וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתיחת המשק נוחה לכולם, לא רק לביבי"

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 17:09

שי בזק, לשעבר יועצו של ראש הממשלה ומומחה לאסטרטגיה פוליטית, דיבר ב-103fm על פתיחת המשק: "לכולנו מותר להיות חשדניים כשזה קורה שבועיים וחצי לפני הבחירות". על הסקרים: "לדעתי הליכוד ובנט יהיו קטנים יותר, סער וליברמן יהיו גדולים יותר"

שי בזק, 20 בינואר 2019. ראובן קסטרו
מבין את החשדנות של הציבור. בזק/ראובן קסטרו

"לכולנו, כמי שנעשינו מומחים פוליטיים במיוחד בשנתיים האחרונות, מותר להיות קצת חשדניים, ומציאותיים כשדברים קורים שבועיים וחצי לפני הבחירות. כשהבחירות היו כל ארבע שנים לא היינו שמים לב כל כך. עד עכשיו הכל היה נפתח והיו ויכוחים עד אור הבוקר אם להזיז את המורה משם לפה. ידענו שהפתיחה הולכת להתרחש, אך אתמול בערב בסוף ישיבת הממשלה יצאו הודעות, ומסתכלים שהכל נפתח, כולם יכולים לבוא, לנסוע ולשבת". כך אמר היום (ראשון) שי בזק, המומחה לאסטרטגיה פוליטית, לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף" ב-103fm.

"לא שמענו פוליטיקאי אחד כמעט למעט אביגדור ליברמן שמחה נגד הפתיחה המהירה הזו", הוסיף בזק, "כשאמר שזה נראה לו מעט פשוט. לכולם זה נוח, לא רק לנתניהו. כשאני רואה שדברים קורים שבועיים לפני הבחירות, אני נוטה לחשוב שיש לבחירות חלק בקבלת ההחלטות של הפוליטיקאים כולם. נתניהו כנראה פוליטיקאי מוכשר יותר מהאחרים".

האזינו לריאיון המלא ב-103fm

על סקרי המנדטים הוסיף בזק: "שום דבר לא משפיע על שום דבר. אם מותר להמר, אני חושב שהסקרים הפעם לא משקפים את המציאות מסיבות שונות. לדעתי, אני חושב שהליכוד ובנט יהיו קטנים יותר ממה שהסקרים צופים להם, וסער וליברמן יהיו גדולים יותר. הם יהיו שונים באופן משמעותי לדעתי, זה משנה את המשוואה. ברוב מערכות הבחירות, נהוג לחשוב שהאופטימיות כלפי התוצאות של המפלגה שבה אתה תומך או מתקיים, היא דבר שהוא טוב למפלגה כיוון אז האופטימיות משדרת למצביעים לבוא ולהצביע יותר ולהצטרף להצלחה. בשתיים מתוך שלוש מערכות הבחירות הייתה תיאוריה הפוכה אצל הליכוד, כשממש לפני הבחירות אמרו שהם במצב מאוד קשה והולכים לנצח אותם, כדי להמריץ את המצביעים לבוא".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully