וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנה מפני קרינת השמש חיונית, אבל גם צריך לדעת לבחור קרם נכון

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 15:08

אנו חשופים לקרינת השמש בכל הימים שבהם יש... ובכן, שמש. אז איך בוחרים את הקרם הנכון ומה צריך לעשות כדי להגן על עצמנו באופן מקסימלי?

קרם הגנה ליראק. יחצ,
אביב הגיע, קרם הגנה בא/יחצ

מתברר שהגנה מפני קרינת השמש היא חיונית - לא רק בקיץ. מאחר שקרינת השמש מורכבת מסוגים שונים של רמות קרינה, יש את אלו שלא עושות הנחות גם בימים בהם השמש לא בשיאה. לכן, חשוב לשמור ולהגן על העור, בייחוד באזורים העדינים כמו הפנים , המחשוף והידיים גם בימים של עונת המעבר האביב.

קרני השמש האולטרה סגולות (UV) מזיקות לעור ומהוות אחד הגורמים העיקריים להתפתחות מחלות עור. מקובל לחלק אותה לסוגים שונים לפי אורכי הגל. מי ששוהה בחוץ במהלך שעות היום חשוף לקרינה ישירה של הקרניים האולטרה סגולות. קרני UVA היא הקרינה בעלת אורך הגל הארוך ביותר ולכן גם חודרת הכי עמוק לעור. אחראית למקרים רבים של מלנומה (סוג של סרטן עור). ארגון הבריאות העולמי מזהיר שגם חשיפה חד פעמית מוגזמת לשמש עלולה להגביר משמעותית את הסיכון לסרטן העור.

חשיפה לקרינה הזאת מובילה להזדקנות מואצת של העור. קרניים אלו חודרות עמוק יותר לעור מקרני ה-UVB, והן האחראיות העיקריות לקמטים והזדקנות מוקדמת של העור, לכתמי עור, פיגמנטציה, יובש ואדמומיות ולפעמים גם לכוויות עור. נוסף על כך, עלולות להיות לה השלכות הרסניות לטווח ארוך.

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית רפואת עור ופלסטיקה, מסבירה: "חשיפה לשמש יכולה להיות מסוכנת לבריאות. קרינת UVB גורמת לכוויות שמש וקרינת UVA מפריעה לרמות העמוקות ביותר של העור עד לדרמיס, הורסת סיבי אלסטין וקולגן ומשבשת את ייצור המלנין. כאשר העור נתון לחשיפה כרונית לשמש סימני ההזדקנות מופיעים בטרם עת ובולטים יותר".

מדוע הגנה משמש הכרחית גם באביב? ראשית, פה זה לא אירופה. בישראל יכולים להפתיע אותנו ימים שמשיים במיוחד, גם באביב. נוסף על כך, הקרינה חודרת דרך העננים. לכן, גם ביום מעונן אנחנו חשופים לנזקי השמש. זאת ועוד: מים וחול מחזירים קרני UV ולכן אפשר להישרף גם בצל: חול מחזיר 25 אחוז קרינה! קחו אתכם הרבה קרם הגנה.

אם כן, כולנו חשופים לנזקי חשיפה ממושכת לשמש, ללא קשר לגוון העור ולכן חשוב מאוד להשתמש בתכשירים שיספקו הגנה מלאה. קרם הגנה +50SPF וגם 30SPF יספק הגנה מלאה לעור הפנים ומומלץ למרוח כרבע שעה לפני היציאה מהבית, עד מנת שייספג כראוי. ההמלצה למי ששוהה בחוץ לזמן ממושך היא לחזור ולהימרח בכל שעתיים, במיוחד אם הזעתם או שחיתם.

מעבדות ליראק פריז השיקו בימים אלו בישראל סדרת מוצרי הגנה משמש המאפשרת להגן על עור הפנים מקרינת השמש ובו זמנית לטפל בו. המוצרים בעלי הגנה מלאה 30SPF ו +50SPF ובעלי רכיבים המחזקים את העור בזמן חשיפה לשמש ואף מעודדים את התחדשותו. מכילים חומצה היאלורונית Hyalu-3 (פטנט רשום) להחלקת העור ושיפור מאגרי המים בכל שכבות העור למראה חלק מקמטוטים. ניתן להשיג בלי ועם גוון מוזהב, למראה זוהר בגוון טבעי , מחיר 170 שקל באתר: lierac.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שיזוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully