וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דין אמיר ברמלי לא כדין מיידוף"

25.2.2021 / 16:44

על אמיר ברמלי נגזרו 10 שנות מאסר בגין הונאת משקיעים, ועו"ד ששי גז עונה ב-103fm לאלה שמאמינים שהעונש קל מדי: "אם תנסה להיזכר בישראלים שקיבלו עונש מהסוג הזה לא תמצא"

אמיר ברמלי הורשע הבוקר (ה') בגין הונאת משקיעים בהיקף של 340 מיליון שקל, והשופט גזר עליו 10 שנות מאסר וקנס כספי של מאות אלפי שקלים, אך רבים מאמינים כי העונש שקיבל קל מדי ביחס לעבירה שביצע. עו"ד ששי גז, מומחה לדין פלילי, הביע דעתו בעניין והדגיש כי ביחס לפסקי דין אחרים, מדובר דווקא בעונש חמור במיוחד.

"זהו אחד המקרים החמורים שהיו בישראל מבחינת היקף ההונאה", אמר עו"ד גז בפתח דבריו, והוסיף כי "זהו אחד העונשים הקשים שהיו בישראל. בארצות הברית אמנם נותנים עונשים חמורים יותר, אבל אם תנסה להיזכר בישראלים שקיבלו עונש מהסוג הזה על הונאה כספית, לא תמצא".

האזינו לריאיון המלא

"על עבירות רכוש לא מקבלים עונשים כה חמורים בישראל", הדגיש עו"ד גז. "צריך לזכור גם כיצד ברמלי התנהג. הוא רצה לפסול את השופט והשתמש בכל מיני טריקים, מה שלא הוסיף לו בשלב הענישה".

"הפרקליטות דרשה עונש של בין 12 ל-16 שנות מאסר בנוסף לפיצוי בגובה 5 מיליון שקלים", סיפר עו"ד גז. "הפרקליטות תמיד מבקשת הרבה יותר מהעונש שמקבלים בפועל. אני בטוח שמי שיגיש את הערעור לבית המשפט יהיה ברמלי, ולא הפרקליטות".

בהמשך, הסביר עו"ד ששי גז מדוע אנשים שמשקיעים את הונם לוקחים סיכון, והתייחס לקושי להבין האם מדובר בהשקעה לגיטימית או בהונאה כספית: "יש הבדל גדול בין אדם שהתכוון מההתחלה לרמות, לבין השקעה לא נכונה שאנשים השקיעו. אם אדם שהשקיע את כספו מפסיד, זה לא הופך את האיש שלקח לו את הכסף לעבריין פלילי. כשאתה הולך להשקיע כסף אתה לוקח סיכון. הגבול בין השקעה לא נבונה, לבין השקעה שקשורה בפלילים, הוא גבול עדין מאוד".

אמיר ברמלי. Creative Commons
אמיר ברמלי/Creative Commons

תגובת הפרקליטות לגזר הדין

עו"ד חנה קורין ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, שניהלה את התיק, מסרה בתום הדיון: "העונש שנגזר היום על אמיר ברמלי הוא עונש משמעותי שמבטא גישה מחמירה כלפי הונאת משקיעים בשוק ההון. ברמלי רימה את המשקיעים בכך שהבטיח להם תשואות גבוהות וחסרות סיכון, ובפועל העביר את הכספים להשקעה במיזמים בסיכון גבוה ביותר, ושילם את הריביות המובטחות מכספי המשקיעים עצמם. ברמלי פעל ללא פיקוח, והפר את החובה לפרסם תשקיף. בית משפט קיבל את עמדת התביעה כי יש לשלוח מסר חשוב לכל יזם הסבור שהוא יכול לגייס כספים מן הציבור ללא אחריות, להתעלם מהחובות המוטלות עליו, ולמעול באמונם של משקיעים המעבירים לו את מיטב חסכונותיהם. לצד זאת, העונש שהוטל נמוך יותר מהעמדה שהצגנו, ונלמד את גזר הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully