וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2020 הביאה לירידה של 13% ביבוא עדשות מגע לישראל. מה צופן העתיד?

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 14:25

שוק עדשות המגע חווה טלטלה בעקבות משבר הקורונה כאשר מרכיבי עדשות רבים נשארו בבתים והסתפקו במשקפיים. אז לאן פניו של השוק כעת? האם הישראלים יסתגלו למצב של משקפיים או שמא החזרה אל השגרה המיוחלת תוביל לחזרה לרמות הדרישה טרום המשבר?

שוק עדשות המגע המקומי אשר מגלגל מידי שנה על פי הערכות 400 מילון שח', חווה במהלך 2020 שנה מטלטלת. ממש כמו שוק האיפור והקוסמטיקה - כאשר צרכנים נשארים בבית ומקיימים פגישות עבודה בפיג'מה, ההשקעה בניראות פחתה ועמה ירידה בביקוש לעדשות מגע דבר שהוביל, על פי נתוני אתר המכס של האו"ם לירידה של כ-13% ביבוא עדשות מגע לישראל במהלך שנת 2020. במספרים, מדברות הערכות בשוק האמריקאי על ירידה של קרוב למיליארד וחצי דולר.

אז לאן פניו של השוק כעת? האם הישראלים יסתגלו למצב של משקפיים או שמא החזרה אל השגרה המיוחלת תוביל לחזרה לרמות הדרישה טרום המשבר? "גם מי שממשיך לעבוד מהבית כבר עבר למצב של חיים עם הקורונה", מספרת רוני אריסון, סמנכ"לית שיווק של חברת Coopevision בישראל, "גם לפגישות בבית מול הזום מתלבשים, מתאפרים ומרכיבים עדשות. העלייה בשעות העבודה מול מסך אף הובילו לשינוי ברמות הביקושים לפתרונות המשמרים אל לחות העין. כאשר אחת מהקטגוריות הבולטות הן עדשות מגע סיליקון היידרוג'ל - ששומרות על לחות העין בצורה טובה גם כאשר אנחנו ממעטים למצמץ".

עדשות מגע. Coopervision,
שעות המסך עלו, אבל דווקא המוצר הזה פחות נדרש. עדשות מגע/Coopervision

העלייה בשעות המסך והירידה בחשיפה לאור יום בחסות הסגרים הובילו לצמיחה משמעותית בבעיות קוצר ראיה, במיוחד בקרב בני נוער וילדים. מחקרים שנערכו לאחר הסגרים הממושכים מצביעים כי השכיחות בקוצר הראייה (או בשמה הרפואי מיופיה) בקרב ילדים התרחבה במהלך שנת 2020 פי 1.4 בילדים בני 8, פי שניים בילדים בגיל 7, ושילשה את מספרה בקרב ילדים בגיל 6. זוהי מגמה שרק הרחיבה עוד יותר את המספרים המאמירים ממילא של בעיות ראייה בקרב ילדים. "התרחבות בעיות ראיה בקרב ילדים היא תופעה מדאיגה מאוד - עוד טרום הקורונה. החדשות המעודדות הן שמדובר באחת הקטגוריות שמחלקות הפיתוח שמות עליהן דגש מיוחד, כאשר אחד הפתרונות הוא דרך עדשות מגע טיפוליות שמצליחות להאט משמעותית את הדרדרות מצב הראיה לאורך השנים. לאחרונה אנחנו רואים עליה בביקוש לעדשות מגע MiSight 1 day שלא רק מתקנות ראיה אלא גם מצמצמות בלמעלה מ-50% את התארכות גלגל העין ומצמצמות בקרובל-60% את גדילת המספר לאורך זמן", מרחיבה אריסון.

בעוד הורים רבים מביעים חשש מהיכולת של הילד להתמודד עם הפרוצדורה של הרכבת עדשות מגע, מחקרים מהשנה האחרונה מציגים נתונים מעניינים לפיהם 9 מתוך 10 ילדים למעשה מעדיפים הרכבת עדשות מגע על פני משקפים מפני שאלו מאפשרת לקיים פעילות ספורטיבית ללא מגבלה, מובילות להרגשה טובה יותר לגבי ההופעה החיצונית ושוברות את סטיגמת "המשקפופר" שילדים מרכיבי משקפיים נאלצים להתמודד עמה.

על אף שתחום בריאות העיניים הוגדר כחיוני, ואופטומטריסטים ורופאי עיניים המשיכו לקבל מטופלים לאורך כל התקופה, נתונים מן העולם מצביעים על כך שטיפולי עיניים היו חלק מהמטלות שמטופלים העדיפו לדחות לאורך השנה האחרונה. נתונים מהעולם מצביעים על ירידה של 80% בביקורים אצל רופאי עיניים ואופטומטריסטים עם תחילת המשבר והתאוששות חלקית במהלך חודשי הקיץ עם 40% פחות ביקורים אצל רופאי עיניים ואופטומטריסטים מאשר בשנה שקדמה למשבר הקורונה. "אנחנו מודעים היטב לעובדה שתיקון מספר או בדיקת ראיה הידרדרו במהלך השנה האחרונה לתחתית רשימת המטלות ורק כעת, עם החזרה לשגרה שבים המטופלים למעקב סדיר. זאת כנראה חלק מהסיבה שאנחנו חווים קפיצה משמעותית בביקוש לעדשות מולטיפוקל במהלך החודשים האחרונים - כאשר עשרות אלפי מטופלי עדשות בגילאי ארבעים פלוס שהיו צריכים לעשות את המעבר במהלך השנה האחרונה המתינו לחזרה לשגרה על מנת לטפל בסוגיה". שוק עדשות המגע הינו תחום רפואי בהגדרה, אך יש לו לא מעט היבטים אסתטיים כאשר עדשות מולטיפוקל במובהק מטפלות בשני התחומים. בעוד ששימוש במשקפיים עם עדשות מולטיפוקל נתפס כסממן לא אסתטי של גיל מתקדם ואף זקנה, עדשות מגע מולטיפוקל מאפשרות לתקן ראיה ללא כל השלכות על הנראות החיצונית ולכן ניכרת העדפה הולכת וגוברת לפתרון זה.

ומה הלאה?

מדובר בתחום שחווה עלייה משמעותית בפעילות המחקר והפיתוח, כאשר עדשות המגע החכמות של העתיד יכללו נורת LED, שבב סיליקון דק במיוחד ואנטנה בתדר רדיו להעברת אנרגיה אלחוטית - כל אלו יסייעו לכבדי ראיה לתקן ראיית לילה, ושהשלים פרטים, אך גם יהפכו את עדשת המגע לכלי המתווך מידע ונתונים אודות המציאות גם בעבור מי שאיננו זקוק לתיקון ראיה. צריכת המידע העתידית תגיע אלינו בדרך של מציאות רבודה: נתונים שמשובצים בתוך המציאות הנשקפת דרך ענינו, ובתוך כך עדשות המגע כפריט בסגנון "ללכת עם ולהרגיש בלי" משחק תפקיד משמעותי.

  • עוד באותו נושא:
  • עדשות מגע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully