וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוריאל תשיק בישראל תכנית הכשרה עולמית למניעת הטרדות מיניות

1.3.2021 / 17:12

ענקית הביוטי העולמית תחזק לקראת יום האישה הבינלאומי את מחויבותה להגנה על נשים, ותצא במהלך בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית

לוריאל למען נפגעות תקיפה מינית. יחצ,
לוריאל למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית/יחצ

כחלק ממהלך גלובלי רחב שיושק ב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי, משיק לוריאל פריז ברחבי העולם, תכנית הכשרה שמטרתה להעלות את המודעות הציבורית להיקף התופעה של הטרדה מינית במרחב הציבורי ולהציע כלים פשוטים ומועילים למניעת התופעה. לוריאל פריז חבר לארגון Hollaback! הבינלאומי וביחד ייסדו את תכנית 'STAND UP המכשירה עוברי אורח להתערב ולסייע בדרכים בטוחות ולעמוד כנגד תופעת ההטרדות המיניות במרחבים הציבוריים.

בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, נבנתה תכנית מקומית בעברית, המותאמת לדפוסי ההתנהגות המטרידה בבישראל: הוקם אתר ייעודי (standup-israel.com) עם לומדה דיגיטלית, במטרה להכשיר כ-30,000 נשים וגברים בישראל עד סוף השנה. יש להדגיש כי מטרת התכנית היא לתת כלים לפעולה אך ורק למי שמסוגלים לפעול ומרגישים בטוחים להגיב.

"דוגלים בתחושת הערך והביטחון העצמי"

תכנית STAND UP מכוונת גם להעלות מודעות לגבי מהי בכלל הטרדה מינית סביבתית כדי שגברים שמטרידים יבינו שההתנהגויות הללו פסולות. התכנית מיועדת לתת כלים לזיהוי ההטרדות ודרכי התגובה - הן לנפגעות והן לעוברי אורח, ובאופן כללי לקדם שינוי תרבותי עולמי בכל הנוגע לתגובה להטרדה בציבור.

ההכשרות תבוצענה הן בצורה פרונטלית על ידי איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, בבתי ספר, במקומות עבודה וכדומה והן בעזרת קמפיינים דיגיטליים במדיה החברתית.

לדברי אילן נקש, מנכ"ל חטיבת מוצרי צריכה בלוריאל ישראל: "אנו גאים להוביל את תכנית STAND UP של לוריאל פריז שמתקיימת בכל העולם, וכאן בישראל אנו גאים במיוחד לחבור לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ולנפגעות תקיפה מינית. תופעת ההטרדות המיניות במרחבים הציבוריים היא מהתופעות החברתיות השליליות ביותר הקיימות ואנו, כמותג הדוגל בעצמה נשית ובהעלאת תחושת הערך והביטחון העצמי, רואים זאת מחובתנו לפעול לשיפור המצב. בעזרת האיגוד אנו בטוחים שנוכל להוביל לשינוי חברתי עמוק ומשמעותי ומתכוונים לעשות שימוש ב"קול" של המותג בכדי להגביר את המודעות לנושא באופן משמעותי".

לדברי אורית סוליציאנו, מנכ"לית האיגוד: "להרגיש ביטחון אישי במרחב הציבורי, זוהי זכות טבעית עבור כולנו. לצערי הרב, זכות יסוד זו מופרת כל יום מחדש. היא מופרת לגבי כל המגדרים. אין נערה או אישה שלא חוותה הטרדה מינית כאשר צעדה ברחוב, עלתה על אוטובוס או יצאה לריצת בוקר. הערות, שריקות, נגיעות ומבטים חודרניים גורמים לנערות ולנשים לחוש לא מוגנות. זוהי מציאות שחייבת להשתנות. אני רואה שליחות אדירה בהעלאת המודעות של הסביבה, לכך שחייבים למנוע ולסייע לכל מי שעוברות.ים הטרדה. לסביבה יש כוח - אסור לעמוד מנגד, אסור להתעלם. הבנות והבנים שלנו, החברות והחברים שלנו, הנשים והגברים שלנו כולם ראויים וזכאים לחוש ביטחון, ואנחנו נעשה כל שנוכל כדי להפוך את המרחב הציבורי לבטוח".

  • עוד באותו נושא:
  • לוריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully