וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה מוצרי צריכה: גידול של 16 אחוז בהכנסות ב-2020

28.2.2021 / 10:00

החברה דיווח על הכנסות של 2.57 מיליארד שקל לעומת 2.2 מיליארד ב-2019. הסיבה העיקרית: גידול במחזור ההכנסות של מגזר קמעונאות חשמל ומוצרי צריכה חשמליים". לאומי הוריד את ההמלצה

צביקה שווימר. דורון ברסקי,
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה/דורון ברסקי

אלקטרה מוצרי צריכה פרסמה היום (ראשון) את הדוח לרבעון האחרון ולשנת 2020. עיקרי הדוח:

  • הכנסות החברה בשנת 2020 עלו בכ-16% לכ-2.57 מיליארד שקל לעומת כ-2.2 מיליארד שקל בשנת 2019. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מגידול במחזור ההכנסות של מגזר קמעונאות חשמל ומגידול במחזור ההכנסות של מגזר מוצרי צריכה חשמליים, הן בתחום המזגנים בישראל, הן מגידול במחזור המכירות לייצוא והן מגידול במחזור המכירות בפעילות סחר המותגים.
  • הרווח הגולמי בשנת 2020 עלה בכ-25.8% לכ-621.5 מיליון שקל (כ-24.2% מהמכירות) לעומת כ-493.9 מיליון שקל בשנת 2019 (כ-22.3% מהמכירות). הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקרו משיפור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ומגידול בשיעור הרווח הגולמי במגזר קמעונאות חשמל.
  • הרווח התפעולי בשנת 2020 טיפס לכ-130.4 מיליון שקל, לעומת כ-40.5 מיליון שקל בשנת 2019. הגידול מיוחס לשיפור ברווח הגולמי, כאמור.
  • הרווח הנקי מפעילויות נמשכות בשנת 2020 טיפסו פי 8 לכ-90.4 מיליון שקל לעומת כ-11.8 מיליון שקל בשנת 2019.
  • הרווח הנקי של החברה בשנת 2020 זינק לכ-291.7 מיליון שקל לעומת כ-184.8 מיליון שקל בשנת 2019. בתקופת הדו"ח נרשם רווח בסך של כ-201 מיליון שקל שנבע ממכירת גולן טלקום והפסקת איחוד תוצאותיה הכספיות, ומנגד נרשם בשנת 2019 רווח מפעילויות שהופסקו בסך של כ-173 מיליון שקל.
  • ה-EBITDA בשנת 2020 עלה בכ-57% לכ-201 מיליון שקל, לעומת כ-128 מיליון שקל בשנת 2019.

"התוצאות משקפות מהלכים אסטרטגיים שביצענו"

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "אנו מסכמים את שנת 2020, שהייתה שנת קורונה מרובת אתגרים, עם תוצאות מצוינות, המשקפות הן את המהלכים האסטרטגים שביצענו להעמקת יתרונות החברה בתחומי פעילותינו, והן את הרוח הגבית החזקה ממנה נהנתה החברה לאור השינויים בסגנון החיים ובהרגלי הצריכה בעקבות אירוע הקורונה".

"במהלך השנה האחרונה, חיזקנו את מערך המכירות באונליין במגזר הקמעונאות, וייעלנו בצורה משמעותית את רצפת המכירה בסניפים באמצעות דיגיטציה. כתוצאה מכך, ראינו גידול משמעותי בהיקפי הפעילות וברווחיות המגזר. במקביל, חיזקנו את ערוצי המכירות בתחום המיזוג והעמקנו את היתרונות הטכנולוגיים שלנו במגזר זה, שהציג צמיחה בהכנסות וגידול ניכר ברווח. בנוסף, במהלך שנת 2020 מכרנו את החזקותינו בחברת גולן טלקום בתמורה כוללת של למעלה מ-600 מיליון שקל, וברווח משמעותי, שחלק ניכר ממנו חילקה החברה כדיבידנד לבעלי מניותיה.

"אנו ממשיכים לראות מומנטום חיובי בעסקינו המתאפיינים בצמיחה אורגנית משמעותית בכל מגזרי הפעילות לצד פיתוח מנועי צמיחה חדשים. בין מהלכי הפיתוח העסקי שלנו: חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם קונצרן BOSCH העולמי; אנו מקדמים בימים אלה את הסכם הזכיינות עם המותג הבינלאומי 7-ELEVEN לפיתוח ולתפעול בישראל של חנויות נוחות תחת המותג; חתמנו על הסכם שותפות לכניסה להפעלת חנויות חשמל ואלקטרוניקה בדיוטי פרי ובאילת, והתקשרנו בהסכם להקמת מיזם למיחזור של מוצרים לבנים.

מבחינה פיננסית, אנו מצוידים בנזילות גבוהה, לצד העדר חוב לטווח ארוך, ואנו ערוכים לאיתור ובחינה של הזדמנויות עסקיות נוספות כגון המגעים לרכישת פעילות יינות ביתן, עליה דיווחנו לאחרונה, וכן פעילויות נוספות בתחומי מוצרי הצריכה, במטרה לתמוך בהמשך צמיחת החברה בשנים הבאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי

  • הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2020 עלו בכ-32.8% לכ-711.3 מיליון שקל לעומת כ-535.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים בתחום המזגנים ובתחום סחר מותגים, ומעלייה במחזור המכירות במגזר הקמעונאות.
  • הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2020 עלה בכ-38.1% לכ-165.2 מיליון שקל (כ-23.2% מההכנסות), לעומת כ-119.6 מיליון שקל (כ-22.3% מההכנסות) ברבעון המקביל ב-2019. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מקורה במגזר מוצרי צריכה חשמליים, בתחום פעילות המזגנים.
  • הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2020 זינק לכ-20.9 מיליון שקל, לעומת כ-9.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
  • הרווח הנקי מפעילויות נמשכות ברבעון הרביעי של שנת 2020 טיפס לכ-10.6 מיליון שקל, לעומת כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
  • הרווח הנקי של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם בכ-10.6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-15.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. יצוין כי ברבעון המקביל אשתקד נרשם רווח מפעילות שהופסקה בסך של כ-14.6 מיליון שקל בגין פעילות חברת גולן טלקום.
  • ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2020 עלה בכ-36.6% לכ-41 מיליון שקל, לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019.
  • ההון העצמי של החברה, ליום ה-31.12.2020 הסתכם בכ-623.2 מיליון שקל.
  • הנכס הפיננסי, נטו, של החברה, בנטרול התחייבות בגין חכירה (IFRS 16), גדל והוא מסתכם, נכון ליום 31.12.2020, לסך של כ-362 מיליון שקל.
מרב פישר שרוני. אורן דאי,
מרב פישר שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס/אורן דאי

מרב פישר שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס

הרבעון הרביעי המשיך את מגמת הצמיחה וסגר שנה מוצלחת במיוחד : שנת 2020, 'שנת הקורונה', אופיינה כידוע בהגבלות תנועה משמעותיות וסגרים בחלק מהתקופה. בשנה זו, בעיקר כתוצאה מעלייה משמעותית בזמן השהייה בבתים ובתמהיל השימוש במוצרי החשמל בבתים, ניכר שינוי מהותי בהרגלי הצריכה, אשר בחלקו לפחות, צפוי להישאר. הצמצום באכילה בחוץ ויציאה לחופשות, ומנגד, כאמור, שימוש מוגבר במכשירי החשמל הביתיים, לרבות מיזוג האוויר, מכשירי מטבח ומוצרי האלקטרוניקה והמחשבים, הביא לעלייה חדה בביקוש למוצרים אלו, וכן בעלייה בקצב ההחלפה והשדרוג של המוצרים. אנו מעריכים כי הרגלי צריכה אלו, גם אם יתמתנו, יישארו גם בעתיד. תוצאות הרבעון הרביעי, גם אם פחות מהרבעון השלישי, שיקפו מגמות אלו היטב, עם עלייה של כ-13% בתחום המזגנים וכ-45% בתחום קמעונאות החשמל (כ-37.3% בחנויות הזהות). החברה מסיימת את שנת 2020, אשר החלה בחשש גדול, עם עלייה במכירות של כ-16% ושיפור לא מבוטל ברווחיות (בנטרול תוצאות גולן). השיפור ברווחיות נבע הן מהצמיחה, אשר שיפרה יתרונות לגודל וניצול עלויות קבועות, הן מהתחזקות המותג הפרטי והן ממהלכים שבוצעו בחברה בשנה האחרונה לשיפור תהליכים לוגיסטיים ותהליכי מכירה ושיווק. פרט לזאת החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה על ידי פתיחת חנויות נוספות, במיקומים אסטרטגים, בעיקר במגזר הערבי. נתח השוק של החברה בתחום מוצרי החשמל צמח השנה בכ-7%, לרמה של כ- 22% וצפוי להמשיך ולצמוח גם בעתיד.

אתר האינטרנט של החברה היווה זרוע מכירה משמעותית ויתרון אסטרטגי: תקופת הקורונה הביאה לעלייה חדה בהיקף המכירות המקוונות ובשיעורן מתוך סך המכירות הקמעונאיות, בארץ ובעולם. אתר האינטרנט של החברה התחזק באופן משמעותי השנה, ובשילוב עם שיפור לוגיסטי ושיפור במערך השילוח והשירות, הפך לאחד מאתרי האינטרנט החזקים בישראל. היקף מכירות אתר האינטרנט היה מעל 10% ממכירות החברה וצפוי להמשיך ולהתחזק בעתיד, גם בתחום מוצרי החשמל וגם תחומים נוספים.

מצב פיננסי מצוין מאפשר לחברה לבחון הזדמנויות לצמיחה עתידית: נכון להיום בקופת החברה כ- 421 מיליון שקל, עם התחייבויות של כ-74 מיליון שקל כנגד, מה שמציב את החברה במצב פיננסי מצוין, וגמישות בבחינת הזדמנויות להשקעות אשר יאפשרו צמיחה עתידית, מעבר לצמיחה האורגנית. החברה מדגישה כי מהלכים כאלו, במידה ויקרו, ייבחנו בראייה אסטרטגית ובשמרנות. עם פרסום הדוח החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף של 40 מיליון, אשר יחולק ב-4/4/21.

כניסה לאירופה בתחום מערכות החימום הביתי מהווה פוטנציאל צמיחה ושיפור רווחיות עתידי: פעילות זו הושקה השנה עם החתימה על מספר הסכמי שיווק ופיתוח בתחום משאבות חום ומערכות מיזוג מתקדמות, כשהעיקרי בהם עם חברה מקבוצת BOSCH. מיזם זה יבוצע במפעל ייעודי, אשר ייבנה על ידי החברה בשנה הקרובה וצפוי לתרום באופן לא מבוטל לתוצאות החברה בשנים הבאות. החברה צופה שהסכמים אלו יביאו לגידול במכירות באירופה של כ-135 מ' יורו בתוך כ-7 שנים, ואולי אף מוקדם מכך.

שורה תחתונה: אלקטרה צריכה היא אחת מהחברה החזקות בשוק בתחום מוצרי החשמל והמיזוג הביתי, עם מוניטין ארוך שנים ומותגי בית חזקים מאד, לרבות אתר האינטרנט, אשר הנו כיום האתר הגדול ביותר בתחום מוצרי הצריכה החשמליים בישראל. החברה הציגה שיפור ניכר בתוצאות, אשר צפוי להימשך להערכתנו גם בשנה הקרובה, אם כי בשיעור מתון יותר. לחברה מספר מנועי צמיחה משמעותיים לשיפור התוצאות גם בשנים הבאות, כפי שפורט לעיל אך יחד עם זאת אנו מעריכים כי שווי השוק של החברה כיום, לאחר עליות של קרוב ל-130% בשנה החולפת, מגלם פוטנציאל זה. לאור זאת אנו מורידים את המלצת ההשקעה בחברה ל-HOLD במחיר יעד של 127 שקל למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully