וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקורונה: מכירות בגדי הספורט זינקו בעשרות אחוזים

24.2.2021 / 17:53

המשבר אילץ אותנו לדומם מנועים, מה שהשפיע לטובה דווקא על תעשיית הרכיבה: "הביקוש לבגדי אופניים היה גבוה מאוד. אנחנו עסוקים בלהדביק את הפער בביקושים"

רוני קצב. יחצ,
רוני קצב/יחצ

משבר הקורונה שפקד את העולם בתחילת 2020 ואילץ תעשיות שלמות לדומם מנועים, השפיע דווקא לטובה על ענף האופניים. בהיעדר תחבורה ממונעת - העולם עבר לרכוב על דו גלגלי ולא משנה אם זה חשמלי או מכאני, ובעקבות כך נוצר מחסור עולמי באופניים, חלקי חילוף ומערכות הנעה.

מי שעוד גזר קופון שמן הן יצרניות הביגוד והציוד, שראו את שיעור ההכנסות מזנק בעשרות אחוזים. "המצב החדש באמת יוצא דופן, מסביר רוני קצב, הבעלים של חברת הביגוד והציוד הגדולה בישראל, FUNKIER. "כשהגיע הקורונה חודשיים לא עבדנו וחשבנו שסוף העולם הגיע. פתאום ראינו שענף האופניים חווה בום גדול והביקוש לבגדי רכיבת אופניים היה גבוה מאוד. מאז שחזרנו לעבוד אנחנו עסוקים בלהדביק את הפער בביקושים".

העלייה בביקושים לא נרשמה רק בישראל. גם בשווקים הבינלאומיים בהם פועלת FUNKIER כמו ארה"ב, בריטניה, ספרד ותאילנד, נרשם גידול בפעילות. באופן מפתיע, לא מדובר רק בלקוחות שמטפחים את תחביבם הספורטיבי, אלא גם במי שנאלצו להגיע עם אופניהם לעבודה ורכשו אופניים כדי להתנייד.

"בישראל זה היה יוצא דופן", אומר קצב, "בזמן הסגרים היה פתאום המון זמן פנוי והמון רוכבים חדשים יצטרפו למעגל הרכיבה. גם העובדה שהספורט היחידני הוחרג תרמה לענפי האופניים הריצה כולו. באופן טבעי, עיקר המכירות הגיעו מהאינטרנט".

גם בארה"ב נרשמה עלייה חדה בביקוש לאופניים. בשוק המגלגל מדי שנה כ-800 מיליון דולר ממכירת בגדי רכיבה, חדרי הכושר הסגורים אילצו את המנויים להתאמן ברכיבת כביש או שטח וגם מי שלא ממש חרך את הדוושות, רכש אופניים כדי להימנע משימוש באוטובוסים וברכבות תחתיות. "השוק האמריקני הגיב באופן איטי יותר מהשוק הישראלי, בין השאר בשל גודלו, אבל גם שם הבינו שהקורונה לא הולכת להיעלם בזמן הקרוב. לפיכך, הגברנו את הייצור בארה"ב ובכל העולם".

FUNKIER היא חברת ביגוד וציוד האופניים הגדולה בישראל. היא נוסדה לפני כ-20 שנה כחברת אופנה ובמשך השנים הוסבה לחברת ספורט. היא משווקת את מוצריה בעשרות נקודות מכירה וחנויות אופניים וטיולים בישראל ובמדינות כמו ארה"ב, בריטניה, ספרד, הודו, תאילנד, רוסיה. מטה החברה ממוקם בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully