וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Pomvom השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית לציבור

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 8:57

החברה גייסה כ-38 מיליון שקלים, לאחר שפיתחה טכנולוגיה ייחודית בתחום שירותי צילום דיגיטלי מבוסס בינה מלאכותית בפארקי שעשועים ברחבי העולם

פוםוום (סימבול PMVM), פיתחה מערכת טכנולוגית המאפשרת מתן שירותי צילום דיגיטלי מבוסס תוכנת זיהוי פנים ובינה מלאכותית בפארקי שעשועים, השלימה בהצלחה הנפקה ראשונית לציבור (IPO), ובימים הקרובים יחלו מניות החברה להיסחר בבורסה בת"א. במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה לא אחידה, גייסה החברה סכום של כ-38 מיליון שקל תמורת כ-28% ממניותיה. ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-135 מיליון שקל (אחרי הכסף) וכללה גם רכיב של אופציות סחירות. את ההנפקה הובילה לידר הנפקות.

המערכת הטכנולוגית שפותחה על-ידי פוםוום מאפשרת לה להציע לפארקים חווייתיים, למארגני אירועי ספורט או הופעות, פתרון מלא הכולל את מגוון השירותים הקשורים בצילום המבקרים, והכל בצורה אוטומטית ודיגיטלית. במהלך משבר הקורונה, ניצלה החברה הזדמנות עסקית ורכשה נכסים שונים של חברת Picsolve שפעלה בתחום ונקלעה לקשיים. רכישה זו שעיקרה הסכמי התקשרות עם מפעילות פארקים, בשילוב עם הטכנולוגיה המתקדמת שפיתחה פוםוום, ממצבת את החברה בעמדה טובה לנצל את הפוטנציאל הגדול הקיים בשוק שירותי הצילום בפארקי שעשועים.

רכבת הרים. ShutterStock
חוזרים לפארקי השעשועים - עם טכנולוגיות צילום משופרות/ShutterStock

לחברה שני מודלים של התקשרות עם לקוחותיה, בהתאם למודל הראשון שהינו המרכזי היום, החברה מבצעת את מלוא השירות, כולל מכירת הצילומים למבקרים, כאשר מפעילת הפארק זכאית לחלק יחסי מהתמורה. בהתאם למודל השני, החברה מספקת למפעילת הפארק רישיון לשימוש בטכנולוגיה שפיתחה החברה, באופן המאפשר לאתר לספק בעצמו את מכלול השירותים.

הטכנולוגיה שפותחה מספקת פתרון הכולל צילום של המבקרים בפארק, יצירת קטלוג תמונות באופן אוטומטי באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים והתאמתה למצולם יחיד, חיוב מקוון ומשלוח אוטומטי של התמונות למשתמש. להערכת החברה, נכון להיום מרבית הצילומים המבוצעים בפארקי החוויה השונים מתבצעים בטכנולוגיה ישנה ונמכרים בפורמט של תמונת סטילס או של הטבעה על גבי מוצרים, ובהתאם רק 5%-7% מהמבקרים באתרים רוכשים את התיעוד. להערכת החברה, בעקבות השימוש במערכת אותה פיתחה, המגבירה את מגוון האפשרויות לרכישת צילומים גם באופן דיגיטלי ישירות לטלפון הנייד, ניתן להגדיל את מספר הרוכשים באופן ניכר, תוך שיפור חיסכון משמעותי בהוצאות.

לפוםוום שיתופי פעולה מסחריים עם מפעילי פארקי שעשועים מהגדולים בעולם, ובהם מרלין אינטרטיימנט שהינה הקבוצה השנייה בגודלה בעולם, המפעילה , בין היתר, פארקים ואתרים, כגון: לגו-לנד, מאדם טוסו, לונדון איי ועוד. לחברה הסכמים נוספים עם פארקים מובילים באירופה, כדוגמת פורטו אונטורה בספרד, אפטלינג בהולנד.

מספר המבקרים ב-25 פארקי השעשועים הגדולים בעולם הוערך בשנת 2019 בכ-253 מיליון. מספר המבקרים ב-20 פארקי המים הגדולים הוערך בשנת 2019 בכ-31 מיליון. מדובר בשוק יעד גדול ובכוונת החברה להתמקד בביסוס פעילותה בשווקי פארקי השעשועים, פארקי המים ותעשיית האירועים והספורט.

יהודה מינקוביץ, מנכ"ל החברה: "אנחנו שמחים על הצטרפותנו לבורסה בת"א ומודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון. פוםוום, שהחלה את פעילותה ב-2015 פיתחה טכנולוגיה ומוצר, המאפשרים לה לבצע מהפכה של ממש בתחום שירותי הצילום בעולם פארקי השעשועים. לחברה שיתופי פעולה מסחריים עם פארקים מהגדולים באירופה. אנו מעריכים כי ההסכמים הנוכחיים שלנו עם החברות המפעילות את הפארקים, לצד הסכמים נוספים עליהם אנו שוקדים בימים אלה, יתמכו בצמיחתה המואצת של החברה בשנים הבאות, לצד הקורונה וביתר שאת לאחריה".

  • עוד באותו נושא:
  • הנפקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully