וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחסנים פיננסית: יציבות כלכלית בתקופת משבר הקורונה

בשיתוף בנק הפועלים

3.3.2021 / 8:52

המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים מציע לציבור הרחב תכנים וקורסים דיגיטליים ללמידה עצמית והרצאות בזום במהלך חודש מרץ, לקידום יציבות כלכלית בתקופה מאתגרת זו לעסקים ולמשקי בית, ונותן דוגמאות להרגלים פשוטים שמומלץ לאמץ - כך תעזרו למשפחה ביומיום

אתר המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים. בנק הפועלים,
הרצאות, תכנים וקורסים דיגיטליים לקידום יציבות כלכלית בתקופת משבר הקורונה - הכל זמין לציבור הרחב/בנק הפועלים

עם הגעת החיסונים לישראל והחזרה לשגרה, אנו מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה בהתגברות על מגיפת הקורונה. המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים ממשיך להירתם למאמץ ולסייע לציבור הרחב בחיזוק הביטחון הכלכלי שלו. כעת, מציע המרכז הרצאות ללא עלות ותכנים ייעודיים לתכנון פיננסי, על מנת לצלוח את התקופה בצורה כמה שיותר מוצלחת ורגועה.

בחודש מרץ יציג המרכז חמש הרצאות מותאמות לתקופה, אשר ניתן להירשם אליהן באתר:

7.3, 20:30: שינויים בהרגלי הקנייה והצריכה של הלקוח בעקבות משבר הקורונה, הרצאה לבעלי עסקים - מרצה שלומי לחנה.

8.3 ,20:30: מהישרדות לצמיחה - הרגלים מעשיים בניהול נכון של הכסף, הרצאה למשקי בית - מרצה אופיר בקר.

9.3, 20:30: ניהול קהילות בפייסבוק, הרצאה לבעלי עסקים - מרצה נאור נרקיס.

10.3, 20:30: חדשנות עסקית ויציאה מאזור הנוחות ככלי להתמודדות עם המשבר, הרצאה לעסקים - מרצה שלומי לחנה

15.3, 20:30: עצמאות כלכלית זה בידיים שלך, הרצאה לנשים - מרצה אלין אבו פארס

לכניסה לאתר ולהרשמה, לחצו כאן - https://www.fingrow.co.il/he.

לקורסים הדיגיטליים

להרצאות

קרין מאיר, מנהלת המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים. תמר מוצפי,
מנהלת המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, קרין מאיר/תמר מוצפי

מנהלת המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, קרין מאיר, סיפרה על פעילות המרכז בתקופה זו: "על רקע מגיפת הקורונה והמשבר הפיננסי שנוצר בקרב עסקים קטנים, עצמאיים ומשקי בית, נוצרה גם הקריטיות להתנהלות פיננסית נכונה. לנו במרכז לצמיחה פיננסית חשוב לתמוך בציבור ולהוות רשת תמיכה משמעותית ללמידה ולהתפתחות בהתנהלות הפיננסית, הן בתקופת המשבר והן ביציאה ממנו. אין ספק שכולנו מחכים שהחיים יחזרו למסלולם המוכר והרגיל ושקשיי תקופת הקורונה יהיו מאחורינו, אבל על הרגלים פיננסיים נכונים שאומצו בתקופה זו, כדאי לשמור עכשיו וגם בעתיד. הנה כמה דוגמאות להרגלים פשוטים יחסית שרובכם יכולים לאמץ":

• מעקב אחרי הוצאות: הירידה בהכנסות בשנה האחרונה הביאה משפחות רבות לעקוב באדיקות אחר ההוצאות בבית. יותר ויותר משפחות שלא תמיד עקבו אחר תדפיסי עובר ושב, ריכוז ביטוחים, חשבונות, פירוט הוצאות בכרטיסי אשראי ועוד, עושות זאת היום כדי להימנע מהוצאות מיותרות. מומלץ להתמיד בהרגל זה ולנהל רישום של כל ההוצאות (גם הוצאות בכרטיסי אשראי, צ'קים ומזומן) בתדירות שבועית ולהקצות חצי שעה בשבוע כדי לבדוק האם ישנן הוצאות מיותרות או גבוהות מדי שאפשר לוותר עליהן.

• תכנון תקציב משפחתי: בתקופת משבר הקורונה משפחות רבות חוו ירידה בהכנסות ונאלצו לתכנן את התקציב המשפחתי מחדש בהתאם. גם עכשיו וגם בעתיד, כדאי להמשיך לתכנן תקציב משפחתי ולהתנהל בהתאם. איך עושים את זה? ראשית, מבינים מהן כל ההכנסות נטו של המשפחה. לאחר מכן, אוספים את כל הניירת הפיננסית ומזהים את ההוצאות הקבועות (למשל ארנונה, ביטוחים ותקשורת) ואת ההוצאות המשתנות (למשל דלק, טייק אווי ומתנות). ברגע שיש תמונה ברורה של הוצאות והכנסות, ניתן ליצור מסגרת תקציב ריאלית, המתאימה לרוח התקופה ולמשפחה. את מסגרת התקציב אפשר לתכנן לבד, אבל מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם לבנות אותה כך שתשרת את המשפחה לאורך זמן ובדרך הטובה ביותר.

• משתדלים לקנות רק את מה שצריכים: רבים מאיתנו הפכו לצרכנים נבונים יותר בכל הקשור לקניות השבועיות בסופר. אנחנו כבר לא קונים מכל הבא ליד ולא מעמיסים את העגלה במוצרים מיותרים. כדאי לשמור על התנהלות זו גם ביום שאחרי המשבר. איך קונים חכם? יוצרים רשימת קניות המבוססת על הצריכה השבועית של המשפחה ולא מכניסים אליה מוצרים שאינם בשימוש, רק "כדי שיהיה". את הקניות כדאי לבצע לפי הרשימה באופן מרוכז, אחת לשבוע, ולהימנע מביצוע השלמות במהלך השבוע. בנוסף, כדאי לקחת בחשבון שקניות אונליין מאפשרות חיסכון בזמן ובעלויות דלק, ועוזרות להיצמד לרשימת הקניות ולהימנע מפיתויים.

• מצו את זכויותיכם: בדקו האם אתם זכאים להטבות ולהחזרים. בדקו האם מגיעים לכם החזרי מס לשכירים, לעצמאים, נקודות זיכוי במס, מענק עבודה וכו'. גבו חובות שטרם נגבו, דרשו החזרים המגיעים לכם למשל מהביטוח עבור בדיקה רפואית שביצעתם. עקבו אחר הפרסומים הממשלתיים ולימדו את התמיכה וההקלות הניתנות בתקופה זו על ידי המדינה כגון: סיוע לעצמאים, דמי אבטלה, דחיית תשלומים וכדומה.

• רותמים גם את הילדים להתנהלות פיננסית חכמה: בתקופת הקורונה, בה בני המשפחה נמצאים יחד בבית, הילדים יותר חשופים להתנהלות הפיננסית היומיומית וניתן למנף זאת לשיעור מעשי בהתנהלות צרכנית נבונה. כדאי לחשוף את הילדים, בהתאם לגילם, לנושאים פשוטים כמו קניות בסופר ומעבר על חשבונות שהילדים שותפים להם, כמו חשבון טלפון נייד או חשבון חשמל.

"לסיכום, משבר הקורונה הביא איתו אי ודאות כלכלית למשפחות רבות, אך לצד האתגרים, קיימת גם הזדמנות לסגל הרגלים פיננסיים טובים, לשפר את הרגלי הצריכה המשפחתיים, ולקטוף את הפירות ביום שאחרי המשבר. אני ממליצה לכם להיכנס וליהנות מהתכנים שאנחנו מציעים במרכז במגוון נושאים לבעלי עסקים ולפרטיים. אני מזמינה אתכם להיכנס לאתר המרכז לצמיחה פיננסית, וליהנות מעולם שלם של ידע וכלים להתנהלות פיננסית נכונה".

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully