וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול וירוק - אוטובוסים מונעי גז טבעי יופעלו בבאר שבע

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 11:01

דן באר שבע תתחיל בהפעלת צי של 31 אוטובוסים עירוניים המונעים בגז טבעי המתודלקים ישירות מאסדת הקידוח. עלות המהלך עומדת על כ-28 מיליון שקלים

השקת אוטובוס על גז. יחצ,
אוטובוס על גז של פנדן/יחצ

החל מהשבוע הבא, צי של 31 אוטובוסים עירוניים בבאר שבע יבטלו חלק ניכר ממאפייני התנועה הציבורית העירונית - הזיהום הרב הנגרם מהתנועה העירונית המאופיינת בעצור-סע של מנועי הדיזל הגדולים, ולא פחות מכך, הפחתה משמעותית של כמויות הרעש שמייצרים האוטובוסים העירוניים.

השינוי מגיע עם כניסתם לשימוש של אוטובוסים חדשים מתוצרת HIGER הסינית ומיובאים על ידי "פנדן" יופעלו על ידי דן באר שבע אינם האוטובוסים מונעי הגז הראשונים בהם נעשה שימוש (מטרופולין, ספורבוס וקווים כבר מפעילות כלים כאלו), אולם זו הפעם הראשונה בה המערך כולו יתודלק באמצעות צנרת ישירה המגיעה לתחנות העגינה שלהם ישירות מהאסדה ולא מובלים במשאיות מיוחדות לאחסון, שצמצום הנוכחות שלהן בכבישים מהווה תרומה בפני עצמה לצמצום זיהום האוויר והסיכון בדרכים.

האוטובוסים, שעלות כל אחד מהם עומדת על כ-800 אלף שקלים, וככל האוטובוסים העירוניים נגישים לכסאות גלגלים וגם מצוידים באמצעי נגישות חושית לעיוורים, כבדי ראיה וכבדי שמיעה, תופעל בהם רשת אינטרנט אלחוטי, שקעי טעינה לנייד ומערכות בקרה, וביטחון לנוסעים. מלבד עלות האוטובוסים עצמם יתרת עלות הפרויקט היא בהקמת תחנות התדלוק. אולם המהלך הזה, שהתעכב מאז התקבלה החלטה על עידוד העברה של ציי האוטובוסים להנעה בגז בשנת 2015 מגיע בסמוך לכניסה של אוטובוסים עירוניים חשמליים בשנים האחרונות.

עומר זוהר, מנכ"ל חברת פנדן: "חברת פנדן, בשילוב עם חברת האם דן, ממשיכה את המהפיכה הירוקה בישראל. אחרי עשרות אוטובוסים חשמליים שכבר פועלים בארץ לרווחת הציבור, כעת יתווספו עשרות אוטובוסים חדשים הממונעים על ידי גז לרווחת אזרחי באר שבע והמטרופולין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully