וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיפה המוטיבציה? בכירות במשק מסבירות את הדרייב

7.3.2021 / 0:16

איך הגעתי למשרה שאליה הגעתי? לכבוד יום האישה הבינלאומי, מנכ"ליות וסמנכ"ליות מחברות מובילות במשק מסבירות כיצד הגיעו למשרות שלהן ונותנות טיפ לקריירה של כל אחת מאיתנו

רונית סבה, סמנכ"ל משאבי אנוש ב-KONE ישראל

רונית סבה. אוראל כהן,
רונית סבה/אוראל כהן

לאורך השנים תמיד שאפתי וכיוונתי להתקדם ולשבור מוסכמות, הן בעשיה הארגונית והן בתחומי הפיתוח האישיים שלי , אני יכולה לציין את מעבר הקריירה שלי למגזר הציבורי ב-2015, עת התמניתי לסמנכ"לית הראשונה של נמל אשדוד. כחלק מעבודתי שם פעלתי לקידום וחיזוק נשים, בדגש על שילובן בתפקידים "גבריים" ותפעוליים ולקראת סיום כהונתי הובלתי את המחזור הראשון של סווריות הנשים בנמל אשדוד.

כיום ב-KONE ישראל, חברה-בת של חברת KONE הבינלאומית המובילה בשיפור התנועה במרחב האורבני (מעליות ודרגנועים) אנו מובילים בעולם אג'נדה ארגונית של קידום נשים לתפקידי ניהול בכיר וגאה כי בישראל לאחרונה התמנתה מנכ"לית - אישה.

אחד האתגרים שהצבתי עבורנו בישראל הוא גיוס ושילוב נשים במערך טכנאי השטח (חשמלאיות) וכן מנהלות פרויקטים בשטח. אני יודעת שבשוק יש מעט נשים חשמלאיות שכן זה מקצוע שנתפס "גברי", אבל העבודה היומית במתן שירות ללקוח , תוך שילוב עבודה טכנית בפיר המעלית היא מספקת, מתגמלת ,עצמאית ונוחה , נהנית מרכב צמוד ותנאים נלווים ולהערכתי נשים יכולות לעשות אותה לפחות כמו גברים.

חשוב לי לשתף כי ב-2019 קיבלנו פרס בינלאומי מהנהלת KONE בגלובל, על גיוון תעסוקתי וריבוי נשי בהנהלה הבכירה והמורחבת ב-KONE ישראל. למרות התדמית של -KONE כחברה טכנולוגית בעולם התשתיות , הצלחנו לבנות ולשמר הנהלה של נשים מצליחות ולעודד אותן להתקדם ולהתפתח בחברה. דווקא בשנה הזו שבה אנחנו נחשפים להדרה נשית ואי שוויון משווע- אלימות במשפחה, רצח נשים, פערי שכר שרק הולכים וגדלים וספסלי הכנסת והממשלה שכמעט ריקים מנשים, חשוב לי להמשיך ולקדם את מקומן של נשים בשוק העבודה , לתמוך בנשים ולפעול למען שוויון מגדרי ב-KONE וגם במסגרות שחשובות לי מחוץ לחברה כמו פורום מנהלות בתעשייה, שמקדם אג'נדה ניהולית עבור נשים, וקהילת ה- supersonas.

אם אני יכולה לתת טיפ לנשים בתחילת דרכן, אני חושבת שבנייה נכונה של תשתיות ונטוורקינג הן מבחינת עידוד ותמיכה משפחתית והן מבחינת אמונה בעצמך , מנטורים נכונים לאורך הדרך כי נשים יכולות להגיע לאן שירצו ויגשימו את כל החלומות.

טלי חלף, מנכ"לית ארגון אור שלום

טלי חלף. סיוון שחור,
טלי חלף/סיוון שחור

התחלתי לעבוד בארגון אור שלום, המטפל בילדים ונוער בסיכון שהוצאו מבתיהם על ידי רשויות הרווחה ומטופלים במסגרות חוץ ביתיות, ב-2004 ומוניתי לתפקיד מנכ"לית ב-2017.
לאורך כל דרכי המקצועית פעלתי לקידום וחיזוק נשים בארגון, יחד איתן וצוותי התוכניות השונות, פיתחנו ושיכללנו תפיסה מקצועית טיפולית הייחודית לאור שלום. אנו מוסיפות כל העת לפתח יכולות אלו, להוביל חדשנות ומחקר ולפעול להעלאת המודעות והשפעה על ילדי ישראל שזקוקים לנו.
אני מאמינה ביצירתיות, חדשנות ובנית מענים מותאמים למציאות המשתנה, רואה את כל צוות העובדות הסוציאליות בארגון כחלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות ומעודדת אותן להביע את עצמן ולהוות גורם משפיע. המטרה שלי היא להוביל את הארגון בנחישות ולהעניק לכל ילדה וילד סיכוי אמתי לעתיד טוב יותר.

לאורך שנותיי כעו"ס המלווה ילדים ומשפחות אומנה, כמנהלת תוכנית האומנה ולבסוף כמנכ"לית נגעתי במאות ילדות מכל המגזרים שהפכו לצעירות מדהימות, מלאות תקווה ובטחון. באור שלום 9 מעונות המיועדים לנערות מתוך 21 מעונות משפחתיים בקהילה. נערות אילו עברו חוויות קשות ביותר והסביבה הקטנה והעוטפת מסייעת להן לממש את הפוטנציאל הטמון בהן ולרפא את חוויות העבר. כל הנערות שבגרו והגיעו לגיל 18 ממשיכות להיות מלוות ע"י הארגון. רבות מהן חקוקות על לוח ליבי: רונה שהוצאה מחזקת אמה בהיותה תינוקת והיום היא עצמה אמא גאה ונהדרת לשלושת ילדיה; יעלה שהתמודדה עם נכות קשה; אמלי, בת לעובדת זרה; דבורה שהוצאה עם שני אחיה למשפחה חרדית ורבות נוספות. אני מתבוננת בהן היום בהתפעלות מהולה בגאווה. אין סיפוק גדול יותר מלשנות חיים של ילדה וילד, לשנות את מסלול חייהם, למצוא להם הורים. זה הגלגל שמניע אותי בכל בוקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שולמית גילן, מנכ"לית Manpower language solutions

שולמית גילן. רז רוגובסקי,
שולמית גילן/רז רוגובסקי

במהלך הקריירה המקצועית שלי מילאתי למעלה מ-10 שנים תפקיד כסמנכ"לית שיווק ומכירות בקבוצת Manpower. תפקיד מאתגר שנהניתי בו מאד ובחרתי להישאר בו. בפגישה עסקית עם אחת מלקוחותיי, סמנכ"לית בחברת הייטק מובילה, נקלענו לשיחה בנושא קריירות ובאופן בלתי צפוי היא שאלה אותי מדוע איני מנכ"לית. תשובתי האוטומטית הייתה שאני אוהבת את תפקידי הנוכחי, אך בשובי הביתה ניקרה במוחי התשובה שנתתי והחלטתי שכן הגיע הזמן לשינוי. לאחר מספר ימים קיבלתי החלטה להציע עצמי לתפקידי מנכ"ל שייפתחו בקבוצה ועדכנתי את המנהלים שלי שהגיבו שאכן הגיע הזמן אך כרגע אין תפקיד מתאים. אז אמרתי לעצמי שאחכה בסבלנות אך לא עברו מספר שבועות וקיבלתי הצעה לתפקיד המנכ"לות הנוכחי שלי אותו קיבלתי בשמחה.

הצעד האקטיבי שבחרתי לעשות הניע שינויים במערכת שיצרו הזדמנות לתפקיד מנכ"ל חדש - חייבים להעז בחיים.

נופר מורד, מנהלת השיווק של SABON

נופר מורד. יחצ,
נופר מורד/יחצ

שנת הקורונה האחרונה הביאה עמה משבר גדול לכל המשק ואתגרים מקצועיים וגם אישיים לכל שכבות האוכלוסייה. בן רגע היה צורך להסתגל למציאות החדשה שהביאה עמה שלל אתגרים, ביניהם עבודה מהבית, ניהול מרחוק, הפניית משאבי השיווק לעבודת האונליין וחיזוק הנכסים הדיגיטליים של המותג.
כאישה מנהלת שמתי דגש גם על שימור עבודת הצוות למרות המרחק, מכיוון שאני חושבת שישנה משמעות לרתימת העובדים במיוחד בתקופה זו, תחושת המשפחתיות והיחד עזרה לשרוד תקופה לא פשוטה שכללה גם הוצאת עובדים לחלת.

שמתי דגש על שמירת קשר בין השדרה הניהולית לעובדי החברה וקיימנו מספר סדנאות גיבוש בזום בכדי לחזק את תחושות השייכות לארגון. אנו כנשים רגילות למולטיטסקינג, תכונה שהפכה נדרשת במיוחד בתקופה זו עם הצורך לשנות את האסטרטגיה השיווקית לאור ההגבלות שהורו על סגירת חנויות. דווקא בשנה האחרונה, שהייתה לא פשוטה, לא ויתרתי על עבודת השיווק של החברה, אלא להיפך יצאנו במספר מהלכי real time marketing על מנת להנגיש את החוויה הייחודית של סבון למרות המרחק הפיזי. השנה הקרוב צפוייה להמשיך להיות בסימן הקורונה ולמרות שאנחנו לא באמת יודעים מה ילד יום אני חושבת שהארגון ועובדיו ערוכים להתמודד עם כל תרחיש שתכתבי לנו המציאות".

שרית רצר, חברת הנהלה וסמנכ"לית שותפים ב- CISCO ישראל

שרית רצר. יחצ,
שרית רצר/יחצ

שרית רצר היא האישה הבכירה ביותר בחברת CISCO ישראל, היא מכהנת כחברת הנהלה וסמנכ"לית שותפים, "סיסקו היא חברת טכנולוגית שבסיס האם שלה יושב בארה"ב וההנהלה הגלובלית שלה היא ללא ספק הנהגה עם כוח נשי מאוד משמעותי" מספרת שרית, "אני גאה לעבוד בארגון שנשים מובילות אותו. בישראל אנו פועלים לשילוב נשים בתפקידים בכירים, ומקום שאליו אני הגעתי רק מוכיח שיש פה רצון מאוד גדול להתקדם ולהתפתח בנושא הזה".

בעניין תקרת הזכוכית לנשים בענף ההייטק שרית מספרת: "אני בוחרת בחיי להתעלם ממחסומים ומתייחסת אליהם כעל עוד שלב שצריך לעבור, לא הרגשתי שהיו לי חסמים לאורך הדרך בגלל שאני אישה. הסבר שאני יכולה לתת לזה הוא שתעשיית ההייטק הישראלית צמאה לנשים בדרגים ניהוליים. ראשי חברות ותאגידים רבים מבינים היום שיש לנשים איכויות שהם רוצים סביב שולחן מקבלי ההחלטות אצלם, ועדיין הענף הזה הוא מאוד גברי, אני חושבת שיש עוד הרבה מקום לקדם נשים בתחומי הפיתוח, התכנה, הקמה וניהול של סטארטאפים.

"צה"ל הוא גורם מפתח עבור נשים צעירות בישראל, ואני חווה זאת עם ביתי, סגן במשרד הבטחון, הן מגיעות אל השוק הפרטי עם הרבה יותר ניסיון ויכולות מאשר מקבילותיהן בעולם. הצבא משמש כגורם מפתח עבורן, דוחפים אותן שם להצליח, להתקדם, להתפתח, להגיע למיצוי יכולות. הנשים הצעירות האלה יוצאות לשוק האזרחי עם יכולות מדהימות וניסיון ניהולי בכיר, זו הזדמנות מדהימה.

"בוא לא נתעלם מהעובדה שלעיתים נשים משתכרות פחות מהמקבילים הגברים באותו התפקיד. יש פערי שכר וזה משהו שצריך לתקן, כי זה גורם מרכזי בבעיה, גם בהייטק אבל בכל תחום. בנוסף, צריך ליצור תעדוף בתנאים הבסיסיים, נשים היום מנהלות קריירה מצליחה ונמצאות בתפקידים בכירים וגם משמשות אמא במשרה מלאה, זו 'משרה' שאנחנו לא מוכנות לוותר עליה, אבל היא לא אמורה להוות קושי בביצוע התפקיד המקצועי שלנו. לשמחתי יש מנהלים רבים שמבינים שהפרודוקטיביות של העובדות שלהם לא נמוכה יותר - אלא טובה יותר ומקדמת את החברה".

את הטיפ המרכזי ששרית נותנת לנשים צעירות בתחילת הקריירה היא דואגת להעביר גם למנהלות תחתיה: "תתכונני לכל סיטואציה ב120 אחוז, גם אם זה נראה לך אירוע זוטר ולא חשוב. האקסטרה 20 אחוז דורשים אמנם הרבה יותר ממך, אבל הם תמיד ייתנו לך את היתרון לבלתי מתכונן.

שרי רוט יזמת חברתית- טכנולוגית, סמנכ"לית בקמא-טק, מיזם חברתי לשילוב חרדים בקדמת ההייטק בישראל

שרי רוט. יאיר שגיא,
שרי רוט/יאיר שגיא

פועלת רבות לקידום גיוון תעסוקתי ולשילוב מיטבי של נשים חרדיות בתעשיית ההייטק בישראל. אני מאמינה שגיוון תעסוקתי הוא לא רק ערך ומילים יפות, אלא מפתח אמיתי להצלחה של כל ארגון, להגדלת הפריון במשק, ולהטמעת חשיבה חדשנית ומקורית.

החלום שלי תמיד היה להיות יזמית טכנולוגית, אך מפגשים מרגשים עם נשים צעירות לאורך הדרך סחפו אותי לתוך עולם היזמות החברתית. התחלנו בקטן בעבודה פרטנית עם נשים שרצו לקבל ידע נקודתי, וברגע שראיתי לאן הן מגיעות עם מעט הכוונה, הרעיון קסם לי והחלטתי שאני רוצה עוד הרבה מהדבר הזה. הבנתי שאם נמסד את הדבר הזה נוכל להשפיע על אלפי נשים ולשנות את המציאות עבורן.

הסיבה שאני מלאת אנרגיה כל בוקר מחדש - היא התחושה שמצד אחד לא ויתרתי על היזמות והחדשנות, כי אנו מפתחים כאן כל הזמן שיטות חדשניות להכשרה והשמה של נשים בתעסוקה, אך כזו בצידה יש גם אימפקט חברתי שמשנה חיים עבור נשים רבות.

הריגוש הגדול ביותר הוא שמדי שנה מסיימות קרוב לאלף בוגרות את תכנית אולטרה-קוד שלנו המכשירה נשים למקצועות טכנולוגיים, ומתוכן מאות משתלבות בתפקידים משמעותיים בחברות הייטק המובילות במשק. אנחנו רואים את זה בתמיכה וההכרה בפעילות שלנו מטעם גופים וחברות בין לאומיות עמם אנו עובדים בשיתוף פעולה ובהם Microsoft, Google, WD, Check Point ,Facebook Cisco, Amazon, Mobileye ועוד.

אני מאמינה שמנהיגות נוצרת מאמון והרבה עבודה. הטיפ הכי גדול שלי הוא לא לחפש את ההתקדמות בתור 'אישה' או בתור 'חרדית', אלא דווקא להכיר בעוצמות שלנו מבלי לעשות לעצמנו הנחות, ומבלי להניח הנחות על דעות קדומות של אנשים אחרים בחדר. להזכיר לעצמנו כל בוקר מחדש - שאני מצוינת ומוכשרת בזכות עצמי. אני משוכנעת שכשאנחנו באמת מרגישות כך מבפנים - הדבר הזה ניכר כלפי חוץ ומסיר את כל החומות.

  • עוד באותו נושא:
  • יום האישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully