וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק עצבני: וול סטריט נערכת לעוד שבוע מטלטל

דודי רזניק

8.3.2021 / 0:00

סוף שבוע לא רגוע עבר על הבורסה האמריקאית, אך המסחר התנודתי במיוחד ביום שישי האחרון מספר רק חלק מהדרמה של השבועות האחרונים: מניות הטכנולוגיה, כוכבות השנה האחרונה, יורדות, ומניות בנקים ואנרגיה עולות. למה זה קורה, ומה צפוי לנו בהמשך?

הסתכלות על מדדי המניות המובילים בארה"ב במהלך שבוע המסחר האחרון מסתירה את הדרמה הגדולה ואת המסחר התנודתי שאפיין את סקטור מניות הטכנולוגיה. בעוד שמדד דאו ג'ונס ומדד P&S-500 רושמים עליות קלות בסיכום שבוע המסחר, סקטור הטכנולוגיה רשם מימוש של קרוב ל-3% והשלים ירידה של יותר מ-8% מאז השיא שקבע ב-12 בפברואר. יתר על כן, גם המדד אינו מספר את הסיפור כולו ומסתיר ירידות שערים חדות במיוחד בחלק ממניות הטכנולוגיה במהלך השבוע האחרון, שהביא לשיא את מגמת הרוטציה שמאפיינת את התקופה האחרונה - ממניות הטכנולוגיה למניות הערך, כגון הבנקים וחברות האנרגיה.

השנה האחרונה הייתה פנומנלית למניות הטכנולוגיה, שרשמו עלייה של יותר מ-60% בממוצע. במהלך תקופה זו רשם מדד דאו ג'ונס עלייה של כ-30% "בלבד". משבר הקורונה חידד והביא לשיא את ביצועי היתר של מניות הצמיחה ביחס למניות הערך

וול סטריט. Spencer Platt, GettyImages
דריכות ועצבנות. וול סטריט/GettyImages, Spencer Platt

לאחרונה גוברות הציפיות לחזרה לשגרה בארה"ב, בין היתר על רקע המשך העלייה במספר המחוסנים וירידה של התחלואה בארה"ב, ועל רקע זה שבו ועלו הציפיות לאינפלציה, לצד הערכה כי הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארה"ב) ייאלץ להגיב ולהפסיק את המדיניות המרחיבה של השנה האחרונה. מדיניות זו הייתה החמצן העיקרי למהלך עליות השערים במהלך השנה האחרונה, בדגש על סקטור מניות הטכנולוגיה. במקביל, חלה לאחרונה עלייה בתשואות איגרות החוב הממשלתיות, המהוות חלופה להשקעה במניות.

מהלכים אלו העלו משמעותית את העצבנות בשוקי המניות, כאשר הנפגעות העיקריות הן מניות הטכנולוגיה, שהובילו את מהלך עליות השערים מסוף חודש מרץ 2020. כך, לדוגמה, מניית טסלה, מחביבות המשקיעים בשנת 2020, רשמה ירידה של למעלה מ-30% מסוף ינואר. יום שישי האחרון היווה דוגמה טובה לעצבנות שבמסחר, כאשר מדד הנאסד"ק רשם במהלך יום המסחר ירידה של למעלה מ-2%, אולם סיים בעלייה של 1.5%.

עם פתיחת שבוע המסחר מחר (ב'), צפוי המסחר להמשיך ולהיות תנודתי. בצד החיובי, ייקחו המשקיעים את העברת תכנית הסיוע של ממשל ביידן, בהיקף של 1.9 טריליון דולר, במהלך הסופ"ש, ומנגד - המשך מגמת העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות עלול להמשיך ולהכביד על ביצועי שוק המניות, בדגש, כאמור, על מניות הטכנולוגיה. במרכז נתוני המאקרו השבוע יעמוד פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר (ביום ד'). מדד גבוה מהתחזיות עלול להצית גל חדש של חששות מהתפרצות אינפלציונית ולהביא לעלייה בתנודתיות ולירידות שערים נוספות.

כל זה מוביל למסקנה כי שוק המניות האמריקאי, בדגש על סקטור הטכנולוגיה, איננו המקום כרגע למשקיעים שונאי סיכון. לפיכך, למשקיע הסולידי מומלץ להמתין כרגע עם הגדלת החשיפה למניות בארה"ב. עם זאת, צריך לזכור כי לאורך זמן, מניות מניבות את התשואה הגבוהה ביותר ולכן, משקיע בעל טווח השקעה בינוני-ארוך- ובעיקר פחות רגיש לתנודתיות יומית- יכול למצוא בעת הנוכחית נקודת כניסה לא רעה לשוק המניות בארה"ב, ובעיקר לאותן מניות טכנולוגיה, שרשמו ירידות חדות יחסית בשבועות האחרונים.

דודי רזניק הוא אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully