וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה יוצא לדרך

24.2.2021 / 15:37

ארגון העיתונאים והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי יעניקו בכנס חופשית העיתונות המתקיים פעם בשנתיים פרס לעיתונאי שערך עבודה עיתונאית פורצת דרך שהשפיעה על סדר היום הציבורי

אורי אבנרי 25/5/2011. ראובן קסטרו
אורי אבנרי/ראובן קסטרו

ארגון העיתונאים והקרן על שם רחל ואורי אבנרי מכריזים יציאתו לדרך של פרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה. הפרס יוענק בכנס חופש העיתונות של ארגון העיתונאים, המתקיים פעם בשנתיים, לעיתונאי או קבוצת עיתונאים שערכו עבודה עיתונאית פורצת דרך שהשפיעה על סדר היום הציבורי. הפרס מיועד לתחקירים בתקשורת המודפסת, האלקטרונית, העצמאית והדיגיטלית. כנס חופש העיתונות ייערך בין התאריכים 3-6 במאי בשיתוף ארגון העיתונאים, מועדון העיתונות הירושלמי ובית הספר לתקשורת של המרכז הבינתחומי.

ענת סרגוסטי, מנהלת תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים: "מטרת הפרס לעודד עריכת תחקירים עיתונאיים ייחודיים, רציניים, מעמיקים ומהדהדים הנוגעים ללב הדיון הציבורי. לעודד עבודה עיתונאית תחקירית שלא חוששת ללכת נגד הזרם, ברוח סיסמת "העולם הזה": בלי מורא, בלי משוא פנים".

עו"ד גבי לסקי, מנהלת עזבונו של אבנרי: "אורי אבנרי היה אחת הדמויות המוערכות והמשפיעות ביותר על החברה הישראלית בעשרות השנים האחרונות. מאז 1950 היה העיתונאי המשפיע בישראל, אייקון תקשורתי אמיץ שבנה עיתונות חוקרת, עצמאית ואמיצה. במשך 40 שנה עיצב את עולם העיתונות והתקשורת ככזה שחושף שחיתויות ונלחם ללא לאות בממסד".

הפרס יינתן לעיתונאים פעילים בישראל, ולתחקירים ו/או כתבות הקשורים בישראל ויינתן לעבודה עיתונאית בעברית, באנגלית או בערבית. כל אחד רשאי להגיש מועמדות לפרס עד ה-4 באפריל, בין אם בעצמו עבור מישהו אחר. התחקיר חייב להיות מהשנה החולפת.

אורי אבנרי היה עיתונאי, עורך, מו"ל עצמאי ואמיץ. ב-1984 חשף השבועון "העולם הזה" בעריכתו את פרשת "קו 300" שבא הרגו אנשי שב"כ בדם קר שבויים פלסטינים שנלכדו לאחר שחטפו אוטובוס מלא בישראלים. בעקבות החשיפה נפתחה ועדת חקירה, סולקו משירות המעורבים בפרשה, והתפתח דיון ציבורי ארוך שבו עלו ספקות לגבי טוהר הנשק וניקיון הכפיים של אנשי מערכת הביטחון הישראלית.

להגשת מועמדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully