וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית באר שבע תשלם 12.5 מיליון שקל לחברת ת.ג.י.

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 14:08

ת.ג.י, שנמצאת היום בפירוק ובכינוס, בנתה את המשכן לאמנויות הבמה בעיר. בין הצדדים התגלעו מחלוקות, העיריה קיזזה כספים מהתשלום והשופט קבע כי לא סיפקה הסברים לכך ופסק על תשלום לחברה

המשכן לאמנויות הבמה באר שבע. Zairon, מתוך וויקיפדיה, Creative Commons
המשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע/Creative Commons, Zairon, מתוך וויקיפדיה

עיריית באר שבע חויבה לשלם 12.5 מיליון שקל לחברת ת.ג.י (היום בפירוק ובכינוס) שבנתה את המשכן לאמנויות הבמה בעיר. כך נקבע לאחרונה בפסק בוררות של השופט בדימוס, דן ארבל.

לטענת תגי, באמצעות עורכי הדין חגי אשלגי ומאיה ריקון בקר ממשרד כהן, וילצ'יק ושות', וכן עו"ד אייל סילמן, בשנת 2001 נחתם בינה לבין העירייה הסכם לבניית שלד המשכן, לאחר שהחברה זכתה במכרז שפרסמה העירייה, ובהמשך זכתה במכרז לבניית שלב הגמר של המשכן. כמו כן, סוכם בין הצדדים כי הבנייה תסתיים עד לספטמבר 2007.

בשנת 2007, עקב מחלוקת בין הצדדים, הגישה תגי תביעה נגד העירייה והוסכם כי היא תפרוש מהמשך ביצוע העבודות. תגי הגישה חשבון סופי לעירייה על העבודות שביצעה עד למועד פרישתה, אולם העירייה חילטה ערבות בסך כ-3.5 מיליון שקל שהפקידה תגי לאחר זכייתה במכרז, נמנעה מלשלם את פסק הבורר עבור חלקה הראשון של הבוררות בסך כ-1.5 מיליון שקל, וגם מנעה תשלומים עבור עבודות נוספות שביצעה החברה.

בתביעה שהגישה לבורר, טענה תגי כי חילוט הערבות מצד העירייה, ללא שום זכות מצידה, אי תשלום החוב עבור בניית השלד ועבודות הגמר הנוספות, ואי תשלום החלק הראשון של פסק הבורר, גרמו לקריסתה הכלכלית והביא אותה להליכי פירוק וכינוס נכסים. לטענתה, אמנם נקבע בהסכם עם העירייה שהעבודות יסתיימו עד לשנת2007 , אולם הדבר הותנה בתוכניות שהעירייה הייתה מחויבת לספק למבנה המורכב, ומאחר שהעירייה לא עשתה זאת, התארכה הבנייה מעבר למועד המקורי שהוסכם בין הצדדים.

עיריית באר שבע טענה מנגד כי היא קיימה את כל התחייבויותיה מול תגי בהתאם להסכם וכי אין קשר בין המחלוקת בין הצדדים לבין התמוטטותה של החברה, שצברה חובות של כ-30 מיליון שקל. לטענתה, תגי לא עמדה בלוח הזמנים עקב בעיות פנימיות של החברה.

הבורר, השופט בדימוס דן ארבל, קבע, בין היתר, כי עיריית באר שבע לא הצליחה להוכיח את טענתה מדוע קיזזה סכום של למעלה מ-7 מיליון שקל מהסכום הכללי. לסיכום, קבע הבורר כי על עיריית באר שבע לשלם לקופת הכינוס סכום של 12.5 מיליון שקל, הכוללים גם 100 אלף שקל שכר טרחת עורכי דין.

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully