וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמנת יתר היא לא בעיה של אנשים בלבד: כך תשמרו על הכלב שלכם

28.2.2021 / 16:02

רבות דובר על הקילוגרמים המיותרים שהלחץ, החרדה והשהות הממושכת בבית גרמו לנו להעלות, כך כעת מסתבר שגם חיות המחמד סובלות מעליה בהשמנת היתר. נתונים חדשים מצביעים על על עליה של 24% בהשמנת היתר של חיות המחמד וגידול בדרישה למאכלים דיאטטיים ולמוצרים מעודדי תנועה

הזמן הממושך שלנו בבית הביא לעליה במשקל, לא רק שלנו - אלא גם של חיות המחמד שלנו. כך עולה מנתונים חדשים שמפרסמת רשת המרפאות הווטרינריות האמריקאית BluePearl המנהלת-90 מרפאות ב-26 מדינות שונות בארה"ב . גם בשוק המקומי נראה בעלי חיות המחמד שמים לב שהכלב או החתול האהובים העלו כמה קילוגרמים בעקבות הקורונה "במהלך הסגר חווינו עליה של עשרות אחוזים במילות החיפוש 'אוכל דיאטטי' ו'דיאטה לכלב' באתרים שלנו", מרחיב גדי עידן מבעלי קבוצת גג לחיות המפעילה מספר חנויות מקוונות למזון ולציוד לחיות מחמד "גם בסניפים נרשמה עליה משמעותית בביקוש למשחקים מעודדי פעילות גופנית, ולמאכילים אוטומטיים המגבילים את כמות המזון".

בעוד שההערכות הראשונות בתחום חזו דווקא מצב הפוך - בו ריבוי הזמן של בעלי הכלבים עם החברים הפרוותיים יוביל להליכות ולטיולים ארוכים יותר, בפועל הקלוריות המעטות שהכלב מוציא במהלך הטיול התגמדו אל מול העלייה בפינוקים שקיבלו חיות המחמד מארוחות הבעלים. "הכלב או החתול המשפחתיים נהנים בימי שגרה מביס או שניים של שאריות ארוחת הערב, או מארוחת השישי פעם בשבוע. אך כאשר הבעלים אוכלים לפחות שלוש ארוחות בבית מידי יום במשך חודשים, וזורקים לחבר הפרוותי אפילו ביס אחד מכל ארוחה - מדובר על הצטברות של מאות קלוריות יומיות" מסביר יניב שרון, עורך אתר Petnet המנהל קהילת און ליין פעילה לאוהבי חיות.

קונג וובלר. יחצ,
קונג וובלר. לאכול לאט ובזהירות/יחצ

כעת כאשר אנחנו חוזרים אט אט לשגרת לימודים ועבודה, ונאבקים בקילוגרמים המיותרים הגיע הזמן להחזיר גם את הכלב או החתול לגזרה, וכמו בקרב בני האדם גם אצל חיות המחמד הפחתה במשקל היא תוצאה של שילוב נכון בין תזונה לפעילות גופנית.

"בנושא התזונה, מותגי הפרימיום והסופר-פרימיום מציעים לרוב מזונות מופחתי שומן. אחד המותגים הבינלאומיים הבולטים בקטגוריה הוא Nature Protection שהצליח להפחית 35% מכמות השומן של המזונות הרגילים, ומשלב במזון את חומצת המינו L-carnitine המסייעת לגוף לשרוף שומנים ומשפרת פעילות מטאבולית", מרחיב עידן.

אך לא רק סוג המזון - גם כמות מזון מדודה היא משתנה משמעותי. "אחת הבעיות העיקריות של בעלי חיות המחמד רבים היא שמאחר והם חוזרים הביתה בשעות הערב ולא נמצאים בבית על מנת לספק לחיית המחמד ארוחת צהריים, הם בוחרים במאכיל אוטומטי המזרים מזון באופן חופשי, או משאירים לחיית המחמד כמות מזון גדולה לפני היציאה מהבית בבוקר. שתי האפשרויות אינן מומלצות מאחר והן גורמות לחיית המחמד לאכול יתר על המידה בטווחי זמן קצרים - דבר שמרחיב את הקיבה שלה, וגורם לה לצרוך יותר מזון", מסביר עידן. אחד הפתרונות המומלצים שמסייעים לוודא שחיית המחמד מקבלת את כמות המזון לה היא זקוקה בשלוש ארוחות מסודרות הוא מאכיל אוטומטי בכמות קצובה. מדובר במכשירים חכמים המאפשרים לבעלים לכוונן את שעות הארוחה ואת כמות המזון הרצויה, "המכשירים מוציאים מזון על פי משקל לצלחת בשעה מוגדרת מראש ומאפשרים מעקב נוח לבעלים אחר הרגלי התזונה של חיית המחמד", מסביר עידן.

גם ברמת הגברת הפעילות הגופנית יש מה לעשות. "לבעלי כלבים מבחינה זאת פשוט יותר לעודד פעילות גופנית של חיית המחמד - מספיק לקחת איתם כדור טניס לטיול ולעודד את הכלב לרוץ ולהביא אותו מספר פעמים", מרחיב שרון. יחד עם זאת, בימים גשומים או חמים מאוד וגם כאשר הבעלים עסוקים במטלות עבודה ולימודים לא תמיד יש זמן לטיולים ממושכים כמו כן, חתולים אינם יוצאים כלל לטיולים יומיים בחוץ - ועשויים לבלות ימים שלמים בשכיבה בבית תוך הוצאה קלורית אפסית. לכן ישנם כיום גאדג'טים שמעודדים פעילות גופנית לכלבים ולחתולים גם בין כותלי הבית: משחקי כדור משולבי וואקום אשר "בורחים" בתזזיתיות ומקשים על הכלב או החתול לתפוס אותם, או משחק "קונג וובלר" במבנה א-סימטרי אשר קופץ בצורה אקראית המשלהבת את הכלב לרדוף אחריו "הצעצוע מכיל כיס לשילוב חטיפים שהכלב מריח אותם ומנסה להוציאם, דבר שמבטיח עיסוק ממושך במשחק שגם מפתח יכולות חשיבה ופתרון בעיות", מרחיב עידן.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully