וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך עדיין ארוכה, אבל מעודדת: האקו סיסטם בישראל נותן דוגמה אישית

7.3.2021 / 13:26

בואו לא ניתמם: בישראל עדיין יש פערי מגדר, אבל יש כמה חברות שמעדיפות להסתכל על כישורים ויכולות מאשר על מגדר. האם המצב טעון שיפור? בהחלט, אבל הוא רחוק מלהיות רע

אין זה סוד שלא מעט נשים לא מגיעות לתפקידי ניהול בכירים בחברות מובילות במשק הישראלי, ובמקביל סובלות מאי שוויון בשכר לעומת גברים שמכהנים באותו תפקיד. אבל יש אור בקצה המנהרה וישנן לא מעט חברות בישראל שכן פועלות לשוויון מגדרי ואף מעדיפות להעסיק יותר נשים מגברים, אפילו בתפקידי ניהול בכירים. כך לדוגמא ב-BUYME, פלטפורמת המתנות והחוויות המובילה בישראל מחזיקים באידיאולוגיה שלכישרון וליכולת להצליח אין קשר למגדר ומזה שנים רבות יש בחברה רוב מובהק של נשים בתפקידי הנהלה בכירה, וכיום יש 8 נשים בהנהלה הבכירה לעומת 3 גברים (בחברה עובדים כ-100 איש). גם בזירת הסטארטאפים הישראלים יש הבנה כי נשים הן כוח, הסטארטאפ Mine, שמחזיר לצרכנים את השליטה על המידע האישי שלהם באינטרנט, רואה לנכון להעסיק כמה שיותר נשים ולשמור על איזון מגדרי של 50/50, מכריז על מינוי של תום גולדברג-אברמוביץ' לסמנכ"לית הפיתוח העסקי והשותפויות של מיין, מדובר במינוי הראשון הכי בכיר בחברה אחרי המייסדים, שמאויש עכשיו על ידי אישה.

ב- BUYME וב-Mine לא רואים הבדלים בין מגדרים, אלא אך ורק כישורים ויכולות. לראייה, בתפקידי המפתח בהנהלת ביימי ניתן למצוא 11 נשים בעלות ניסיון רב שמביאות עמן ידע רב, אשר גדלו והתפתחו בתוך החברה מתפקידים כאלה ואחרים, ביניהן: עדי איתן - סמנכ"לית מוצר; שני פיין - סמנכ"לית מכירות B2B; אירית גולדברג - סמנכ"לית שיווק; שרון ריפה - מנהלת מחלקת שותפים קיימים; אפרת מורין- סמנכ"לית פרויקטים; מירב יגלה- סמנכ"לית כספים, טל צור- מנהלת פיתוח עסקי אסטרטגי וסמדר קרמר - סמנכ"לית תפעול ודאטה.

תום גולדברג אברמוביץ'. יחצ,
האתגר הוא לא בגיוס, אלא בתפיסת התעסוקה. תום גולדברג-אברמוביץ'/יחצ

זו גם האידאולוגיה של מיין, שם רואים לנכון לוודא כי יש ייצוג נשי בכל צוות, ולא רק בצוותים ה"אופייניים" לנשים. כך, לדוגמא, צוותי הפיתוח כוללים איזון מגדרי וצוות המוצר כולל ברובו נשים. החברה מגייסת באופן קבוע עובדים משני המגדרים ושומרת על איזון של 50-50 בכל הנוגע לגיוסי העובדים. לאחרונה, גייסו במיין את תום גולדברג-אברמוביץ' לתפקיד הראשון הבכיר ביותר בחברה אחרי המייסדים - סמנכ"לית הפיתוח העסקי והשותפויות בחברה. תום מאז ומתמיד לא נתנה למגדר לעצור אותה ועבדה במספר תפקידים בכירים באקו סיסטם המקומי. טרם הצטרפותה למיין שימשה בתור מנהלת השותפויות העסקיות ודירקטורית הפיתוח העסקי בסטארטאפ זברה מדיקל ולפני כן ניהלה תום את המוצר בחברת Omio, סטארטאפ שיושב בברלין. לטענתה, "האתגר האמיתי הוא לא בגיוס נשים מוכשרות, אלא בתפיסת המעסיקים שקיים הבדל בין טאלנט נשי לגברי כשזה נוגע לצורך באיזון בית-עבודה. אם ננרמל הורות פעילה של גברים ונשים, עובדים ועובדות, נעזור לצמצם את ההבדלים ואת האפליה נגד נשים בשוק התעסוקה". ואכן, במיין, מדגישים כי איזון אמיתי אינו נובע רק מגיוס כוח נשי רחבֿ, אלא משינוי תפיסתי בכל הנוגע לאיזון עבודה - בית, שבעיקר עסק עד כה בנשים ומשרות אם.

בנקודה זו, מן הראוי לציין כי שנת הקורונה פגעה בעתיד התעסוקתי של לא מעט נשים במשק הישראלי, בעיקר נשים שהן אימהות לילדים. חלקן פוטרו, חלקן נאלצו לצאת לחל"ת או לצמצם את אחוזי המשרה שלהן כדי לשהות עם ילדיהן כאשר מסגרות החינוך נסגרו. עם היציאה מהמשבר, שמתרחשת בימים אלו, סביר מאוד להניח כי רובן יחזרו לעבוד במשרה מלאה או חלקית, אבל אפשר להגיד כי משבר הקורונה חידד את הצורך בשוויון מגדרי ותעסוקתי בשוק בישראל. ואכן, חברות בשוק כמו מיין וביימי באות לשנות תפיסות אלו של תעסוקה. את חשיבות נושא זה מדגיש גל רינגל, מנכ"ל ומייסד שותף של מיין: "שוויון מגדרי לא מתחיל ומסתיים בכמות הנשים שעובדות אצלנו, אלא בשוויון של תנאי העסקה, של חופשת לידה לנשים וגברים כאחד, משרת הורים לשני המגדרים ושינוי תפיסתי בשוק ככלל. אנחנו מאמינים שבכדי ליצור שוויון אמיתי אין זה תלוי רק על העצמת נשים אלא גם על ידי תמיכה בגברים של מיין - לתמוך בהם להיות נוכחים יותר בחיי המשפחה שלהם".

סמדר קרמר. יחצ,
גאה לעבוד בחברה שבה רואים את העובדת ולא את המגדר. סמדר קרמר/יחצ

לא מעט מחקרים מוכיחים כי רוב נשי או לפחות איזון מגדרי מביא לתוצאות טובות ויצירתיות יותר של העסק ואכן ישנן חברות שהבנה זו משפיעה על האג'נדה שלהן. מצד שני, חשוב לראות את נושא המגדר כמשני, לא הוא זה שמשפיע על איכות התוצרים ויש לראות כל עובד ועובדת לפי הכישורים והיכולות שלהם ולא לפי המגדר. את הגישה הזו מחזקת סמדר קרמר, סמנכ"לית תפעול ודאטה של BUYME, שמדגישה כי הכישרון הוא זה שקובע: "אני גאה לעבוד בחברה בה רואים אך ורק את העובד או העובדת ולא את המגדר שלו או שלה. את העובדים שלנו אנחנו בוחרים על סמך הכישרון וארגז הכלים איתו הם מגיעים לתפקיד בלבד. כלל העובדים והעובדות הבכירים בחברה הגיעו לתפקידים שלהם בזכות סל הכישורים שלהם והיכולות המקצועיות".

מנכ"ל החברה, תומר כהן, מציין: "ב-BUYME אנחנו דוגלים בשוויון מגדרי וכשאנחנו מאתרים מועמדים חדשים, בין אם להנהלה הבכירה או למשרות אחרות, אנחנו בוחנים אך ורק את הרקע המקצועי והכישורים שלהן או שלהם. המגדר לא מהווה פקטור בהחלטה, ולשמחתנו BUYME מובלת על ידי המנהיגות העסקיות המוכשרות ביותר בתעשייה. חברה מצליחה היא כזאת שמצליחה להביא את האנשים הטובים ביותר בתעשייה שבה היא פועלת, וכל חברה שבוחרת להפלות על רקע מגדר מפספסת כישרונות וסיכוייה להצליח עסקית קטנים משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully