומתבצעים בשיטות ייצור מסורתיות, One of a kind מחומרי גלם טבעיים שמקורם במרוקו כדוגמת כותנה, צמר כבשים ,חרס ,קרמיקה ,בטון , טדילקט (סוג של טיח עשוי מסיד ופיגמנט מחומרים טבעיים ומיושם על קירות רצפה כלים וכדים בעזרת חלוקי נחל), עץ מלא (שקד והדרים), ברזל וזכוכית ממוחזרת.

דאר מרקש. גל גלעד,
חומרי גלם טבעיים/גל גלעד

הקולקציות עשירות בצבעים חמים, טקסטורות ומרקמים. הפריטים כולם מיוצרים בעבודת יד, בשיטה מסורתית בבתי מלאכה קטנים או בחצרות הבתים של היצרנים המקומיים ונעשים על ידי בני המשפחה הגרעינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • ריהוט משלים: שטיחים מרוקאיים - דאר מרקש מציגה אוסף של שטיחים מרוקאיים המיובאים מהרי האטלס ומשלבים דוגמאות גיאומטריות וטקסטורות מגוונות. כריות נוי- סדרה שלמה של כריות במגוון גדלים, ארוגות ממשי קקטוס אורגני בצורות גיאומטריות. פופים-עשויים מעור המשלבים רקמה מרוקאית, לצד פופים עם מילוי כותנה עשויים משטיחים רקומים בגרסאות ייחודיות. כיסאות וספסלים -עשויים מעץ לימון ומגיעים בווריאציות שונות, המתאימים לפנים וחוץ הבית.
  • בגזרת הבישול והאירוח: כלי הגשה מסורתיים להגשת תה מנחושת, צלחות וקערות מקרמיקה או חרס מאויירות בעבודת יד, כלי מטבח וקערות מאויירות עשויות מקרמיקה או עץ, קולקציות כוסות בגדלים שונים: רפייה, מזכוכית ממוחזרת או קרמיקה, קנקני תה וקראפים, סכו"מים מגולפים מעץ.
  • סדרת מוצרי קש כוללת: סלים בגרסאות שונות, אהילים בצורת עששית, ריהוט חוץ ופנים, מראות, חיות קש לתלייה, תיקים, סלי כביסה.
  • ריהוט חוץ הכולל: כדי חרס וקרמיקה, כסאות שולחנות פסיפס קטנים עם רגלי ברזל, אריחי פסיפס צבעוניים לעיטור קירות חוץ ופנים המרחב הפרטי. בנוסף, קולקציית נעלי בבוש מעור רך במגוון צבעים עליזים לצד מונוכרומטיים או בשילוב רפייה.
דאר מרקש. גל גלעד,
מגוון כריות נוי/גל גלעד

"האמנות והעצוב המרוקאי הוא כולו עבודות יד שנכחדו כמעט מהעולם המודרני. המרוקאים ממש אוהבים ליצור אמנות, יושבים במפעל סורגים, רוקמים ויוצרים בידיים ובחרנו באמנות המיוחדת הזאת, כי היא שונה מהאמנות המודרנית ומתרפקת על העבר. אומנות שכולה נשמה, ומחזירה אותי את השורשים", מסכם אוחנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ריהוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully