וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המעסיק יחייב אתכם לחזור לעבוד מהמשרד?

28.2.2021 / 10:30

המדינה והחברות מעודדות עובדים להתחסן כדי להחזיר את המשק לפעילות מלאה. האם זה אומר שתם, או לפחות התמתן עידן העבודה ההיברידית? פנינו לחמישה מנכ"לים כדי לבדוק מה טומן בחובו העתיד הקרוב

אמא מתוסכלת יושבת על הספה וילדים משתוללים סביבה. ShutterStock
יכול להיות שחזרה למשרד תעשה טוב גם לעובדים?/ShutterStock

"עבודה מהבית" ו"המודל ההיברידי". שני המונחים הללו הפכו לשגורים בשנה האחרונה. אם עד תחילת 2020 העבודה מהמשרד הייתה ודאית, כפי ששר מתי כספי, כמו קפה של בוקר, כמו שינה, המגיפה הרגילה אותנו למציאות חדשה. עם זאת, זה לא אומר שזה יישאר כך לנצח. ישראל ממשיכה להתחסן, והציפייה, כך נראה, היא שעובדים יחזרו למשרד. עם כל הכבוד לנוחות של חדר העבודה בבית, מעסיקים מעדיפים, כפי הנראה, לעשות את הישיבות שלהם באופן פיזי ולא עם מסכי זום על Mute או ילדים שמסתובבים בין הרגליים.

"על אף הנכונות הרבה והרצון הטוב של העובדים לעבוד בצורה יעילה מהבית, בסופו של יום זהו מדרון חלקלק", אומר דני עצמון, מייסד סטארטאפ האוטו Cognata, "בימים הראשונים של היציאה לסגר ראינו עליה בתפוקה, כמו שתמיד ניתן לראות בכל מקרה של רענון ושינוי אווירה. עם זאת, קל היה לראות את הירידה בתפוקה לאחר מכן. הקורונה יצרה את האפשרות לעבוד מהבית באופן עצמאי ביתר קלות מאשר בעולם הישן, ופתחה פתח להתבגרות של העובדים עצמם ולניהול הזמן בבתים בצורה חכמה. האתגרים חדשים מאז הקורונה מצריכים אופי קשוח ומשמעת גבוהה על מנת לפתח מהבית באותה אפקטיביות".

זו לא רק התפוקה. "אחד היתרונות המשמעותיים של עבודה מהמשרד הוא ההפריה המחשבתית בין העובדים", מוסיף עצמון, "סטיב ג'ובס הגדיל לעשות והשאיר בחזונו משימה למנכ"ל אפל הבא - מרחב פתוח ענקי, מוקף בצמחיה, על מנת שכמה שיותר אנשים יוכלו לשוחח על רעיונות וטכנולוגיה חדשים באווירה מאפשרת וחיובית, חלום שהוגשם עבורו ב-2017 ומה בנוגע לתכניות לעתיד בקוגנטה? "אין כוונה לגבש נוסחה היברידית קבועה, אבל היום במידת הצורך, כמעט כל עובד בחברה יכול לעבוד בהתראה קצרה מהבית. "כיום בחברה יש 90% מחוסנים וכולם במשרד כבר יהיו עם חיסון שני החל ממרץ, כך שלא נתקלנו בבעיות בנושא הזה. אנו מאמינים שלא מחוסנים מסכנים את עצמם ונראה שהעובדים תומכים באותה העמדה."

דני עצמון. יחצ,
מדרון חלקלק. דני עצמון/יחצ

"הרגלי העבודה בעידן הפוסט הקורונה ייראו אחרת ממה שהיינו רגילים עד כה ויחייבו אותנו לאמץ מודלים המשלבים בין עבודה מהמשרד לעבודה מהבית כפי שעשינו בתקופות שונות במהלך השנה החולפת", אומר נמרוד וקס, מייסד שותף וסמנכ"ל המוצר בחברת BigID, המתמחה בניהול מדיניות פרטיות ברשת. בשבועות האחרונים, עם תום הסגר השלישי וקצב החיסונים בישראל, התחלנו בצעדים מדודים ובכפוף לתו הסגול לשוב למשרדים ואני שמח לשוב ולראות שוב את פניהם של העובדים שלא מבעד למסגרות הזום.

"לצד החזרה למשרדים אנו מעודדים את העובדים והעובדות שלנו ללכת ולהתחסן כנגד הנגיף. אנו מצפים מהעובדים שלנו לעשות את הדבר הנכון ולהתחסן. אנחנו אומרים זאת בגלוי. אבל אנחנו לא כופים זאת עליהם ומצפים מהם להיות אחראים ולא לסכן את כלל העובדים ע"י מתן אופציה לעבוד מהבית. בשלב זה בחרנו בחברה לאמץ גישה גמישה כלפי העובדים המנסה למצוא איזון טוב בין דאגה לבריאות ורווחת רוב העובדים מבלי לפגוע בזכויות של כלל העובדים שלא יכולים או רוצים להתחסן. אין לי ספק כי הנושא ימשיך להעסיק אותנו ונדרש לשוב ולבחון אותו מעת לעת בהתאם לקולות שיעלו מהשטח ונבצע התאמות אם נצטרך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נמרוד וקס. דור נבו,
הנושא ימשיך להעסיק. נמרוד וקס/דור נבו

רוני זהבי מנכ"ל ומייסד הייבוב, סבור שעולם העבודה בעידן הפוסט קורונה מחשב את עצמו מחדש. "זה נוגע במגוון נושאים רחב, חלקם קונפליקטואלים, שיגעו בממשלות, רשויות, תקנות מקומיות ובינ"ל, רגולציות, פסקי דין בבתי משפט, דיונים ערכיים (חופש הפרט למול חובת בריאות הציבור) חוזים חברתיים חדשים בין אנשים, ובין עובדים למקומות העבודה שלהם", הוא אומר, "זו התחלה של עידן אחר, עם דור של עובדות ועובדים חדש שייתן את הטון היכן המטוטלת הזו בסוף תיעצר. בהייבוב אנחנו מאמינים שעולם העבודה המודרני חייב להמשיך להיות גמיש בכל הרמות, גם אחרי הקורונה. הגמישות צריכה לבוא לידי ביטוי בנושאים של שעות עבודה, עבודה מהבית, עבודה מהמשרד, מפגשים פנים אל פנים, נסיעות, כנסים וטיסות. הכול יצטרך להיות מותאם באופן גמיש לעובדים על פי תפקידם והיכולת שלהם לבצע אותו מרחוק מקרוב עם אנשים בחדר ישיבות או בשיחת ZOOM. ארגונים מודרניים גלובליים חייבים להיות גמישים במחשבה שלהם ולא לבחור דרך אחת לניהול הצוותים.

"לדוגמא, ייתכן מאוד שהגיוס לתפקידי המכירות לא ידרוש עבודה מהמשרד אלא יכולת לטוס ולבקר לקוחות או להשתתף בכנסים. במקרה כזה כדאי שאנשי המכירות יהיו מחוסנים כדי שיוכלו בקלות לטוס בעולם, אבל אם לא נדרשות טיסות הם יכולים באופן יעיל לעבוד מהבית. לעומת זאת, הגיוס של אנשי שירות לקוחות יכול לדרוש הגעה למשרד על מנת להיפגש, לקבל הדרכות צוותיות ועוד ולא ידרוש נסיעות או טיסות בינלאומיות. במקרה כזה אולי יקל על אנשים שהם מחוסנים, כי הם פוגשים אחרים במשרד, אבל גם בדיקה רגילה יכולה לאפשר להם להגיע למשרדים. הגישה המודרנית בעולם העבודה לאחר הקורונה, שכולם הוכיחו שהם עובדים בצורה טובה ויעילה גם מהבית- היא להאמין באנשים, ולאפשר להם לעבוד בצורה הכי גמישה, גם מיקום גם שעות עבודה וגם נסיעות וטיסות".

רוני זהבי. רותם להב,
עבודה היברידית? כן, אבל... רוני זהבי/רותם להב

זיו אלול מנכ"ל Fyber, סבור שמה שהיה ב-2020 הוא שיהיה, עם שינויים קלים בלבד: "שנה שלמה כבר עברה, ורוב העובדים שלנו בישראל ובעולם - כמו רבים אחרים - ממשיכים לעבוד מהבית. האתגר הגלובלי גדול, אבל קצב החיסונים פה בישראל, כאן נמצא המשרד הכי גדול שלנו, נותן לנו סיבה לאופטימיות. למרות זאת, אנחנו מכירים בכך שאין לדעת איך הדברים יתפתחו - וממשיכים במודל גמיש ובראש פתוח, כמו שעשינו עד עכשיו.

"אחרי שהיינו הראשונים שעברו לעבוד מהבית, אנחנו מבינים שגם אנחנו לא נחזור למציאות המשרד של פעם - אלא למודל היברידי וגמיש, בו חלק מימי העבודה מתבצעים מהבית וחלק מהמשרדים. אחת השאיפות שלנו, על פי המגבלות וההנחיות שעוד יגיעו וישתנו, תהיה לעשות גם 'יום משרד כללי', בו כל עובדי החברה יגיעו - כשארבעת הימים האחרים יחולקו על פי מחלקות ובחירות אישיות. אנחנו מכירים באתגר שהעבודה המלאה מהבית מהווה עבור העובדים. אני אישית מנסה להגיע למשרד כמעט כל יום, ככל הניתן, ועובדים רבים עושים כמוני - תחת מגבלות התו הסגול. צוות ה-HR וההנהלה שלנו ב-Fyber ממשיכים לדון בנושא, לדבר עם העובדים - הכול כדי למצוא את הנוסחה המאוזנת ביותר ליום שאחרי".

זיו אלול. טל שחר,
זיו אלול/טל שחר

דידי הורן, מנכ"ל ומייסד SkyX, מסכם מהזווית שלו: "לאורך כל השנה האחרונה, וגם כעת, עומדות בריאותם ובטיחותם של עובדי SkyX לנגד עינינו. כחברה גלובלית, בעלת חוזים ביבשת שונות, כאשר השמים ייפתחו, הן עבור צוותי הטיסה שלנו, והן עבור הצוותים הנדרשים לטוס לחוץ לארץ במסגרת תפקידם, תהיה חשיבות מכרעת לכך שיתחסנו. אנו מעודדים ונעודד את העובדים להתחסן, על סמך הקריטריונים והגדרות מדינת המוצא בה הם נמצאים. לא נחייב אותם לעשות זאת, לא תהיה חובת התחסנות.

"בריאות האדם היא בחירתו החופשית. נשאיר את הבחירה להתחסן בידי העובדים ולא ננקוט בצעדים כנגד אלו הבוחרים שלא. תנאי הסף להתקבל ל-SkyX הוא שאנו סומכים על העובד וכושר החלטתו בנושאים מגוונים. גם כעת, אנו סומכים על הצוותים שלנו, שהראו לנו לאורך כל תקופת משבר הקורונה, שיש להם גם אחריות הדדית, תוך דאגה לבריאותם שלהם ולא פחות מכך לבריאות הסובבים אותם ונוקטים במקדמי הגנה היכן שצריך. הנהלת החברה תמשיך לשמור את היד על הדופק, לנטר את המצב, ואף לפעול תחת ההנחיות וההמלצות, במטרה לשמור על בריאות הצוות".

דידי הורן. יחצ,
בריאות האדם היא בחירתו החופשית. דידי הורן/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully