וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדות בחזית: השנה המאתגרת של מנהלות ההייטק

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 12:29

זו הייתה שנה קשוחה, עם צורך בהרבה תמרונים, לקיחת אחריות וניווט של הספינה לחוף מבטחים. המנכ"ליות של מיקרוסופט, לנובו, פיליפס, SAP ורד האט בישראל מספרות לכבוד יום האישה הבינלאומי על השנה שחוו כמנהלות של גופים חשובים ביותר

ד"ר אפרת שפר, נשיאת פיליפס ישראל

ד"ר אפרת שפר. סטודיו שלמה שהם,
ד"ר אפרת שפר/סטודיו שלמה שהם

"משבר הקורונה הציב בפנינו אתגרים גדולים בשנה שחלפה. כחברה שמייצרת פתרונות רפואיים חדשניים, שחלקם רלוונטיים לאבחון וטיפול בחולי קורונה, לא יכולנו להאט את הקצב ואף התמודדנו עם עלייה משמעותית בביקוש לפתרונות שמפותחים ומיוצרים בישראל.

"בפיליפס, אנו פועלים לפי שלושה עקרונות בהתנהלות שלנו, אותם אנו מכנים 'האחריות המשולשת'. עקרונות אלו כוללים את הדאגה לבריאות ולבטיחות העובדים, תמיכה בלקוחות, מוסדות וארגונים רפואיים ואת ההמשכיות העסקית של החברה. עם פרוץ המגפה, נאלצנו להתארגן מחדש ולרתום את הארגון לפי העקרונות הללו. יש לציין שכולם נרתמו לשינוי מהר מאוד והעובדים שלנו ראויים לכל המחמאות. אנחנו גאים לציין כי לא רק שלא הוצאנו אף עובד לחל"ת, אלא אף גייסנו כ-300 עובדים נוספים מאז פרוץ המשבר. התפוקה של העובדים לא נפגעה, עמדנו בכל יעדי הייצור והפיתוח שלנו וכמו כן, לא נפגעה גם שביעות רצון העובדים.

"עברנו לעבוד מהבתים במהלך מהיר עוד לפני שהגיעה הדרישה מהמדינה להפחית את כמות האנשים באתרים. השארנו באתרים שלנו רק את עובדי הייצור החיוניים ואת צוותי הפיתוח שעבודתם מחייבת נוכחות במעבדות. גם מהנדסי השירות שלנו ממשיכים להגיע לבתי החולים על מנת לוודא כי הפתרונות שלנו זמינים לצוותים הרפואיים 24/7. היה לנו חשוב לעמוד לצד הלקוחות בשעתם הקשה ותרמנו ציוד ופתרונות רפואיים כגון 18 יחידות לומיפיי - אולטרסאונד נייד לאבחון בנקודת הטיפול במחלקות קורונה".

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל ומנהלת אזורית ישראל, יוון וקפריסין

לימור אפיק. אלישר,
לימור אפיק/אלישר

"רד האט העולמית היא חברת התוכנה המובילה בעולם בתחום הקוד הפתוח. בחודש מרץ 2020 החלו 16,000 עובדות ועובדי רד האט בעולם, מהם יותר מ-400 בישראל, לעבוד מהבית. מכיוון שהתחלתי בתפקידי כחודש לפני תקופת הסגר הראשון, למעשה לא עבדתי במשרדי רד האט ברעננה ופגשתי חלק מהעובדים, לצערי, רק באופן וירטואלי. אני אשמח להתמודד בתקופה הקרובה עם אתגר הכנסת העובדים לסדר יום חדש-ישן של עבודה במשרד ופגישות פיזיות ולא וירטואליות עם לקוחות.

"סדר היום שלי מאתגר אף הוא. אני מתחילה את יום העבודה בבית בסביבות שש בבוקר, כאשר אני יוצאת להליכה מלווה בשיחות בוקר עם צוות המכירות. המשך היום עמוס בפגישות זום כמעט ברציפות. אלו ימים מאוד אינטנסיביים, כשהגבולות בין החיים הפרטיים לעבודה מיטשטשים לפעמים.

"במקביל לקריירה ולמילוי התפקיד, אני לא מוותרת על הריקוד המודרני - תחביב משותף לי ולשתי בנותיי. כמעט כל ערב במקום ללכת לסטודיו, אני מתנתקת ויורדת למרתף. בעבר רקדתי עם הבנות באותו סטודיו, אך בקבוצות שונות ודווקא בקורונה יוצא לנו לרקוד יחד וזה כיף גדול. האתגר בעתיד יהיה לעבור לימים עמוסים בפגישות עם לקוחות ועובדים ועדיין לשמור על השגרה החדשה. אני מחכה ומצפה לראות את העובדים שלי ולפגוש את הלקוחות שלי באופן אישי ולא רק דרך הזום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סתוית נבון, מנכ"לית SAP ישראל

סתוית נבון. מתן תומרקין,
סתוית נבון/מתן תומרקין

"זאת הייתה ללא ספק שנה ייחודית. לנהל את העסקים, את הקשר עם השותפים ואת חווית העובד בזמן משבר ממושך ובתנאים משתנים היה מאתגר במיוחד, אבל עברנו ועודנו עוברים את זה ביחד ובהצלחה מרובה.

"כאשר התחילה המגפה, הבנו שכולנו צריכים לשנות את הפרספקטיבה שלנו ולהסתכל על המצב אחרת. תוכניות העבודה שאיתן פתחנו את השנה היו חייבות להתעדכן, חרטום האונייה נדרש להתכוונן לנתיב תנועה שונה. תכנון נכון בנוי על הקשבה - הקשבה לצורך של הלקוח, הקשבה לשותפים שעובדים אצל הלקוחות ולעובדים של החברה. ולא פחות חשוב, היכולת לעצור ולהקשיב באמת לקול הפנימי שלך. הפידבק שקיבלנו מהשטח היה הצורך המיידי לסייע ללקוחות שנמצאים במצוקה ולעשות התאמות לשותפים. במילים אחרות, להתאים את SAPהגדולה לצרכים של האנשים שעובדים איתנו. אז בלילה אחד, SAP ישראל עברה כולה לעבודה מרחוק, עשינו את התאמות הנדרשות ובנינו חבילת פתרונות רלוונטיים במיוחד לקורונה, פתרונות שיעזרו לעסקים להתמודד ולהתאושש.

"התקופה הזו הוכיחה שוב את החוסן והעמידות של העובדים ב- SAPישראל. עבודה בהרמוניה תוך ערבות הדדית הם שניים מהערכים החשובים ביותר של הארגון. שילוב בין הערכים האלו, יחד עם המוכנות הארגונית לעבודה בתנאים משתנים, אפשרו את ההמשכיות העסקית. מבחינה עסקית, הלקוח היה ותמיד יהיה במוקד התרבות הארגונית שלנו. בתקופה זו התמקדנו בערך ללקוחות שלנו והקפדנו להישאר רלוונטיים יותר מתמיד.

"בשנה הקרובה, נמשיך לסייע לארגונים בטרנספורמציה עסקית ובמעבר ל"ארגון החכם" באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. השנה נציע פתרונות ומודלים עסקיים חדשים לשוק הישראלי, עם דגש על יכולות הענן שמסייעות בפישוט תהליכים. המטרה שלנו היא ללוות את הלקוח לאורך כל הדרך, מההתחלה ועד הסוף ולסייע לו לצמוח ולהתאים את עצמו למציאות הדינמית שבה אנו חיים".

סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל

סיגל אלבאום. אוהד רומנו,
סיגל אלבאום/אוהד רומנו

"מעבר לאתגרי הניהול העומדים לפתחנו בימים רגילים, השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד על רקע מגפת הקורונה. נקלענו לעין הסערה. אין דרך אחרת לתאר את זה. המוצרים שאנחנו מוכרים מדי יום הפכו פתאום למבוקשים בעולם, קצת אחרי מסכות ומטושים. פתאום כולם נדרשו למחשבים כדי לעבוד מהבית. עשרות אלפי עובדים שהופרדו מפינות העבודה במשרדים נדרשו להצטייד באפס זמן במחשב, מסך, עכבר ומקלדת, וכך גם כל תלמיד בית ספר וסטודנט באוניברסיטה. בלי הרבה זמן תגובה נדרשנו לספק מענה מיידי לשינוי הדרמטי הזה בשוק הישראלי, שביום אחד פשוט עבר לעבודה מהבית. ובתקופה שבה המשק הישראלי חווה השבתה וסגרים, עשה הצוות שלנו לילות כימים כדי לעמוד בצרכי הלקוחות ולאפשר להם רציפות עבודה בתקופה מאתגרת במיוחד.

"לשמחתי, לא נדרשנו לפטר או לשלוח עובדים לחל"ת, לא נאלצנו לוותר על שטחי משרד או להצטמצם. להיפך, נדרשנו להתעשת, להתגייס, לחדד את הכישורים שרכשנו במשך שנים, לשמור על גמישות בסביבת העבודה, לשמור על המשכיות עסקית ולעבור את אחת התקופות הפעילות ביותר של השנים האחרונות. מעבר לביקושים האדירים, נאלצנו - כמו כולם - להסתגל במהירות למציאות חדשה. עבודה פיזית עברה למימד הדיגיטלי. פגישות פנים אל מול פנים עם לקוחות ושותפים עברו ל-ZOOM ול-TEAMS. כבר מספר שנים אנחנו מייצרים ומקדמים בלנובו מוצרים המאפשרים עבודה היברידית לכל אחד ומכל מקום. השנה, זה הפך למהות הכול".

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל

רוניד אטד. גיא הכט,
רונית אטד/גיא הכט

"נכנסתי לתפקידי באוקטובר 2019, חודשים ספורים לפני פרוץ הקורונה, כשלמעלה ממחיצתם הייתי בנסיעות עבודה, בקורסים ובפגישות. כאשר הקורונה הגיעה לישראל, עברנו במהירות לעבודה מלאה מהבית, ללא הגעה למשרד, כך שזמן ההיכרות נטו היה קצר יחסית. מאחר והחברה פרוסה על פני הגלובוס, המעבר לעבודה מרחוק היה פחות מאתגר עבורנו, אנו רגילים לעבוד באופן מקוון לעבודה שיתופית ולתקשורת מקוונת.


"כמו בכל מעבר לארגון חדש, גם אני, כמנהלת, נדרשת לשלב בין הניסיון שצברתי, הרצון להתחיל ולהניע והצורך לקחת צעד אחורה, ללמוד, להקשיב, לשאול שאלות - כמעט במנוגד לרצון להוכיח ערך ומהר.

"עבורי, ניהול ארגון מתנהל בשני ערוצים מקבילים - ניהול עסקי וניהול הארגון, כאשר הקורונה אילצה אותנו לבצע התאמות ושינויים מהירים וחדים בשניהם. בפן העסקי, עברנו לעבודה דיגיטלית לא רק בתוך הארגון, אלא גם מול הלקוחות והשותפים. כל האינטראקציה הבין-אישית, ההדגמות, מפגשי האסטרטגיה והתמיכה פועלים היום באופן דיגיטלי חלק. בפן הניהולי, האצנו והגברנו את התקשורת הפנימית, יזמנו מפגשי "קפה דיגיטליים" כתחליף לשיחות מסדרון, קיימנו פגישות "שולחנות עגולים" עם קבוצות עובדים שונות, שבהן השיח הוא כללי ושיתופי.

"מיקוד ואפקטיביות עסקית הפכו לכורח המציאות עבור כולנו, לצד הצורך בשמירה על חיבור בלתי אמצעי בין העובדים. לצד האתגרים, הקורונה אפשרה למשק כולו להאיץ את המסע הדיגיטלי, להעמיק את הידע הטכנולוגי של העובדים ולהרחיב את מעגלי ההשפעה הגלובליים. אני מאמינה שנמשיך לעבוד במודל עבודה היברידי עוד זמן רב ונלמד למקסם את היתרונות של שני חלקיו, במשרדים ובבית".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully