וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה פתחתי סלון: כך משדרגים את הסלון לפני פסח

2.3.2021 / 17:05

כולנו תקווה שמקדם ההדבקה שחוזר לעלות לא יגדע את התכניות. בבתים רבים בישראל מורגשת ההתרגשות לקראת פסח, ולראייה ההסתערות על רשתות עיצוב הבית וחנויות הרהיטים. הסלון הוא כרטיס הביקור שלנו, ולשדרג אותו משמעותית ממש לא חובה להיכנס לתעצומות נפש ולהוצאה כספית

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
הלוואי על כולנו חלל כזה. סלון בעיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

שנה של קורונה ושלושה סגרים החזירו את הסלון הביתי לימי גדולתו והוא הפך שוב למוקד חשוב ומרכזי בבית הישראלי ועכשיו, רגע לפני פסח והאביב, זאת ההזדמנות שלנו להכיר לו תודה ולרענן אותו בהתאם להעדפות, הסגנון שהתפתח ואורח החיים שהשתנה למכביר. על פניו העניין נשמע פשוט אך בכל זאת, להחלטה מתלוות התלבטויות כמו מה חשוב יותר: נוחות או עיצוב? באיזה טקסטיל מומלץ לבחור ולמה מתוך מאפייני החלל צריך להתייחס.

"עוד לפני שניגשים לבחור רהיטים חשוב מאוד לעמוד את גודל החלל, לקחת מידות שטח ולכלול במדידה גם פתחים ויציאות בחלל כמו החלונות, היציאה למרפסת, הדלתות", אומרת לדברי נירית פרנקל, מבעלות המשרד פרנקל אדריכלות ועיצוב. "בנוסף חשוב למדוד את גובה החלל מרצפה עד תקרה ולציין מיקומי נישות במידה ויש. כל המידות הללו יעזרו לייצר שרטוט סכמתי של החלל מה שיכול לעזור מאוד בבחירת הפיצ'רים המדויקים. אם מדובר בבתים חדשים יותר, מומלץ להיעזר בתכניות הקיימות של האדריכל או המעצב".

לשיטתה של פרנקל, במקביל צריך לבחון מהם הצרכים שלנו כבני משפחה מהחלל הנתון: האם הוא משמש גם כסלון פורמלי וגם כפינת משפחה, האם נרצה למקם במרחב הזה גם פינת עבודה והאם זהו המקום שמשמש גם כאזור המשחקים של הילדים והאם שם הם מכינים את שעורי הבית. מספר הנפשות שחיות בבית והלייף סטייל של בני המשפחה גם הם חשובים. עוד דבר שמומלץ לתת עליו את הדעת במשפחות שמגדלות בעלי חיים, האם הם עולים על הספות. זהו פרט שיכול להשפיע על החומרים. השאיפה היא לבחור פריטים שיענו על כל הדרישות והצרכים, שיסייעו ליצור חלל כמו שיותר פתוח, אוורירי וזורם עם מעברים טובים. אגב, השגיאה הנפוצה ביותר היא חוסר תשומת הלב לפרטים. לדוגמה רוב האנשים לא חושבים על מיקום נקודות החשמל בסלון וזאת טעות כי הריהוט החדש הוא נגזרת של האלמנטים הקבועים בחלל".

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
תמיד לשים לב לפרטים. סלון בעיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

שטחו של סלון ישראלי סטנדרטי נע בין 16 ל-18 מ"ר והרצוי הוא שהמרחק בין הספה למסך הטלוויזיה יהיה לא פחות מ-4 מטרים. טווח המחירים הוא מאוד רחב, בפרט בתקופה הזאת בה הרשתות מציעות מבצעים והטבות ומחסלות מלאים. עלות שדרוג סטנדרטית מתחילה בכ-20,000 ₪ והשמיים הם הגבול.

לדברי יגאל סייג, בעלי אליתה ליוינג, "כשמדובר בשיפוץ כולל של חלל הסלון, מומלץ לבנות עוגת תקציב ולהקצות למערכת הישיבה כ-60-70% מהסכום. השימוש ביתרה תלוי מאוד באלמנטים הנוספים שתרצו ליישם בחלל אך לרוב השאיפה היא להתאים למערכת הישיבה גם שולחן קפה ושולחנות צד ומזנון מולטימדיה. זה הבסיס. מעבר לזה יש כיום שלל פתרונות אחסון מצוינים כמו יחידות קיר מבעדן תאי אחסון ומדפים, תיקים מעוצבים בהם מניחים מגזינים ועיתונים והדומים נפתחים בהם ניתן לאחסן, גם את הכירבוליות שבקרוב נחדול מלהשתמש בהן. יתרה מכך, יש את נושא התאורה, האמנות וכיוב', גם אותם צריך לתקצב.

עוד מוסיף סייג כי ריפודי העור הפכו בשנים האחרונות לזמינים ונמכרים במחיר זול ותחרותי ביחס לעבר: "חשוב לפקוח עיניים ולא להתפתות לקניה מפתה בכל מחיר. לעיתים מדובר בעורות שעובדו בסין, ולאו דווקא מהשכבות שמתאימות לריפוד מערכות ישיבה. אם מערכת ישיבה מעור היא אכן הכיוון המועדף, מומלץ לעבוד עם חנות או רשת בעלי ניסיון שידועים בטיב הסחורה ולוודא שלמוצרים מתלווים שירות ואחריות. ההבדלים בין שתי הרמות הם אכן לא קטנים אך אם רוצים פריט שיהיה נעים ונוח לשבת עליו ושיחזיק הרבה שנים מומלץ להשקיע יותר ולהנות מהרהיט לתקופה ארוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אליתה ליוינג. יחצ,
להקצות למערכת הישיבה חלק נכבד מהסכום. סלון של אליתה ליוינג/יחצ

לשיטתה של מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ, שתי משפחות בעלות שגרת חיים אחרת ואופי שונה, יכולות לקנות את אותם רהיטים ובעוד שאצל האחת הם ישמרו לאורך שנים, במשפחה האחרת הם ימוצו תוך זמן קצר יחסית, בשל שימוש לא נכון וחבל. "גם אצל משפחות בהן הסלון משמש מקום מפגש קבוע ומתרחשות בו מרבית הפעילויות, ניתן לשמור על מראה חדש ונקי. רצוי להשתמש בבדים ארוגים שמקנים חמימות ומורכבים בטכנולוגיה מתקדמת שמשלבת סיבים פלסטיים שהופכים אותם לעמידים יותר וקלים יחסית לניקיון. הם נעימים כמו משי ואינם סופחים שומנים או נוזלים בניגוד לכותנה. מומלץ לבחור במערכות ישיבה שיש להן בדים שנשלפים בקלות ישירות לכביסה".

במקרים בהם בני המשפחה מחוברים מסיבות סנטימנטליות או אחרות לריהוט הקיים ממליצה עזריה ברקוביץ לחדש במקום להתחדש: "אין שום סיבה לזרוק את הרהיטים שמזכירים לנו את בית אבא, או זכרונות רחוקים. אפשר לתת להם מקום של כבוד גם אם הם בלויים ושחוקים. ניתן להיעזר בשירותים של רסטורטורים במידה ומדובר ברהיטי עץ או לחילופין לרפד את הריהוט מחדש. השוק היום רווי בטקסטיל אינסופי שיקלע במדויק לסגנון ולצבעוניות של החלל. תמחור הריפוד תלוי סוג בד אך לרוב ריפוד ספה או כורסא יעלה כ-2000 ש"ח עבור העבודה, לזה צריך להוסיף את עלות הבד שהיא בממוצע כ-150 ש"ח למטר. ספה בגודל ממוצע מצריכה בין 7-12 מטרים של בד.

עיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ'. אלעד גונן,
לבחור בצבעים ובטקסטורות קלאסיים. סלון בעיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ'/אלעד גונן

זאת ועוד, עזריה ברקוביץ מדגישה כי בכל מקרה, מומלץ לבחור בצבעים ובטקסטורות קלאסיים שתמיד יישארו באופנה: "מומלץ לבחור בבדים חלקים עבור הפריטים שיש להם מסה להם אפשר לשדך טקסטיל עם דוגמה שיבוא לידי ביטוי בכריות לדוגמה. החוכמה היא לייצר חלל נעים ומזמין לכן כדאי לעבוד עם בדים שיש להם עומק וטקסטורה כמו קטיפה למשל".

  • עוד באותו נושא:
  • סלון
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully