וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתחות קריירה: הנשים שהשתלבו היטב בתעשיית ההייטק

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 15:45

הן פסעו לעולם של גברים, חלקן הרגישו ועודן מרגישות את הפערים, אבל לא נותנים להן לעצור אותן. לכבוד יום האישה הבינלאומי, שוחחנו עם ארבע מפתחות שהתקדמו בתעשייה, ויש להן מסר גם לאלה שמידפקות על הדלת ועדיין לא נכנסו

לירון שחם - מנהלת קבוצת פיתוח בסולוטו

לירון שחר. יחצ,
לירון שחם/יחצ

סולוטו מסייעת למיליוני לקוחות ברחבי העולם ליהנות מהטכנולוגיה שסביבם בצורה פשוטה ומהירה. השירות של סולוטו מספק תמיכה מלאה ומקיפה בכל מה שהמשתמשים צריכים - החל בסיוע בכל תקלה טכנית, דרך התממשקות עם מכשירים טכנולוגיים נוספים בבית, מתן המלצות אישיות, ועד החלפת המכשיר הטכנולוגי בעת הצורך.

  • ותק בחברה: שלושה חודשים
  • תפקידים קודמים: ניהלתי צוותים/קבוצות בשש השנים האחרונות ב- WeWork ו-Citi Innovation Lab TLV. לפני כן עבדתי בתפקידי פיתוח ב- Citi innovation Lab TLV ובשני סטארטאפים.
  • השכלה ושירות צבאי: תואר במדעי המחשב וביולוגיה עם התמחות בביואינפורמטיקה מאוניברסיטת ת"א. מש"קית מודיעין בחיל האוויר.
  • מצב משפחתי: נשואה + 1
  • איך הגעת להיות מתכנתת? בתיכון מאוד אהבתי מתמטיקה, וכשהתלבטתי מה ללמוד באוניברסיטה, חיפשתי תחום שיש בו חשיבה מתמטית, שבאמצעותה ניתן לפתור בעיות מעניינות הנוגעות לחיי היום יום. בסיום התואר הבנתי שהחלק שהכי נהניתי ממנו, הוא מדעי המחשב. משם הדרך לפיתוח תכנה הייתה כבר ברורה.
  • למה בחרת דווקא במקצוע הזה? זהו תחום מאוד מגוון, ותמיד יש בו דברים חדשים ללמוד - טכנולוגיות שמתפתחות במהירות, ושיטות עבודה וניהול שונות.
  • בנוסף, זה תחום שבו כדי להצליח, אנחנו נדרשים לעבודת צוות מדוייקת ומיומנת. להיות מסוגלת להניע עבודה כזו, זה מרתק ומספק.
  • האם הרגשת שאת נכנסת לתעשייה של גברים? בתחילת הדרך, על אף שזה היה המצב, לא הרגשתי את זה ביום יום, ולא ייחסתי לכך חשיבות. עם צבירת הנסיון והרצון להתקדם, שמתי לב לכך הרבה יותר. הבדלי גישות וסגנון נהיו לי ברורים, ולפעמים גם מטרידים.
  • שתפי אותנו במספר טיפים לנשים בתחילת הדרך. תשקיעו בכל אחת מהמשימות שלכן, ועוד טיפה גם במשימות שהן לא בהכרח מוגדרות כ-"שלכן". כך תוכלו להגדיל את התרומה וההשפעה שלכן, ובנוסף זה יעזור למנהלֿ/ת שלכן ללמוד מה מאתגר אתכן, ואיך כדאי לעזור להכווין אתכן. אל תפחדו להביע את דעתכן. המנהלות והמנהלים מעוניינים לשמוע דעות, כי זה מעיד על אכפתיות ורצון להשתפר.
  • מה הדבר הכי משמעותי שתפקידך בחברה מועיל לך בחייך האישיים? היכולת לתעדף במהירות - מה חשוב, מה דחוף, מה לא אני חייבת לעשות, ובמה אני צריכה עזרה.
  • מה המסר שאת יכולה להעביר לנשים כדי להשתלב כמתכנתות בחברות הייטק? תהיו כנות עם המנהל/ת שלכן. אם קשה לכן, אל תניחו שאתן הבעיה. אם לא מספיק מאתגר לכן, אל תניחו שאין עוד אפשרויות. אם תחום מסוים קורץ לכן, אל תניחו שכולם מודעים לכך. אם תהיי מסוגלת לדבר בפתיחות, תוכלי לעזור לעצמך להתפתח ולהתקדם.

מורן צבטני בסון, VP R&D בנטורל אינטליג'נס

מורן זבטני. נטורל אינטליג'נס,
מורן צבטני בסון/נטורל אינטליג'נס

חברת Natural Intelligence, חברה מובילה עולמית בתחום ההשוואות, בעלת אתרי השוואות ומרקט פלייס, המשרתת מילוני צרכנים בעולם בכל יום ועוזרת להם לקבל החלטות מושכלות במהירות.

  • ותק בחברה: 5.5 שנים
  • תפקידים קודמים: התחלתי בנטורל אינטליגנס כראש צוות פיתוח והתקדמתי אחרי שנה וחצי לתפקיד r&d director, בו האחריות שלי התרחבה עם הזמן וניהלתי קבוצות פתוח ואופרציה של 60 אנשים בארץ ובחול. היום אני אחראית על כל התחום של הweb בחברה כVP R&D.
  • את קריירת הניהול שלי התחלתי בקונדואיט, שם ניהלתי צוות פיתוח, שהיה אחראי על מערכות הבקאנד, הפיתוח שלהן בסקייל, וסביבת הפרודקשיין של המוצרים השונים. לפני כן, הייתי מפתחת הרבה שנים בחברות שונות כמו: SAP, Playtech, 888, Fiverr.
  • השכלה ושירות צבאי: אני בוגרת קורס תכנות ממר"מ בצבא, את השירות הצבאי שלי עשיתי כמפתחת תוכנה, ובוגרת תואר ראשון בביואינפורמטיקה, מאוניברסיטת תל אביב.
  • מצב משפחתי: נשואה לינון, שגם הוא יזם בתחום הטכנולוגיה. גרים ברמת גן.
  • איך הגעת להיות מתכנתת? בתור ילדה מתבגרת, נורא רציתי לבנות תוכנה שתוכל לעזור לי בכל מיני מטלות יומיומיות. התחום הזה סקרן אותי, היכולת לבנות משהו בעצמי שיעזור לי ביום יום. בתיכון הבחירה במגמת מחשבים היתה טבעית עבורי, גיליתי שאני באמת אוהבת את המקצוע ושאני גם טובה בו.
  • למה בחרת דווקא במקצוע הזה? פתרון בעיות תמיד היה בעיני מאתגר ומסקרן, והיכולת לפתור את הבעיות באמצעות טכנולוגיה ופיתוח מערכות ריתק אותי, עוד כשהייתי בתיכון. זה מה שמשאיר אותי בתחום גם היום, ההזדמנויות והאתגרים משתנים וגדלים כל הזמן, וביחד עם זה היכולת שלנו לייצר משמעות.
  • האם הרגשת שאת נכנסת לתעשייה של גברים? בהסתכלות אחורה, ללא ספק, לאורך הדרך, מרבית האנשים שהיו סביבי היו גברים. כבר בתיכון מרבית התלמידים שלמדו איתי במגמה הטכנולוגית היו גברים ולאורך הקריירה שלי מרבית הצוותים, המנהלים ואנשי המפתח היו גברים. האמת שבזמנו לא תתי לזה את הדעת, זה לא העסיק אותי, לא הרגשתי שזה מפריע או משפיע על ההזדמנויות שלי. עם השנים, לאורך הקריירה שלי, היו לצידי גם נשים חזקות מאוד, מנהלות שהיוו עבורי דוגמה, כמו גם הגברים שמהם למדתי. ובשנים האחרונות התחום הזה עובר שינוי ורואים יותר ויותר נשים בתפקידים טכנולוגיים שונים, גם בתפקידים בכירים.
  • שתפי אותנו במספר טיפים לנשים בתחילת הדרך: תחלמו בגדול, עם עבודה נכונה אתן יכולות להשיג הכל. איפה שאתן טובות ונהנות, שם תשקיעו, צעד אחר צעד תייצרו הצלחות ותתקדמו. תהיו תמיד בסביבת אנשים שיותר טובים מכן, בעלי ניסיון בתחום ותלמדו מהם/מהן, תראו בהם הזדמנות שלכן ללמוד ולהתפתח, הם האנשים שיכולים להביא אתכן לצעד הבא בקריירה. דבר נוסף, חשוב לא פחות, לא להפסיק ללמוד, זה תחום שכל הזמן מתפתח ומשתנה ולכן צריך להיות מעודכנים, להתעניין ולקרוא הרבה בלוגים, לשמוע פודקאסטים ולעקוב אחרי בלוגים של חברות מובילות.
  • מה הדבר הכי משמעותי שתפקידך בחברה מועיל לך בחייך האישיים? אחד הדברים המשמעותיים שלמדתי לאורך הקריירה, זה ניהול וניצול זמן נכון. זה רלוונטי בכל תפקיד בעבודה, גם כמפתחת ועל אחת כמה וכמה כמנהלת. כשהתחלתי ליישם את הפרקטיקות גם בחיי האישיים, הצלחתי לעשות הרבה יותר ולקדם הרבה דברים בשילוב עם העבודה האינטנסיבית.
  • מה המסר שאת יכולה להעביר לנשים כדי להשתלב כמתכנתות בחברות הייטק? בצעדים הראשונים בחיפוש אחר התפקיד הראשון שלכן, חשוב שתכירו איך התהליכים עובדים, מה חברות מחפשות ותגיעו מוכנות. כאשר אתן מגישות מועמדות למשרה פנויה, כדאי להראות גם תיק עבודות, להדגיש מה אתן מביאות גם מבחינת יכולות מקצועיות וגם ברמה האישית, תבליטו הצלחות שלכן מהעבר (גם אם לא קשור לתחום התוכנה), את ההתלהבות והסקרנות שיש בכן להיכנס לתחום וללמוד דברים חדשים. יש היום מספר קבוצות בפייסבוק ובלינקדאין שתומכות ועוזרות בחיפוש עבודה, תכנסו לשם ותחזקו את הנטוורקינג שלכן. אלו הן לרוב קבוצות של נשים בתחום, שאפשר להכיר ולהתייעץ על תחומים שונים, ואף מחברות בין אנשים לחברות, מלוות ועוזרות בתהליך חיפוש העבודה. זה זהב לכל מי שרוצה להשתלב בכמתכנתת בהייטק. גם אני מתנדבת בקבוצות כאלו, מלווה בהכנה לראיונות, עושה מנטורינג והכוונה בקריירה ואשמח לעזור לכל מי שמעוניינת.

ססיליה וייסמן, סמנכ"לית מחקר ופיתוח MindCET - מרכז לחדשנות בטכנולוגיה וחינוך מייסודו של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח)

ססיליה ויסמן. יחצ,
ד"ר ססיליה וייסמן/יחצ

MindCET שואף להשפיע עולם החינוך, ולסייע בהיווצרות של פדגוגיה חדשה שתואמת את השינויים העמוקים שהחברה שלנו עוברת בעידן התרבות הטכנולוגית. המרכז מציע תמהיל ייחודי בין יזמות, חינוך וחדשנות טכנולוגית, ופועל באופן המאפשר יצירת פתרונות פורצי דרך בתחום החינוך.

  • ותק בחברה: 8 שנים
  • תפקידים קודמים: מנהלת אקדמית MindCET, מנהלת בית הספר אבן גבירול במדריד, מרצה בבית ספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב, מנהלת מחקר ותכנון בתחום בריאות הנפש במחוז אנדלוסיה ספרד, חוקרת קלינית במכון לפסיכיאטריה בלונדון, ראש המחקר לבריאות הנפש ב- Social European Fund
  • השכלה ושירות צבאי: : Ph.D in Psychology Institute of Psychiatry, M.Phil London School of Economics and Political Science
  • מצב משפחתי: נשואה פלוס 3 ילדים, נכד אחד ועוד אחד בדרך.
  • איך הגעת להיות בתפקידך: הוזמנתי להצטרף להקמה של מרכז החדשנות MindCET EdTech
  • למה בחרת דווקא במקצוע הזה? עבדתי בבריאות הנפש שנים רבות, וההתנהגות האנושית תמיד עניינה אותי. מהפכת הדיגיטלי והאינטרנט שינתה באופן דרמטי את אופן ההתנהגות שלנו. התחלתי להיות מודאגת מכך שהחינוך לא עומד בקצב המהפכה הזו, ילדים סובלים מהפער שנוצר בין ההתקדמות הטכנולוגית לאופן שבו בנויות מערכות החינוך בבתי הספר.
  • האם הרגשת שאת נכנסת לתעשייה של גברים? בהתחלה לא, חינוך הוא בדרך כלל עולם נשי יותר. עם זאת, ככל שזה הופך לטכנולוגי יותר, כך הוא מקבל אוריינטציה גברית. אנו חיים במציאות שבה תפקידים בכירים נוטים להיות בשליטה גברית, ללא קשר למקצוע, ונשים צריכות לעבוד קשה פי שניים כדי לקבל את אותה ההכרה והערכה.
  • שתפי אותנו במספר טיפים לנשים בתחילת הדרך: אל תנסו להתנהג "כמו גבר" ולהתבייש בהיותך אישה. עבדו קשה, היו מחויבות לעבודתכן, אך יותר מכל, היו מחויבות לאני האמיתי שלכן כאישה, כאמא, כבת, כאחות. הסביבה שלכם תכבד אתכן כנשים רק אם אתן תכבדו את עצמכם ככאלה. תמיד זכיתי לכבוד שהגיע לי במקום העבודה שלי, ותמיד דרשתי שיכבדו את האמהות שלי כשהייתי צריכה.
  • מה הדבר הכי משמעותי שתפקידך בחברה מועיל לך בחייך האישיים? אני מרגישה שאני תורמת לצוות שלי ואני בטוחה שאנחנו תורמים באופן משמעותי לחברה, זה מסב לי הרבה סיפוק ומעשיר את חיי האישיים.
  • מה המסר שאת יכולה להעביר לנשים כדי להשתלב כמתכנתות בחברות הייטק? את יכולה לבחור לעבוד בכל דבר שיש לך תשוקה אליו ושתהיי מוכנה לעבוד קשה בשבילו. זה לא יהיה קל, אבל כל מסלול קריירה טומן בחובו אתגרים. התחייבי למטרה וודאי שאת לא מתפשרת על חייך האישיים בשבילה.

דורון פורת, ראש צוות Data platform engineering ב- Yotpo

דורון פורת. יחצ,
דורון פורת/יחצ

Yotpo פיתחה פלטפורמת שיווק חדשנית המיועדת לeCommerce ובנויה על תוכן גולשים וצרכנים. הפלטפורמה נועדה לתת למותגים יכולת לבלוט בשוק ולשמור על לקוחותיהם בעולם המסחר האלקטרוני התחרותי וכוללת את כל פתרונות השיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת - Reviews, Loyalty, SMS Marketing ועוד. על מנת לספק למותגים את התמיכה, האסטרטגיה והאפשרויות הטובות ביותר, יוטפו משתפת פעולה עם למעלה מ-500 סוכנויות, פלטפורמות (Shopify, Magento WooCommerce), וטכנולוגיות בולטות (Facebook, Google, Instagram) העומדות מאחורי התפעול של חנויות מקוונות. יוטפו משרתת כיום יותר מ-30,000 לקוחות המייצגים את מיטב המותגים המקוונים, החל מאיקאה, פטגוניה, סטיב מאדן הלי הנסן - ורבים אחרים בעולם. Yotpo היא חברת Forbes Cloud 100 ובחברה מועסקים מעל 500 עובדים בתל אביב (מרכז הפיתוח), יקנעם, ניו יורק, לונדון וסופיה.

  • ותק בחברה: קצת יותר מארבע שנים
  • תפקידים קודמים: הגעתי ליוטפו כראש צוות
  • השכלה ושירות צבאי: הנדסת תעשיה וניהול בבן גוריון, יוצאת קורס אע'מ ב-8200.
  • מצב משפחתי: נשואה פלוס שתי חמודות
  • איך הגעת להיות מתכנתת? אני כבר עשר שנים בתחום הדאטה, התחלתי בעולמות ה-BI אבל עם השנים עשיתי מעבר לעולם פיתוח התוכנה כי הבנתי את הפוטנציאל המטורף ועושר הטכנולוגיות שייפתח בפני עם צעד כזה.
  • למה בחרת דווקא במקצוע הזה? כי אין מעניין ממנו :) השאלה הנכונה יותר היא למה לבחור בו כל יום מחדש - אני מניחה שזה בגלל שזה תחום שאי אפשר להגיע בו לרוויה. כל הזמן לומדים דברים חדשים, נתקלים באתגרים, מפסידים קצת, מנצחים הרבה. זה מרגש.
  • האם הרגשת שאת נכנסת לתעשייה של גברים? כן, למרות שבקבוצת הפיתוח שלנו יש שתי ראשות צוותים וכמעט חמישים אחוז מפתחות. עדיין כשאני יושבת בישיבה שכל המשתתפות בה נשים אני מתרגשת.
  • שתפי אותנו במספר טיפים לנשים בתחילת הדרך. לאלה מכן הנמצאות בשלבי הקמת משפחה - הריון לא צריך לבלום את הקריירה, אל תסרבו להזדמנויות מעניינות רק כי אתן מפחדות מהעתיד הלא ידוע. אם יש בן/בת זוג בתמונה תמצאו דרך ביחד לאפשר הגשמה עצמית בעבודה ולא על חשבון הילדים.
  • מה הדבר הכי משמעותי שתפקידך בחברה מועיל לך בחייך האישיים? ההתפתחות האישית שלי הולכת יד ביד עם ההתפתחות המקצועית מהיום הראשון שלי ביוטפו, קשה לי בכלל להסביר כמה אני מרגישה שגדלתי מאז שהגעתי לחברה, יש מסביבי המון אנשים חכמים וטובים שנותנים לי השראה. חוץ מזה שאת הרבה מהחברים הכי טובים שלי היום הכרתי בעבודה.
  • מה המסר שאת יכולה להעביר לנשים כדי להשתלב כמתכנתות בחברות הייטק? קודם כל, תעשיית ההייטק צמאה לנשים, רק בואו! ואל תפחדו להגיש קורות חיים למשרות שאתן לא מתאימות להן ב100%. גיוון מייצר לא רק סביבת עבודה נעימה ויצירתית יותר, אלא גם מוצרים איכותיים וחכמים יותר.

רעות קפלן אבני, מפתחת full stack ב-Fieldin

רעות קפלן. יחצ,
רעות קפלן אבני/יחצ

פילדין היא חברת סטארט-אפ גלובלית העוסקת בחקלאות חכמה (AgTech), אשר פיתחה פלטפורמת IOT חדשנית העוזרת לחקלאים לייעל את תהליכי העבודה בחווה (ריסוס, קטיף, פעולות נוספות), באמצעות קבלת נתונים בזמן אמת וניתוחם. פילדין היא סטארט-אפ מבוסס הקיים למעלה מ-7 שנים עם מאות לקוחות משלמים ומוצר שמוכר הפועלת ב-3 מקומות מרכזיים בעולם, ישראל (ביקנעם), ארה"ב (הרוב בקליפורניה, בירת המטעים), ואוסטרליה עם לקוחות ענק, כאשר מרכז הפיתוח נמצא בישראל ובארה"ב נמצא המרכז האסטרטגי של החברה ושם יושבים גם מייסדיה המטרה של Fieldin ברורה, להפוך את עולם החקלאות לפשוט יותר, יעיל יותר, בריא יותר וידידותי יותר לסביבה. החברה מפתחת מוצר שעושה טוב! (Do Good) בכך שהוא מקדם את תחום החקלאות, מסייע לחקלאים בעבודתם, ומצמצם פגיעה באיכות הסביבה (פחות ריסוס, חסכון במשאבים, גידולים באיכות גבוהה יותר ועוד). הפלטפורמה שפיתחה פילדין עוזרת להשיג תוצאה טובה יותר עבור החקלאי, הסביבה והצרכן.

  • ותק בחברה: אני עובדת בחברת fieldin שנתיים, כרגע נמצאת בחופשת לידה.
  • תפקידים קודמים: הייתי מפתחת בחברת ms3 שאחראית על בקרת האיכות במפעל פלקסטרוניקס ולאחר מכן עבדתי בתור מפתחת בחברת פנדה העוסקת במסחר בפורקס ובינארי.
  • השכלה ושירות צבאי: אני בעלת תואר ראשון B.Sc בהנדסת תוכנה ממכללת אורט בראודה. בצבא שירתתי כתצפיתנית ולאחר מכן כמפקדת.
  • מצב משפחתי: נשואה לתומר ואמא לגיא בן 4.5 רוני בת 2.5 ועידן בן חצי שנה.
  • איך הגעת להיות מתכנתת? כבר בתיכון בחרתי במגמת מחשבים ומאוד נמשכתי לתחום. הרגשתי שזה מאתגר אותי ומעניין. אחרי הצבא התלבטתי בין כמה תחומים ובסוף הלכתי על הנדסת תוכנה.
  • למה בחרת דווקא במקצוע הזה? בעיקר בגלל האתגר והעניין. ראיתי שזה תחום שיש בו הרבה אפשרויות להתפתח והיה חשוב לי לעבוד במקצוע שיעניין אותי ויספק אותי.
  • האם הרגשת שאת נכנסת לתעשייה של גברים? כן, כבר בתיכון הרוב המוחלט של התלמידים במגמת מחשבים היו בנים וכך גם בהמשך לאורך כל הדרך, בבראודה היינו כמה נשים בודדות בפקולטה להנדסת תוכנה. בפלקסטרוניקס המצב היה יחסית מאוזן ובפנדה הייתי האישה היחידה בצוות. היום בפילדאין אני האישה היחידה בצוות Web, אבל יש לנו עוד נשים מוכשרות בצוותי ה-R&D השונים, כולל ראש צוות Mobile . אני מרגישה שפילדין מאפשרת לי להתקדם ולהתפתח ללא קשר לזה שאני אישה. כרגע החברה בשלבי גיוס ואשמח מאוד אם יצטרפו אלינו נשים נוספות.
  • שתפי אותנו במספר טיפים לנשים בתחילת הדרך. אני חושבת שנשים לא צריכות לפחד להיכנס לתחום כזה. לדעת שהכל אפשרי וכל הדלתות פתוחות. להיות עם בטחון ולא לחשוב שהן פחות טובות בגלל שהן נשים אלא להפך. לבוא בגישה שזה שאת אישה זה היתרון שלך ולדעת שאת שווה.
  • מה הדבר הכי משמעותי שתפקידך בחברה מועיל לך בחייך האישיים? התפקיד נתן לי הרבה עניין ואתגר אני מסופקת ממה שאני עושה וזה חשוב להתפתחות האישית שלי. בנוסף הצלחתי יחסית לשלב את העבודה עם גידול הילדים ולאזן את העבודה עם הבית דבר שהיה לי מאוד חשוב. אני חושבת שדווקא תקופת הקורונה הצליחה לאזן יותר את זמן העבודה והמשפחה היות ואנחנו כרגע עובדים מהבית. כמובן שהתפקיד גם נותן לי בטחון כלכלי.
  • מה המסר שאת יכולה להעביר לנשים כדי להשתלב כמתכנתות בחברות הייטק? לבוא עם בטחון, לדעת שאת שווה, לא לחשוש להיכנס לעולם גברי ולהאמין בעצמך. חשוב גם להגיע לחברה טובה שנותנת הזדמנויות שוות לשני המינים.
  • עוד באותו נושא:
  • פיתוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully