וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעיה היא לא הזמנות. היא עובדים"

26.2.2021 / 21:00

אחרי שחצי מדינה התחסנה, החברות מוכנות לחזור למשרדים ואיתן גם חברות ההסעדה. רן כצמן, מנכ"ל עידית: "מצבת הלקוחות גדלה, אבל קשה לגייס"

מנה של עידית. מורג ביטן,
יש ביקוש, אין ידיים עובדות/מורג ביטן

חצי ממדינת ישראל התחסנה, והחברות חוזרות אט-אט למשרדים. איך ייראו שירותי ההסעדה בחברות שעשו זאת לפני ימי הקורונה?

רן כצמן, מנכ"ל חברת ההסעדה "עידית" מקבוצת "מלונות דן", נערך בימים אלו לחזרה למתכונת שלאחר המשבר: מזנוני מזון עם ארוחות מוכנות, בפיקוח עם דגש על האיכות חומרי הגלם במגבלות התו הירוק."עידית" תשיק גם קו של ארוחות ממותגות בשיתוף פעולה עם רשתות מזון, בהן חומוס ירושלים, המבורגר Edison, פסטה פיורי, ועוד.

מה בעצם קרה לשוק ההסעדה בזמן המשבר, כשחברות רבות הוציאו עובדים לחל"ת ולעבודה מהבית?

"בתקופת משבר הקורונה נחתך שוק ההסעדה במקומות העבודה בכ-25% בשל הוצאת עובדים לחל"ת והוצאת עובדים לעבודה מהבית. אנו צופים שעם החזרת שוק העבודה למתכונת שלפני משבר הקורונה יפתחו מחדש חדרי האוכל במקומות העבודה ובהתאם לכך נגדיל את מספר הארוחות שיוגשו לעובדים".

ואיך תפקדה החברה שלכם בזמן הזה?

"בתקופה הזו פיתחנו סדרה של מנות חמות ומנות קרות במגוון של 150 מנות יצירתיות טרנדיות ובריאות, שהוגשו לעובדים באריזות אישיות אטומות, המאפשרות שמירה על היגיינה מלאה. השפים שלנו, בראשות השף אלון אזולאי, פיתחו את סדרת המנות. בתקופת הקורונה, בשל צורת ההגשה המיוחדת, גדלה מנת ארוחת צהריים לעובד לקילוגרם אחד, לעומת מנת ארוחת צהריים לפני תקופה זו שהייתה כ- 750 גרם לעובד".

רן כצמן. מורג ביטן,
נותן מענקים. רן כצמן/מורג ביטן

כצמן מציין כי למרות משבר הקורונה, בשנת 2020 נוספו לחברה לקוחות חדשים ומצבת הלקוחות גדלה כ- 15%. הוא מסביר כי בחרו בה "בזכות האיכות, היצירתיות, טיב המוצר והעמידה במגבלות התקופה". בין הלקוחות הוא מונה את רפאל, אלביט, משרד ראש הממשלה, קבוצת אדמה, קבוצת שטראוס, HP, סאפ ועוד.

האם אתם נתקלים בקשיים מיוחדים לקראת החזרה לשגרה?

"הקושי הגדול הוא מציאת עובדים חדשים. החברה מחפשת למעלה מחודשיים 180 עובדים חדשים בתפקידי שפים, טבחים, מלצרים, עובדי ניקיון בתנאי עבודה טובים ותנאים סוציאליים ואפילו החלטנו להעניק בונוס מיוחד של 3,000 שקל לעובד אחרי 6 חודשי עבודה בחברה ולצערי לא מצליחים לגייס עובדים חדשים".

מה מחזור הפעילות של ענף ההסעדה במקומות בישראל?

"מחזור המכירות של ענף ההסעדה למקומות העבודה בימים שגרתיים מעורך כ-3 מיליארד שקל לשנה. בתקופת הקורונה ירד היקף המכירות בין 20% ל-30%. ענף ההסעדה במקומות העבודה מעסיק כ-15,000 עובדים ומספק כ-500,000 ארוחות ביום לעובדים".

  • עוד באותו נושא:
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully