וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מדברים על קלאבהאוס. מה צריך לדעת על האפליקציה?

28.2.2021 / 8:23

הרשת החברתית החדשה היא מקור לתוכן מרתק ומפגשים מעניינים. טל נברו הצטרפה לאחרונה ומסבירה מדוע היא כל כך מעניינת ולמה מדברים עליה דווקא עכשיו

בשבוע האחרון הצטרפתי לרשת חברתית חדשה שגיליתי בה מקור לתוכן מרתק ומפגשים מעניינים. אם גם אתם כבר שמעתם על קלאבהאוס ותוהים על מה המהומה, ריכזתי עבורכם את כל מה שצריך לדעת על הרשת החברתית החדשה שכולם מדברים עליה.

אפליקציית קלאבהאוס. ShutterStock
כל מה שרציתם לדעת על האפליקציה החדשה בשוק. קלאבהאוס/ShutterStock

מה זה קאלאבהאוס?

קלאבהאוס היא אפליקציה הנגישה בשלב זה למשתמשי אייפון בלבד. היא הושקה במרץ 2020 על ידי סטארטאפ מעמק הסיליקון. בפועל מדובר ברשת חברתית אליה מעלים משתמשים הקלטות הניתנות לשמיעה בשידור חי, בזמן אמת לפני שהן נעלמות. כלומר, התוכן המועלה כאן הם קטעי אודיו בלבד, ללא טקסטים או תמונות. המשתמש יכול לעבור בין קבוצות ונושאים שונים ולבחור אם להקשיב לאחרים או אף להשתתף בשיח בעצמו. בכל חדר יכולים להיות יחד עד 5000 אנשים. כל אחד גם יכול לפתוח חדר משלו ולהזמין לשיחה שאותה ינחה בעצמו.

שימו לב, שכרגע ניתן להצטרף לקלאבהאוס רק באמצעות הזמנה ממשתמש פעיל, ובשלב זה, לכל משתמש חדש יש שתי הזמנות בלבד לחלק לאחרים. אפקט האקסקלוסיביות הזה הוא אחד הגומרים שתרמו להפיכתה של הרשת לנחשקת במיוחד.

למה מדברים עליה דווקא עכשיו?

הפופולאריות של קלאבהאוס בארצות הברית התחילה כבר לפני כמה חודשים. באוקטובר האחרון, המליצה עליה אופרה ווינפרי במגזין שלה וסחפה רבים להתנסות בה בעצמם. בינואר, לרגל יום השואה הבינלאומי, נערכה בקלאבהאוס גרסת אונליין מרגשת של יוזמת "זיכרון בסלון", שמעלה זכרונות של ניצולי שואה. קלאבהאוס גם אומצה במהירות על ידי יזמים ואנשי הטכנולוגיה. בימים של ריחוק חברתי, סגרים וחוסר היכולת להיפגש בכנסים ומפגשים, הפכה האפליקציה למקום מפגש חברתי-עסקי. בתחילת פברואר שידר אילון מאסק בקלאבהאוס ושוחח שם עם מנכ"ל אפליקציית "רובין הוד" המאפשרת השקעות קטנות בבורסה. השיחה שלהם הועברה במקביל גם ביוטיוב וכך זכתה קלאבהאוס לפרסומת נצפית במיוחד. תוך שבוע היו רשומים לקלאבהאוס שני מיליון משתמשים.

במקביל, זכתה האפליקציה לפופאלריות בסין, שם חסומות מזה כעשור רשתות החברתיות פופולאריות כגון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וטוויטר. קלאבהאוס, שלא ניתן להוריד אותה בחנות האפליקציות, הצליחה לפרוץ את חומת האינטרנט הסינית והפכה במהירות לערוץ של שיח חופשי בסינית שרבים רצו לקחת בו חלק. כתוצאה מכך, הזמנות לקלאבהאוס הפכו לסחורה נחשקת ונמכרו בעשרות דולרים ברשת wechat. אולם לאחר שבוע של חופש, חסם השלטון הסיני את קלאבהוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה יש כאן באמת?

מעבר להתלהבות מרשת חדשה ומתחושת ההישג של כניסה למועדון סגור המושגת באמצעות הצורך בהזמנה, מאפשרת הרשת הזדמנויות בלעדיות לנטוורקינג. על ידי כניסה ל"מועדונים" העוסקים בתחום שלכם תוכלו להחשף לתכנים מעניינים ולפגוש משתמשים רלוונטיים אחרים. אמנם לא תוכלו לפנות לאנשים אחרים בהודעה אישית, אבל בשלב בניית הפרופיל שלכם אתם יכולים לקשר את פרופיל האינסטגרם או הטוויטר שלכם לפרופיל ולהפנות אנשים בשיחות בתוך החדר, שישלחו לכם הודעות פרטיות שם.

מה בעייתי בקלאבהאוס?

בשלב זה, נראה שאין בה פיקוח כלשהו, כל אחד יכול לפתוח חדר ולהזמין אנשים (בתנאי ששניהם עוקבים אחד של השני) ואנשים יכולים להיכנס לחדרים בעצמם. זה עובד נפלא כל עוד זה מועדון סגור, אך ככל שכמות המשתמשים גדלה, כמות התוכן הלא ראוי עולה וסוגית הפיקוח על איכות השיח וניטור תוכן פוגעני הופכת למהותית. והשאלה הגדולה היא, כמובן, מה ייקרה כאשר יפתחו השערים, מספר המשתמשים יעלה ובמקום רשת נישתית קטנה ותוססת תעבור הרשת לנחלת הכלל. האם התכנים יישארו מעניינים ורלוונטיים, או שמא הרשת תוצף בחדרים והאיכות תרד?

אז מה צופן העתיד?

לדברי המפתחים של קלאבהאוס, בסוף 2021, יסתיים שלב הבטא שלה והמועדון ייפתח המועדון לכל העולם. בינתיים, כבר בעשרת החודשים מאז הקמתה גייסה קלאבהאוס 110 מיליון דולר, והיום שווייה מוערך במיליארד דולר. בין אם קלאבהאוס עצמה תשרוד את השלב הבא, או תהפוך לעוד תופעה חולפת, אין ספק שנראה את הרשתות הגדולות מחקות את האינטראקציה שנוצרה בה. טוויטר כבר עובדת על שילוב אודיו בתוך הרשת, וצוקרברג בעצמו הצטרף לקלאב האוס והשתתף בשיחות. כנראה שלא רחוק היום שבו נראה את פייסבוק ואינסטגרם משלבות פיצ'ר מבוסס אודיו בהשראת קלאבהאוז, בדומה לסטוריז שיובאו מסנאפצ'ט.

רוצים לראות בעצמכם על מה כולם מדברים? חפשו מישהו שעדיין יש לו הזמנה לחלק.

לאתר של טל נברו
לאתר social-lady של טל נברו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully