וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בממשלה הבאה נדרוש את תיק החקלאות"

24.2.2021 / 17:29

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, בפגישה שהתקיימה היום עם מזכירי תנועות החקלאות וההתיישבות: "מייחסים חשיבות עליונה למרחב הכפרי והחקלאי בישראל"

אבו וילן עם בני גנץ. אלעד מלכה,
בני גנץ עם אבו וילן/אלעד מלכה

מזכירי תנועות החקלאות וההתיישבות, ובהם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, נפגשו היום (ד') עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ועם שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אלון שוסטר. במסגרת הפגישה, הוצגו בפני יו"ר כחול-לבן הסוגיות הבוערות הנמצאות לפתחם של החקלאים בענפים השונים. בין הסוגיות, ניתן למנות את הפשיעה החקלאית, אשר פוגעת באופן משמעותי בחקלאים בכל רחבי הארץ, סוגיית הביטחון התזונתי, מכסות המים, העובדים הזרים ועוד. הפגישה התקיימה כחלק מסבב נרחב יותר, בו נפגשים מזכירי התנועות עם ראשי המפלגות השונות, על מנת להציג בפניהם את אתגרי החקלאות. בפגישה ציין גנץ כי "כמי שרואה עצמו כבן להתיישבות העובדת, אני והמפלגה בראשותי מייחסים חשיבות עליונה למרחב הכפרי והחקלאי של ישראל. לכן, בממשלה הבאה בכוונתנו לדרוש את תיק החקלאות". עוד התייחס גנץ לנושא הפשיעה החקלאית והשלכותיה על החקלאות בישראל.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, התייחס לסוגיות המשפיעות באופן ישיר על כלל חקלאי ישראל. "גיל החקלאים בארץ נמצא בעלייה. מדובר באיום ממשי על החקלאות הישראלית. אם לא נשכנע את הדור הבא שכדאי להיות חקלאי - נהיה בבעיה. לא עוד דור, אלא כבר בשנים הקרובות". בהמשך התייחס וילן גם למשבר ההטלה בצפון הארץ. נושא נוסף שעלה בפגישה היה שנת השמיטה המתקרבת: "לפני שבע שנים משרד הביטחון החליט על רכש של תוצרת חקלאית מחו"ל, בגלל שנת השמיטה. ברגע האחרון הצלחנו למנוע את הבושה הזאת. אני קורא לך, כמי שעומד בראש המערכת - אל תיתן לכך יד. יש בארץ מספיק שטחים ומספיק תוצרת חקלאית לספק את צורכי הצבא - גם על פי דרישות שנת השמיטה".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully