וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, אבל יש הרבה מאוד דברים שאתם לא יודעים על דובאי

קארל ו. לינדי וסטיבן סלום

2.3.2021 / 0:00

כן, שמעתם עליה הרבה, יכול להיות שאפילו הייתם שם פעם ואפילו פעמיים, אבל אם אתם רוצים לעשות עסקים בדובאי, יש כמה קודים מאוד ברורים שצריך לנהוג לפיהם. רגע לפני חזרת הטיסות, שננו את העצות האלה מאנשים שמכירים את המדינה כמו את כף ידם

בווידאו: דובאי איחוד האמירויות הערביות/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה מעולה: ניר חן וירדנה עבודי פוקס

התלהבות רבה נרשמה בקרב ישראלים בנוגע לפתיחתה של דובאי לעסקים. מה שנחשב בעבר ל-"פרי אסור", כעת זמין וחופשי, וכולם רוצים נתח מהעוגה.

עוד בשנת 1971, כאשר דובאי הפכה לאחת משבע האמירויות העצמאיות, האזור משך תיירים ועסקים, בשל היופי המדברי שלו ובשל חוקי המס האטרקטיביים. מאותה שנה, דובאי חוותה צמיחה והתפתחות במהירות האור. קו הרקיע של דובאי היום דומה לזה של מנהטן, והוא כולל את המגדל הגדול בעולם - הבורג' ח'ליפה. בדובאי אפשר גם למצוא אי מלאכותי בצורת עץ תמר, פארק סקי מקורה בגודל 22,000 מ"ר ואת גן הפרחים הגדול בעולם. וכן, לדובאי יש שר לענייני אושר.

כל מבקר בדובאי מבין שהיא עיר מתוחכמת ועשירה, אשר מארחת את החזית של הפעילות העסקית מזה זמן מה. על אף שהיא חזית חדשה לתיירים ולאנשי עסקים ישראלים, דובאי בהחלט לא חדשה לשאר העולם. כדי לעשות עסקים בדובאי נדרשת הבנה של הסביבה ושל האנשים שמניעים אותה. בואו נבחן כמה היבטים חשובים.

מכונית מרוץ מקלרן בדובאי אוטודרום. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
יש הרבה פאר ודובאי, אבל האמיראתים מעריכים סטייל ועידון/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

התלבשו היטב, היו חביבים וחייכו

זה נכון, תושבי דובאי אוהבים את המותגים שלהם, אבל לפני שאנחנו נופלים לסטראוטיפ של "גדול יותר, נוצץ יותר, טוב יותר", האמירתים והאנשים שהיגרו לדובאי לצורכי עבודה ועסקים, מעריכים דווקא עידון ותחכום. חשוב לזכור גם, שעל אף שדובאי היא מאוד מערבית מבחינות רבות, היא מדינה אסלאמית בבסיסה. גם לגברים וגם לנשים, לבוש צנוע הוא בגדר חובה.

כאשר מתנהלים מול אמירתים, כדאי להתייחס לכל אדם חדש המוצג בפניכם בכבוד הרב ביותר. יתכן שלא תצליחו לדעת מיד מה המעמד של האנשים שמולכם בחדר הישיבות, לכן כדאי להיות מודעים לכללי ההתנהגות המקובלים באינטראקציה חברתית: למשל, לעולם אין ללחוץ את היד של בני המין השני, אלא אם הם הושיטו לכם יד קודם; ותמיד הושיטו את יד ימין.

דובאי הפכה להיות מלאה ברברבנים שמעידים על עצמם שהם "הראשונים", "היחידים", "הכי טובים", "הכי גדולים". אל תוסיפו לרעש הזה. כאשר אתם מפיצים חומר שיווקי עסקי - בין אם זה עלונים או הזמנות לאירועים - נסו לשווק עצמכם מבלי להשתמש באותן קלישאות ממוחזרות.

והכי חשוב - אל תצללו מהר מדי לשיחה על עסקים. על אף שיכול להיות שאתם ממהרים, אם תקדישו זמן מה לשאול את האדם שמולכם על היום שעבר עליו, על בריאותו ועל משפחתו - זה ישתלם. לכן, עצה טובה תהיה לחכות עד שהצד השני מתחיל לדבר על עסקים. סמול-טוק הוא יותר מסתם עניין של אדיבות, זוהי דרך עדינה לברר האם אדם מסוים יהיה שותף עסקי ראוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

צאו לשם

אתם לא תגיעו רחוק דרך היכרויות בדואר האלקטרוני ועסקאות מרחוק. דובאי חיה ונושמת אירועי נטוורקינג פנים אל פנים. לכו לאירועים הללו, תיהנו מהמשקאות המוצעים, דברו עם כל מי שבחדר ותישארו איתם בקשר לאחר מכן. זוהי רשת קשרים קטנה, לכן קשר אישי קרוב הוא מפתח להצלחה.

"פה לאוזן" הוא גם כלי מצוין לעסקים חדשים. יצירת קשרים טובים רבים ככל האפשר היא כלי חיוני להרחבת קהל הלקוחות. אז הצטרפו לקבוצות, פגישות נטוורקינג, כנסים והביאו עמכם כרטיס ביקור, עם צד המודפס בשפה הערבית.

אל תצפו שפגישות ומשא ומתן יתנהלו כמתוכנן

אם אתם רוצים לפעול בהצלחה באמירויות, סבלנות היא התכונה הטובה ביותר שתוכלו לפתח. פגישות עלולות להתארך ולהיחזות אפילו לעיתים ככאוטיות: אנשים יציצו בטלפונים שלהם בזמן דיונים, יתפרצו לדיון, יסיטו את נושא השיחה, או פשוט יופיעו באיחור. על אף שלעיתים זה עשוי להיות מתסכל, להיות סבלניים ישרת אתכם בסופו של דבר.

זכרו ששמירת העסקים בתוך המשפחה היא דרך חיים אצל האמירתים. עובדה זו עשויה לשנות את האופן שבו יש לנהל עסקים מול חברות אמירתיות, ולהשפיע על האופן והמהירות של קבלת ההחלטות אצל אותן חברות. זכרו זאת והיו סבלניים.

מרכז שייח' מוחמד להבנה תרבותית דובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המקומיים רוצים דובאי טובה יותר - תנו להם את האפשרות הזאת/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

חקרו את התרבות, המסורת, הפוליטיקה והמנהגים

צאו החוצה, הרגישו את החום ואמצו את סגנון החיים האמירתי. נסו ללמוד כמה שיותר על האנשים ועל התרבות.

דרך בטוחה להצלחה היא להפגין עניין ברווחתה של האוכלוסייה המקומית. מה שהאמירתיים באמת רוצים מישראל זה השיתוף של הידע, הניסיון והמומחיות. הם רוצים לבנות דובאי טובה יותר. אם מה שאתם מציעים משרת מטרה זו - אתם על זה.

אה, ונסו ללמוד כמה מילים בערבית - זה תמיד מוערך.

זכרו לשכוח

התנאים העסקיים שבתעשיות השונות אינם בהכרח אלו שאתם רגילים אליהם או מצפים להם. לכן, תעשו לעצמכם טובה גדולה אם תשכחו את האופן שבו דברים נעשים בבית, ובמקום זאת תלמדו איך הדברים נעשים באמירויות.

זה חובה: לפני שאתם מוציאים לאור את המיזם החדש שלכם באיחוד האמירויות, אתם צריכים שיהיה לכם ידע על התעשייה המקומית, שחקני המפתח בה, האופן שבו עושים עסקים והמחירים המקומיים. לערוך מחקר מקיף עצמאי או לשכור שירותים של חברת ייעוץ יועילו לכם מאוד.

זה היופי בשווקים חדשים - אין חזרתיות, אין גבולות, רק אנשים עם אמונה ביכולת שלהם לשגשג.

ברוכים הבאים לדובאי

דובאי מציעה הזדמנות מפתה לכל אדם שחי ונושם עסקים. כאן תוכל למצוא את הכישרונות הגדולים בעולם נהנים מחוף מבטחים נטול מיסים, אשר מלווה בסגנון חיים נמרץ.

לא משנה מה השלב שאתם נמצאים בו בתוך המסע שלכם לעבר דובאי, כללי האצבע שפירטנו יעזרו לכם בצעדיכם. עם זאת, היעזרות בגורם מקצועי היא חיונית.

בסופו של דבר, דובאי היא עיר עם גישת "אתה יכול לעשות את זה" שאין רבות כמותה. עכשיו כשאתם יודעים זאת - הגיע תורכם.

קארל ו. לינדי וסטיבן סלום הם שותפים במשרד עורכי דין לינדי קרוסט, בעל שלוחות בדובאי.

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully