וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האתגרים באירופה יביאו הזדמנויות למשקיעים מן החוץ"

24.2.2021 / 10:43

אירופה עדיין לא יצאה מהמשבר, וכלכלת פורטוגל נמצאת בשפל הגדול ביותר שלה מאז 1936. עו"ד איתי מור מסביר מדוע נוצרה הזדמנות מעניינת למשקיעים הישראלים

דו"ח של קרן המטבע הבינ"ל שפורסם לאחרונה מאשש את מה שאירופאים רבים מרגישים - אירופה ממש לא בדרך לצאת מהמשבר.

"הדו"ח הוריד את צפי הצמיחה ליבשת לשנה הקרובה כאשר כלכלות ארה"ב וסין צפויות להעפיל על אירופה בביצועיהן ב-2021. התמ"ג בגוש היורו צפוי לעלות ב-4.2% בלבד השנה, לאחר שצנח ב-7.2% ב-2020. לשם השוואה, בארה"ב התחזית צופה צמיחה של 5.1%, לאחר ירידה של 3.4% בשנה החולפת", אומר עו"ד איתי מרור, יו"ר התנועה הציונית "מעבר לקשת - פורטוגל", "כך, למשל, בריטניה רשמה את הירידה החדה ביותר בתפוקה בקרב הכלכלות הגדולות בעולם המפותח ב-2020, כך על פי הערכות רשמיות. הכלכלה התכווצה ב-9.9% ב-2020, על פי המשרד לסטטיסטיקה לאומית - הירידה השנתית הגדולה ביותר בקרב מדינות ה-G7.

איתי מור. יחצ,
עו"ד איתי מור/יחצ

מור מסביר כי פורטוגל נמצאת במקום גרוע אף יותר כשדווח שהיא תשתמש בכל המענקים מקרן ההבראה של האיחוד האירופי כדי לאושש את הכלכלה לאחר הקורונה: "התכנית כוללת קרוב ל- 14 מיליארד אירו במענקי האיחוד האירופי שישמשו את פורטוגל עד שנת 2026, אך הורידו את תחזית ההלוואות ל -2.7 מיליארד אירו. כלכלת פורטוגל התכווצה בשנה שעברה ב -7.6% בגלל המגיפה, השפל הגדול ביותר שלה מאז 1936".

אז מה יקרה עכשיו? "אין ספק שהקורונה מביאה איתה אתגרים רבים. כעת, כשהאתגר הבריאותי קיבל מענה בדמות חיסונים שמתחילים לעבור בין המדינות ולטפל ישירות בווירוס כעת מגיע אתגר הטיפול בכלכלה", אומר מור, "השנים הקרובות יהיו מבחן רציני לכלכלה האירופית וצפויות להיות מאתגרות מאוד לחלק מהמדינות. מדינות רבות ייאלצו להתמודד עם מובטלים רבים, עסקים סגורים וכלכלה שהוציאה הון על מענקים לאזרחים. עם-זאת, דווקא אתגרים אלו יביאו איתם הרבה הזדמנויות למשקיעים מן החוץ. כלכלות במשבר או במחסור משוועות להזרמת כספים ולכן זוהי הזדמנות מעניינת מאוד לקהל הישראלי לבחון היטב את השוק האירופי, וודאי בשנים הקרובות. משקיעים שיחליטו להיכנס לשוק האירופי על שלל מדינותיו השונות יגלו שוק מעניין, תוסס וכזה שמעוניין לקדם עסקים ויש לו, בהחלט, מה להציע".

  • עוד באותו נושא:
  • פורטוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully