וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: האריכו את אשרות השהייה של עובדים זרים בענף הבנייה

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 17:51

עתירה לבג"ץ של לשכת הקבלנים והתאחדות תאגידי כ"א בענף הבנייה נגד שר הפנים וממשלת ישראל ושר השיכון, להוצאת צו על תנאי להארכת אשרות השהייה בישראל של כ-1,800 עובדים

היום (שלישי) הוגש בג"ץ לבית המשפט העליון בירושלים ע"י לשכת הקבלנים בישראל והתאחדות תאגידי כ"א זר בענף הבניין, באמצעות משרד עו"ד יאיר דוד ואח" נגד ממשלת ישראל, שר הפנים, שר האוצר, שר השיכון והבינוי, שר העבודה והרווחה ורשות האוכלוסין וההגירה, לבקשת הוצאת צו על תנאי להורות לשר הפנים להאריך את אשרות השהייה ורישיונות העבודה של כ-1,800 עובדים זרים ותיקים בענף הבניין השוהים בישראל לתקופה של שנה נוספת.

הסיבה המרכזית לפניה זו הינה שעקב משבר הקורונה בעולם יש קושי להביא לישראל עובדים זרים חדשים. ענף הבנייה מבוסס כיום (במיוחד בעבודות הרטובות) על עובדים זרים ופלסטינאים בלבד, כאשר חרף ניסיונות חוזרים ונשנים לאורך השנים, ולרבות בתקופה האחרונה בה מצוי המשק כולו במצוקה הולכת וגוברת והאבטלה הולכת ומעמיקה, לגייס עובדים ישראלים, לא צלח הדבר, והעובדים הישראלים מסרבים לקחת חלק בעבודות כפיים בענף.

אלדד ניצן. יחצ,
אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה/יחצ

לשכת הקבלנים הבונים והתאחדות תאגידי כוח אדם זר לענף הבניין פנו בעבר לראש הממשלה לאפשר את המשך עבודתם של כ-1,800 עובדים זרים מסין ומולדובה, כדי לא להגיע למצב שבענף הבנייה בישראל יועסקו 8,000 עובדים זרים בלבד למרות שהמכסה של עובדים הזרים שאישרה הממשלה לענף הבניין היא 16,500 עובדים זרים.

בהתאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבניין אומרים כי מכסת העובדים הזרים בענף הבניין (16,500 עובדים) אינה מלאה והיא הולכת ופוחתת מיום ליום, עקב עזיבה טבעית של עובדים ובהתאם ניסיונות הרשות למלאה ולהכניס עובדים חדשים (בעיקר אוקראינה מולדובה וסין) לא צולחים ואין כעת צפי לכניסת עובדים זרים בחודשים הקרובים.

על פי ההתאחדות, ההחלטה שלא להאריך את שהות העובדים הזרים הוותיקים הנמצאים בישראל בסיטואציה הקיימת לפיה מגפת הקורונה משתוללת, מכסת העובדים הזרים המאושרת רחוקה אלפי עובדים מיעדה, אין לרשות האוכלוסין וההגירה יכולת למלא את המכסה במהירות ובזמן הנדרש, עידוד יציאתם של אותם 1800 עובדים זרים ותיקים ומנוסים הינה טעות קשה והחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני שהדעת לא יכולה להבין. המחסור החמור באלפי עובדים זרים בענף הבנייה יביא בחודשים הקרובים לעלייה של כ-8% במחירי הדיור בישראל.

עו"ד יאיר דוד, בא כוח העותרים: ""בעתירה מתבקש בית המשפט להורות לממשלת ישראל להורות לשר הפנים להפעיל את סמכותו מכוח חוק הכניסה לישראל, ולהאריך את שהייתם ואשרות עבודתם של 1,800 עובדים זרים שמסיימים בימים אלו את תקופת העסקתם החוקית, וזאת לכל הפחות עד להגעתם של עובדים זרים חדשים לישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully