וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הם לא צריכים לציין יום אחד: התאגידים שדוגלים בשוויון מגדרי, חלק 2

8.3.2021 / 0:00

בד"ר פישר מייחסים את הצלחת ניהול משבר הקורונה לניהול הנשי, באסם-נסטלה הן מהוות רוב מוחץ ובפיליפ מוריס צמצמו את פערי השכר כמעט לאפס. שלושה תאגידים שמאמינים בכוח נשי

שוויון מגדרי 2021: הדוגמה של ד"ר פישר

סיגל בר און וד"ר נורית הראל. דפנה גזית,
מימין: סיגל בר-און וד"ר נורית הראל, יו"ר משותף בד"ר פישר/דפנה גזית

תשלובת ד"ר פישר מפתחת ומייצרת כ-2000 מוצרים שונים ביניהם תכשירי הגנה, תכשירי תינוקות וטיפול בעיניים ובעור. את קבוצת החברות הקימו ד"ר אלי פישר ורעייתו דבורה ז"ל, לפני 55 שנה. מיום הקמתה הייתה בתשלובת נוכחות חזקה של נשים מנהלות ,שנבחרו בזכות כישוריהן. לפני כ-10 שנים הועבר תפקיד היו"ר לשתיים מבנות המייסדים, ד"ר נורית הראל וסיגל בר-און, המשמשות כיושבות ראש משותפות. החברה מעסיקה מאות עובדים עם רוב נשי ו-60% מנהלות בכל דרגי הניהול , לרבות ההנהלה הבכירה.

מנכ"ל תשלובת ד"ר פישר, משה זילברשטיין: "תקופת הקורונה חייבה את העובדים להתמודד עם לחץ עצום לאספקת ביקושים חריגים של מוצרים חיוניים, כמו אלכו-ג'ל. למרות אילוצים כמו חוסר במשאבים וסגירת מערכת החינוך הצליחו נשים בכל דרגות הניהול, למצוא את האיזון בין המשפחה לדרישות התפקיד ולהוביל ביצועים עסקיים ראויים לציון. רצף הייצור והאספקה נמשך, יושם מודל עבודה היברידי והייתה תמיכה יומיומית בעובדי הייצור , שלא יכלו להישאר בבית. יתרה מזאת - בתוך כל הלחץ, הצליח צוות הניהול להאיץ תהליכי חדשנות ולהוציא מוצרים שהיו צו השעה, כמו אלכו-קרם שגם מחטא וגם מסייע לבעיית היובש בידיים , ומדקס, אל סבון אקטיבי חדשני שמאפשר שמירה על היגיינת הידיים בתוך 5 שניות בלבד".

ד"ר נורית הראל וסיגל בר-און , המשמשות כיו"ר משותף , אמרו: אנחנו גדלנו בבית שבו היה ברור שאין תפקיד שאישה לא יכולה לבצע. זה העיקרון שעליו התחנכנו בבית וזה העיקרון שמנחה את תשלובת ד"ר פישר מיומה הראשון".

אסם-נסטלה: רוב נשי מוחץ במטה

אופירה גולדווסר. אפרת קופרשטיין,
אופירה גולדווסר, מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני באסם-נסטלה/אפרת קופרשטיין

כבר היום בהנהלה הבכירה של קבוצת אסם-נסטלה יש 50% נשים. במטה החברה 68% מהעובדים הן נשים. בקבוצת הטאנלטים בעלי הפוטנציאל לקידום לתפקידי מפתח 66% הן נשים.

ברמת הארגון כולו, 56% מבין העובדים הם גברים ו- 44% נשים. בהתחשב בכך שמדובר בחברה תעשייתית עם 8 מפעלי ייצור, מדובר בנתון גבוה לטובת נשים ביחס לחברות אחרות בתעשייה. הגיוון התעסוקתי והאיזון המגדרי מהווים באסם-נסטלה חלק אינטגרלי מחזון החברה ומהיעדים שהיא מציבה לעצמה ונמדדים מדי שנה.

לדברי פני קימלמן, סמנכ"ל משאבי אנוש באסם-נסטלה: " כחבר הנהלה, שעובד בחברה כבר למעלה מ- 30 שנה אני רואה לאורך השנים התפתחות בקידום נשים לעמדות מפתח ומספר הנשים בהנהלה הולך וגדל. תרומתן באה לידי ביטוי בגיוון חשיבתי ובכך שכל החלטה נבדקת מזוויות שונות. לזווית ההסתכלות הנשית יש תרומה מרכזית לתהליכי קבלת ההחלטות האסטרטגיות והעסקיות בחברה".

אופירה גולדווסר, מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני באסם-נסטלה: "ברמה האישית, אני מרגישה שזכיתי להתפתח בסביבה שמעריכה מנהיגות נשית. העוצמה האמיתית של אסם-נסטלה, היא בהיותה מקום בטוח ומכיל. ברמה המקצועית, אני רואה צוותים מגוונים ברב יחידות הארגון, וגם מזהה איים שאפשר לגוון יותר. זה לגמרי על שולחן העבודה שלי ושל מנהלים ומנהלות בארגון כנגזרת מהיעדים הנסטלאים".

אסם-נסטלה שמה דגש על נושא האיזון המגדרי וקידום נשים בעבודה, בין השאר באמצעות גמישות המאפשרת התקדמות לדרגים ניהוליים. החברה מאפשרת לשלב עבודה מהבית, גמישות בשעות העבודה, לאמהות מוצעים חדרי הנקה, לנשים בהיריון ציוד משרדי ארגונומי ועוד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

BTG: בלי הבדלי שכר

אפרת סיון. אמילה בראל,
אפרת סיון/אמילה בראל

BTG (ביוטכנולוגיה כללית) מפתחת ומייצרת תרופות על בסיס הנדסה גנטית. החברה יושבת בבאר טוביה ומעסיקה כ-300 עובדים. בהנהלת החברה 7 נשים ו 6 גברים. בין תפקידי חברות ההנהלה: מנהלת מו"פ, מנהלת שרשרת אספקה, מנהלת איכות, מנהלת רגולציה, מנהלת התמיכה הפרמצבטית ועוד.

רוב המנהלות צמחו מתוך החברה, לאחר שמילאו מגוון תפקידים. מדובר במנהלות מוכשרות, חרוצות, המובילות במקצועיות שלהן, שמקבלות החלטות תוך שימוש בניסיון הרב שצברו, בפתיחות ושקיפות. חלק מהמנהלות ממלאות גם תפקידים במטה החברה האםFerring בשוויץ.

מחקרים מראים כי גיוון בהון האנושי, משמעותו יותר זוויות ראייה עסקיות אשר תורמות ליותר יצירתיות, יותר אמפטיה והבנה של הצרכים השונים של החברה וגם התאמה מדויקת יותר של התוכנית העסקית לצרכים אלה. חברה בעלת גיוון תעסוקתי מותאמת יותר להתמודד עם האתגרים העסקיים והדינמיים בכל שוק תחרותי בה היא פועלת.

טל לוי, מנכ"ל BTG ישראל: "תארים מתקדמים או וותק אינם בהכרח מדד להצלחה כמנהל, ולכן הבחירה שלנו היא להתמקד במי שיש לו הכישורים המתאימים לתפקיד, כשההעדפה היא תמיד למי שצמח מתוך החברה. אצלנו אין הבדלי שכר בין נשים וגברים. השכר נקבע בהתאם לתפקיד, בלי קשר למגדר. אנחנו מאד מקפידים לבצע מינויים על פי כישורים ותחומי אחריות ולשמחתנו השיטה מוכיחה את עצמה."

אפרת סיון, סמנכ"לית משאבי אנוש ב- BTG: "לפי ד"ר דיוויד רוס מאוניברסיטת קולומביה, ככל שמספר הנשים בהנהלה הבכירה גבוה יותר, כך הישגי החברה טובים יותר. רוס מסביר זאת בכך שנשים מעודדות שיתוף פעולה ויצירתיות, מה שמוביל לחדשנות. אנחנו ב- BTG דוגלים בגישה דומה ונהנים מהרוב הנשי בהנהלת החברה."

פיליפ מוריס - צמצום פערי השכר

חברת פיליפ מוריס בע"מ המובילה חזון מהפכני אל עבר עתיד ללא עשן, הציבה לעצמה יעדים תוך ארגוניים שאפתניים כשהבולט ביותר הוא קידום ערך הגיוון וההכללה והשוויון המגדרי בין עובדי החברה וההנהלה. בשנה זו גדל מספר הנשים בצוות ההנהלה בישראל וכיום מהוות הנשים 46% מתפקידי הניהול בחברה בישראל. בחברה העולמית, נשים מהוות כ-42% מעובדי החברה ובהנהלה העולמית ישנן 37% נשים, כשהיעד הוא לחצות את רף ה40% עד סוף שנת 2022. בנוסף, במסגרת מאמצי פיליפ מוריס בעולם להוביל שוויון בשכר בין נשים לגברים, אפשרה החברה לארגון Equal Salary, ארגון עולמי ללא מטרות רווח, לבחון את כל היבטי השכר, ההטבות ובכלל היחס לנשים בחברה. הארגון העניק לחברה אות הוקרה לאחר שמצא כי פיליפ מוריס בע"מ הצליחה לצמצם את פער השכר כמעט לאפס (זאת בהשוואה ל 30% פער שכר בישראל בכלל), ובכך הפכה לחברה הבינלאומית הראשונה בישראל הזוכה להכרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully