וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה בלי סוף: איך נראה השוק הצרכני של המוצרים לבית?

24.2.2021 / 1:14

אחרי שנה שלמה במהלכה נתקעו הרשתות הקמעונאיות והסוחרים עם סטוקים, עתה, משנפתח המסחר רואים הנחות ענק על ביגוד והנעלה חורפיים. ומה לגבי מוצרים לבית? מסתבר ששם העונות לא תמיד משחקות תפקיד

את פברואר 2021 אפשר לסכם כחודש מתעתע במיוחד. מחד, השמיים סגורים ולא לגמרי ברור לאן מפלצת הקורונה מובילה אותנו ומאידך, אופטימיות זהירה הודות לירידה במקדם ההדבקה ופתיחה כמעט מלאה של המשק. אלה שכבר יצאו לתור את מרכזי הקניות והשווקים עדים ללא מעט מבצעים, הנחות ומציאות, בפרט על מוצרים שנתפסים חורפיים- תוצר של מלאי ששכב במחסנים שיש להיפטר ממנו רגע לפני בוא החג והאביב. סיטואציה זו מעלה שוב את השאלה האם ועד כמה משתלם לרכוש מוצרים שנתפסים כחורפיים דווקא לקראת האביב והאם פקטור זה משחק תפקיד בכל הענפים.

עיצוב הבית, שצבר בלאו הכי תאוצה בשנה האחרונה, מעלה הילוך כמדי שנה רגע לפני פסח והאביב. על פי הסיטואציה בשוק נראה שהרצון של הישראלים לחדש ולרענן את חדרי הבית השונים גבוה במיוחד ובתוך כך הם מנצלים את הלך הרוח האופטימי ורוכשים גם מוצרים שנתפסים כחורפיים.

תכנון ועיצוב שירלי דן. גלעד רדט,
חדר עם קמין בתכנון ובעיצוב שירלי דן/גלעד רדט

כך, למשל, קמינים, שהפכו מעל לכל לפיצ'ר עיצובי בישראל של השנים האחרונות. "על פניו עושה רושם שקמין הינו מוצר חורפי, לנגד עינינו מצטיירת תמונת נוף חורפית מאירופה הקפואה, עם סלון בגווני עץ ובמרכזו מתנוסס קמין דולק שמחמם את אנשי הבית ואת האווירה, אך בניגוד לקמיני עץ שתרבות הקנייה שלהם אכן עונתית ומתמקדת בעיקר בחודשים נובמבר עד פברואר, קמיני גז הם מוצר שנמכר לינארית כל השנה ללא עונתיות מובהקת", אומרת לדברי שירלי דן, בעלת משרד לתכנון אדריכלי ועיצוב בתי יוקרה. "מאחר שקמין הגז הוא אלמנט עיצובי משמעותי בבית ומהווה חלק מתפיסת עיצוב החלל, אנחנו לאו דווקא רואים לקראת האביב שינוי מהותי בתמחור המוצרים.

"תכנון מיקום הקמין וסוג היחידה נעשים כבר בשלבים הראשונים של בניית התוכניות לבית חדש או לבית שעובר שיפוץ ולכן קבלת החלטת הקנייה איננה עונתית אלא תלויה בשלבי בניית הבית. יחד עם זאת, מכיוון שגם קולקציות הקמינים מושפעות מטרנדים עולמיים, הן מתחלפות מדי שנה לקראת האביב כך שלא מן הנמנע שלפחות על חלק מהדגמים כן תהיה הורדת מחירים. לזה תוסיפו את העובדה שהתעוררות המשק הובילה בעלי עסקים רבים לחדש ולרענן את אולמות התצוגה והמכירה מה שיכול להוות הזדמנות לרכישת פריטים בעלויות נמוכות יותר".

עיצוב הילה אלטר עבור רשת השטיח האדום. מאור מויאל,
שטיחים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעיצוב. סלון בעיצוב הילה אלטר עבור רשת השטיח האדום/מאור מויאל

מסתמן שגם בתחום השטיחים העסקים כרגיל. הענף שנחשב בעבר כחורפי עבר בשנים האחרונות מהפך הודות לסגנונות, דגמים וטכניקות אריגה שמקנות לפריטים מראה ותחושה רב עונתיים.

"בשנים האחרונות הפכו השטיחים לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ללא קשר לעונה, זוהי סטיגמה שהתנפצה", אומרת יוליה קוריס, מנהלת השיווק של רשת השטיח האדום. "מדובר במוצר שהוא לפני הכול פונקציונלי שתוחם ומגדיר את עיצוב החלל ובלעדיו גם עין לא מקצועית מרגישה שמשהו חסר. במידה רבה הוא זה שמוסיף את הרוך, השיק והפיניש לחדרים וגם כאן בישראל החמה לא מוותרים עליו בשום קונסטלציה, גם כשמדובר למשל בשטיחי שאגי שנחשבים ל'חורפיים' יותר. הם עדיין נחשבים ללהיט רב עונתי. לצידם יש שטיחים שבהגדרתם הם יותר קלילים כמו שטיחי החבל לדוגמה או שטיחי הקילים שאידיאליים לאקלים הישראלי, בפרט בחודשים החמים, זאת מכיוון שהם קולעים במדויק להלך הרוח, לרעננות ולקלילות שאנו רוצים להכניס לבתים.

"לשטיחים הללו יתרון בולט נוסף: הם נארגים באריגה שטוחה שמאפשרת ליצור שטיחים דקיקים, קלי משקל ונטולי פלומה עם דוגמה דו צדדית. בדיוק מה שצריך על מנת ליצור חלל מדויק, קליל ואוורירי".

לדברי קוריס, נתוני המכירות בקיצים החולפים ובפרט זה האחרון, מראים באופן ברור שאין מגמה של ירידה במכירות: "יש לכך סיבות רבות. בראש ובראשונה אני חושבת ששקיפות המחירים ומגוון רחב שמתאים לכל כיס עושים את שלהם ללא קשר לעונה. אנחנו למשל מציעים מבצעים מגוונים לאורך כל השנה וכאמור, גם בשיא העונה ניתן למצוא פריטים איכותיים במחירים אטרקטיביים".

מחסני תאורה. יחצ,
המגמה תמיד: לשפר את מערך התאורה. עיצוב באמצעות מוצרים של מחסני תאורה/יחצ

מצב דומה רואים גם בגזרת ענף התאורה, זאת על אף שככל שמתקרבים לקיץ החושך מפציע מאוחר וממילא בימים שבשגרה חלק לא מבוטל מהאביב והקיץ אנחנו מבלים בכלל מחוץ לבית.

"עכשיו בדיוק הזמן בו אנחנו מתחדשים בקולקציות תאורה חדשות שקולעות במדויק למגמות הבולטות בעיצוב הפנים כך שלצד מבצעים והטבות שמתקיימים לאורך כל השנה יש גם דרישה בלתי פוסקת למוצרים חדשים לגמרי", מסכמת רוני סיידון, מנהלת השיווק של רשת מחסני תאורה. "מעבר לזה, בל נשכח שמיד אחרי פסח עתידים להתחיל בהרבה מאוד דירות ובתים ברחבי ישראל שיפוצים, החל מקלים ועד למאסיביים שכוללים שינויים מבניים. בשני המקרים המגמה כיום היא לשפר את מערך התאורה בחללים השונים, לשלב בין תאורה פונקציונלית לתאורת אווירה כך שהדרישה רק גוברת".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully