וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקון חוק חדלות פירעון יסייע לעסקים? לא בטוח

עודכן לאחרונה: 3.3.2021 / 18:11

עו"ד שלמה נס, מומחה בשיקום והבראת חברות מסביר לענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM כי המשבר הכלכלי רחוק מסיום וכי הרע מכול עוד לפנינו. "יש אי ודאות לגבי יכולת העסקים לחזור לפעילות"

פתיחת קניון עופר פתח תקווה, 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
חנות נפתחת לאחר הסגר/ראובן קסטרו

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את ההצעה לתיקון החוק לחדלות פירעון ולשיקום כלכלי, שאמורה לסייע לבעלי העסקים שנפגעו בשנה האחרונה כתוצאה ממשבר הקורונה. אך האם התיקון להצעת החוק אכן יעזור לבעלי העסקים שמצבם הכלכלי קשה? עו"ד שלמה נס, מומחה בשיקום והבראת חברות, שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm והביע דעתו בנושא.

"מצב של חדלות פירעון הוא מצב בו גוף אינו מסוגל לפרוע את חובותיו, והוא נמצא בסיכון של פירוק או פשיטת רגל", הסביר עו"ד נס. "לצערנו, כתוצאה ממשבר הקורונה, חלק גדול מאוד מהמשק בישראל נמצא במצב כזה, בראש ובראשונה אותם מגזרים שסגרו אותם והפסיקו את פעילותיהם כמו המסעדות, התיירות, המלונאות, אולמות האירועים ועוד.

"אותם מגזרים שנפגעו, נמצאים במצב של אי ודאות לגבי האפשרות שלהם לחזור ולפעול, כמה ומתי", אמר עו"ד נס והתייחס לבעיות שמאחורי התיקון לחוק. "התיקון הזה כמעט לא מסייע לאותם ענפים, כי על-פי התיקון, בשביל שיהיה אפשר לעשות משהו, בעל העסק צריך להציע הסדר לנושים כיצד הוא מתכוון לשלם את חובותיו, ותוך 3-4 חודשים לעשות זאת. אבל חלק מבעלי העסקים לא יודעים איך להציע הסדר, כי הם לא יודעים מתי יחזרו לפעול ובאיזה היקף.

"המגזרים האלה מעסיקים מאות אלפי עובדים, בין אם מדובר בענף התיירות שמעסיק מעל ל-250 אלף איש, או ענף אולמות האירועים שבעקיפין מעסיק למעלה מ-100 אלף איש", הדגיש עו"ד נס. "מאות אלפי עובדים נמצאים כרגע בחל"ת, ובמקום להחזיר אותם, ולסייע לעסקים לחזור ולהשתקם ולהצמיח את המשק, לא נתנו להם פתרון עד עכשיו, ומשאירים אותם על סף קריסה".

לסיום, הביע עו"ד נס את הערכתו לקראת השלכותיו של המשבר הכלכלי הנוכחי, וטען כי הרע עוד לפנינו. "ברמה הכלכלית, המשבר הגדול עוד לא התחיל. עם דחיית האשראי של החודשים האחרונים, והמענקים שניתנו לאזרחים, כולם התגלגלו עד כה וניסו לראות מה יקרה", הוא טען. "בחודשים הקרובים אנחנו נתחיל לראות את המשבר בצורה מאסיבית. משרד המשפטים ומשרד האוצר מעריכים שמדובר בעשרות אלפי עסקים שיקרסו, אבל אף אחד לא יודע להגיד מספר מדויק.

"בכל זאת, יש צעדים שצריכים וחייבים לעשות", המליץ עורך הדין נס לבעלי העסקים. "יש פה הזדמנות לעשות ארגון פנימי מחדש ולבצע תהליכי התייעלות, שיכולים לשפר את המצב כשהעסק יחזור לפעילות. חייבים לחפש דרכים, ולהתייעץ כיצד לשפר את היכולת של העסק להשתפר ולחזור לפעילות מלאה. לצערנו, התיקון לחוק פרעות החידלון עדיין לא נותן כיסוי מלא, אבל אני מקווה שבדרכים הקיימות ויחד עם קצת אהדה מבתי המשפט, הבנקים והגופים האחרים, ניתן יהיה להחזיר את העסקים לפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully