וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פני הטרנד כפני הכלב: מסתבר ששיווק עובד גם על כלבים

1.3.2021 / 0:16

אחת לכמה שנים מומחים לתחום השיווק מגדירים מגה-טרנדים, כאלה שילוו אותנו לאורך שנים, משפיעים על סגנון חיינו ומובילים לשינויי בהתנהגות הצרכנית שלנו. אותם טרנדים לא פוסחים על חיות המחמד שלנו, שמהוות חלק חשוב בחיינו

אורבן צ'ויס. יחצ,
מסתבר שכולנו מושפעים ממגמות/יחצ

אחת לשנה חברת המחקר הבינלאומית יורומוניטור סוקרת מגמות מתפתחות, כאלה שניתן לצפות שישיגו אחיזה בשנים הקרובות, יובילו לשינוי בחיינו, בערכי וסדרי העדיפויות שלנו ובהתנהגות הצרכנים. עסקים ברחבי העולם עוקבים בדריכות אחר אותן סקירות ובהשפעתן מתאימים את אסטרטגיית השיווק ומחפשים אחר פתרונות לאותם ערכים. הכרות והבנה מה הן המגה מגמות שהולכות להיות בשנים הקרובות מאפשרת לחברות לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח שהיא פרואקטיבית, ולא תגובתית, ולהבטיח להם שיישארו רלוונטיים גם מחר.

אותן מגמות משפיעות על כל אלמנט בחיינו וכך גם על חברינו על ארבע, הכלבים והחתולים.
בת אל ישי, סמנכל"ית השיווק של ביופט, החברה הוותיקה והמובילה בישראל לייצור ולשיווק מזון וציוד לחיות מחמד, מסמנת כמה מגה- מגמות המשפיעות על האופן שאנחנו מגדלים חיות מחמד, שככל הנראה יהיו כאן בעשור הקרוב:

  • "לחוות יותר" (Experience more)- בשנים האחרונות, ובמיוחד בהשפעת משבר הקורונה, צרכנים נמשכים פחות למוצר חדש, אלא מחפשים חוויה חדשה. המגמה באה לידי ביטוי לדוגמא, בהופעת חנויות פופ אפ חווייתיות בהן הלקוח לוקח חלק בתהליך יצירת המוצר או בחוויית המותג. נראה שהצורך שלנו לחוות יותר ולהוציא פחות על מוצרים ילווה אותנו עוד שנים רבות וכמובן שחיית המחמד שלנו לוקחת חלק בחוויה. כך לדוגמא- כיום ניתן למצוא שיעורים ספורט עם כלבים ביחד, ישנם מותגים שמציעים מוצרים חווייתיים לכלבים, חטיפים אטרקטיביים לחתולים כמו שלוקים קפואים של המותג אינאבה ואפילו גלידות לכלבים של בן אנד ג'ריס.
  • הגדרה מחדש את אופן הצריכה (Shopping Reinvented)- כולנו מכירים כבר את ביט ופאיפל ומתקשים להיזכר איך נראו חיינו בלעדיהם. דרכי הצריכה שלנו השתנו לגמרי בשנים האחרונות באמצעות צ'טבוטים, רכישות באון ליין ומהפיכת האיקומרס שרק התגברה בתקופת קורונה. כמתבקש, המהפכה לא פסחה על עולם חיות המחמד וכיום ניתן לרכוש הכל בחנויות מקוונות ואף להתייעץ עם וטרינר און ליין.
  • קיימות (Ethical Living)- כבר שנים שלצרכן חשוב לא רק שהמוצר יהיה טוב, אלא גם לדעת איך ובאיזה סביבה יצרו אותו, ללא תנאי עבדות, ללא התעללות בבעלי חיים, ללא פגיעה בכדור הארץ וכדומה. המגמה הזו מחייבת את החברות הגדולות להתייחס לכך ולמצוא פתרונות ידידותיים לסביבה, הוגנים והומניטריים. מגה-מגמה זאת רלוונטית במיוחד לחיות המחמד שלנו ובאופן לא מפתיע מרבית יצרניות מזון וציוד לבעלי החיים עושים מאמצים להשתמש בחומרים ידידותיים לסביבה. לדוגמא חול חתולים של במותג הנמכר קט בסט עשוי משבבי עץ במקום בנטונייט, חטיפי המותג ווימזיס לניקוי שיניים המיוצרים בטכנולוגיה חדשנית ואקולוגית ועוד.
  • פרימיומיזציה (Premiumization)- המילה פרימיום, שהייתה מזוהה עם יוקרה וממון, הפכה למילה שגורה בחיי היום-יום, המזוהה עם נחשקות ועם הרצון לפנק ולהשתדרג. כיום, הצרכנים מרשים לעצמם לשנות את סידרי העדיפויות ומעדיפים לרכוש מוצרי פרימיום מתוך רצון לפנק את עצמם ולהשקיע באיכות ולא רק בכמות. מוצרי הפרימיום בהחלט יותר יקרים, אך מגיעים עם הבטחה לחומרי גלם איכותיים יותר, וכך גם ניתן לראות במוצרי מזון וציוד לבעלי חיים. בעלי כלבים וחתולים מרשים לעצמם לפנק אותם במיטות מפנקות, בבגדי מותגים ובחטיפי פרימיום מחומרי גלם איכותיים, ממש כפי שהם דואגים לפנק את עצמם, כסמל סטטוס המעיד על עצמינו.
  • אורבניזם (Urbanism)- המגמה בה חלקים נרחבים מהאוכלוסייה עוברים לגור בערים הגדולות אינה חדשה, אך עם זאת המגמה שבאה לתת מענה ופתרונות לשיפור איכות החיים בערים הצפופות, הולכת ומתגברת, במיוחד בשנה האחרונה, בה בילינו שעות רבת בבתים בשל מגפת הקורונה. חברות רבות מתאימות את המוצרים שלהם לאופי הצריכה של המתגוררים בחיים עירוניים ומחפשות דרכים לשפר את השירות, כך לדוגמא קמו חברות משלוחים מהירות, בהן השליחים מגיעים על אופניים וקורקינטים. בעולם של חיות המחמד, חברות המזון מבינות שלבעלי כלבים וחתולים בעיר חשוב בנוסף לאיכות רכיבי המזון גם גודל אריזת המזון (בדירות קטנות אין מקום רב לאחסון שקי מזון גדולים), סגירה טובה שמונעת את ריחות המזון בדירה ועוד. בנוסף, ישנם מותגים שהחכימו לספק לחיות המחמד האורבאניות את כל מה שהם צריכים לגוף ולנפש בסביבה העירונית, שהיא רחוקה במאפייניה מהסביבה הטבעית שלהם, ומציעים מזון מועשר ברכיבים מותאמים לכך. "כלבים אורבניים סובלים לעיתים מהצפה חושית (מראה של בניין גבוה, רעשים כמו סירנות, ריחות תעשייתיים, משטחי אספלט קשים וכו') העלולים לגרום לסטרס גופני או נפשי. לכלבים קטנים, ההסתגלות לסביבה האורבנית מאתגרת יותר מכיוון שהם חווים את כל הגירויים האלה ממקום פיסי ממוזער" מסביר הוטרינר ד"ר דיויד רוזנבלט מטעם חברת URBAN CHOICE.
  • מחוברים (Connected consumers)- אנחנו מחוברים כל הזמן, אם זה בנייד, במחשב, בעבודה ובשעות הפנאי. הרשתות החברתיות והצורך לתעד ולשתף, מגדירים במקרים רבים את החלקים בחיינו שאנחנו רוצים להציג לעולם. חיות המחמד מקבלות מקום של כבוד ברשתות החברתיות, בחלק מהמקרים כבן משפחה, חמוד במיוחד, שמככב ולעיתים כסמל סטטוס, ממש כמו אקססוריז אופנתי. המגמה התגברה בשנים האחרונות, כאשר יותר ויותר כוכבי רשת מעלים תמונות עם חיות מחמד ואף פותחים להם עמודי מעריצים משלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully