וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט השלימה הנפקה ראשונית וגייסה כ-300 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 17:43

ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (אחרי הכסף). לחברה שותפות עסקית ארוכת שנים עם קונצרנים מהגדולים בעולם, ובהם פרוקטר אנד גמבל ומונדליזו נסטלה

נועם וימן. קרן בן ציון,
מנכ"ל קבוצת דיפלומט נועם וימן/קרן בן ציון

דיפלומט השלימה בהצלחה מרובה הנפקה ראשונית לציבור (IPO), ובימים הקרובים יחלו מניות החברה להיסחר בבורסה בת"א. במסגרת ההנפקה, שבוצעה במתכונת של הצעה לא אחידה, גייסה החברה סכום של כ-300 מיליון שקל תמורת כ-20% ממניותיה. בהנפקה נרשמו ביקושים גבוהים בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל - פי 4 מהסכום שביקשה החברה לגייס. ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-1.5 מיליארד שקל (אחרי הכסף) ונטלו בה חלק שורה ארוכה של גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון הישראלי. כפי שעדכנה החברה בתשקיף ההנפקה, בכוונתה לחלק לאחר ההנפקה, לכלל בעלי מניותיה, דיבידנד בסך של כ-100 מיליון שקל.

את ההנפקה הובילו חברת החיתום אוריון, ולצידה קונסורציום חתמים שכלל את חברות החיתום של לידר, ברק קפיטל ואפסילון. משרד עורכי הדין מ.פירון ושות' ליווה את ההנפקה.

דיפלומט הינה חברה גלובלית, ותיקה ומובילה בתחום של מכירות והפצה של למעלה מ 100 מותגי צריכה המוניים בינלאומיים ומקומיים (FMCG - Fast Moving Consumer Goods),ם, הן בתחומי המזון, הטיפוח האישי, ניקיון הבית וההיגיינה. דיפלומט, שהוקמה בשנת 1963, פועלת כיום ב-5 מדינות: ישראל, דרום אפריקה, , גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין. החברה מוכרת את מוצריה, בין היתר, לרשתות קמעונאיות בתחומי המזון, רשתות הדרגסטור, בתי מרקחת, מכולות, השוק המוסדי וכן לסיטונאים. במסגרת התשקיף ציינה החברה כי מטרת העל שלה היא להיות שחקנית מובילה בענף ה-FMCG הגלובלי,בכל תחומי פעילותה.

לחברה שותפות עסקית ארוכת שנים עם החברות הבינלאומיות המובילות בעולם בתחום הצריכה, ובראשן פרוקטר אנד גמבל (P&G), מונדליז (Mondelez) ונסטלה (בגיאורגיה). דיפלומט מפיצה ומשווקת מותגים מובילים כגון: ג'ילט, בראון, דורסל, נוטרילון, לוטוס, קלוג'ס, אוראו, קיקומן, היינץ, בלו-בנד, מילקה, ג'יי'קובס, פרינגלס, אריאל, אולוויז, טמפקס, פמפרס ומותגי תחליפי הבשר ביונד-מיט. בישראל, החברה הינה הבעלים של מותג הטונה המוביל, סטארקיסט. אחרונה רכשה דיפלומט 50% מחברת מדיטרנד, המייבאת ומשווקת מוצרי בריאות, תוספי תזונה ותרופות ללא מירשם. כמו כן, רכשה החברה 50% מחברת CDSL, בשיתוף עם חברת כמיפל, המספקת את שירותי הלוגיסטיקה וניהול המרלוג לרשת סופר פארם בישראל.

דיפלומט, המנוהלת על ידי נעם וימן, מעסיקה כיום ברחבי העולם כ-2,500 עובדים. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 עם הכנסות של כ-2 מיליארד שקל, עם רווח תפעולי בסך של כ- 94.2 מיליון שקל, לעומת כ-85.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019, ועם רווח נקי בסך של כ-58.7 מיליון שקל, לעומת כ-44.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019. החברה אימצה מדיניות חלוקת דיבידנד של כ- 50% מהרווח הנקי.

נעם וימן, מנכ"ל הקבוצה: "אנו שמחים להצטרף לבורסה בת"א ומודים לציבור המשקיעים על הבעת האמון בחברה ועל השתתפותם הערה בהנפקה. ההיסטוריה שלנו, לאחר כ-50 שנה, מעידה על בנייה ארוכת טווח וצמיחה עקבית מניבה. אני מרגיש שיש לנו את הבסיס הנכון להתרחב, והנפקת החברה מהווה אבן דרך נוספת בהתפתחותנו וביסוס מעמדנו כחברה מובילה בתחומה. לקראת הבאות, נתמקד במותגים שבבעלותנו, בצמיחה אורגנית על ידי הרחבת מגוון המותגים של הספקים הקיימים ומינוף קשרי הספקים לכניסה למדינות חדשות, נפתח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים במכירות ולוגיסטיקה ונבחר בפעילות בקטגוריות וערוצים חדשים המאופיינים בצמיחה מהירה, כגון תחליפי בשר, תוספי מזון ומוצרים פרה-רפואיים. בזכות כל אלה נוכל לזכות בהערכה והכרה, על ידי לקוחותינו ושותפינו העסקיים".

  • עוד באותו נושא:
  • הנפקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully