וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוריי חלמו במרוקו על ירושלים ואני סגרתי מעגל כשר לענייני ירושלים"

3.3.2021 / 9:50

השבוע ערך מרכז דהאן כנס ייחודי לרגל הסכם השלום בין ישראל ומרוקו. השר רפי פרץ: "ההסכם הזה עבורי הוא סגירת מעגל. אנחנו מוקירים תודה לידיד מרוקו שכיבדו את היהודים במרוקו במשך השנים"

השר רפי פרץ. יחצ,
השר רפי פרץ/יחצ

השבוע ערך מרכז דהאן לתרבות חברה וחינוך במורשת יהדות ספרד והמזרח את הכנס הייחודי לרגל הסכם השלום שנחתם לאחרונה בין ישראל למרוקו. לאחרונה פתחה ישראל משרד קישור בראבט ובמקביל מרוקו פתחה משרד קישור בתל אביב. ייחודיותו של מרכז דהאן, ניכרת בתרומתו הייחודית לטיפוח ולשימור מורשת ישראל, תוך הגברת המודעות בקרב הקהל הרחב, לעושר התרבותי של קהילות ספרד והמזרח, עושר שהולך ונתגבש במהלך הדורות בקהילות הללו.

את הכנס פתח ראש מרכז דהאן ד"ר שמעון אוחיון, באומרו: "הפתיחות של ראשי השלטון במרוקו מעידה על גישתם החיובית כלפינו. הם פועלים במגוון דרכים להראות זאת. מרגש לראות שמערכת החינוך במרוקו מלמדת על יהדות מרוקו, ושם בניגוד לישראל לא צריך את "ועדת ביטון" כדי לקבל אישור ללמוד את מורשתם של יהודי מרוקו".

השר לענייני ירושלים ומורשת הרב רפי פרץ ציין כי "רבי שמעון בר יוחאי ועוד רבים מדברים על כבוד השלום וגדול השלום, שלום שכל הברכות כללות בו. לצערי הרב בשנים האחרונות הורגלנו ששלום במזרח התיכון משמעותו הרבה ויתורים. בעיניי זה לא שלום או שותפות אמיתית אלא שלום אמת שבו כל צד מוקיר ומכבד את זולתו בדיוק כמו היחסים בין מרוקו לישראל. הוריי, סבי וסבתותיי עלו ממרוקו ארצה בחירוף נפש. זה לא היה קל, היו קשיים בדרך, אבל אמונתם והכיסופים שהיו להם לארץ ישראל הם שנתנו להם את הכוח להמשיך ולנטוע חיים חדשים בארץ אבותינו. הם חלמו על ירושלים וחלק גם הצליחו לגור, ועכשיו הילד והנכד שלהם זוכה להיות השר של ירושלים. ההסכם הזה עבורי הוא סגירת מעגל. אנחנו מוקירים תודה לידיד מרוקו שכיבדו את היהודים במרוקו במשך השנים. היום אנחנו קוצרים את הפירות של קשר הדוק שאין לו אח ורע לא במזרח ולא במערב. ההסכם הזה טומן בחובו אחוות תרבויות מתוך כבוד והערכה אירוע חשוב בתולדות מדינת ישראל".

דוד גוברין, שגריר ישראל במרוקו ציין: "המורשת היהודית מושרשת עמוק בחברה המרוקאית בתרבות ובהיסטוריה. היחס של מלכי מרוקו לאורך ההיסטוריה היה של אחווה רעות וכבוד כלפי היהודים והקהילה היהודית. כשהגענו למרוקו במשלחת אמרו לנו 'זוהי ארצכם'. נותנים לנו להרגיש כאן כמו בבית, אנחנו עטופים ומרגישים בצורה חמה ונעימה. המרוקאים אינם רואים בהסכם ככינון יחסים אלא חידוש יחסים, כיוון ומבחינתם הקשר המשיך לאורך כל השנים".

  • עוד באותו נושא:
  • רפי פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully