וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים בתוך הקופסה: היוצרים של מותג הגרביים מגלים את הסוד

28.2.2021 / 13:54

אחרי שהבן שלה התלונן שהוא לא מוצא את הגרביים, איריס פרלמן צ'רבין חברה לחן אשד ויחד הקימו את Pulliez - קופסה של גרביים זהים לכל המשפחה. בריאיון היא מספרת איך רעיון אחד קטן עזר למשפחות שלמות: "הבשורה הגיעה לכל עם ישראל". עכשיו הם כבר מתרחבים באמזון גרמניה

המפגש הראשון של איריס פרלמן צ'רבין וחן אשד היה ברשת H&O. העבודה המשותפת ברשת הובילה ליצירת השת"פ הראשון שלהם ביחד: יצירת קולקציה של במבה לאסם, בשת"פ שנרקם בזמנו בין אסם ל-H&O. לאחר מספר שנים של עבודה משותפת ברשת, איריס עזבה לטובת והתקדמה לתפקיד ניהולי ברשת שילב. שנים לאחר מכן, חברת רד צ'ילי, שחן שימש בה כמנהל המכירות, פיתחה ויצרה מוצרי טקסטיל בית עבור חברת דלתא. זה היה המפגש המחודש של איריס וחן לאחר שנים.

ואז הם יצרו את המותג Pulliez.

חן אשד ואיריס פרלמן צ'רבין. אבי ולדמן,
חן אשד ואיריס פרלמן צ'רבין, מייסדי פוליז/אבי ולדמן

לפני כשנתיים בנה של איריס ירד בסערה מחדרו "אמא אין לי גרביים" ו"אמא, את בתחום - תמצאי פתרון לבעיה הזאת".

איריס יצאה לדרך עצמאית והחליטה להגשים לבנה את החלום. "5 אנשים במשפחה - כשכולם פחות או יותר משתמשים באותן מידות, ועשרות זוגות גרביים שצריך להתאים לאחר הכביסה. למי יש זמן?", אומרת איריס, " ובנוסף - מחקרים מראים שאנו מאבדים, בדרכים מסתוריות, כ 25% מהגרביים שלנו בשנה".

איריס החלה לחקור את הנושא, כאשר המחשבה הייתה לייצר גרביים זהים לכל המשפחה, כאלו שלא נצטרך למיין לאחר הכביסה, מידה אחת לכל הבוגרים ומידה אחת לכל הילדים. בנוסף לפרקטיות, איריס ידעה שהיא מחפשת גרביים שיקיימו את עקרון הקיימות, ולבסוף שיטת האריזה - בכל העולם אורזים את הגרביים בבליסטר של שלישיות או חמישיות. איריס חשבה על אריזה פונקציונאלית ונוחה לבית, המכילה המון גרביים. 28 זוגות גרביים (אחד לכל יום בחודש) שיארזו בתוך קופסה שעשויה מחומרים ממוחזרים, וישלפו אחד אחד מהקופסה, ממש כמו אריזת טישו.

"פשוט שולפים גרב נוסף מתוך הקופסה"

מה המשמעות של שם המותג PULLIEZ?

"משחק מילים של EASY TO PULL - המעיד על האופן בו הגרביים נשלפים אחד אחרי השני בתוך הקופסה, באופן פרקטי ומדליק".

למה הלכתם על קיימות כערך?

"הרצון לתרום לאיכות הסביבה, להחזיר טובה לטבע, להטיב עם איכות החיים ולהשתמש בחומרי גלם ממוחזרים, כל אלו כבר קיימים מזה שנים. זה מתחיל באוכל שאנחנו צורכים, וממשיך לקטגוריות חיים נוספות ורבות. גם תעשיית האופנה, אחת מהתעשיות המזהמות ביותר, הבינה מזמן את הצורך להיות חלק בלתי נפרד מהזרם העולמי האדיר הזה.

"יש התפתחות טכנולוגית אדירה לצד חזרה לשימוש בחומרי גלם ירוקים. פלסטיק הוא אחד מגורמי הזיהום הגדולים ביותר בעולם. קמו בעולם מספר תאגידי ענק, שהצליחו לפתח טכנולוגיה שבה הפלסטיק נאסף בחזרה לאחר השימוש ותוך שימוש בטכנולוגיות מורכבות, הוא הופך לסיבי בד רכים ואיכותיים שחוזרים בחזרה לתעשייה. הרציונל פשוט והכרחי - במקום להרוס את כדור הארץ שלנו עם ערמות אין סופיות של פלסטיק, נהפוך אותו לחומר גלם איכותי שיחזור אלינו, הצרכנים, לשימושים נוספים ומגוונים. תעשיית האופנה העולמית חיבקה בחום את הסיב הממוחזר, ותאגידי אופנה רבים משתמשים בסיב הממוחזר לפיתוח וייצור מוצרי אופנה בקטגוריות רבות ומגוונות. חיפשנו את הפרטנר המתאים, וחברנו לחברת REPREVE, UNIFI , שעד כה מחזרו כ- 2.5 מיליארד בקבוקים, מהם אנו רוכשים את הסיב הממוחזר, שולחים אותו ליצרנים במזרח, ומשלבים אותו בסריגת הגרביים של פוליז. גם בבחירת המפעלים היה לנו ברור שאנחנו מכוונים לסטנדרט הקיימות הגבוה ביותר. המפעלים שלנו נושאים בתווי התקינה הסוציאליים והטכניים הגבוהים בעולם- ומקפידים על בטיחות בעבודה , תנאים סוציאליים לעובדים ושמירה קפדנית על איכות הסביבה ( מפעלים נקיים מכימיכלים מזהמים)".

אז מתי קם המותג? וכיצד פתחתם את הרעיון?

"לפני פחות משנה חברנו להקים את פוליז והמשכנו לפתח את המותג. החיבור ביננו קל. חן מביא ניסיון של שנים בשיווק ומכירות, ואיריס את היצירתיות, פיתוח המוצר והרכש.

"האג'נדה שלנו ברורה - הסיפור של פוליז מורכב ממספר סיפורי משנה שמשלימים את התמונה כולה: קיימות - המוצרים של פוליז עשויים בחלקם מסיב ממוחזר של בקבוקי פלסטיק. אנחנו עושים את חלקנו בשימור הסביבה עבורנו ועבור הדורות הבאים. מידה אחת - הגרביים של פוליז פותרים את בעיית מיון הגרביים לאחר הכביסה. טוב, אולי לא ב- 100%, אבל בהחלט 'מחזירים' לצרכנים שלנו 'שעות אבודות' של מיון גרביים בכל שבוע. כל המשפחה משתמשת בגרביים זהים, אין צורך למיין לאחר הכביסה, אין צורך לייצר "זוגות". ואם גרב אחת נקרעת, אין בעיה - פשוט שולפים גרב נוסף זהה מתוך הקופסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גרביים של פוליז. יחצ,
זוג אחד מהערימה - ודי/יחצ

קופסה של 28 זוגות גרבי בייסיק של פוליז עולה 80 שקל, פחות מ-3 שקלים לזוג.

"כשהחלטנו לפתוח את החברה לפני מספר חודשים, בשיא מגיפת הקורונה, רואה החשבון שלנו חשב שאנחנו משוגעים", מוסיפה פרלמן צ'רבין, "הוא אמר שיש לו רק לקוחות שסוגרים חברות, אף אחד לא פותח חברה. אנחנו ראינו בקורונה ובשינוי הרגלי הצריכה הזדמנות מצוינת להקים את המותג, ולהתחיל לפתח אותו לאט ובצורה מושכלת. בנינו תוכנית מציאותית להשקה ובניית המותג, לצד תוכנית שיווק ומכירות של המוצרים הראשונים שלנו. פנינו לחברות באירופה ובארץ, אבל הקושי לפנות לקניינים, כשרובם בבית, גרם לנו להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה ( או במקרה שלנו - בתוכה). הרשתות והחנויות ממילא היו סגורות, או פתוחות חלקית, אז זה פתר לנו את ההתלבטות אם ללכת לרצפת המכירה הקלאסית ברשתות. קיבלנו פידבקים מדהימים מקנייני רשתות רבים, אבל כולם ביקשו שנחכה עד שמצב יירגע או יתבהר.

"אמרנו לעצמו, 'נלך רק על ערוצי און ליין'. התחברנו לאנשי מקצוע מהשורה הראשונה והשקענו באתר אי- קום נוח, חיבור למחסן לוגיסטי מהמתקדמים בארץ, והשקענו רבות בשיווק במדיה הדיגיטאלית על מת להגיע לכמה שיותר קהלים ולקוחות. עיקר השיווק שלנו מתבצע באמצעות מובילי דעת קהל ברשתות החברתיות. לצד אתר האינטרנט שלנו, מצאנו שותפים מדהימים עם ערוצי און ליין חזקים, שפתחו לנו את הדלת והאמינו במוצר שלנו: KSP, קאוור מי, וואלה שופס, מועדון חבר, ולאחרונה גם סופר- פארם ועוד חברים נוספים. ערוצי האון ליין אפשרו לנו לספר את סיפור המותג שלנו לצרכנים וחשוב יותר, לקבל פידבקים און ליין מצרכנים ולהשתפר במהלך הדרך".

מה הצרכנים אומרים?

"האמת, הופתענו והתרגשנו. ידענו שהמוצר שלנו טוב, איכותי, נגיש ופרקטי, אבל לא הבנו את רמת המעורבות של הלקוחות שלנו. בסוף אנחנו מוכרים גרביים, כמה מעורבות רגשית יכולה להיות במוצר הזה. אז זהו, שהמון. פגענו בדיוק 'בבטן הרכה' של לקוחות רבים, כאלו שנמאס להם למיין גרביים בכל יום, כאלו שנמאס להם ללכת עם גרביים עם חורים באגודל (רק כי הם קנו זוג גרביים של 'מותגים' בהרבה כסף), כאלו שנמאס להם לשלם הרבה כסף על גרביים.

"הלקוחות שלנו גילו מעורבות מדהימה - רובם המוחלט פרגן מאד, והעלה לרשתות החברתיות פוסטים מרגשים ומפרגנים. אנשים מקסימים קנו גרביים וכתבו לנו ששינינו להם את החיים. היו גם לקוחות שפחות אהבו את המוצר ובעיקר התלוננו על החומרים הסינטטיים, וזאת למרות שהגרביים שלנו מנדפי זיעה ומאוד אווריריים. לקוחות דחקו בנו להמשיך לפתח ולהרחיב את מגוון המוצרים. שאלו, מה עם גרבי סניקרס? מה עם גרבי ילדים עם קצת יותר צבע, מה עם מארזים קטנים יותר לנסיעות. זה הכוח בערוצי האון ליין, האפשרות לקבל פידבק מהיר מהלקוח שלך (גם ביקורות פחות מפרגנות ) ולדעת להגיב מהר כדי לתקן ולעשות את הדברים טוב יותר".

הלקוחות: כל עם ישראל

מי הלקוחות שלכם?

"האמת - עם ישראל. גברים, נשים, ילדים. חילונים, דתיים, חרדים, ערבים, מלא סלבס שמפאת צניעות הפרט לא נפרט, לצד משפחות מדהימות מהערים הגדולות, מהפריפריה, קבוצות מאורגנות של אנשי קהילה מגוש עציון או ישובים קהילתיים אחרים, מוסדות של ילדים או בוגרים עם צרכים מיוחדים, חברות וארגונים גדולים שרצו לפרגן בהטבות מיוחדות לעובדים שלהם. משפחות עם הרבה ילדים - היתרון ברור, אבל גם זוגות שמצאו פתרון לגרבי יוניסקס בלי מאמץ והוצאה כספית מיותרת".

מה הלאה ? מה עם מוצרים חדשים?

"אנחנו כל הזמן חושבים כיצד לחדש ולהביא עוד מוצרים, מבלי להתפשר על העקרונות שמובילים אותנו : חדשנות, איכות , אמינות, קיימות, פרקטיות ומחיר. יש כמה וכמה מוצרים בקנה שאנחנו משיקים ממש בימים אלה".

מה כיווני ההתרחבות של החברה בישראל?

"אנחנו עובדים על הרחבה נוספת של מגוון פריטי הגרביים שלנו. הכל תחת הערכים של פוליז. בתכנון לעשות קפסולות שת"פים עם מעצבים מובילים / אושיות לייף סטייל ואושיות מתחום איכות הסביבה. אנחנו ניקח את הקפסולות האלו לכיוונים של כותנה בשילוב סיבי בד ממוחזרים. אנחנו מפתחים מוצרים חדשים כמו גרבי ספורט, קרסוליות, גרביונים ועוד. בשלב הבא, נתרחב לקטגוריות נוספות בהלבשה תחתונה ונכנס לקטגורית ביגוד ספורט ירוק. הבשורה של פוליז לשמחתנו, הגיעה להרבה אנשים ולקהלים העסקיים. בקרוב, נכריז על שת"פ ראשון עם אחת מהחברות יצרניות המזון המובילות בישראל. אנחנו עובדים על יצירת שתופי פעולה נוספים עם תעשיית המזון (רשת מזון), מועדוני הלקוחות המובילים בישראל, מחפשים שת"פ עם חברת תעופה (כשאלו יחזרו לטוס בעזרת השם). במקביל - אנחנו עובדים על שת"פים עתידיים ליצירת מוצרים משותפים עם רשתות השיווק המובילות בישראל".

ובחו"ל?

"פתחנו לאחרונה חנות באמזון גרמניה, השוק השני בגודלו של אמזון אחרי ארצות הברית. היא קרובה יותר ובעיקר היא שוק מדהים למוצרי קיימות. החנות מתחילה לתפוס תאוצה מיום ליום ואפילו התקבלנו לתוכנית ההזנק של אמזון שמקדמת מוצרים חדשניים (amazon launchpad). התגובות של הלקוחות תואמות לתגובות המפרגנות בארץ. אנחנו סבלניים ומבינים שזה תהליך ארוך לפתח חנות באמזון ולהגיע לרווחיות לאורך זמן. במקביל חתמנו על הסכמי שיווק והפצה עם סוכניי מכירות לפיתוח המותג בשוק האמריקאי, גרמניה, ספרד, צרפת ודרום אמריקה. קיבלנו פידבקים מדהימים מקניינים ברשתות ענק בשווקים האלו, ומתנהל משא ומתן מול כמה רשתות און- ליין ורצפת מכירה. הקורונה והשפעתה על הריטייל העולמי, לא מסייעת בחדירה לשווקים אלו. ואולי לטובה, כי אנחנו מאמינים בהתפתחות איטית, בראיה עסקית תוך התאמות נדרשות לכל שוק ושוק. אנחנו נשמח להתחבר לפרטנרים ו/או משקיעים כאלו שיוכלו לתת לנו את הערך הנדרש (שאנחנו חסרים בו) בהחדרת המוצר לשווקים נוספים".

חן אשד ,49 - יזם, בעלים ומנהל השיווק והמכירות - נשוי ואב ל- 2 ילדים.

  • ב- 7 שנים האחרונות - מנהל שיווק ומכירות בחברת רד צ'ילי.
  • לפני זה - 10 שנים סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת H&O.

איריס פרלמן צ'רבין , 49 -יזמית, בעלים ומנכ"ל - נשואה ואם ל- 3 ילדים

  • בתפקידים האחרונים: סמנכ"לית סחר ברשת דלתא.
  • כ-8 שנים סמנכ"לית פיתוח וסחר בחברת טי וי מניה- חברת לייסנס אירופאית, כולל רילוקיישן של 3 שנים בגרמניה.
  • לפני כן: סמנכלית סחר אופנה וטקסטיל בשילב.
  • לפני כן, מנהלת תחום ילדים בH&O.
  • עוד באותו נושא:
  • גרביים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully