וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התו הסגול: המוטיבציה המיוחדת שהניעה את אמדוקס

7.3.2021 / 23:30

לרגל יום האישה הבינלאומי, הזמינו באמדוקס את נשות החברה ליום צילומים על רקע סגול, ולהצטלם עם נעלי אולסטאר כקריצה לקמלה האריס. התוצאה הייתה נהירה המונית: "החוסן הארגוני של החברה נמדד במעמדן של הנשים בה"

לרגל יום האישה הבינלאומי החליטה חברת אמדוקס לבצע מהלך פנים ארגוני. הרעיון היה להזמין את נשות החברה ליום צילומים משותף על רקע סגול - הצבע שמזוהה יותר מכל עם התנועה לשחרור ולשוויון לנשים. בהנחיות, נתבקשו הנשים להגיע בלבוש חופשי אבל "לרדת מהעקבים" ובמקום, לנעול נעלי אולסטאר שטוחות עם קריצה לסגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס. את מה שקרה בפועל גם מארגנות האירוע לא יכלו לצפות. הילית פישמן, מנהלת השיווק הגלובאלית של אמדוקס, מעידה: "כ-350 מנשות החברה מכל השדרה הארגונית הופיעו ליום הצילומים, חדורות מוטיבציה להוכיח לארגון ומחוצה לו, שגם על רקע הקורונה כוחן של הנשים לא פחת וכי החוסן הארגוני של החברה נמדד במעמדן של הנשים בה, בייחוד בתקופות קשות".

הילית פישמן. עדי אורני,
"קידום שוויון מגדרי הוא משימה של נשים וגברים כאחד". הילית פישמן/עדי אורני

שוויון זה אינטרס ארגוני

בשנים האחרונות גדלה המודעות לחשיבות ההשקעה "בגיוון והכלה", כחלק אינטגרלי מהתרבות הארגונית. השקעה זו מבקשת לא רק לצמצם או לבטל את תת הייצוג של קבוצות באוכלוסייה, אלא גם לייצר תחושת שייכות לכלל העובדים. חברות מבינות כיום שתחושת השייכות היא מה שמאפשר לגיוון לבוא לידי ושיש לה השפעה דרמטית על שימור העובדות ועובדים. חברות שפיתחו תרבות ארגונית שמקדמת גיוון ותרבות מכילה הן חברות מצליחות יותר: מנתונים עדכניים של חברת הייעוץ מקינזי, עולה כי חברות כאלו מגדילות את הסיכוי לביצועים טובים מהמתחרים ב-21%, והנהלה מגוונת משפרת את המוטיבציה של העובדים ב-84%. בפרספקטיבה של שנה מפרוץ משבר הקורונה, ניתן לומר כי חברות המחזיקות בתרבות ארגונית חזקה, גמישה ויוזמת, גילו דרגות חוסן גבוהות יותר בשמירה על הארגון וחלקן אף הגדילו את הצמיחה.

חוסן ארגוני במספרים

חברת אמדוקס היא דוגמה לכך. מנתונים שהציגה החברה עולה כי למרות היותה חברת טכנולוגיה הפועלת בסקטור הנתפס כגברי, 43.5% מעובדי החברה בישראל הן נשים. נתון מעניין נוסף הוא היקף הנשים שעוסקות במקצועות הטכנולוגיים - לא פחות מ-37% מכלל העובדים המקצועיים הם נשים. בחברה מתגאים בכך שזהו הנתון הגבוה בתעשייה, כמו גם הנתון המצביע על כך ש-35% מהנשים בחברה מועסקות בתפקיד ניהול (31% בתפקידי VP). אמדוקס מגלה פרואקטיביות בטיפוח דור המחר של הנשים בחברה, באמצעות תכנית החממה (Greenhouse) - תכנית קליטת בוגרי אוניברסיטה טריים במקצועות התכנות לתפקידי פיתוח, אשר בשנתיים בלבד צמחה מ-11% נשים ל-50%.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

גיוון והכלה כמנועים לחדשנות, יצירתיות והצלחה

אחד המושגים הרווחים בעולם התעסוקה בהווה הוא "גיוון והכלה". הילית פישמן ממשיכה ומתייחסת לכך: "קידום שוויון מגדרי הינה משימה של נשים וגברים כאחד. זה מצריך השקעה ארגונית בתוכניות גדולות, ביצירת הזדמנויות, אך גם בפרטים הקטנים. זה מצריך מכולנו לעשות את תפקידנו, אך לפעמים קצת אחרת, ולפעול בכל החזיתות במקביל". את המשמעות בפועל של השקעה זו אפשר לראות בשורה של מהלכים שאמדוקס קידמה, ברמה ההצהרתית והביצועית.

ראשית, במאמץ למשוך כישרונות מגוונים לחברה, מתוך הבנה שכל אדם מביא ידע, כישורים וניסיון ייחודיים שמוסיפים ערך לחברה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בפרקטיקות גיוס ממוקדות לנשים. שנית, החברה התחייבה להעלות את שיעור הנשים באמדוקס העולמית מכ-31% ל 37%. שלישית, יצרה החברה את תוכנית "Inspire" - תכנית דגל למנהיגות לקידום שוויון מגדרי, הפועלת ליצירה משותפת של תהליכים על-ידי מנהלים ומנהלות בכירים מרחבי העולם. בנוסף לכל אלה מעידים בחברה כי ללא מעקב וניתוח באמצעות מדדים, שיפור ממשי לא יתאפשר ולשם כך משתמשים ב-Managers Dashboard - כלי מדידה ייחודי המאפשר למנהלים לראות בכל רגע נתון את ייצוג הנשים בארגונים שלהם, על פי סוגי מקצועות, דרגי ניהול והמיקום גיאוגרפי, ומאפשר בלחיצת כפתר לצפות בטרנדים של גיוס ועזיבת עובדים על פי מגדר.

פישמן מסכמת: "אין ספק שאמדוקס עשתה כברת דרך על מנת להבטיח ששוויון אמיתי לנשים לא יתפס כשאיפה הצהרתית בלבד. עם זאת ברור גם לנו שיש לפנינו עוד דרך ארוכה עד שנוכל לברך על המוגמר. אבל הידיעה שיחס שווה בין נשים לגברים הוא ערובה לחוסן ארגוני מחזקת אותנו בדרך וזה המסר שאנחנו מעוניינות להעביר גם לארגונים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully