וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל אשדוד פטור מתשלום היטל השבחה על תחנת דלק שהקים בתחומו

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 12:12

נדחה ערעור של הוועדה המקומית אשדוד, שטענה כי הקמת תחנת דלק בתחומי הנמל משביחה את הנכס ולכן מחויבת בהיטל השבחה

אנייה פורקחת מכולות בנמל אשדוד. ארז מיכאלי
איך ייתכן נמל בלי תדלוק פנימי? נמל אשדוד/ארז מיכאלי

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה ערעור שהגישה הוועדה המקומית לתכנון ובניה אשדוד על החלטה של ועדת הערר מחוז דרום, שקבעה כי הקמת תחנת דלק פנימית, אשר מהווה חלק תפעולי מעסק או מפעל, אינה חייבת בהיטל השבחה. בכך, בוטל היטל השבחה שהוציאה הוועדה המקומית אשדוד לנמל אשדוד בשווי כ-285 אלף שקל בשנת 2013.

ב-2013 הוציאה הוועדה המקומית אשדוד לנמל חיוב היטל השבחה בסך כ-286 אלף שקל. הנמל ערער על השומה וטען, כי התחנה משמשת לתדלוק פנימי ולאספקת דלק לכלים הייעודיים בנמל ולכן היא תואמת את הוראות התכנית הישנה שחלה על הנמל. עוד נטען, כי לא מתקיימת בתחנת הדלק פעילות מסחרית, אלא היא חלק אינטגרלי מהנמל

ועדת הערר קיבל את ערעורה של נמל אשדוד, שטענה באמצעות עוה"ד אלכס כץ ואלירן חליבה ממשרד כץ, גבע איצקוביץ (KGI), כי אין מדובר בתחנה לתדלוק רכביהם של העובדים בנמל, אלא שהתחנה משמשת לתדלוק כלי הרכב שמשמים לעבודה בתוך תחומי הנמל - כמו מלגזות, משאיות שינוע וכו'.

יו"ר הוועדה דחה את טענת הוועדה המקומית, כי הנמל, שנבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת, נבנה ללא היתר בניה חוקי, אולם כיום, משהשתנו החוקים, ההקמה של תחנת דלק משביחה את ערך הקרקע. "

על החלטה זו ערערה הוועדה המקומית בית המשפט לעניינים מנהליים, שדחה את הערעור וקבע, כי אין מדובר בהשבחה של הנכס: "מקובלת עלי התפיסה כי תחנת תדלוק פנימית לצורכי תפעול הנמל היא חלק מובן מאליו ממערכותיו של נמל מודרני ואין היתכנות למצב שבו נמל יחסר תחנת תדלוק פנימית".

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully