וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים למשרדים: מחירי השכירות התייצבו

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 9:02

מחקר של CBRE ישראל מעלה כי הירידות של 2020 נבלמו, ובערים מסוימות כמו תל אביב אף נרשמו עליות במחירי השכירות. המגזר המוביל בחזרה למשרדים: הייטק

מחקר של CBRE ישראל בנושא ענף המשרדים בחודשיים הראשונים של שנת 2021 מעלה כי לאחר שבשנת 2020 ירדו מחירי השכירות למשרדים בין 4% עד 11%, לראשונה התייצבו המחירים בשוק ואף נרשמו עליות נקודתיות. כך, למשל, עלו מחירי השכירות למשרדים בתל אביב ב-2% ל-97 שקל למ"ר.

ברמת גן, הרצליה, רעננה וחיפה נשמרה יציבות במחירי השכירות למשרדים, בפתח תקווה בחודשיים הראשונים של שנת 2021 הייתה ירידה נוספת של 4% וגם בירושלים הייתה ירידה של 2% במחירי השכירות למשרדים.

עתידים נדל"ן. ראובן קסטרו
כולם חוזרים והמחירים עולים/ראובן קסטרו

ג'קי מוקמל יו"ר CBRE ישראל, אמר: "בני ברק ופתח תקווה עדיין סובלות בתחילת 2021 מפגיעה משמעותית במחירי השכירות למשרדים בשל ריבוי פרויקטים של קבוצות רכישה ורמת תחרות גבוהה - רמת מחירים של 50 שקל למ"ר במעטפת וירידה של 55 - 60 שקל למ"ר לעומת שנת 2020. תחום המשרדים חווה ירידה ניכרת בפעילות המאפיינת באי-ודאות בשוק שהוסיפה להאטה ולירידת מחירים ניכרת, בעיקר בקרב משתמשים שמחפשים שוכרי משנה (Sub Lease) לשטחיהם, שמוכנים לפשרות ניכרות על מנת לצמצם את הוצאות הכוללות, כמו דמי הניהול והארנונה שנלוות לדמי השכירות".

מחקר חודשיים נדל"ן משרדי. יחצ,
התפוסה חוזרת להיות גבוהה/יחצ

המחקר של CBRE ישראל קובע עוד כי בתחילת 2021 חברות הייטק ממשיכות להוביל את תחום המשרדים באזור תל אביב. שוק המשרדים בישראל מושפע רבות מסקטור הטכנולוגיה, אשר עשוי להמשיך ולשגשג גם על רקע השינויים המואצים בתקופה זו, ובהם שינויים בהרגלי הצריכה, תרבות הפנאי וצורת העבודה. המעבר לעבודה מהבית ידרוש פיתוחים טכנולוגיים רבים, ובפרט בתחום אבטחת המידע בו ישראל נחשבת למעצמה.

מבדיקות שערכה החברה עולה שרבים מהעובדים והמעסיקים חשים בקיום הצורך באינטראקציה הנוצרת במקומות העבודה, ואינם סבורים שמעבר מלא לעבודה מהבית יתאים לפעילותם העסקית, אולם כן נראה כי עבודה חלקית מהבית תשולב באופן מוגבר גם בעתיד.

נקודות נוספות מהמחקר של CBRE ישראל:

  • התאוששות במניות הנדל"ן מעידה אף היא על צפי לחזרה לשגרה.
  • רמת הגבייה בתחום המשרדים גבוהה
  • ירידה חדה בהיקף התחלות הבניה למשרדים
  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully