וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית אוגנדה: טוגדר תייצא קנאביס רפואי מאפריקה לגרמניה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 14:00

חוות הגידול שהקימה חברת "טוגדר" באוגנדה, עברה בהצלחה מבדק שמאשר כי היא עומדת בתקן הגרמני והאירופי למוצרי קנאביס רפואי. המנכ"ל נסים ברכה: "המשמעות הינה רחבה ומאפשרת תזרים מזומנים מהפעילות באוגנדה. המהלך תורם לביסוס מעמדה של החברה כמובילה בשוק העולמי"

ישראל נחשבת לחלוצה בלא מעט תחומים הקשורים למחקר ופיתוח של מוצרי קנאביס רפואיים, אך הרגולציה בישראל עדיין מקשה על הייצוא והחשש בקרב רבים העוסקים בתחום הוא כי עד שייפתרו החסמים הבירוקרטים, ישיגו מדינות אחרות מובילות בתחום רווחי זה.

עתה נדמה כי חברת "טוגדר", מהמובילות בתחום, מצאה דרך לייצא לאירופה, אם כי לא דרך ישראל. חוות גידול באוגנדה עברה בהצלחה מבדק על ידי מפעל בגרמניה בעל תקן EU-GMP, בעקבותיו הודיעה טוגדר כי בהמשך לדיווח מנובמבר 2020 על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד גרמני, התאגיד הודיע לה כי הושלמה הסמכה של החווה באוגנדה כספק מאושר למפעל של התאגיד.

חן ואור בגרמניה

משמעות הדבר כי התאגיד הגרמני בדק ומצא כי החווה באוגנדה עומדת בדרישות המתאימות לאספקת חומר גלם לצורך הפצתו, באמצעות המפעל של התאגיד הגרמני, לבתי מרקחת בגרמניה.
בהמשך לכך יפעל התאגיד הגרמני לקבלת רישיון יבוא של התוצרת מהחווה של החברה באוגנדה לגרמניה. התוצרת מהחווה באוגנדה תעובד למוצרי קנאביס רפואי תחת תקן EU-GMP, לצורך הפצתם בשוק הגרמני.
בשלב ראשון סוכם כי התפרחות אותן תשווק החברה בגרמניה יהיו מזן POWER PLANT אשר משווק בישראל תחת השם המסחרי "חן" וכן מזןGlueberry אשר משווקות בארץ תחת השם המסחרי "אור" שזוכה להצלחה בשוק המקומי שתיהן מקטגוריה T20.

מנכ"ל טוגדר ניסים ברכה. יחצ,
מנכ"ל טוגדר נסים ברכה/יחצ

מובילה בייצור קנאביס

כיום, תוצרת חברת הקנאביס הרפואי טוגדר נמכרת בבתי המרקחת בארץ, לרבות ברשת סופר פארם. לאחרונה הודיעה החברה כי מפעלה המקומי באזור אשקלון קיבל אישור על עמידה במבדק תשתיות. לאחר ההפעלה ועם המעבר לייצור עצמי ללא מעורבות צד שלישי - צפויה עליה נוספת ברווחיות החברה גם כתוצאה מפיתוחים נוספים של זנים מקומיים. המפעל ישרת את צרכי החברה ויספק גם שירותים לחברות קנאביס רפואי נוספות.

מנכ"ל טוגדר, ניסים ברכה: "טוגדר מממשת אבן דרך נוספת בפועלה האסטרטגי הגלובלי לשנת הפריצה 2021. החברה נמצאת כעת בפוזיציה לייצוא ישיר של קנאביס רפואי מהחווה באוגנדה לגרמניה. המשמעות הינה רחבה ומאפשרת תזרים מזומנים נוסף מהפעילות באוגנדה, לצד הפעילות בשוק המקומי בישראל. בנוסף, המהלך ממצב את החברה ותורם לביסוס מעמדה כמובילה בייצור ושיווק מוצרי קנאביס רפואי בשוק העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully