וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ- 200 ישראלים פונים לבית המשפט: בטלו את קנסות הקורונה

25.2.2021 / 16:14

500 שקל לאישה שנקרעה לה המסיכה, 5,000 שקל לאדם שלא קיבל הודעה על בידוד - מקבלי הקנסות פונים ליועמ"ש בדרישה לבטלם באמצעות הקרן המשפטית של הברית הישראלית

חלוקות דוחות במחאה נגד ראש הממשלה נתניהו, כיכר רבין, תל אביב, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
שוטרים נותנים דוח במהלך הפגנה בכיכר רבין ב-3 באוקטובר (למצולמים אין קשר לכתבה)/ראובן קסטרו

למעלה מ- 200 איש פונים היום במשותף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בבקשה לבטל את דוחות הקורונה שקיבלו, בעקבות אכיפה בררנית. בין המקרים המיוצגים בפנייה נמצאים אזרחים הפטורים מעטיית מסיכה, כאלה שקיבלו דו"ח בעת עשיית ספורט, אישה שנקרעה לה המסיכה, אנשים ששהו בגפם או דוחות על הפרת בידוד לאנשים ששהו בבית לבדם, או שלא קיבלו, לטענתם, כלל את ההודעה על בידוד, כל עוד באותה העת מתקיימות הפרות חמורות בהרבה ללא מענה משטרתי כלל.

את הפנייה יוזמת הקרן המשפטית של הברית הישראלית, הטוענת כי האכיפה נעשית באופן סלקטיבי, ללא קשר לבריאות הציבור. "אנחנו עדים כל יום להפרות בוטות ומשמעותיות של אוכלוסיות שממשיכות לנהל את שגרת חייהן בהתעלמות גורפת מתקנות הקורונה ומנגד, אזרחים שומרי חוק שנתפסו במקרה על-ידי שוטר או פקח ללא מסיכה בעת שהלכו בגפם ברחוב, קיבלו דו"חות על הפרת התקנות, על אף שלא היוו סכנה לאיש" נאמר במכתב.

"הגיע הזמן שהמדינה תתחיל לאכוף את תקנות הקורונה באופן שוויוני" אומר שי כהן, מנכ"ל הברית הישראלית "התקנות צריכות שוות בין כל חלקי האוכלוסייה ללא העדפה לאוכלוסייה כזאת או אחרת. הגיעו אלינו פניות של כ-200 ישראלים שנקנסו בגלל האכיפה הזו, חלקם אפילו לא היוו סכנה לכלל הציבור. אנו פונים היום ליועמ"ש בדרישה לבטלם ובדרישה להחיל את התקנות באופן שווה על כל אזרחי המדינה".

הקרן המשפטית הוקמה בעקבות פרויקט 'עדויות מחדל הקורונה' של הברית הישראלית, והיא מאפשרת לאנשים פרטיים ולבעלי עסקים שנפגעו ממשבר הקורונה לתבוע את המדינה על סדרה של תחומים עליהם לא התקבלו פיצויים, בהם בקשות ביטול קנסות עקב אכיפה בררנית, פגיעה בחוזים, איבוד לקוחות וסגירת ענפים שלמים ללא מענה מספק. הקרן תעמיד עורכי דין אשר יעניקו שירותים משפטיים לעסקים. בברית הישראלית מבקשים מנפגעי הקנסות והאכיפה הבררנית להצטרף ולמלא את הטופס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully