וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הצלחנו לייצר מספיק משמעת או ציות"

24.2.2021 / 17:11

ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, התייחס בתכנית "איפה הכסף" ב-103fm לתופעת המלוניות: "אני לא חושב שנוכל להסתפק במתן קנס כספי וצריך למצוא דרך להחזיר את אותם אנשים החייבים בבידוד במלונית להמשיך לשהות שם"

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
איך כופים על אנשים להישאר במלונית?/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

האם יהיה פיתרון לתופעת המלוניות? "זו גזרה שלא קל לציבור להתמודד איתה", אמר היום (רביעי) ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, בתכנית "איפה הכסף" ב-103fm, "אנו מבינים ללב האנשים שמוצאים את עצמם סגורים בחדר, גם אם במלון של חמישה כוכבים במשך עשרה ימים, זו חוויה לא קלה. מאידך, לא הצלחנו לייצר מספיק משמעת או ציות כך שאדם שחייב להיות בביתו נשאר שם. הדבר הזה הוביל אותנו למקום בו אנשים לפחות בעשרות אחוזים לא ממש מקפידים על ההוראות, ובחלק מהמקרים מסתובבים ממקום למקום. יש חריגים לגיטמיים כמו קשישים, נשים בהיריון מתקדם, אימהות לתינוקות רכים. נכון שיש אנשים שבאים עם שלל אמתלות וסיבות לפטור ממלון, בהרבה מקרים לא מדובר בבעיות רגילות, אנשים פשוט לא רוצים. על פי חוק מותר למשטרה לקחת אדם חזרה למלונית אם הוא מפר את תנאי הבידוד, אך אני לא חושב שהמשטרה ששה לעשות זאת. אני לא חושב שנוכל להסתפק במתן קנס כספי וצריך למצוא דרך להחזיר את אותם אנשים החייבים בבידוד במלונית להמשיך לשהות שם. בעיניי, קנסות לא בהכרח מהווים כלי מושלם או לא כלי יחיד שיכול לעבוד במקרים האלה".

האזינו לריאיון המלא

ד"ר שלמון התייחס גם למתווה האזיקונים: "אנו קודם כל צריכים לראות איך זה עובד ומה קורה כשיש התראה והאם הן אמינות. זו בחירה, יאמרו ל-100 אנשים שאם ירצו פטור מהמלונית יכול להצטרף לפיילוט ובתמורה האדם אמור לשמור על בידוד ביתי ולשמור על הכללים. נלמד כמה הכלי יעיל, מדויק ועד כמה אפשר להגיע לאנשים שאליהם התקבלה אינדיקציה של הפרה. ההגבלה על היוצאים מחו"ל נובעת מתוך הבנה שמי שיוצא צריך לחזור, וזה זמן לא מומלץ לצאת לחו"ל בלבד".

  • עוד באותו נושא:
  • מלונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully