וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא העביר לה מיליון דולר קנדי לקנות בית. ואז הבלגן התחיל

1.3.2021 / 15:23

פושט רגל העביר לאשתו מיליון דולר קנדי, היא רכשה בית בקנדה. כשהם התגרשו היא נאבקה להשאיר אצלה את הבית והצליחה, אבל לא ידעה שתיבת הפנדורה רק נפתחה

אישה שרכשה בית בקנדה בכסף שהועבר אליה על ידי בעלה לשעבר, תיאלץ להשיב לנאמן סך של כ-230 אלף דולר קנדי, הגם שהנכס כולו נרשם על שמה ועל אף שבית משפט בקנדה קבע כי מלוא הזכויות בו שייכות לה.

האישה היא גרושתו השלישית של מרדכי לארי, שהיה הבעלים של חברת "ביתא מערכות". ב-2017 ניתן צו פירוק לחברה ועו"ד רז מנגל ממשרד איתן ארז ושות' מונה כמנהל מיוחד לנכסיה. לארי היה בעל המניות היחיד של החברה וב-2019 הוא הוכרז כפושט רגל ועו"ד מנגל מונה כנאמן לנכסיו. זוהי פשיטת רגל שניה של לארי, לאחר שבשנת 1985 הוא היה בפשיטת רגל עד סוף שנת 2006, אז קיבל הפטר.

בשנת 2009, לאחר שמכר את ביתא מערכות, העביר לארי מחשבון החברה שלו לחשבונו הפרטי בישראל ומשם לחשבון של גרושתו בקנדה קרוב למיליון דולר קנדי. בכספים אלה רכשה הגרושה נכס שנרשם על שמה בלבד. ב-2016 ניהלו בני הזוג משפט גירושין בקנדה במסגרתו ניתן פס"ד כי הנכס יישאר בבעלות הגרושה.

סכסוך על בית בעקבות גירושים. ShutterStock
ניסו לעשות סיבוב בתור נשואים. זה פחות עבד בתור גרושים/ShutterStock

בתביעה שהגיש עו"ד מנגל נגד הגרושה בבית המשפט המחוזי מרכז, הוא טען כי יש להורות לגרושה להשיב לו את מלוא הכסף שקיבלה מבעלה דאז כיוון שמדובר בהענקה פסולה וזאת על מנת להבריח את הכסף מנושיו. בנוסף, טען הנאמן, כי הכסף נמשך מהחברה כדיבידנד עליו לא שולם מס בסך חצי מיליון שקל. לדבריו, הגרושה אינה יכולה להסתמך על פסק הדין שניתן בקנדה. בעמדתו של הנאמן תמך גם הכנ"ר.

מנגד, טענה הגרושה כי הבית בקנדה נרכש כדי לשמש כבית מגורים למשפחה, הוא רשום על שמה בלבד וכי לא ניתן לבקש ממנה להשיב כספים לאחר שבית משפט בקנדה קבע כי הנכס הוא שלה.

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ קיבלה את עמדת הנאמן וקבעה כי למרות שהבית נרשם על שם הגרושה בלבד, הוא היה משותף לשני הצדדים ובכל מקרה על למתן פסק הדין בקנדה, מחצית מהזכויות בו היו של החייב. על כן נקבע כי הענקת הכספים מהבעל לאישה מבוטלת.

לאור זאת, היא חויבה להשיב לנאמן סכום של כ-230 אלף דולר קנדי, המהווים מחצית מהכספים שהועברו לקנדה. בנוסף, קבעה השופטת כי פסק הדין שניתן בקנדה לא יוכר בישראל ולא יהווה חסם להשבת הכספים מאחר והוא דן בהליך הגירושין בין בני הזוג ובשים לב שהנאמן והנושים לא היו צד לו.

  • עוד באותו נושא:
  • פשיטת רגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully